! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Головна думка. В. Сухомлинський « Сонце заходить». Підсумковий урок за розділом Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості»"

Опис документу:
систематизувати знання учнів за вивченим розділом, удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити школярів узагальнювати, порівнювати прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до рідного слова, до творчості великого Кобзаря.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 77 Літературне читання 3 клас 05.03.19

Тема. Головна думка. В. Сухомлинський « Сонце заходить». Підсумковий урок за розділом Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості»"

Мета: систематизувати знання учнів за вивченим розділом, удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити школярів узагальнювати, порівнювати прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до рідного слова, до творчості великого Кобзаря.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Діти послухайте вірш та скажіть мені про кого він…

Максим Рильський

ШЕВЧЕНКО

Кобзарем його ми звемо,
Так від роду і до роду: 
Кожний вірш свій і поему 
Він присвячував народу.

Він любив усе прекрасне 
Все ненавидів потворне, —
І його ім’я — незгасне, 
Світлий образ — неповторний.

Чисту матір і дитину 
Він прославив серцем чистим, 
Всю осяяв Україну 
Поглядом він променистим.

Ось чому в сім’ї великій,
У цвіту садів прекрасних 
Буде жити він вовіки,
Як безсмертний наш сучасник.

ІІ.  Повідомлення теми уроку.

— Сьогодні ми продовжимо говорити про незвичайну людину. Людину, яка і по цей день є «володарем душ». До його творчості зверталися українські поети і письменники. Сьогодні ми прочитаємо спогади В. О. Сухомлинського, а також підсумуємо вивчене по творчості Кобзаря. А девіз його: «Учітеся, брати мої, думайте, читайте».

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Конкурс на краще виразне читання вірша Т. Г. Шевченка

«Тече вода із-за гаю»

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання тексту Василя Сухомлинського «Сонце заходить» (с. 138–139)

1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання тексту учнями

— Від чийого імені ведеться розповідь у тексті?

2. Словникова робота

Довідкове бюро

Нараз — раптом, враз.

Надихати — збуджувати, викликати душевне піднесення, натхнення; надавати душевної сили.

Читання стовпчиків слів у парах

Поезії                   щодня

принесло             немов

вразила               яскравим

засвітилася         Вітчизна

— Прочитайте іменники; дієслова; прикметник.

— Доберіть синонім до слова Вітчизна.

3. Повторне читання тексту учнями «ланцюжком»

4. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

— Які слова почув від матері хлопчик?

— Яке враження вони справили на нього?

— Що чулося хлопчикові в словах вірша?

— Чим для нього було кожне слово?

— Знайдіть у тексті продовження висловів:

- мене в цих словах...;

- кожне слово було для мене...

— У якому реченні висловлено основну думку твору?

5. Цікаво знати!

Ім’я Тарас прийшло до нас з грецької мови. Воно означає бунтівливий, бунтівник. Отже, характеризує людину, яка любить волю, бореться за свободу. Прізвище Шевченко походить від назви професії швець, бо цим займався прадід поета по батьковій лінії.

V.Систематизація і узагальнення здобутих знань.

Дві команди: «Художники» «Поети» (Чому саме такі назви команд?)

Завдання в конвертах:

  • Гра «Розминка»

  • Гра «Що з трьох правильно?» (за кожну правильну відповідь команда отримує черешеньку, яка команда отримає більше черешень та і виграє)

«Розминка»

  1. Коли народився Т. Шевченко? (09.03.1814р.)

  2. В якому селі він народився? ( в селі Моринці, що на Черкащині)

  3. Хто були батьки Тараса? ( кріпаки)

  4. Яке найбільше нещастя спіткало Т.Шевченка в дитинстві? (смерть матері, а потім і батька)

  5. Яким хлопчиком ріс Тарас?(допитливим, мрійливим, і він дуже хотів учитися малювати)

  6. Чому тарас не зміг потрапити на навчання до вчителя – маляра, хоча той погодився його навчати? (його не відпустив панський управитель, а залишив хлопця у пана козачком)

  7. Хто визволив Шевченка із кріпацтва? (викупили з неволі видатні російські художники)

  8. Про що найбільше мріяв тарас у дитинстві? (навчитися малювати)

  9. Скільки років поет почувався вільною людиною? (13 років, потім його заслано в далекі краї без права писати і малювати)

«Що з трьох правильно?»

1. Хто просив батька взяти Тараса чумакувати?

а) дідусь б) мачуха в) сестра

2. Яке місто минули мандрівники?

а) Херсон б) Одесу в) Гуляйполе

3. Про кого розмовляв батько з сином?

а) про мачуху б) про запорожців козаків в) про сіль

4. Чого дяк не шкодував для школярів?

а) ляпасів та березової каші б) фарби і олівців в) зошитів і книг

5. Який Тарас повернувся у своє село і пішов у найми?

а) радісний б) сумний в)старий

6. У вірші «І досі сниться…» Т.Шевченко описує?

а) своє дитинство б) свої мрії в)вигадані події

7. У вірші « Село. І серце одпочине» Т.Шевченко описує ?

а) красу рідного міста б) красу рідного села в) красу Дніпра

8. У вірші « Тече вода із-за гаю» Т.Шевченко розповідає про?

а) тяжку працю людей б) життя укр. народу в) красу природи

9. В 11 років Шевченко став …

     а ) художником,   б ) поетом,   в ) сиротою

Молодці!!!

А зараз гра « Пригадай назву твору», потрібно назвати твір та його автора . Відповідає та команда яка першою підніметь табличку.

« Пригадай назву твору»

1. Тарас почув таку милу новину і мовби його на сто коней посадили.

( Антін Лотоцький, Малий Тарас чумакує)

2. Дуже Тарас вчитись хотів. Дяк погодився. Ще б пак – дармовий наймит! ( Оксана Іваненко, Тарас у наймах)

3. І знов села, поля, хутори. При дорозі буйна трава. Батько спиняє воли, випрягає, пускає їх на пашу. ( Антін Лотоцький, Малий Тарас чумакує)

4. Та коли прийшов до панського управителя за дозволом, той залишив хлопця у пана «козачком» - прислужником. ( Оксана Іваненко, Тарас у наймах)

Молодці!!!

А зараз конкурс читців віршів Т. Шевченка. З кожної команди по одному представнику.

А зараз знову командна гра « Обери рису характеру». У вас на столах є картки з певними рисами характеру, вам потрібні обрати ті риси характеру що є у малого Тараса у творі « Малий тарас чумакує» і «Тарас у наймах»

Наполегливість, хвалькуватість, допитливість, заздрість, працьовитість, уважність, лінь спостережливість, доброта, зацікавленість, скупість, дружелюбність, фантазер, терплячість.

VІ. Підсумок уроку

Отож ви всі молодці. Щоб завершити наш урок пропоную колективне складання віршу «Сенкан»

А зараз розмістіть ваші вишеньки на наше дерево. Бачите скільки плодів виросло на ньому? Ці плоди символізують ваші знання про Т. Шевченка.

Тема:

«Підсумковий

урок за розділом Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості»

Девіз: «Учітеся, брати мої, думайте, читайте».

Гра «Розминка»

Гра «Що з трьох правильно?

НАПОЛЕГЛИВІСТЬ

ХВАЛЬКУВАТІСТЬ

ДОПИТЛИВІСТЬ

ЗАЗДРІСТЬ

ПРАЦЬОВИТІСТЬ

УВАЖНІСТЬ

ЛІНЬ

СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ

ДОБРОТА

ЗАЦІКАВЛЕНІСТЬ

СКУПІСТЬ

ДРУЖЕЛЮБНІСТЬ

ФАНТАЗЕРСТВО

ТЕРПЛЯЧІСТЬ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись