і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання опорних та інтерактивних схем для формування навичок мислення високого рівня
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Головна пісня держави

Перегляд
матеріалу
Отримати код

4 КЛАС

УРОК 2. ТЕМА: ГОЛОВНА ПІСНЯ КРАЇНИ

Мета:

     навчальна: познайомити учнів з головною піснею країни, її авторами, історією виникнення, особливостями виконання, чим вона відрізняється від інших пісень, визначити характерні особливості тексту державного гімну.

розвивальна:розвивати вокально-хорові навички, музичні, творчі, слухацькі здібності, бажання пізнавати історію написання музичних творів.

виховна: виховувати повагу до символіки країни, головної державної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю.

Музичний матеріал: Державний Гімн України, вірші П. Чубинського, музика М. Вербицького. Гімн ЄС («Ода до радості»). "Добрий день, матусю-Україно!" муз. М.Ведмедарі сл. Н.Рубальської

Основні поняття: "гімн", "композиторська пісня".

Тип уроку: комбінований.                                                                     

Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, ноутбук, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

(М.Ведмедаря "Добрий день, матусю-Україно!")

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Музичне вітання.

2.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ще не вмерлаУкраїни і слава, і воля,

Ще нам, браттямолодії, усміхнеться доля.

Згинутьнашіворіженьки, як роса на сонці.

Запануєм і ми, браття, у своїйсторонці.

Душу, тіло ми положим за нашу свободу

І покажем, що ми, браття, козацького роду!

П. Чубинський

— З якого вірша ці рядки?

Хто є їх автором?

3.   ОСНОВНА ЧАСТИНА

Напевно, ви вже знаєте, що в кожній країні є свої державні символи, один з яких — музичний твір, який називається гімн. Без виконання гімну не розпочинається жодне державне свято чи урочиста подія, зокрема, святкова шкільна лінійка, спортивні змагання, футбольні матчі тощо.

А звідки взялися ці пісні — гімни?

Вважається, що перші гімни виникли у Стародавній Греції. Співи хвалебного характеру — гімни — складали на честь міфічних богів і героїв. Минали століття, упродовж яких змінювався зміст цих творів: гімни все частіше прославляли благородні й піднесені ідеї. Згодом композитори також почали писати гімни, де оспівували певні ідеї чи події.

Гімн— урочиста пісня, один із державних символів країни.

Національний гімн — це найвищий вияв воле любних прагнень народу, його духовно-патріотичних устремлінь. Гімн нашої держави був написаний композитором Михайлом Вербицьким на вірші поета Павла Чубинського. У пісні «Ще не вмерла України» втілена споконвічна мрія нашого народу стати суверенним, незалежним, здобути волю. Музика і вірші цього твору виражають незламну віру у відродження України.

Композиторська пісня— це музичний твір, написаний композитором і поетом.

А чипам’ятаєте, як треба триматися під час виконання національного гімну?

Співаютьгімнурочисто, піднесено, таким чином виражаючигордість за свій народ і повагу до держави. Пам’ятай: під час виконання Державного гімну треба стояти рівно, опустивши руки або поклавши праву руку на серце.

Слухання музики. Державний гімн України. муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського (перед прослуховуванням розповісти дітям про те, як потрібно вести себе під час слухання даного твору)

Національний Гімн України (повнаверсія):

Ще не вмерлаУкраїна, і слава, і воля,

Ще нам, браттямолодії, усміхнеться доля.

Згинутьнашівороженьки, як роса на сонці,

Запануєм і ми, браття, у своїйсторонці.

Приспів:

Душу, тіло ми положим за нашу свободу.

І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття, в бійкровавийвідСяну до Дону

В ріднім краю панувати не дамонікому;

Чорне море щевсміхнеться, дідДніпрозрадіє,

Ще у нашійУкраїнідоленьканаспіє.

Приспів.

А завзяття, працящирасвогощедокаже,

Щесяволі в Україніпісньгучнарозляже,

За Карпативідоб'ється, згомонить степами,

України слава стане поміж народами.

  • Які почуття тебе охоплюють, коли звучить гімн?

  • Проспівай гімн із відповідним настроєм. А допоможе тобі гідно і з честю виконати гімн фея Інтонація зі своїми словами-підказками.

стверджувально впевнено натхненно

святково урочисто переможньо бадьоро

Фізкультурна хвилинка

МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

В історії музики існує безліч пісень урочистого характеру, серед яких — державні, військові, релігійні, революційні гімни. Так, відомий у всьому світі гімн «Марсельєза» створили повсталі французи під час буржуазної революції кінця 18 століття. Сьогодні цей твір є Державним Гімном Франції.

Ми звикли, що гімн — це самостійний твір, однак іноді він може бути частиною великого музичного твору: опери, ораторії, балету Так, у характері гімну Людвиг ван Бетховен завершив свою Дев’яту симфонію. Ця хорова частина написана на текст оди Шиллера «До радості» й сьогодні відома як Гімн Європейського Союзу, адже у творі прославляється всесвітнє братерство людей.

Слухання Л. Бетховен «Ода до радості» та гімну ЄС.

Виконавська діяльність. Вокально-хорова робота. Робота над піснею  "Добрий день, матусю - Україно!" муз. М.Ведмедаря сл. Н.Рубальської.

4. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Бліц опитування:

Що таке "композиторська пісня"?

Чим вона відрізняється від народної?

Що таке "гімн"?

Як називається гімн України?

Хто її автори?

Де ми можемо почути цю пісню?

Як потрібно слухати гімн?

5.   ПІДСУМОК УРОКУ

Гімн - це найголовніша державна пісня, яка висвітлює душу самого народу, його прагнення. Це твір, який знають усі мешканці нашої країни. Він як зернятко, засіяний в душах нашого народу.

Усне оцінювання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку з музичного мистецтва "Головна пісня держави"
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Музика
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    192
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    5
  • Номер матеріала
    YL018728
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь