Група: старша. Вид заняття: моральний урок. Тема: «Праця годує, а лінь марнує»

Опис документу:
Закріплювати уявлення дітей про значення праці в житті людини. Формувати потребу працювати, допомогати дорослим. Навчити правил безпечної праці. Розвивати вміння сприймати поетичні твори на слух, аналізувати вчинки персонажів. Розвивати образне і пояснювальне мовлення, інтонаційну виразність мовлення. Збагачувати словник синонімами, антонімами, прислів’ями, приказками, загадками. Розвивати уяву, фантазію, увагу, акторські здібності, вміння імітувати дії, декламувати вірші.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата: 29.10.2014 року.

Група: старша.

Вид заняття: моральний урок.

Місце проведення: групова кімната.

Тема: «Праця годує, а лінь марнує»

Мета. Закріплювати уявлення дітей про значення праці в житті людини. Формувати потребу працювати, допомогати дорослим. Навчити правил безпечної праці. Розвивати вміння сприймати поетичні твори на слух, аналізувати вчинки персонажів. Розвивати образне і пояснювальне мовлення, інтонаційну виразність мовлення. Збагачувати словник синонімами, антонімами, прислів’ями, приказками, загадками. Розвивати уяву, фантазію, увагу, акторські здібності, вміння імітувати дії, декламувати вірші. Виховувати працелюбність, чуйність, старанність, охайність.

Обладнання.

Хід заняття

Діти заходять до групової кімнати, вітаються з гостями з дотриманням мовленнєвого етикету.

Вихователь звертає увагу дітей на чарівну шкатулку:

Вихователь: Діти, погляньте, чарівна шкатулка. Торкається до неї.

Шкатулка. Я чарівна шкатулка. Можу творити чудеса, виконувати бажання, дарувати подарунки. Відкрити ви мене зможете тільки тоді, коли будете наполегливо працювати протягом заняття, слухатимете вихователя, виконуватимете всі завдання. Весь час я спостерігатиму за вами.

Вихователь: Діти, вам цікаво, що знаходиться в чарівній шкатулці?

Діти: Так.

Вихователь: Тоді не гаємо часу, за роботу..

Вихователь: Розповідає вірш.

Все  від праці у світі цьому:

Залізниці, шляхи, мости.

Пам’ятай! На шляху земному

Вік трудитись повинен ти!

Бо у праці є дужі крила,

Що підносять людину ввись!

Ось поглянь навкруги, дитино, -

Всюди люди доклали рук!

Мчить ракета до зір невпинно,

Чути  ніжний сопілки звук.

Всюди праця, важка робота,

Щоб в житті досягти мети.

Як трудитися є охота,

То людиною станеш ти!

Куй залізо, поки гаряче,

Змалечку працювати вчись!

Де б не був, як не жив. Одначе,

У житті своїм не лінись!

Вихователь: Діти, про що розповідається в цьому вірші?

Діти:Про працю.

Вихователь: Тема нашого заняття «Праця годує, а лінь марнує», розпочнем ми його з інсценізації казки «Колосок».

Бесіда.

  1. Назвіть головних героїв казки, як їх звали? (Півник Голосисте Горличко, мишенята Круть та Верть).

  2. Що робив півник? (Підмітав, молотив, до млина носив, тісто місив, пиріжечки пік, дрова рубав).

  3. Як всі його дії назвати одним словом? (Праця, труд).

  4. Назвіть перший звук у слові праця. (п)

  5. Складіть речення з словом роботящий. (Півник був роботящим).

  6. Чим займались мишенята весь час? (танцювали та співали)

  7. Складіть речення з словом ледарі. (Мишенята – ледарі).

  8. Діти, це коротке чи поширене речення? (Коротке).

  9. Який останній звук у слові ледарі? (і)

  10. Голосний чи приголосний? (Голосний).

  11. Чому навчає нас ця казка? (Праця нас годує).

Гра «Збери урожай»

Вихователь: Діти, а ви допомагаєтебатькам ?

Зараз перевіримо. Пограємо у гру «Збери урожай». Дві команди.Необхідно зібрати в кошики овочі та назвати їх. Порахувати кількість.

Прислівя та приказки про працю та лінь.

Вихователь: Ми, діти, вже вчили з вами прислів'я та приказки про працю та лінь. Давайте пригадаємо їх.

Діти згадують:

    Маленька праця краща за маленьке безділля;

    Бджола мала, та й та працює;

    Зробив діло, гуляй сміло;

    Без труда нема плода.

Праця все переможе.

Роботящі руки гори вернуть.

Без роботи день роком стає.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

Лінощі псують людину.

Фізкультхвилинка «Праця прикрашає людину»

Бажаючому вихователь тихо повідомляє завдання: імітувати певну дію (підмітання та миття підлоги; прання та розвішування білизни; годування домашніх тварин; миття посуду), решта дітей відгадують, яку саме дію він імітує.

Вихователь: Ваші товариші підготували сценку «Помічник». Подивіться уважно і скажіть серед вас є такі помічники?

Інсценівка «Помічник»

Виходять дівчинка (мама) та хлопчик (син Сашко).

Мама. Синочку, як пройшов день у садочку?

Сашко. Добре, мамо! Алла Василівна сказала, щоб ми вдома допомагали дорослим. (імітує прибирання).

Мама. Може, спочатку повечеряєш?

Сашко. Ні, ні, мені ніколи!

Мама. Гарний помічник у мене. Кожен би позаздрив.

Вихователь. Наступного дня…

Мама. От Мурчик, от бешкетник!

Сашко. Що сталося?

Мама. Та от Мурчик зачепив бабусину коробку з ґудзиками й нитками і все розсипав. Прибери будь ласка, сину!

Сашко. А Алла Василівна не говорила сьогодні допомогати.

Мама. От тобі й маєш.

Вихователь. Що ви можете сказати про цього хлопчика?

Діти: Слід завжди допомагати, коли вас просять, і яку б роботу ви не виконували, треба неодмінно бути уважними. Послухаймо, що може статися, коли безвідповідально поставитися до виконання своїх обов’язків.

Вихователь:Діти, ви любите домашніх тварин? (Так) Назвіть їх. (Собака, кішка, корова, порося …). А чи піклуєтеся (годуєте, напуваєте) про них? Послухайте як нагодував домашніх тварин один хлопчик.

Декламування вірша дітьми.

Нагодую тварин

Доручила мені мати, рано вранці на зорі

Всіх тварин нагодувати, що у нашому дворі.

Тим травиці, тому каші… Пояснила, що і як.

Хай домашні друзі наші наїдаються у смак.

Тільки вийде мама з дому- Засукаю рукави.

Наношу коту рудому оберемками трави.

Зачекалася корова. То мерщій із баняка

З побажанням «Будь здорова!» я наллю їй молока.

Кину курям у повітці кістомаху ось таку.

Ну, а кроликам у клітці буде каша до смаку.

Дам собаці три морквини. Всиплю проса для свині…

То скажіть: мої тварини будуть ситими чи ні?

А. Бортняк

Вихователь: Як . на вашу думку, слід було нагодувати тварин? (Собаці дати кістку, кроликам – моркву, корові – траву, свині – кашу, коту – молока, курям – проса).

Вправа «Синоніми й антоніми»

Вихователь: Брати мали протилежні риси характеру: один був працьовитий, другий – ледачий. Я ж пропоную вам дібрати слова, близькі за значенням до тих, що я вам називатиму. Один з хлопчиків був працьовитий ( працелюбний, роботящий); другий – ледачий (лінивий, нероба). Першому подобалося працювати (робити, трудитись), а другому – ледарювати (лінуватися, дармувати, байдикувати). Перший любив роботу (працю), другий її боявся і уникав. Здавна в народі шанували працю й висміювали неробство (безділля).

Інсценізація пісні «Грицю, Грицю,до роботи!»

Гриць лежить на лавці, діти стоять на ковбику, співають.

Д. Грицю, Грицю, до роботи, 
Г. В менепорвані чоботи. 
Д. Грицю, Грицю, до телят, 
Г. В мене ніженьки болять. 

Д. Грицю, Грицю молотити, 
Г. Я не здужаю робити. 
Д. Грицю, Грицю, врубай дров, 
Г. Кахи-кахи нездоров. 

Д.Грицю, Грицю, хоч жениться, 
Г.Не можу одговориться. 
Д. Грицю, Грицю, до Марусі 
Г. Зараз, зараз уберуся. 
Вихователь: Я думаю, таких Гриць серед нас немає, вірно діти? (Так)
Підсумок.

Вихователь: Діти, який висновок ви зробили для себе? (Треба працювати, не лінуватися.) А як ми з вами працювали протягом заняття, скаже наша чарівна шкатулка, як за нами весь час спостерігала.

Шкатулка: Молодці, діти. Ви гарно попрацювали і я вам дарую солодкі подарунки.

МОРАЛЬНИЙ УРОК

ПРАЦЯ ГОДУЄ, А ЛІНЬ МАРНУЄ

Підготувала: вихователь старшої групи Цапенко Л. В.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»