Григір Тютюнник "Дивак"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Т е м а. Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Оповідання “Дивак”. Зміст твору. Ідея неповторності і багатства внутрішнього світу людини.

М е т а: ознайомити учнів з біографічними відомостями Гр. Тютюнника, зі змістом оповідання “Дивак”; розвивати вміння помічати в тексті художні деталі, виразно читати прозовий твір; виховувати спостережливість, повагу до людей, доброту.

Т и п у р о к у: урок вивчення нового навчального матеріалу.

О б л а д н а н н я: портрет письменника.

Х і д у р о к у

І. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку (Обмін компліментами: “Давайте говорити компліменти”).

2. Перевірка домашнього завдання (вірш напамять)

3. Актуалізація суб'єктного досвіду та опорних знань:

а) міні-есе “Як я зрозумів назву оповідання Григора Тютюнника? Як би я назвав цей твір і чому саме так?”;

б) зачитування кількох робіт та їх аналіз.

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Розповідь учителя про письменника.

  2. Опрацювання матеріалу підручника (читання з помітками: що нового я дізнався зі статті?).

  3. Читання твору ланцюжком

  4. Бесіда за змістом прочитаного вдома оповідання “Дивак” (обговорення у парах):

  • У яку пору року відбуваються описані події?

  • Кого з героїв твору можна назвати головними, а кого – другорядними?

  • Чи любив Олесь зиму? Чому?

  • Що помічає хлопчик у лісі?

  • Чому Федько називає Олеся зрадником? Чи згодні ви з ним?

  • Чому на уроці малювання Олесь намалював дятла? Чи свідчить цей вчинок, що хлопчик був неслухняним і невихованим?

  • Чи любив Олесь природу? Доведіть.

  • З якою метою автор вводить в оповідання описи природи? Яка їх роль?

  • Що спонукає Олеся пригостити Олеся пиріжком? Чому зрадів Олесь?

  • Як дорослі ставилися до Олеся? Чому його вважають диваком?

  • Чи доводилося вам переживати хвилини нерозуміння з боку друзів, рідних? Як ви тоді почувалися? Як виходили з такої ситуації?

  • Як ви самі ставитесь до людей, які у чомусь не зовсім схожі на інших, виділяються із “загальної маси”?

  • Що ви порадили б Олесеві?

  • Визначте тему й головну думку оповідання.

  1. Повторення правил виразного читання прозового твору.

  2. Вправляння у виразності читання: прочитати уривки, які найбільше зацікавили (схвилювали, запам’яталися). Інтонаційно передати почуття. Взаємоаналіз виразності читання.

  3. “Мікрофон 1”: Якби я потрапив в оповідання “Дивак”...

ІІІ. Підсумок уроку

Домашнє завдання.

На вибір: а) виконати вміщені у підручнику завдання; б) скласти кросворд або чайнворд за змістом оповідання “Дивак”; в) написати творчу роботу “Чи хотів би я мати такого друга, як Олесь?".

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!