гончарство

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Підготувала: Студентка групи 4-ДО(2) Луценко Ірина
Слайд № 1

Підготувала: Студентка групи 4-ДО(2) Луценко Ірина

Зміст: Вступ 1. Розвиток гончарства на території України 2. Гончарне виробництво 2.1. Сировина для гончарних виробів 2.2. Процес виготовлення вироб...
Слайд № 2

Зміст: Вступ 1. Розвиток гончарства на території України 2. Гончарне виробництво 2.1. Сировина для гончарних виробів 2.2. Процес виготовлення виробів 2.3. Техніки декорування готового виробу Висновки Список використаної літератури

Мета дослідження – проаналізувати розвиток гончарства на Україні Завдання дослідження: 1) розглянути особливості гончарного виробництва; 2) проанал...
Слайд № 3

Мета дослідження – проаналізувати розвиток гончарства на Україні Завдання дослідження: 1) розглянути особливості гончарного виробництва; 2) проаналізувати виникнення гончарства; 3) дати характеристику розвитку гончарства в ХІІ - ХХ ст.; 4) розглянути основні риси гончарних осередків. Об’єкт дослідження – традиційні центри українського гончарства. ВСТУП

Гончарні вироби виготовлялися та широко використовувалися на території України з прадавніх часів. Це чи не найдавніший вид народного мистецтва, яки...
Слайд № 4

Гончарні вироби виготовлялися та широко використовувалися на території України з прадавніх часів. Це чи не найдавніший вид народного мистецтва, який несе в собі безцінну інформацію про давній побут. То що ж таке гончарство та як воно розвивалося на території нашої держави?

Гончарство — виготовлення з опаленої гончарної глини різноманітних виробів, зокрема посуду, кахлів, іграшок тощо. Це досить стародавнє ремесло вини...
Слайд № 5

Гончарство — виготовлення з опаленої гончарної глини різноманітних виробів, зокрема посуду, кахлів, іграшок тощо. Це досить стародавнє ремесло виникло в епоху неоліту, а згодом стало різновидом народного мистецтва. Глина є пластичною під час формування і досить твердою після випалу (близько 900°). Має широкий спектр природних барв — від білої, кремової, охристої до червоної, коричневої і темно-сірої. Чарівного ефекту гончарним виробам надають керамічні фарби, виготовлені з кольорової глини (ангоби), а також прозорі та декоративні поливи (глазурі).

Первісні гончарі формували вироби вручну, обліплюючи кошичок, камінь, дерев’яну форму скибками глиняної маси завтовшки в палець або обкручуючи за с...
Слайд № 6

Первісні гончарі формували вироби вручну, обліплюючи кошичок, камінь, дерев’яну форму скибками глиняної маси завтовшки в палець або обкручуючи за спіраллю стрічку глини, поступово зліплюючи і вивершуючи конусоподібну посудину з гострим дном. Посуд виходив товстостінний, з порушенням округлості та силуету форми. Однак ця примітивна стародавня техніка витримала конкуренцію з гончарним кругом і була добре відома слов’янам.

Гончарне коло винайшли в IV тис. до н.е. Спочатку він був ручний і обертався доволі повільно, потім вдосконалився і став у середньовіччі швидкісним...
Слайд № 7

Гончарне коло винайшли в IV тис. до н.е. Спочатку він був ручний і обертався доволі повільно, потім вдосконалився і став у середньовіччі швидкісним, отримав ножний привід, і це стало свого часу значним переворотом у розвитку всього гончарного ремесла. Кругова техніка точення дозволила не тільки збільшити випуск глиняної продукції, але й зробити вироби більш досконалими та витонченими. Виготовлена на такому колі посудина була с тонкими легкими стінками, її форми мали гармонійні обриси, можна було наносити орнаментальні смуги, лінії та інші декоративні елементи на поверхню.

Народні майстри гончарної справи використовували в своєму ремеслі декілька технік декорування готового виробу.
Слайд № 8

Народні майстри гончарної справи використовували в своєму ремеслі декілька технік декорування готового виробу.

Ритування (або продряпування, гравіювання, «уріз») – робилося через нанесення поглибленого жолобка невеликою дерев’яною паличкою чи цвяхом, наче ол...
Слайд № 9

Ритування (або продряпування, гравіювання, «уріз») – робилося через нанесення поглибленого жолобка невеликою дерев’яною паличкою чи цвяхом, наче олівцем. Так видряпувався візерунок будь-якої форми.

Глянсування (або ж ще називалось лощення) робилось гладким предметом, це міг бути камінець, на сухому черепку – наносились лінії, смуги та інші при...
Слайд № 10

Глянсування (або ж ще називалось лощення) робилось гладким предметом, це міг бути камінець, на сухому черепку – наносились лінії, смуги та інші прикрашання.

Коли працювали в техніці ріжкування, то спеціальний ріжок наповнювали ангобом, в отвір-дірочку внизу вкладали або гусяче перо, або скляну трубочку....
Слайд № 11

Коли працювали в техніці ріжкування, то спеціальний ріжок наповнювали ангобом, в отвір-дірочку внизу вкладали або гусяче перо, або скляну трубочку. Цівка ангоба таким чином легко наносилась на поверхню готового виробу. Пізніше, ближче до наших часів, ріжок було замінено для зручності на грушу з гуми. В такій техніці майстри виписували лінії, прямі та хвилясті, наносили цятки, листочки, розетки або інший орнамент.

Фляндрування – гострим предметом з’єднувались три чи чотири стрічки ангоба різних кольорів, схоже це було на мармурові розводи, вони були чіткі та ...
Слайд № 12

Фляндрування – гострим предметом з’єднувались три чи чотири стрічки ангоба різних кольорів, схоже це було на мармурові розводи, вони були чіткі та схожі на зигзаг.

В подніпровських осередках гончарного ремесла – Дибинцях, Ревівці, Каневі, Сунках, Цвітній та ін. – був популярним добротний ужитковий посуд, прикр...
Слайд № 13

В подніпровських осередках гончарного ремесла – Дибинцях, Ревівці, Каневі, Сунках, Цвітній та ін. – був популярним добротний ужитковий посуд, прикрашений малюнками, та фігурний посуд для напоїв, здебільшого у вигляді тварин та птахів.

Щодо Поділля, то гончарне виробництво було розповсюджене в Гайсині, Барі, Бубнівці, Смотричі, Летичеві тощо. Для бубнівської кераміки, наприклад, б...
Слайд № 14

Щодо Поділля, то гончарне виробництво було розповсюджене в Гайсині, Барі, Бубнівці, Смотричі, Летичеві тощо. Для бубнівської кераміки, наприклад, були характерні не тільки чіткі рослинні візерунки, а й маленькі виліплені пташині фігурки, які розміщувались на покришках ринок, дзбанків тощо.

На Західній Україні провідними осередками гончарного ремесла вважались Яворів, Потелич, Пустинь, Коломия, Мукачеве тощо. Гончарний цех у Коломиї бу...
Слайд № 15

На Західній Україні провідними осередками гончарного ремесла вважались Яворів, Потелич, Пустинь, Коломия, Мукачеве тощо. Гончарний цех у Коломиї був створений в 1661 році. Тут виробляли посуд, а також свічники, кахлі, їх прикрашали фляндрівкою або ріжкуванням. В XIX ст. кожному району, який займався гончарним промислом, стали притаманні певні особливості. Вони залежали перш за все від якості тих матеріалів, які використовували в роботі, рівня технічного розвитку виробництва, традицій даного регіону та інших факторів.

Вироби майстрів-гончарів Опішні відзначались своєрідністю. Наприклад, один з місцевих майстрів, Федір Червінка, не тільки гравіював на вологій пове...
Слайд № 16

Вироби майстрів-гончарів Опішні відзначались своєрідністю. Наприклад, один з місцевих майстрів, Федір Червінка, не тільки гравіював на вологій поверхні вироба, але й наліплював на неї рельєфні мотиви орнаментального характеру. Василь Поросний вводив в мереживо орнаменту з рослин різних фантазійних казкових птахів та звірів.

На Гуцульщині в XIX ст. стали провідними осередками гончарного ремесла Косів та Пістинь. Кераміка Косова стала знаменитою завдяки творчості самобут...
Слайд № 17

На Гуцульщині в XIX ст. стали провідними осередками гончарного ремесла Косів та Пістинь. Кераміка Косова стала знаменитою завдяки творчості самобутнього Олекси Бахметюка. Орнаментика цього майстра складається з квітів з багатьма пелюстками, трикутного листя, виноградних грон, пташок на гіллі, кіз, коней, оленів. Сміливо оформлені квіткові орнаменти отримували назву «бахмінщини».

Сьогодні гончарство розрізняє чотири види виробів за призначенням: різноманітний посуд будь для чого, сакральні предмети (ікони, хрести, свічники т...
Слайд № 18

Сьогодні гончарство розрізняє чотири види виробів за призначенням: різноманітний посуд будь для чого, сакральні предмети (ікони, хрести, свічники та ін.), іграшки, предмети для житла та його обладнання (це можуть бути кахлі, підвазонники, вази або інші вироби східного призначення).

На сьогодні гончарство, як і інші кустарні промисли, суттєво занепало, більшість його центрів припинили своє існування. Керамічні підприємства у Ко...
Слайд № 19

На сьогодні гончарство, як і інші кустарні промисли, суттєво занепало, більшість його центрів припинили своє існування. Керамічні підприємства у Косові, Опішні та деякі інші здебільшого спеціалізуються на виготовленні декоративного посуду і скульптури. ВИСНОВОК

Дякую за увагу!
Слайд № 20

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!