Граматичні (синтаксичні) ресурси стилістики

Опис документу:
Тематичний контроль знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

11 клас

Повторення вивченого в 10 класі. Стилістичні засоби морфології

І варіант

  1. Продовжіть речення. Морфологія – це…:

а) словниковий склад мови; б) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови; в) розділ науки про мову, що вивчає речення; г) розділ науки про мову, що вивчає морфемний склад мови.

  1. Визначте, у якому рядку всі іменники належать до назв неістот:

а) вишня, нагорода, сімя, син, робота; б) шахта, береза, бджола, лелека, долоня; в) мрія, казка, думка, сторона, пісня; г) легінь, царівна, сирота, весна, дорога.

  1. Зясуйте. з яким відмінком збігається форма знахідного відмінка множини в іменниках – назвах істот:

а) з формою давального відмінка однини; б) з формою родового відмінка множини; в) з формою орудного відмінка однини; г) з формою місцевого відмінка однини.

  1. Зясуйте, у якому рядку всі прикметники належать до одного розряду:

а) нічний, гірський, науковий, Надійчин, довгий; б) батьків, сестрин, Софіїн, дідів, Тарасів; в) дерев’яний, паперовий, лагідний, братів, чарівний.

  1. Назвіть рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс:

а) аби/кого, де/кого, ні/хто, будь/з/ким; б) де/в/чому, аби/чим, хтозна/з/кого, де/кому; в) хтозна/чим, будь/кого, що/небудь, казна/хто.

  1. Визначте, у якому рядку допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів:

а) говориш, купаєшся, свистиш, колються; б) клеють, бажаєш, хочеш, гудуть; в) відкриєш, хилишся, збіжать, стехиш.

  1. Назвіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

а) цвітуть, розвіяла, читала, гойдає; б) доглянути, подивився, шукав, пробував; в) розбив, зашумів, розвидниться, заколише.

  1. Визначте, у якому рядку правильно почато визначення дієприкметника:

а) це частина мови,..; б) це особова форма дієслова, ..; в) це особлива форма дієслова, .. .

  1. Зясуйте, у якому рядку всі дієприслівники з не пишуться окремо:

а) не/присідаючи, не/хвилюючись, не/хтуючи, не/волячи; б) не/чекаючи, не/віддячивши, не/склавши, не/зупиняючись; в) не/наводячи, не/доглянувши, не/добігши, не/злізаючи.

  1. Відредагуйте речення.

Я тепер дивлюся на все другими очима. У другий раз будеш розумнішим. Компютеризація – найбільш характерніша ознака нашого часу. Самі передові фермерські господарства одержали високий урожай зернових.

  1. Уведіть у речення прикметник білолиций в родовому та орудному відмінках.

  2. Визначте синтаксичну роль іменників у реченні.

Коли в огонь живої мови чуття святого наддаси, ти станеш лицарем краси і визволення, і любові.

Кожне завдання – по 1 балу.

11 клас

Повторення вивченого в 10 класі. Стилістичні засоби морфології

ІІ варіант

  1. Назвіть рядок, у якому всі іменники мають лише форму однини:

а) ліс, ріка, озеро, море, болото; б) край, кущ, рушник, твір, мед; в) бензин, комашня, бетон, боротьба, дітвора; г) сметана, дріб, вікно, осокір, насіння.

  1. Визначте, у якому рядку всі іменники належать до назв істот:

а) гурт, олівець, сум, подія, хід; б) вітер, радість, шахіст, дім, малюк; в) син, робітник. сорока, Сашко, джміль; г) зошит, учень, день, юнак, рак.

  1. Визначте, за якою ознакою іменники української мови поділяються на відміни:

а) за родом та закінченням у називному відмінку; б) за числами і закінченнями; в) за лексичним значенням і закінченням; г) за родом, числом і закінченням.

  1. Назвіть рядок, у якому до складу словосполучень входять тільки якісні прикметники:

а) літній день, вечірні сутінки, морський вокзал, деревяна лава, молочна каша; б) сливовий пиріг, сталевий прут, холодний душ, ясний день, вишневий садок; в) широкий степ, далека дорога, дорога людина, гарний вчинок, велика споруда.

  1. Назвіть рядок, у якому всі займенники пишуться через разом:

а) ні/хто, де/який, аби/що, ні/котрий; б) ні/для/кого, ні/який, де/що, хтозна/що; в) ні/скільки, ні/з/чим, будь/що, де/хто.

  1. Зясуйте, в якому рядку всі дієслова належать до ІІ дієвідміни:

а) ревіти, хотіти, полоти, горіти; б) мчати, мріяти, їздити, кипіти; в) котити, верещати, летіти, садити.

  1. Назвіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

а) зрозумів, сміється, любив, знає; б) тішила, вчитиме, цікавиться, хотіла; в) біжить, пробачила, будують, вивчити.

  1. Визначте, у якому рядку правильно почато визначення дієприслівника:

а) це частина мови,..; б) це незмінювана частина мови,..; в) це особлива незмінювана форма дієслова, .. ; г) це початкова форма дієслова,.. .

  1. Зясуйте, у якому рядку всі дієслова з не пишуться разом:

а) не/вгавати, не/зчутися, не/минати, не/знати; б) не/злюбити, не/славити, не/зрозуміти, не/доїдати; в) не/навидіти, не/волити, не/добачати, не/вгавати.

  1. Відредагуйте речення.

найбільш дотепнішим був виступ ліцеїстів. Ця зустріч з актрисою була самою найкращою у моєму житті. Дякую вас за інформацію. В якій годині починається урок?

  1. Уведіть у речення прикметник безкраїй в родовому та орудному відмінках.

  2. Визначте синтаксичну роль іменників у реченні.

Нині, коли українська мова розширює сферу свого функціонування, посилюється увага до культури усного та писемного мовлення.

Кожне завдання – по 1 балу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
6
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!