Година спілкування "Стався до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе"

Опис документу:
Продовжити знайомити учнів із людськими чеснотами; вчити ха рактеризувати події та явища, як прояв добра і зла; розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивацій до добрих, гуманних вчинків; виховувати бажання жити за золотим правилом моралі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Стався до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе

Мета. Продовжити знайомити учнів із людськими чеснотами; вчити ха-

рактеризувати події та явища, як прояв добра і зла; розкрити мо-

ральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивацій до

добрих, гуманних вчинків; виховувати бажання жити за золотим

правилом моралі.

Обладнання: ілюстрації до казок, ілюстрації на тему: «Гідно чи не гідно поводяться діти», записи пісень «Веселка», «Якщо добрий ти…», написи про добро, пелюсточки квітки, зображення дерев з написами «Добро» і «Зло», свічка.

Хід

І. Організація класу

Епіграф заходу

Добрі слова – це сади.

Добрі слова – коріння.

Добрі думки – квіти.

Добрі справи – плоди.

Запис на дошці.

Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина

Вже не та…

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

ІІ. Повідомлення теми і мети заходу.

-Дорогі діти! Сьогодні ми будемо говорити про добро. Доброта – це один із

виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра. Адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Адже тільки людина починається з добра до інших людей і до всього оточуючого.

1. 1-ий учень: До вас, мої рідні, звертаюся я –

Найменший у нашій сімї, -

Стоїть на узліссі ялина моя –

Не зрубайте її!

Яскріє на небі зірка моя –

Не згасіте її!

Світ – казку будує, мрія моя –

Не спиніте її!

- Це звернення до найменших у людській сімї, до вас, діти. Адже поняття добро і зло закладаються у дитячому віці.

2-ий учень: Сказав мудрець:

-Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро та вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

2. –Здавна на землі люди цінували праведне життя – життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро помножує добро. Не давайте злу перебороти добро! Щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе. Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.

Звучить запис пісні «Якщо добрий ти».

3. Бесіда за малюнками

-Гідно чи негідно поводяться діти?

-Послухайте поради, якими ви повинні користуватися.

Хлопчик. Для хлопців завжди дуже радий

Я дати ось які поради:

Увагу щоб звернуть на себе

Як слів навчитися нам треба

Не смикати дівчат за коси,

Робити все, що вони просять!

Не будь хвалько і задавака,

Не змушуй меншого заплакать.

Коли врахуєш ці поради,

Вона дружить з тобою рада.

Дівчинка. У дівчат – свої секрети.

Слід їм знати ці секрети,

Чисті руки, одяг, щічки,

В косах гарні білі стрічки.

Все можливе для дівчаток

З голови до самих пяток.

Та віддавна й дотепер

Цінять правильні манери.

А грубити, з кимось битись

Для дівчаток не годиться!

4. –Діти, давайте сьогодні на уроці складемо ромашку, на пелюстках якої написані правила моральної поведінки.

  • Дотримуюсь розпорядку дня.

  • Вживаю ввічливі слова під час розмови.

  • Відповідаю за кожен свій вчинок.

  • Думаю не лише про себе, а й про інших.

  • До чужої біди я не байдужий.

  • Радію за успіхи товариша.

5. Гра «Так чи ні»

-Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

-Тепер усі скажіть мені: у сварці жити добре? (Ні)

-А як немає забіяк, тоді усім прекрасно? (Так)

-А як серця у всіх ясні, то вам погано, діти? (Ні)

-Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)

-А як обличчя всіх пісні, похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

-Реве і трощить все чудак, це теж погано, діти? (Так)

-Тоді іще скажіть мені: як діти бються, добре? (Ні)

-Звичайно, краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити.

Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили!

6. Зображення дерев Добра і Зла

На дошці на окремих великих аркушах паперу намальовані стовбури дерев із написами «Добро» і «Зло». На окремих картках слова добра і зла написані кольоровими буквами. Слова добра – яскраві, слова зла – похмурі, темні.

(Діти підходять до дошки, знімають картки зі словами і прикріплюють їх на відповідні дерева).

-Діти, погляньте, який вигляд у цих дерев. Яке вам більше до вподоби?

7. Робота над оповіданням «Добро твориться просто…» Н. Мудрик-Мриц

Добро твориться просто…

-Мабуть, добрій людині важко жити, - каже Андрійко.

-Чому це? – дивується мама.

-А тому, що їй ото все думай та й думай, кому добро зробити…

-Та ні, добра людина не думає, а просто робить тай усе. І не жде за те подяки…

Згадав Андрійко. Впав було сніг. Тоді розтанув, а потім знов морозець прихопив – ожеледиця почалася. До школи треба було виходити раніше, бо слизота ж.

Коли це день-два, бачить Андрійко, немає в школі Яринки. І спитати ні в кого. Бо живе Яринка тільки з мамою, та й хата їхня стоїть аж на самому краю села.

-Може, сходимо сьогодні до Яринки? – каже Андрійко Михайликові.

-Так далеко? – огинається Михайлик.

-Дай подумати, - каже Михайлик.

-Так… Так… Мені Яринка зроду ніколи не допомагала. То чого ж мені до неї та ще в таку далину йти?

-А тобі вона щось допомагала? – спитав Андрійка…

Йде Андрійко до Яринки й думає: ні, не вистачало так, щоб Яринка йому чимось допомагала. Навіть раз з дівчатами висміяла його, що він не зумів дати здачі задерикуватому Богданові. Яринка реготала найдужче! Але Андрійко чомусь на неї не мав ніякого зла – ніскілечки! То – дрібниці! Він знає, що Яринка просто весела дівчинка. І зовсім не злюка.

Яринка доглядала хвору маму. Ні мама, ні Яринка не здивувалися, що Андрійко їх провідав.

-Яринка не нахвалиться, який ти добрий хлопець, - сказала на прощання Яринчина мама, а Яринка трішки зашарілася.

-Звичайний. Як усі, - мовив Андрійко і побіг додому…

-Скажіть – нагадувати комусь, що ти зробив колись добро, чемно.

8. Літературне лото. Гра «З якої це казки?»

Він звірят усіх лікує,

Від халепи їх рятує,

Бегемотів і тигрят,

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить,

Наш добрий лікар… (Айболить)

-Яку добру справу виконував лікар Айболить?

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати. («Котик і півник»)

-Хто і яке добре діло виконав у цій казці?

Вигнав дід козу із хати,

Тай пішла вона блукати,

В зайця хату відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув –

Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)

-Хто допоміг зайчику повернути свою хатинку?

Виріс цей хлопчина

З маленької деревини.

У печі зміючку спік,

Сам на дерево утік.

Його гусятко врятувало –

На крилечка свої взяло.

Принесло до тата й мами,

Частувалось пирогами. («Івасик-телесик»)

-Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

9. Гра в колі друзів «Я дарую тобі…»

Спалахнула свічечка ніжним полумям.

Підійти погрітися, кому холодно…

В центрі кола горить свічечка, яка є символом доброти і чистоти.

Діти висловлюють добрі побажання один одному, передаючи умовний символ добра. Останніми мають бути слова сказані хором: «Хай торжествують світло й доброта!»

ІV. Підсумок заходу

Учитель

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо в школу йти –

Це також вияв доброти.

І до дітей любов свята –

Це чистота і доброта.

Звучить чудова пісня «Веселка».

Хай у кожному серці, наче сонячна мрія, заспіває веселка на добро і надію.

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.