і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Гра «Секрет» за Я. Л. Коломінським

Перегляд
матеріалу
Отримати код

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО

Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і

мистецтва

Кафедра дошкільної освіти

Гра «Секрет» за Я. Л. Коломінським

Підготувала

Студентка 3 курсу

Групи ДО(2)

Луценко Ірина

Черкаси – 2016

Гра «Секрет» за Я. Л. Коломінським

Найбільш повно ця методика розроблена і застосована Я.Л. Коломінським. З діапазону дошкільного віку він в основному вивчав дітей старших і підготовчих до школи груп подітий. саду. Він використав при цьому методики «вибір чергового» і «у кого більше». Т.А. Репіна розробила і починаючи з 1968 р. широко використала експериментальну гру «Секрет». У основу її встановлений социометричний експеримент «вибір в дії». Методика полягає в тому, що випробуваний по секрету дарує 3 дітям з групи у відповідності зі своїм бажанням подарунки (ховає в шкафчики), заздалегідь визначивши міру їх привабливості. Після того, як дитина розкладає подарунки по шкафчикам, його просять обґрунтувати свій перший вибір і висловити припущення про очікувані вибори. У протоколі фіксується наступне:

1) як дитина приймає задачу подарувати картинку іншим;

2) імена дітей, яким випробуваний віддав свій 1, 2, 3-й вибір. Через 2 дні в протокол заноситься відповідь дитини на питання «Кому з дітей групи ти зробив подарунки, коли грав в гру «Секрет»». Експериментальна гра «Секрет» - це варіант параментричний социометрії. У основному використовується позитивний критерій, але можна використати і негативний: «Якби я дала тобі багато картинок, трьом дітям з вашої групи. Кому б ти не дав картинки?».

Найбільш яскраво виявляються відношення дітей в спілкуванні з однолітками, і насамперед нерегламентованому вихователем. Дані про це спілкування вихователя з дошкільнята можна отримати спостерігаючи за дітьми в груповій кімнаті або на дільниці. Т.А. Репіна була розроблена експериментальна методика, названа методикою одномоментних зрізів структури групи подітий. саду у вільному спілкуванні. Ця методика призначена насамперед для виявлення загальної картини реального спілкування в конкретній віковій групі. Методика дозволяє виявити мікрообєднання, які виникають серед дітей при вільному спілкуванні в групі, визначити чисельний і статевий склад цих ігрових об'єднань, а також побачити дітей, які частіше інших грають поодинці. Методика зрізів дозволяє отримати дані про контактування дітей, побудувати модель групової структури, враховуючи приналежність дитини до якому-небудь мікрообєднання в період вільного спілкування, коли діти приймають до тієї або інакший мікрогрупі з власного бажання, проаналізувати відношення, що виявляються у вільному спілкуванні дошкільнята. У період для вільної гри і занять експериментатор багато разів фіксує ті, що все є в певні моменти часу дитячі об'єднання і дітей, що грають поодинці. Зрізи проводять тричі, з інтервалом в 1-2 мін., через 5-7 мін. в одних і тих же умовах. Оптимальна кількість зрізів 30-40, мінімальне 20. У протоколах кожна дитина означається під номером, відповідному його номеру в загально груповому списку; перші номери належать дівчинкам, останні - хлопчикам. Номери постійні протягом всіх вимірів. Після вимірів проводиться наступна обробка результатів:

1. на основі отриманих даних складаються протоколи на кожну дитину, куди з загально груповому протоколу всіх зрізів виписували відповідні показники

2. окремо підраховується кількість зрізів, коли дитина була один і коли він об'єднався в спільній грі з іншими дітьми. На основі процентного співвідношення останнього числа до загальної кількості зрізів визначається коефіцієнт вираженість потреби дитини в контактуванні з однолітками

3. обчислюється кількість контактів, встановлених тим або інакшим дошкільником, з кожною дитиною групи. З всіх дітей відділяють тих, спілкування з якими у даного випробуваного було виборчим.

4. підсумовується кількість контактів встановлених кожною дитиною з окремими дітьми групи. Обчислюється показник інтенсивності спілкування.

5. обчислюється екстенсивність спілкування дитини з дітьми групи.

6. визначається середня тривалість спілкування дитини в одному об'єднанні.

7. аналізується характеристики зафіксованих ігрових об'єднань протягом всього часу спостереження.

За допомогою цієї методики без великих витрат часу можна розкрити не тільки структуру групи у вільному спілкуванні, але і не менш успішно зафіксувати і вивчити деякі важливі параметри, що характеризують групове спілкування загалом, а також індивідуальні особливості спілкування окремих дітей - членів групи. Методика з прийомами математичної обробки, що використовуються є варіантом актометричної групової методики. Замінити і зафіксувати за допомогою цієї методики особливості діяльності дітей у всіх ігрових об'єднаннях групи не можливо. Ця задача вирішується за допомогою методики багаторазових хронометричних спостережень за спілкуванням і діяльністю окремої дитини в групі, і особливо за виявами йогоініціативи, виникаючих конфліктів, за зміною характеру діяльності і відносин в різних групових об'єднаннях.

Гра «Секрет»

Мета: учити дітей робити право вибору.

Хід гри:

Випробуваний по секрету дарує 3 дітям з групи у відповідності зі своїм бажанням подарунки (ховає в шкафчики), заздалегідь визначивши міру їх привабливості. Після того, як дитина розкладає подарунки по шкафчикам, його просять обгрунтувати свій перший вибір і висловити припущення про очікувані вибори. «Якби я дала тобі багато картинок, трьом дітям з вашої групи. Кому б ти не дав картинки?».

Рекомендації до гри:

Я.Л. Коломінський прийняв наступну шкалу, укріпивши статусні підгрупи:

1) підгрупа (зірки - 6 і більше за вибори);

2)- (прийняті і 3-5, якому віддається перевага виборів);

3)- (неприйняті 1-2 вибори);

4)- (ізольовані - 0).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Дошкілля
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    301
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    9
  • Номер матеріала
    ZY689278
  • Вподобань
    0
Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь