і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Головні життєві цінності у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Світова література, 6 клас

_______

Урок № ______

Тема. Головні життєві цінності у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Мета: з’ясувати, які життєві цінності вважає головними автор казки; провести літературні паралелі; засвоїти терміни з теорії літератури; виховувати прагнення до самовдосконалення.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності

(На дошці — зашифрований вислів.)

ЮЦРЕС ІАН БІРТО ПЄАВУ БАДОВ

Сьогодні ми розгадаємо останню загадку Маленького принца. Розгадайте вислів. Як ви його розумієте? (Слід читати навпаки)

(Вислів: «Вода буває потрібна і серцю» означає, що, крім звичайної спраги, існує ще й спрага духовна, що виникає, коли людині необхідне розуміння, підтримка, співпереживання… Як тіло не може довго жити без води, так і душа людини не витримає довго без дружби, любові, розуміння.)

II. Робота над темою уроку

1. Виявлення читацьких вражень учнів

  • Які епізоди вразили вас, здивували? А які примусили замислитися?

  • Яке ставлення виникло до героїв твору? Чому?

2. Бесіда за останніми розділами казки

  • Яким настроєм перейняті останні розділи казки? (Вони сумні, тому що Маленький принц збирається залишити Землю, розлучитися зі своїми друзями. Льотчикові боляче слухати розмову хлопчика й змії, адже він хоче зберегти Маленького принца, але той все ж таки вирішив повернутися додому.)

  • Як ви розумієте зникнення Маленького принца? Чому воно так схоже на смерть? Чи це і є смерть? (Маленький принц нібито повертається на свою зірку. І читачам, й оповідачеві дуже хочеться вірити, що так воно і сталося. Можливо, цей сум — від розлуки, від усвідомлення неможливості побачитися знову? Автор книги не дає однозначної відповіді на це питання. Мабуть, тому, що втрачати друзів завжди важко й сумно, навіть якщо вони залишаються жити.)

  • Чого навчає казка «Маленький принц»? На яких моральних цінностях наголошує у цьому творі Екзюпері? Ми дізнаємося про це, «відкривши» «Скарбничку золотих висловів».

Висновки. Які цінності, на думку Екзюпері, найголовніші у житті? (Любов, дружба, відданість, відповідальність, праця…)

3. Застосування літературознавчих термінів

  • Доведіть, що твір А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» — філософська казка-притча.

Цей твір — …

казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;

притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;

філософський, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми — любові, дружби, життя, смерті.

4. Літературні паралелі

Фелікс Крівін, відомий російський письменник, створив мініатюру «Пам’яті Екзюпері». Прочитайте її. (Див. Додаток на с. 140)

Бесіда

  • Чому Маленький принц залишився на Землі? (Знаходилися люди, які помирали за нього.)

  • З якої причини інші люди берегли життя Маленького принца? («Свічі необхідно оберігати…» Маленький принц уособлює в собі ідеал моральної чистоти, відповідальності, вірності. Якщо цей ідеал зникне, люди не зможуть нормально жити далі.)

  • Які афоризми зустрічаються у цій мініатюрі? Як ви розумієте їх суть? («Душі не старіють, вони або народжуються старими, або залишаються юними назавжди», «Кожна людина повинна прагнути до своєї планети».)

ІІI. Підбиття підсумків уроку

Слово вчителя

— Якщо ви уважно читали казку Екзюпері, замислилися над вічними проблемами життя, засвоїли нехитрі істини людського щастя, ви витратили час недаремно. Нехай образ Маленького принца залишиться з вами на все життя і допоможе вам, ставши дорослими, не забути про дитину у вашій душі.

IV. Домашнє завдання

Прочитати оповідання К. Паустовського «Теплий хліб» (до наступного уроку домашнього читання).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    400
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    KZ739492
  • Вподобань
    0
Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь