Година спілкування «Україна – єдина країна» для молодших школярів

Опис документу:
-ознайомити дітей із традиціями та звичаями українців,національними символами; - розширити знання про Україну, як незалежну державу, про неподільність рідної країни; -розвивати моральноетичні та громадянські риси: любов до рідного краю, усвідомлення себе громадянином України; - виховувати почуття гідності за свій народ, свою Вітчизну.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Година спілкування

«Україна – єдина країна»

для молодших школярів

Захід підготувала

Карпенко Алла Іванівна

Вчитель початкових класів

Погребівського філії

Васильківського району

Київської області

Година спілкування « Україна – єдина країна».

Для молодших школярів.

Мета: ознайомити дітей із традиціями та звичаями українців, національними символами, розширити знання про Україну, як незалежну державу, про неподільність рідної країни; розвивати моральноетичні та громадянські риси: любов до рідного краю, усвідомлення себе громадянином України; виховувати почуття гідності за свій народ, свою Вітчизну.

Обладнання : клас оформлений в українському стилі: на столі - хліб на рушнику, букет із волошок, маків, колосся, калини… На партах – квіти для українського віночка. Учні в українських костюмах. Проектор, інтерактивна дошка, мікрофон,ПК, мультимедійні засоби.

Хід години спілкування

І. Вступ

(Звучить лірична мелодія. Хлопчик та дівчинка в українських костюмах)

Хлопчик. Добрий день вам, люди добрі,

Щиро просим до господи!

Раді вас у нас вітати,

Щастя і добра бажати!

Дівчинка. Хлібом-сіллю вас вітаєм

І здоров`я вам бажаєм.

Під веселий рідний спів

Посилаєм вам уклін!

Хлопчик. Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти,

А у нас в усіх одна країна,

Найрідніша нам усім,

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Учитель. Сьогодні ми будемо говорити про Україну, щоб дізнатися більше про свою Батьківщину, її звичаї та культуру, показати що ми поважаємо та цінуємо всіх хто живе на українській землі, прагнемо миру та єдності.

ІІ.Основна частина

1. Карта України (Слайд на екрані))

Учитель. Україна – найбільша з європейських країн, вона займає 603 тис. 700 кв. км. Із заходу на схід вона простягається на 1316 км, а з півночі на південь – на 839 км.

На заході Україна межує з Румунією, Молдовою, Угорщиною, Словаччиною та Польщею, на півночі – з Білоруссю, на півночі й сході – з Росією.

В Україні понад тисячу міст. Які міста вам відомі?

- Річок в Україні налічується понад 73 тисячі. Яка річка найбільша?

- Як називаються гори в Україні?

- Які моря омивають територію нашої Батьківщини?

(Відповіді дітей)

Учитель. На території нашої держави проживають люди різних національностей : греки, татари, білоруси, росіяни, вірмени, євреї… . Усі ми різні, але живемо на українській землі, усі ми – громадяни України. Прагнемо з усіма жити в мирі й злагоді.

Хлопчик. …А вона в мене єдина –

Рідна, славна Україна.

Це – полтавські рушники,

І черкаські шулики,

І дунайські плавні,

І Карпати славні.

Дівчинка. І озера на Волині,

І Славутич синій-синій,

І подільська хата,

Й Таврія багата.

Хлопчик. Слобожанське яре збіжжя,

Легендарне Запоріжжя,

Сіверські джерельця –

Все мені до серця.

Тут мій корінь і родина …

Одне слово – Україна!

2. Символи української держави (Слайд на екрані)

Учитель. Україна - суверенна держава. Вона має самостійно без втручань інших держав, вирішувати свої проблеми, має свої державні символи. Назвіть

Їх. (Дитячі відповіді)

Хлопчик. Наш герб – тризуб.

Це воля, слава й сила.

Наш герб – тризуб,

Недоля нас косила.

Та ми зросли, ми є

Ми завжди будем.

Добро і пісню несемо ми людям.

Учитель. Герб – головний знак держави. Зображують його на прапорі, монетах, печатках, документах.

Державний гімн України – урочиста пісня, яка уславлює Україну.

Дівчинка. Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка й міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї світло ясне навкруги.

Учитель Наш прапор синьо-жовтий. Що означають кольори нашого прапора? (Відповіді дітей)

Хлопчик. Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави.

Це для всіх ознака сили,

Це для всіх ознака слави.

Дівчинка. Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте – жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він – святиня, знають діти.

Хлопчик. Прапор свій здіймаєм гордо.

Ми з ним дужі і єдині.

Ми навіки є народом

Українським в Україні.

3. Рідна мова.

Учитель. З раннього дитинства і до глибокої старості людина пов`язана з мовою. Нею можна передавати свої почуття, думки.

Дівчинка. Дзвінка і ласкава,

Тепла, мила, золотава,

У тобі минуле й нове –

Українська рідна мова.

Учитель. До перлин нашої мови належать прислів`я і приказки.

Гра «Знайди половинку»

(Частини прислів`їв на екрані. Слайд )

Умій сказати, … менше слів.

Гостре словечко … умій змовчати.

Більше діла - … коле сердечко.

Хто мовчить, спершу обміркуй.

Що думаєш сказати, той, двох навчить.

Гра «Чарівні слова»

Учитель. А скільки у мові є чарівних слів, від яких теплішає на серці. Вони лікують душу, живлять її радісними емоціями. Давайте назвемо ці чарівні слова. (Діти називають слова, передаючи мікрофон)

4. Національний одяг українців (Слайд на екрані)

Учитель. В Україні з давніх-давен є свій національний одяг. Українські хлопці та дівчата одягали його у св`ята та вихідні. А вишиті сорочки носили кожен день.

(Виходять хлопчик та дівчинка, одягнені в національний одяг).

Дівчинка. Я дівчинка-українка,

В мене коси до колінка,

І спідничка-молдаванка,

І сорочка-вишиванка,

А зовуть мене Оксанка,

А оце мій друг - Іванко.

Хлопчик. Я маленький українець не цураюсь роду,

Знаю мову, люблю пісню рідного народу.

Хлопчик. Оксанко, дуже гарний одяг у тебе. І віночок гарний. А як багато стрічок у ньому! Оксанко, розкажи про кожну стрічку.

Дівчинка. Жовто-гаряча – це усмішка сонця. Синя – це краплина живої води, барви мирного неба. Коричнева стрічка – це дарунок матінки-землі. Чорна і біла – печаль і пам`ять. Малинова дарує людям здоров`я. Зелена – символ краси і молодості.

ІІІ. Заключна частина

- Віночок це не тільки краса, а й оберіг. Він оберігає від біди, зла, неправди, приносить силу та здоров`я. Тож давайте разом сплетемо віночок, який буде символізувати нашу єдність та неподільність, буде оберігати нас та нашу Батьківщину від біди.

(Із квітів, що є у кожного на парті, діти плетуть спільний вінок)

Використані джерела

1. Моя Батьківщино: Хрестоматія юного українця для позакласного та сімейного читання: 1-5 класи /укладач О.В. Зав`зкін. – Донецьк: ТОВ «ВКФ «БАО», 2014. – С.33.

2. Бібік Н.М. Я у світі: підручник для 3 класу. – Х. : Вид. група «Основа». 2013. – С. 100, 104, 105.

3. Часопис «Розкажіть онуку». – 2012.- № 11-12, червень. – С. 5.

4. Газета «Початкова освіта» - 2014. - № 9, травень. – С.27.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн