+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Гра "Сокіл" ("Джура") - форма позакласної роботи з військово-патріотичного виховання учнівської молоді

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гра «Сокіл» («Джура») – форма позакласної роботи

з військово-патріотичного виховання

учнівської молоді

Козацько-лицарське виховання в сучасній школі – це виховання підростаючого покоління нашого народу на патріотичних, героїчних національно – державницьких традиціях українського козацтва, на високих прикладах лицарського ставлення до України, дійсності взагалі.

Важливим засобом формування патріотичної свідомості, системною формою позакласної роботи з військово-патріотичного та морально-етичного виховання учнівської молоді є Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»). Вона є частиною інструментарію яким можна привернути увагу молоді до проблем становлення нашої державності, відновлення та збереження історичних надбань народу, формуванню у дітей високого сенсу життя, глибокої любові до нації, самовідданого служіння Батьківщині. Недарма Планом заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 27.10.2015 № 1232, передбачено щорічно спільно з громадськими організаціями проводити гру «Сокіл» («Джура»).

Метою гри є виховання юних патріотів України на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадської позиції, здорового способу життя духовно багатої та фізично розвиненої особистості.

Основні завдання гри «Сокіл» («Джура»):

- виховання дітей та молоді у дусі відданості Батьківщині та українському народу через відродження національних і загальнолюдських духовних і моральних цінностей;

- набуття учнями знань, умінь і навичок, необхідних захиснику Вітчизни;

- формування у молоді високих морально-психологічних якостей: доброчинності, мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності на основі відновлених народних традицій;

- оволодіння учнями основами народної культурної спадщини (пісні, думи, розпис та опорядження житла і сакральних споруд, звичаї. Традиції, ритуали і свята);

- впровадження військово-прикладних видів спорту, єдиноборств, верхової їзди на конях, бойових танців, видів спортивної боротьби, народних ігор та забав з метою гартування духу й тіла;

- вивчення народного способу господарювання на землі;

- оволодіння навичками приготування страв народної кухні;

- пропагування та популяризація здорового способу життя;

- зміцнення міжрегіональних зв’язків та дружби дітей та юнацтва;

- організація змістовного дозвілля;

- формування та закріплення основ самоврядування в учнівських колективах.

Надзвичайно важливо, що програма гри (затверджена у 2012 році, внесені зміни у 2014 році) дає можливість поєднувати навчальну діяльність та проведення багатогранної позакласної і позашкільної роботи, через створення козацьких організацій на базі навчальних закладів із залученням громадських організацій цього спрямування.

Якщо говорити про саму гру, то участь у ній потребує глибокого вивчення історії українського козацтва учасниками гри, (період якого є надзвичайно важливим у державотворенні України), адже у програмі є інтелектуальний конкурс, який дає можливість не тільки показати знання, але й уміння ним користуватися (розвиток логічного мислення через постановку питань).

Гра дає змогу формувати активну громадянську позицію особистості дитини, самосвідомість, прищеплює навички до самоосвіти і самовдосконалення.

Великої уваги заслуговує прищеплення культу здорового способу життя, що є надзвичайно актуально, враховуючи сумну статистику України по росту захворювань через шкідливі звички, особливо серед молоді.

Дуже важливим моментом під час проведення гри є формування у дітей почуття відповідальності за своїх побратимів, обов'язок прийти на допомогу, захистити у потрібний момент, знайти вихід з ситуації. У даній грі суперництво між роями не переходить за межі здорової конкуренції.

На жаль, багато педагогічних колективів навчальних закладів не виявляють великої зацікавленості заходом, а то й залишаються осторонь впровадження гри «Джура» у більш широке коло учасників (мова йде про людей, які незважаючи на те, що Україна незалежна уже понад двадцять років, вважають неможливість заміни якісним продуктом пережитки піонерії). Це відбувається через недостатній рівень національної свідомості, відсутність тих самих морально-духовних цінностей, які притаманні були нашим предкам козакам, і залишаються актуальними дотепер. Напевне для вирішення цієї проблеми потрібен час, коли дорослими стане та молодь, яку ми виховуємо зараз на цих принципах.

Отже, важливо, щоб робота щодо впровадження військово-патріотичної гри у навчально-виховний простір не призупинялася, а знаходила вагому підтримку на всіх рівнях, адже тільки спільними зусиллями можна отримати високий результат.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти