Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Гра «Різноманітність хребетних тварин».

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №QY355770
За публікацію цієї методичної розробки Шабатюк Оксана Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №QY355770
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Гра «Різноманітність хребетних тварин».

Мета: перевірити як учні знають середовища існування тварин, визначальні ознаки будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших, ознаки хордових тварин, рідкісні види України та свого краю; як вміють наводити приклади тварин, які належать до зазначених груп, видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості; розпізнають тварин на зображеннях; характеризують визначальні особливості способу життя, розмноження і розвитку тварин зазначених груп, різноманітність тварин, особливості будови тварин, зумовлені пристосуванням до життя на суходолі; перевірити вміння швидко знаходити відповідь на поставлене питання, працювати в команді, дослуховуватися до думки своїх однокласників, продовжувати розвивати комунікативну компетентність; виховувати естетичні, моральні, патріотичні та екологічні якості особистості школяра.

Обладнання: картки з завданнями, секундомір, фішки, ручки, аркуші для чернетки, конверти.

Правила гри:

Квест проходить за зупинками. Всі вони йдуть в певній послідовності. На кожній зупинці діти мають виконати певне завдання, за яке отримують бали або фішки. Кожна правильна відповідь оцінюється в залежності від складності завдання. Участь беруть дві та більше команди, кожна з яких може складатися з 5-7 учнів. Починається гра першою командою, інші грають по черзі, через 10 хвилин. На кожне завдання дається відведений час, за який команда повинна встигнути виконати його. Якщо час вичерпаний, то оцінюється той об’єм, який команда встигла зробити. В кінці квесту підраховуються отримані бали або фішки і виявляються переможці.

Через те, що гра проходить в зимовий період – краще проводити її в приміщенні в різних класах. Для допомоги залучаються учні старших класів.

Хід гри:

І. Організаційний етап.

«...нельзя к животным подходить с человеческой меркой. Их мир старше нашего и совершеннее, и сами они — существа более законченные и совершенные, чем мы с вами. Животные -не меньшие братья и не бедные родственники, они — иные народы, вместе с нами попавшие в сеть жизни, в сеть времени; такие же, как и мы, пленники земного великолепия и земных страданий»

Генри Бестон

ІІ. Ознайомлення з правилами.

ІІІ. Сама гра.

Завдання 1. Віднови втрачені слова документу.

Час: 7 хвилин. Кожна правильна відповідь – 1 бал або фішка. Загальна кількість балів за проходження завдання – 19 балів.

Серед хвиль нашого Азовського моря було знайдено послання в пляшці, де тваринам було описано за якими ознаками вони належать до даного типу. Але поки воно до нас дійшло, солоні води зруйнували деякі місця цьому тексті. Багато з тварин розгубилися і потребують допомоги. Відновіть повністю те, що було тут написано. Допоможіть братам нашім меншім.

Тип _____________ об’єднує риб, земноводних, плазунів, птахів й ссавців.

Представники типу Хордові мають ___________, що забезпечують життєдіяльність у різноманітніших ___________ _________. Заселяють представники цієї групи водне, ґрунтове та _____________ середовище. Є серед хордових і __________.

Ознаки, які дісталися хордовим від безхребетних тварин є: 1) _______________ (організми будуються зі спеціалізованих клітин, які об’єднуються в різноманітні тканини, органи, системи органів); 2) наявність ______________ порожнини; 3) наявність __________ симетрії тіла, що в багатьох випадках визначає ефективне виконання функцій парними органами; 4) наявність трьох ____________ ___________.

Визначальною ознакою хордових тварин є наявність _________ – внутрішнього осьового __________, який забезпечує організму надійну опору, _________ і одночасно легкість. Ще однією особливістю хордових є поява і розвиток у них трубчастої ____________ __________.

Тип Хордові об’єднує три групи: __________, Личинкохордові та _________ (Хребетні).

Хребетні, або _________ – хордові тварини, які мають ___________ скелет – _________, що поєднується зі скелетом голови – ____________.

Завдання 2. Відгадай кросворд.

Час проходження: 8 хвилин. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Загальна кількість балів: кросворд 1 – 13 балів, кросворд 2 – 11 балів, кросворд 3 - , кросворд 4 - , кросворд 5 – 8 балів.

Зараз вас очікують п’ять конвертів. В кожному завдання з описання будови одного з класу даного типу. Оберіть і розгадайте кросворд, який вам попався.

Кросворд 1. Пристосування риб до водного середовища.

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Міхур, що дозволяю кістковим рибам плавати (Плавальний).

  2. Представники хрящових риб (Акули).

  3. Зовнішні вирости, що прикривають зябра у кісткових риб (Кришки).

  4. Цей спосіб розмноження зустрічається у акул (Живонародження).

  5. Плавець, який діє, як стабілізатор, завдяки чому риба тримається у вертикальному положенні (Спинний).

  6. Тип кровоносної системи риб (Замкнена).

  7. Органи дихання риб (Зябра).

  8. Отвір, яким закінчується травна система (Анальний).

  9. Тверді шкірні утвори, що виконують захисну та опорно-рухову функції (Луска).

  10. Один з видів скелету риб (Хрящовий).

  11. Риба, що занесена до Червоної книги України (Стерлядь).

  12. Плавець для здійснення та вирівнювання напрямку руху (Хвостовий).

  13. Середовище існування риб (Водному).

Кросворд 2. Земноводні – що в них особливого?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Пояс нижніх кінцівок (Тазовий).

  2. Тип розвитку земноводних (Непрямий).

  3. Серце земноводних (Трикамерне).

  4. Представник Хвостатих (Тритони).

  5. Одне з середовищ існування амфібій (Суходіл).

  6. Пояс верхніх кінцівок (Плечовий).

  7. Завдяки чому жаби можуть плавати (Перетинки).

  8. Личинка амфібії, пристосовано до водного способу життя (Пуголовок).

  9. Один з видів дихання амфібій (Легеневе).

  10. Найбільший представник серед земноводних (Саламандри).

  11. Шкіра земноводних багата на них (Залози).

Кросворд 3. Плазуни. Розмноження та розвиток.

1

2

3

4

6

5

8

7

9

10

11

12

  1. Статеві клітини ссавців (Сперматозоїди).

  2. Більшість видів плазунів за характером розмноження … (Яйцекладні).

  3. Статеві клітині самиць (Яйцеклітини).

  4. У плазунів запліднення … (внутрішнє).

  5. У черепах і крокодилів оболонка яєць … (Вапняна).

  6. Яйця вкриває щільна … (Оболонка).

  7. Запас поживних речовин для розвитку зародка містить … (Жовток).

  8. Розвиток зародка (Прямий).

  9. За розмноженням плазуни … (Роздільностатеві).

  10. У самців статеві залози … (Сім’яники).

  11. Оболонка яєць у змій і ящірок … (Волокниста).

  12. Статеві залози самиць (Яєчники).

Кросворд 4. Птахи. Пристосування до польоту.

  1. В видільній системі немає … (Сечового міхура).

  2. Пір’я полегшують … (Гальмування).

  3. Різниця тиску на верхню й нижню поверхні крила (Підйомна сила).

  4. Дуже тонкі кістки у птахів має … (Череп).

  5. Роль керма виконує … (Хвіст).

  6. Добре розвинуті … (Грудні м’язи).

  7. Зрощені кістки хребта утворюють … (криж).

  8. Довгі дуже легкі кістки (Трубчасті).

  9. Майже всі кістки хребта … (Зрощені).

  10. Борідки пера … (Еластичні).

  11. У кісті птахів тільки один … (Палець).

  12. У самиць один … (Яєчник).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

п

р

и

с

т

о

с

у

в

а

н

н

я

д

о

п

о

л

ь

о

т

у

Кросворд 5. Різноманітний світ Ссавців.

 

 

 

 

9

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тип розмноження ссавців (Живонародження).

  2. Входить до складу шкіри (Дерма).

  3. Тимчасовий орган, що утворюється для зв’язку плоду з організмом матері (Плацента).

  4. Їм вигодовують дитинчат (Молоко).

  5. Молочні, травні, потові, сальні … (Залози).

  6. Процес між заплідненням та народженням дитинчат (Виношування).

  7. Похідні шкіри (Волоси).

  8. Головний орган кровоносної системи (Серце).

  9. Нижній розширений відділ яйце вода, що призначений для виношування зародка (Матка).

Завдання 3. Знайди зайву.

Час проходження: 5 хвилин. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Зайва тварина – 5 балів. Загальна кількість балів: 19 балів.

Відгадайте тварин за їх зображеннями. І тільки одна з них буде без малюнку. Знайдіть її.

н

к

п

р

о

ж

с

п

о

л

о

з

д

о

а

м

е

т

о

а

л

а

м

а

л

е

с

с

б

й

т

в

м

а

р

д

н

ь

ф

о

а

а

п

о

к

і

д

с

л

о

н

і

р

з

л

у

п

а

ч

я

н

к

а

к

н

і

а

а

з

ш

с

и

с

т

р

а

р

і

г

н

л

а

с

т

т

в

к

а

у

с

т

  1. Плоска риба. Причому вона не народжується плоскою, а стає такою протягом життя (Камбала)

  2. Належить до коропоподібних: має глоткові зуби, плавці з м’якими променями (Сазан)

  3. Найбільше безхвосте земноводне у тропічній Америці (Саламандра)

  4. Представник безногих (Протей)

  5. Буває чотири смуговий, леопардовий, лісовий, жовточеревий (Полоз)

  6. Належить до Червоної книги України (Мідянка)

  7. Крила вузькі, довгі, серпоподібно загнуті, короткі ноги, великий хвіст. Птах відкритого повітряного простору (Ластівка)

  8. Ось хатина, в ній – співак.

Як цю пташку звати?

(Шпак)

  1. Крила недорозвинуті, кіль і порожнині відсутні. Не здатні до польоту (Страус)

  2. Сіро-чорний, волохатий.

Птах цей може налякати.

Він полює на мишей.

Спить в дуплі весь божий день.

А настане темна ніч –

«Пугу-пугу» каже …

(Сич)

  1. Він великий як хатинка,

Оченята, як у свинки,

Носом воду набирає,

Мов із душа поливає

(Слон)

  1. Коротке тіло, хутро густе й коротке, короткі кінцівки, редуковані вушні раковини, зір погано розвинутий, добре розвинений нюх і тактильна чутливість. Живе у ґрунті (Кріт)

  2. Ссавець, що живе у воді (Дельфін)

  3. Має масивне тіло та короткі, товсті кінцівки, слабкий зір, але цей недолік компенсується дуже добрими слухом та нюхом,  є ріг (чи два роги) на морді (Носоріг)

Тварина, що сховалася – жовтопуз.

Завдання 4. За підказками відгадайте ім’я тварини.

Час проходження: 15 хвилин. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Загальна кількість балів в залежності від кількості вгаданих слів і завдань. За вірно вгадану тварину – 7 балів.

Але їх треба ще заслужити. Виконайте завдання за певний час та отримайте якомога більше підказок.

Етап 1. Знайди зайве. Кожне правильне завдання – 1 бал. Всього – 7 балів.

  1. Вуж звичайний, полоз чотирисмугавий, гадюка степова, гекон кримський.

  2. Вуж водяний, полоз лісовий, гадюка звичайна, мідянка.

  3. Хамелеон звичайний, ящірка різноколірна, гримуча змія, тритон карпатський.

  4. Кіль, зуби, цівка, складний крижі, грудна клітка.

  5. Зоб, м'язовий шлунок, смоктальний шлунок, залозистий шлунок, укорочений кишечник.

  6. Правий сім'яників, лівий сім'яник, правий яєчник, лівий яєчник, яйцепровід.

  7. Подвійне дихання, легкий і міцний скелет, змішування крові в судинах, чотирикамерне серце великого розміру, швидке травлення.

Етап 2. Загадки. Кожна загадка – 0,5 балів. Всього – 11,5 балів.

Ляже й спить на глибині

З шаром мулу на спині.

Тільки вуса повертає,

Що навколо – все він знає!

(Сом)

Упіймав Івасик рибку,

Але витягнути – мука!

Бо сердита і велика

На гачок зловилась …

(Щука)

Хоч малий , та силу має –

З рук миттєво висковзає!

Схожий ззовні на змію,

Має чималу сім’ю.

(В’юн)

Я ж не звір, а просто риба,

Хоч зубів у пащі тьма,

В мене є єдина хиба –

Друзів змалечку нема!

(Акула)

Не звір, і не птах,

Усього боїться.

Наловить мух –

І в воду – плюх!

(Жаба)

Тоненьке, вузеньке, по землі в’ється,

Як батіг довге, та зовсім не б’ється.

Людей боїться, молоко вживає,

В лісі їх багато, це кожен знає.

(Вуж)

Вється стрічка невеличка,

Де пісочок, де травичка.

Ви її не зачіпайте,

Стороною оминайте.

(Змія)

І не змій, і не звір,

І не жаба, й не птах:

Виповзає із нір –

Нагла смерть для комах.

(Ящірка)

Величезний це хижак

На людей наводить жах.

Проживає в річці Ніл

Небезпечний …

(Крокодил)

У хаті зачинилася,

Тихенько причаїлася,

Та сидить німа від страху.

Ви впізнали?

(Черепаха)

Має жало вкрай отруйне,

Як вірьовка, в’ється.

Спритна, влучна та холодна.

Як вона зветься?

(Гадюка)

Я в траві без ніг повзу,

Жабок і зайців ловлю.

Я не лагідна й не добра,

Я велика чорна …

(Кобра)

Довгі ноги – довгий ніс.

Прилетів – обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

(Лелека)

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.

(Ластівка)

У кого біле черевце

І чорна-чорна спина?

Всі діти знають відповідь:

Звичайно, у …

(Пінгвін)

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкладає,

А у лісі в холодку

Все кує, мудру ля.

Хто вона?

(Зозуля)

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук.

Хто там стукає: тук-тук?

(Зозуля)

Жорстока лють,

Очі в нього такі ллють.

Затаївся ось, примовк,

Грізний звір цей, звісно …

(Вовк)

Вона на нас с тобою схожа;

Робити навіть дещо може.

Ну, а коли б заговорила,

Була б людиною.

(Горила)

Не олень і не бик,

На носі в нього ріг ,

І зветься …

(Носоріг)

Він рудий, смугастий

І такий зубастий!

А як грізно загарчить ,

Всі ховаються умить.

(Тигр)

Етап 3. Підписати органи (тягнуть конверти). Орган – 1 бал. Всього: риби – 10 балів, земноводні – 10 балів, рептилії – 5 балів, птахи – 8 балів, ссавці – 9 балів.

Етап 4. Заповніть схему (чотири варіанта). Варіант – 0,5 балів. Всього – 4,5 бали.

  1. Амфібії. 2. Безногі. 3. Безхвості. 4. Вогняна саламандра. 5. Зелена ропуха. 6. Карпатський тритон. 7. Кумка. 8. Хвостаті. 9. Цейлонський рибозмій.

  1. Анаконда. 2. Дзьобоголові. 3. Гавіал. 4. Гатерія. 5. Кайман. 6. Крокодили. 7. Лускаті. 8. Рептилії. 9. Хамелеон.

  1. Бронхи. 2.Воло. 3. Дихальна. 4. Кровоносна. 5. Печінка. 6. Повітряні мішки. 7. Серце. 8. Системи органів. 9. Травна.

  1. Аорта. 2. Велике коло кровообігу. 3. Кровоносна система. 4. Легенева артерія. 5. Ліве передсердя. 6. Мале коло кровообігу. 7. Правий шлуночок. 8. Серце. 9. Судини головного мозку.

Етап 5. Розподіліть екологічні групи і запишіть їх назви в таблицю. По 0,5 балів. Всього – 8 балів.

З допомогою ілюстрацій та переліку ознак визначте особливості птахів названих екологічних груп і заповніть відповідний стовпчик таблиці: а) короткі ноги з плавальними перетинками, куприкова залоза; б) довгі м’язисті ноги, видовжена шия й короткий дзьоб; в) довгі тонкі ноги, довгий дзьоб і шия; г) короткі й тупі крила, короткі ноги та довгий хвіст; д) гачкуватий дзьоб, короткі ноги з гострими кігтями.

Заповніть таблицю:

Екологічна група

Представники

Особливості будови

Птахи лісів

Птахи водойм

Птахи степів і пустель

Птахи боліт і луків

Етап 6. Дайте визначення: риби, рептилії, амфібії, птахи, ссавці. Розподіліть картинки за класами. По 0,5 балів. Всього – 9,5 балів.

  1. Середовище існування надземне.

  2. Дихає легенями.

  3. Відкладає яйця.

  4. Вторинноводні.

  5. Хижак.

  6. Дуже цінується шкіра.

Після того, як зібрали підказки, підходите до жури. Вам видається декілька картинок тварин. За підказками впізнайте потрібну.

Завдання 5. Допоможіть зникаючий тварині знайти родину.

Час проходження: 5 хвилин. Кожна правильна відповідь – 0,5 бал. Загальна кількість балів: 17 балів.

Багато тварин зараз потребує захисту. От ми зараз і побачимо, як ви знаєте тварин Червоної книги світу, України та рідного краю. В кожній картці – групи різних класів. Вам дається список з назв тварин. Всі вони занесені до Червоної книги України. Розподілить їх за потрібними картками і вкажіть, які з них живуть в Україні. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Риби

Шип, стерлядь, білуга чорноморська, вирезуб, судак морський, морський чорт, морській півень

Земноводні

Тритон карпатський, тритон гірський, саламандра плямиста, ропуха очеретяна, жаба прудка

Рептилії

Гекон кримський, жовтопуз, полоз жовточеревий, полоз леопардовий, полоз лісовий, мідянка, гадюка степова східна

Птахи

Пелікан рожевий, клан малий, жовта чапля, скопа, лунь польовий, сипуха, пугач, сова бородата

Ссавці

Хохуля звичайна, їжак вухатий, кіт лісовий, борсук, нічниця триколірна, афаліна чорноморська, рись звичайна

Завдання 6. Вгадай тварину за розшифровкою ребусів.

Час проходження: 5 хвилин. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Вгадана тварина – 5 балів. Загальна кількість балів: 11 балів.

В них сховані тварини. З їх назв беремо перші літери. І саме з них отримуємо назву потрібної тварини. Назва – корсак.

Кефаль

Очеретянка

Ставрида

Ропуха

Алігатор

Квакша

IV. Підведення підсумків уроку-гри.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Під час цієї гри можна перевірити як учні знають середовища існування тварин, визначальні ознаки будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших, ознаки хордових тварин, рідкісні види України та свого краю; як вміють наводити приклади тварин, які належать до зазначених груп, видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості; розпізнають тварин на зображеннях.
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    6952
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    QY355770
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №QY355770
За публікацію цієї методичної розробки Шабатюк Оксана Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №QY355770
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти