і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Гра «Різноманітність безхребетних тварин».

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Гра «Різноманітність безхребетних тварин».

Мета: перевірити засвоєння матеріалу з розділу «Різноманітність тварин» від класу Ракоподібні до типу Молюски, виявити знання про представників та їх класифікації, зовнішньої та внутрішньої будови, різних пристосувань до різних умов середовища та значення безхребетних тварин в природі і життєдіяльності людини, повторюємо тему про паразитичних безхребетних, шляхи зараження та профілактичні дії; вміння швидко знаходити відповідь на поставлене питання, працювати в команді, дослуховуватися до думки своїх однокласників, розвивати зацікавленість в вивченні біології для участі в наступних іграх; продовжувати розвивати комунікативну компетентність; виховувати естетичні, моральні, патріотичні та екологічні якості особистості школяра.

Обладнання: карта, кубик, фішка-магніт, фломастери, картки з завданнями, фішки, секундомір.

Правила гри:

На початку гри командири тягнуть жереб – хто за ким буде ходити. Гра проводиться за допомогою карти, на якій по колу йдуть зупинки. По черзі кидають кубик і переходять на стільки ходів, скільки їм випало. На полі 18 зупинок, на кожній з яких своє завдання, за правильне виконання якого дається різна кількість жетонів. Після виконання завдання станція замальовується в колір команди, яка його виконала. Гра проводиться до тих пір, поки всі клітинки не будуть замальовані різними кольорами. Перемагає та команда, яка при виконанні завдань отримає найбільшу кількість фішок. За кожне завдання дається ліміт часу. Якщо команда не виконує свої завдання, його може виконати наступна і забрати собі фішки.

Завдання 1 - 3: Клас Павукоподібні.

Завдання 4 - 6: Клас Комахи.

Завдання 7 - 9: Тип Молюски.

Завдання 10 - 11: Паразитичні тварини.

Завдання 12: Середовища пристосування.

Хід гри:

І. Організаційний етап.

На початок гри в кабінеті вже висить карта, виділено місце для кожної команди, де вони можуть обговорити своє завдання, і щоб ніхто їх не чув. Окремо сидять глядачі.

ІІ. Ознайомлення з правилами. Витягування жеребу. Отримання кольорів.

ІІІ. Сама гра.

Завдання 1. Розподіліть фотографії павукоподібних за рядами.

Ряди: Кліщі, скорпіони, павуки.

Завдання 2. Кросворд «Різноманітність кліщів».

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

  1. Бере участь у ґрунтоутворенні. (Панцирний)

  2. Живиться соками рослин. (Павутинний)

  3. Утворюють пухлини на листках дерев. (Голові)

  4. Псує насіння злакових. (Борошнинний)

  5. Смокче кров собак. (Собачий)

  6. Переносник вірусу енцефаліту. (Тайговий)

  7. Паразит жуйних парнокопитних. (Бичачий)

  8. Шкідник плодових культур. (Червоний плодовий)

  9. Збудник демодекозу. (Вугрова залозниця)

  10. Псує продукти в коморах. (Коморний)

  11. Збудник корости. (Коростяний свербун)

  12. Груда кліщів, які живляться кров’ю. (Іксодові)

Завдання 3. Кросворд «Представники павуків».

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

  1. На спині візерунок у вигляді хреста. (Хрестовик)

  2. Дуже великий тропічний павук, може живитися пташенятами. (Птахоїд)

  3. Будують нірки у ґрунті. (Землекопи)

  4. Є в Україні, від укусів виникає різкий біль, набряки. (Тарантул)

  5. Є в Україні, отрута діє на нервову систему. (Каракурт)

  6. Будує дім із повітря під водою. (Сріблянка)

  7. Однакове ім’я з ракоподібним. (Краб)

  8. Живе поряд із людиною. (Хатній)

  9. Живуть у печерах без світла. (Печерні)

  10. «Царський» тропічний павук. (Імператорський)

  11. Загальна назва тарантулів і скорпіонів. (Вовки)

  12. Павук-спортсмен. (Стрибун)

Завдання 4. Кросворд «Зовнішня будова комах».

1

З

2

О

3

4

5

В

Н

6

7

І

Ш

8

Н

Я

9

Б

10

11

У

Д

О

В

12

А

  1. Забарвлення внаслідок заломлення світла. (Фізичне)

  2. Віск вкриває зверху … скелет. (Хітиновий)

  3. Залози покривів тіла виділяють …(віск).

  4. Функція волосків із покривів комах. (Рецепторна)

  5. Найбільш отруйні гусені. (Волохаті)

  6. Видозмінений яйцеклад бджіл. (Жало)

  7. Барвники хітину. (Хімічні)

  8. Від отрути гусені на шкірі людини виникає …(запалення).

  9. У клопів є залози, які виділяють … речовини. (Пахучі)

  10. Шкірні залози певних ознак виділяють …(отруту).

  11. У комах ніг …пари. (Три)

  12. Тип польоту комах. (Махальний)

Завдання 5. Відгадай загадки.

Серед літа біля липки

Виграють сопілки, скрипки.

Це не скрипки, не сопілки,

То медок збирають …

(Бджілки)

Вертоліт такий маленький

Сів на квітку золотеньку.

Усміхнулася кульбабка:

Завітала в гості …

(Бабка)

Хоч не олень – роги має,

І не птиця, а літає.

Чорний-чорний, а не крук,

Це малий, моторний …

(Жук)

Блідо-голубенький

Ліхтарик маленький,

Влітку уночі

Мигає в кущі.

(Світлячок)

Летить дід –

Сів на цвіт,

Волосинки розгортає,

Солоденького шукає.

(Джміль)

Модниця крилата,

Смугасте плаття.

Зростанням хоч і дитина,

Вкусить – буде погано.

(Оса)

Восени в щілину забереться,

А навесні прокинеться.

Не птах, а літає,

З хоботом, а не слон,

Ніхто не приручає,

А на нас сама сідає.

(Муха)

Ні звір, ні птах,

А ніс, як спиця.

Хто його вбиває,

Той кров свою проливає.

(Комар)

Стрибає пружинка –

Зелена спинка –

З трави на билинку,

З гілки на стежку.

Чемпіон зі стрибків

Скаче, скаче по лужкам.

(Коник)

Навесні барвиста квітка

На галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли –

Враз знялась і полетіла.

(Метелик)

Завдання 6. Розв’яжіть ребуси та відгадайте різних комах.

  1. Вуховертка.

  1. Тарган.

  1. Богомол.

  1. Сонечко.

Завдання 7. Кросворд «Яка будова двостулкових молюсків?»

1

К

2

Л

3

А

4

С

Д

5

В

6

О

С

7

Т

8

У

Л

9

К

10

О

11

В

12

І

  1. Нога двостулкових молюсків має форму…(клина)

  2. У двостулкових молюсків відсутня …(голова)

  3. Між мантією й тілом є …(мантійна порожнина)

  4. Черепашка складається з …(двох стулок)

  5. Ці молюски можуть повільно …(повзати)

  6. Відділ тіла. (Нога)

  7. Відділ тіла. (Тулуб)

  8. Передній кінець черепашки. (Притуплений)

  9. Деякі види ведуть спосіб життя …(прикріплений)

  10. Задній кінець тіла. (Загострений)

  11. Стулки черепашки з’єднані …(зв’язкою)

  12. Тулуб оточений …(мантією).

Завдання 8. Вставте пропущені слова. Різне про молюсків.

___________ – це група молюсків, які мають несиметричне тіло з добре розвиненими головою, тулубом та ногою. Їхня спіральна черепашка має _________, що називається ________, у який в разі небезпеки втягується _______.

___________ – це група молюсків, які мають симетричне тіло з добре розвиненими тулубом і ногою, але без голови. Мушля цих молюсків _____________, ліва і права стулки рухомо з’єднані на спинному боці еластичною замковою зв’язкою. Живлення відбувається шляхом __________. Типовим представником двостулкових молюсків є _________ __________.

_____________ – група молюсків , які мають симетричне тіло з добре розвиненими _____________, тулубом і __________. Це найбільше високоорганізована група ________. Можуть швидко змінювати забарвлення ________. На щупальцях, зазвичай, знаходяться ___________ для утримання здобичі. Органами дихання є ___________.

Завдання 9. Виберіть номери тверджень, що характерні для різних груп молюсків (Черевоногі, Двостулкові, Головоногі):

  1. Живуть тільки в морській воді з високою солоністю.

  2. Нога перетворилась на щупальця, які оточують рот, і лійку.

  3. Мушля має отвір, куди в разі небезпеки молюск втягує тіло.

  4. Орган руху – нога, що розташована на черевному боці тіла.

  5. Ведуть придонний спосіб життя і трапляються на різних глибинах.

  6. Хижаки, які активно переслідують або підстерігають свою здобич.

  7. Черепашка двостулкова, повністю вкриває тіло з боків.

  8. Голова з однією або двома парами щупалець і очима.

  9. Сплющене з боків тіло складається із тулуба і клиноподібної ноги.

  10. Заселяють моря, прісні водойми й суходіл.

  11. Є чорнильна залоза, секрет якої має захисне значення.

  12. У водних органи дихання – зябра, а у наземних – легені.

Завдання 10. Поясніть схеми циклів розвитку різних паразитичних червів. Яка назва кожного черв’яка і до якого типу він належить?

Малюнок 1. Цикл розвитку печінкового сисуна: 1 – яйце; 2 личинка з війками; 3 – проміжний хазяїн; 4 – личинка з м’язовим хвостом; 5 – личинка, укрита щільною оболонкою; 6 – остаточний хазяїн; 7 – дорослий черв.

Малюнок 2. Цикл розвитку котячого сисуна. 1 – яйце; 2 – стадія розвитку в тілі молюска; 3 – перший проміжний хазяїн; 4 – другий проміжний хазяїн; 5 – остаточний хазяїн; 6 – котячий сисун.

Малюнок 3. Цикл розвитку аскариди. 1 – яйце; 2 – личинка; 3 – статевозрілий черв.

Малюнок 4. Цикл розвитку бичачого ціп’яка. 1 – зрілий членик; 2 – яйце з личинкою; 3 – проміжний хазяїн; 4 – фіни; 5 – остаточний хазяїн; 6 – дорослий черв.

Малюнок 1 Малюнок 3 Малюнок 2

Малюнок 4

Завдання 11. Скласти заходи профілактики проти зараження паразитичними організмами, враховуючи шляхи зараження.

  1. Печінковий сисун.

  2. Свинячий ціп’як.

  3. Ехінокок.

  4. Трихінела.

Завдання 12. Як пристосувалися безхребетні тварини до різних середовищ існування.

IV. Підведення підсумків уроку-гри.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дозволяє перевірити засвоєння матеріалу з розділу «Різноманітність тварин» від класу Ракоподібні до типу Молюски, виявити знання про представників та їх класифікації, зовнішньої та внутрішньої будови, різних пристосувань до різних умов середовища та значення безхребетних тварин в природі і життєдіяльності людини.
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    6845
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    TX266925
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання