Грецькі міфи. "Нарцис", "Пігмаліон"

Опис документу:
Мета уроку: ознайомити з грецькими міфами; допомогти зрозуміти їхні головні думки та художні особливості; розвивати навички коментування текстів; уміння висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати любов до читання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок

Тема.  Грецькі міфи. "Нарцис", "Пігмаліон"

Мета: ознайомити з грецькими міфами; допомогти зрозуміти їхні головні думки та художні особливості; розвивати навички коментування текстів; уміння висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати любов до читання.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за питаннями.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

1.Слово вчителя.

Давні греки вважали, що є на світі дві великі сили- кохання й мистецтво. І це  твердження  ще ніхто не спростовував. Сила кохання оживила холодну мармурову статую Галатеї й ощасливила майстра Пігмаліона. Міф про трагічну долю нарциса був дуже популярний не тільки у давнину. Легенда про горду людину, яка любить тільки себе саму, широко відома і в наш час.

2.Прийом «Передбачення».

Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?

ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

1.Коментоване читання грецького міфу "Нарцис".

2.Літературна вікторина. «Уважний читач».

-      Ім'я матері Нарциса?

-      У кого Німфа дізналася про долю свого сина?

-       Хто захоплювався красою Нарциса?

-      Чому Нарцисові не подобалися красуні-німфи?

-    Що понад усе любив Нарцис?

-    Як звали німфу, що закохалася в героя?

-   Хто покарав Ехо і за що?

-   Як було покарано Ехо?

-   Де побачив Нарцис своє відображення?

-   Від чого помер Нарцис?

-   Що сталося з Ехо?

3. Інтерактивна вправа «Сонечко»

У ч и т е л ь. Складіть схему «Сонечко» за образом Нарциса. Що в ньому приваблює вас, а що — ні?

4.Висновки:

-  якою є ідея цього твору? (засудження себелюбства, егоїзму, неспроможності любити);

-  які природні явища пояснюються в   міфі про Нарциса?

4.Виразне читання міфу "Пігмаліон".

5.Обмін враженнями від прочитаного.

-                    Що вразило вас у цьому міфі?

-                    Які дві великі сили поєдналися в міфі? (мистецтво й кохання)

-                    Хто така Кіпріда?  

6. Коментування художнього твору

У ч и т е л ь. Прокоментуйте фрагменти твору (про кого чи що йдеться).

1. Нарешті сніжно-біла статуя готова. Якої дивної вроди в неї обличчя, яке високе ясне чоло, які очі вимовні! Вона наче жива, здається, зараз милі вуста всміхнуться ласкаво й принадно, а ніжні дівочі руки простягнуться до нього, її творця.

2. Збентежено дивиться Пігмаліон на свій витвір, і серце йому завмирає від незнаного щастя. О, якби боги вселили в камінь людську душу! Він так прагне цього, так мріє про неймовірне, що, коли обережно торкається пальцями білого пароського мармуру, камінь наче не такий холодний, як завжди. І різьбяр уже сам не може збагнути — чи мармур це, а чи живе тіло?

3. Митець промовляє ласкаві слова до статуї, обіймає її, цілує. «Як їй, мабуть, незатишно!» — похоплюється він і вкриває коштовними шатами прекрасне тіло. Блискучими самоцвітами,  коралями і стрічками прикрашає він дівочу голівку, і шию, і руки,— і все їй личить, усе тільки відтіняє її неземну вроду.

4. Тоді зраділий, збентежений від щастя Пігмаліон схопив своє створіння в обійми і поцілував у теплі вуста. Статуя — ні, не статуя, а жива дівчина — зашарілася й підвела ясні очі.

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.

1.Робота з ілюстрацією.

Розглянути репродукцію картини Дж. В. Вотерхауза "Нарцис та Ехо".

-                    Який епізод з міфу  зображений на картині?

-                    Які почуття переживають герої?

2. Установіть відповідність.

Пігмаліон

Парос

Афродіта

Різбяр

Там найкращий мармур

Богиня кохання

Галатея

Острів

Еллада

Кіпріда

Кіпр

Статуя, яка ожила

На весіллі була золота богиня

Греція

3. Експрес-тестування

1. Пігмаліон був:

а) музикантом; б) художником;

вскульптором; г) актором.

2. Найкращим витвір Пігмаліона — це:

а) статуя коня;

бстатуя дівчини;

в) портрет дівчини на картині;

г) збудований для дівчини палац.

3. Кохану для Пігмаліона допомогла оживити:

а) Афіна; б) Персефона;

в) Деметра; гКіприда.

V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

§     Знання міфів розширює кругозір, сприяє духовному збагаченню людей.

VІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VІІ. Домашнє завдання.___________________

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.