Гра, як засіб мотивації вивчення німецької мови.

Опис документу:
В статті наведені приклади різних ігор на уроках німецької мови, які урізноманітнюють навчальну діяльність, роблять її цікавою, сприяють кращому засвоєнню вивченого матеріалу, розвивають індивідуальні та творчі здібності, вчать працювати в парах та колективі, викликають інтерес до мови. Ігри можна використовувати на різних етапах уроку як для закріплення вивченого матеріалу, так і для релаксації.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«У грі виявляється характер дитини, її погляди на життя, її ідеали. Самі того не усвідомлюючи, діти в процесі гри наближаються до рішення складних життєвих проблем.»

Ю. Нагибін

Гра як засіб мотивації вивчення німецької мови.

Ігрова діяльність на уроках німецької мови сприяє створенню пізнавального мотиву, посилює працездатність, виробляється автоматизм дії, виховується серйозне ставлення до предмета, реалізуються ідеї змагання, виховується відповідальність кожного учня за навчання та дисципліну.

В процесі гри її учаснику необхідно максимально мобілізувати знання, вміння, уяву, досвід. В учнів формується вміння думати, аналізувати, пропонувати щось нове. Гра потребує енергії, витримки, самостійності. Гра також знімає втому, напруження.

Під час гри на уроці у дітей розвивається допитливість, тренується пам’ять, увага, вміння не лише дивитися, а й бачити, логічно мислити. Використання ігрових моментів в процесі навчання дає можливість активізувати опорні знання учнів, збільшити інтерес до вивчення мови, розширити свій кругозір, підвищити інтелектуальний рівень. Перевага гри в тому, що всі учні в класі працюють одночасно. Участь в грі розвиває здатність співпрацювати, змагатися не проявляючи агресії, вміти програвати, брати на себе відповідальність. Застосування ігор – ефективний спосіб повторення мовних явищ, більшість ігор носить характер змагання, і переможцем може стати один учасник гри, або команда. Застосування різних ігор допомагає захопити учнів іноземною мовою, створює умови для досягнення успіху у вивченні мови. І учні, які грають, захочуть поліпшити свої знання з іноземної мови.

Ігри на уроках іноземної мови допомагають дітям стати творчими особистостями, вчать творчо ставитись до будь якої справи. Творчість – це постійне вдосконалення та процес у будь якій діяльності. Ігри приносять і учням і вчителю радість творчості.

Гра – це потужний стимул до оволодіння іноземною мовою. Розвиваюче значення гри закладене самою природою. Так як гра – це завжди емоції, а там, де емоції – там активність, уява, творче мислення.

Ігри на уроках використовуються також для зняття напруги, монотонності уроку при опрацюванні мовного матеріалу, при активізації мовленнєвої діяльності. Важливо, щоб гра приносила позитивні емоції, а також стала стимулом в ситуації , коли інтерес до вивчення мови починає втрачатися учнями. Використання ігор на уроках іноземної мови допомагає вчителю глибше розкрити особистісний потенціал кожного учня, його працелюбність, активність, ініціативність.

Є декілька видів ігор:

  • Ігри з аудіювання: навчають учнів розуміти висловлювання, розвивають слухову пам’ять.

  • Лексичні ігри: тренування учнів у вживанні лексики в ситуаціях, розвиток мовної реакції.

  • Мовні ігри: формування лексичних, граматичних навичок та тренування вживання мовних явищ.

  • Фонетичні ігри: тренування у вимові звуків.

  • Орфографічні ігри: розвиток правописних навичок

На уроках використовую кілька видів гри.

«Пантоміма»- при повторенні та закріпленні граматичних навичок в «Перфект»

Один із учнів виходить до дошки і показує якусь дію. Наприклад, він грає в футбол. Діти запитують:

Hast du Basketball gespielt?“

„“Nein.“

Bist du Rad gefahren“

Nein“

Hast du Fußball gespielt?“

Ja, ich habe Fußball gespielt“.

«Слово – їжачок». При повторенні та закріпленні лексичних одиниць теми. Клас поділяється на дві команди. Із кожної команди по черзі до дошки виходять учні і пишуть слова до вивченої теми. Яка команда напише найбільшу кількість слів, та і виграє.

«Порчений телефон». Гра-ланцюжок. Перший учасник гри називає сусіду по парті тихенько на вухо якесь слово. Цей учень передає іншому, і так до останнього учня. Якщо учень називає слово правильно, він виграє.

«Вітання з днем народження». Якщо учень має день народження, клас вітає його піснею, далі кожен учасник гри каже одне слово побажання, але слова не мають повторюватись.

«Що я люблю?». Перший учасник називає якийсь мовний зразок. Наприклад;

Ich lese gern.Інший говорить;Lenа liest gern, und ich treibe Sport gern. Наступний учасник додає: Lenа liest gern, Katja treibt Sport gern und ich male gern .Виграє той учень, який скаже найбільшу кількість мовних зразків в правильному порядку.

«Музичні ігри». Під час музичної паузи діти показують різні рухи, співаючи при цьому.

«Чарівний м’яч». Учасники гри кидають м’ячик один одному, називаючи при цьому якесь слово. Інший учасник має назвати слово – антонім. Наприклад; der Tag- die Nacht, gesund- krank, gut- schlecht, faulfleißig usw.

«Всі професії гарні…». Учні поділяються на дві команди. Учні із кожної команди називають по черзі якусь професію. Виграє та команда , яка назвала найбільшу кількість слів.

Або «Назви професію» . Наприклад, показуючи жестами яку-небудь дію, учень, або учитель запитують, хто може виконувати цю дію. Крейда в руці учителя або учня. Запитання Ist das ein Lehrer? „ usw.

«Хто має кращу пам’ять?». Учитель на дошці пише декілька слів. Дає 20-30 секунд , щоб учні запам’ятали ці слова. Потім витирає дошку. Діти мають написати слова по пам’яті. Виграє той , хто напише найбільшу кількість слів. Також можна показати якийсь малюнок із зображенням різних предметів, зображенням кольорів, тварин. Потім малюнки заховати, а учні по черзі називають те,що вони запам’ятали.

Гра для навчання аудіюванню. Можна диктувати окремі речення, мовні зразки, слова, а учні мають відобразити те, що почули за допомогою малюнка.

Гра на уважність та закріплення вживання в мовленні числівників.

«Коли хто народився?» Учні стають у коло і кожен називає свій день народження. Далі по команді вчителя учні мають стати один за одним в порядку народження, наприклад, починаючи з січня місяця.

«Хто де живе?». Учні називають номер будинку або квартири

Mein Haus ist Nummer 5“,

Mein Haus ist Nummer 26“ u.s.w. Потім учні стають у коло в порядку зростання номерів.

«Я бачу те, чого не бачиш ти». Один із учнів виходить до дошки і каже:

Ich sehe etwas, das du nicht siehst“.

Ist das eine Tafel? „.

Nein, das ist keine Tafel“.

Ist das ein Schrаnk?“.

Ja, das ist ein Schrank“.

Гра «Що? Де? Коли?». Учні по черзі називають якусь подію (можна із життя школи), вживаючи при цьому запитальні слова Was? Wo? Wann?

Zum Beispiel: Wie heißt…?

Wo liegt (befindet sich)…?

Was ist…? Usw.

Гра «Прикметники». Можна поділити клас на декілька груп, і кожна група має назвати властивості предметів. Наприклад, колір - одна група, розміри предметів – інша група учнів, третя група називає властивості. Наприклад, тема одяг: Farbe: grün, rot, schwarz, gelb, weiß

Größe: klein, kurz, lang, breit

Eigenschaften: schön, modern, hässlich, gut, wunderbar .

Я знаю слово». Учитель називає якийсь звук, а учні по черзі називають слово з цим звуком. Наприклад: звук „sch“ - Schule, spazieren, Sport, Schokolade u.s.w.

Гра «Сніговий клубочок». На дошці пишуться слова до теми. Перший учень називає речення з першим словом, другий - з другим словом і.т.д. Має вийти зв’язна розповідь з новими словами.

Гра «Я навчаюсь в школі». Перший учасник гри підходить до інших учнів, які сидять на стільцях, і каже одному із них:

Ich lerne in der Schule“.

Lernst du auch?“ і бере з собою учасника гри. Уже вдвох підходять до наступного учня , і запитують теж саме. І так грають до останнього учасника гри, а потім «головний герой» гри говорить якусь іншу фразу , наприклад, Die Stunde ist zu Ende, і всі учасники намагаються зайняти вільні місця. Кому місця не дісталось - той розпочинає гру спочатку.

« Назви форми дієслів». Учитель називає дієслово на українській мові, а учні називають його три основні форми німецькою мовою. Наприклад,

Робити: machen- machte – gemacht

Їсти Essen- aß – gegessen

стрибати Springen- Sprang- gesprungen

називати Nennen – nannte – genannt u.s.w.

«Встав пропущену літеру». Дошка поділена на дві частини, на яких написані слова з пропущеними літерами. Клас ділиться на дві команди, і учасники по черзі виходять до дошки і вставляють в слова пропущені літери. Хто справиться першим, та команда і виграє.

«Запам’ятай предмети». На столі розкладені різні предмети. Учні кілька секунд розглядають ці предмети, а потім учитель накриває їх і пропонує учням назвати ці предмети по пам’яті.

«Скажи одним словом». Наприклад, при вивченні теми «Спорт», учитель називає групу слів, а учні мають одним словом назвати вид спорту. Наприклад, das Feld, der Ball, zwei Mannschaften, zwei Tore

Відповідь: der Fußball.

«Знайди предмет». Один учень виходить з класу на 1- 2 хвилини. В цей час в класі ховають якийсь предмет ( наприклад, підручник). Учень, який виходив з класу шукає цей предмет. Якщо він наближається до предмета, учні гукають „warm oder heiß“, якщо віддаляється від нього, учні гукають „kalt“.

Використання елементів гри на уроках допомагають краще і легше засвоїти лексичний та граматичний матеріал, розвивати усне та писемне мовлення, контролювати знання та навички учнів, надають їм можливість активно мислити. Розвивати творчі здібності, які є в кожній дитині.

Бібліографія:

  1. Німецька мова в школі, 2011р. № 4.

  2. Німецька мова в школі, 2012р. №1.

  3. Камінська Н., Шеремета О., Ігрові моменти на уроках німецької мови.,2008.

Електронні ресурси:

  1. www.theacher.at.ua

  2. www.knowlegte.allbest.ru

  3. www.deutschstunde.at

  4. www.metodportal-com

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!