Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Година спілкування на тему "Професій різних є багато, школярикам про них слід знати!"

НУШ

Для кого: 2 Клас

22.10.2021

42

3

0

Опис документу:

Година спілкування на тему "Професій різних є багато, школярикам про них слід знати!"

Розвивати пізнавальний інтерес учнів до світу про­фесій; закріпити і збагатити знання учнів про різноманітні професії; виховувати ша­нобливе ставлення до представників різних професій.

Перегляд
матеріалу
Отримати код


Грем′яцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Новгород-Сіверської міської ради
Чернігівської області










Виховна година на тему:



«Професій різних є багато,
школярикам про них слід знати!»






Підготувала
вчителька початкових класів
Бондаренко Ірина Григорівна







Тема: «Професій різних є багато, школярикам про них слід знати».

Мета: розвивати пізнавальний інтерес учнів до світу про­фесій; закріпити і збагатити знання учнів про різноманітні професії; виховувати ша­нобливе ставлення до представників різних професій.

Обладнання: тлумачний словник; малюнки із зображеннями людей різних професій (відповідно до змісту заняття), картки із зображеннями предметів, які використовують представники тієї або ін­шої професії; папір, олівці.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

Класовод. Сьогодні, діти, наша класна година буде незви­чайною. Адже на заняття ми запросили вчителів інших класів. До нас завітали... (Учитель представляє школярам гостей. Діти віта­ються з ними.)

ІІ. Розкриття теми заняття.

Класовод. Нашу розмову, діти, мені хотілося б розпочати словами:

Слайд 1. Професій на світі багато є дуже,

З них кожна потрібна,

важлива з них кожна.

Ким стати — вирішуй це сам,

любий друже.

Вже зараз над цим порозмислити можна.

- Як ви думаєте, про що піде мова на нашому занятті? (Про різні професії, працю.) Що ви хотіли б дізнатися про світ професій? (Зву­чать відповіді усіх бажаючих.) Які ви допитливі! Це добре, адже сьогодні ми спробуємо знайти відповіді на всі ваші запитання.

ІІІ. Повідомлення теми й мети.

Слайд 2. Класовод. Тема нашої класної години — «Професій різних є багато, школярикам про них слід знати». Сьогодні ми погово­римо про те, що таке професія, познайомимося з деякими ціка­вими професіями, поміркуємо разом про значення професій у житті людини та про якості, що є необхідними для представників тієї чи іншої професії.

ІV. Подання нових знань.

Вступна бесіда

Слайд 3. Класовод. Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «про­фесія»? (Висловлюються 2-3 учні.) Але щоб пояснити це слово точніше, звернімося до тлумачного словника. (Педагог відкриває словник.)

Слайд 4. «Професія — це основний рід занять, трудової діяль­ності людини» — говорить нам ця книга.

Поки що ви маленькі школярі, першокласники. Але швидко спливуть роки, ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії — тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». Як ви думаєте, чи легко зробити такий вибір у житті? (Діти розмірковують.)

У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя.

Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здій­снили свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.

- Скажіть, як потрібно навчатися в школі для того, щоб у май­бутньому стати дійсно професіоналом обраної справи? (Старанно, сумлінно, відмінно.)

- Правильно. Тоді будь-яка робота буде для вас легкою, а вашу працю завжди цінуватимуть.

Слайд 5. Потрібна людям праця пекаря,

І будівельника, й аптекаря,

І хлібороба, й піаніста,

І вчителя, і машиніста,

Що водить бистрі поїзди...

А ким бажаєш стати ти?

Мабуть, деякі наші першокласники вже мріють про те, ким вони стануть, коли виростуть. Хто хоче розповісти про це?(Учні висловлюються). Що вас приваблює в цій професії, чим саме вона вам подобається? (Учні відповідають.)

Слайд 6. - Давайте поговоримо про світ професій. Пропоную пограти в гру «Відгадай». Я коротенько буду розповідати про професії, не називаючи їх, а ваше завдання уважно слухати й відгадати їх.

Слайд 7. До цієї професії з повагою ставилися в усі часи. Мабуть, тому, що ця людина – це не просто високоосвічена, а насамперед та, хто вміє передати свої знання іншим, пояснити незрозуміле, знайти ключ до здібностей кожного учня

Слайд 8. (вчитель).

Слайд 9. Це – водій вагонів електропотяга, пасажирського чи вантажного потяга, тепло-, електровоза. Цю професію відносять до шкідливих професій, так як є велике навантаження на зір та слух.

Слайд 10. (Машиніст)

Слайд 11. Ця людина займається зведенням і ремонтом будівель, технічних мереж або споруд навколишнього середовища, а також організацією і координуванням пов'язаних з будівництвом робіт.

Слайд 12 (будівельник).

Слайд 13. Людина, яка займається випіканням хлібних та хлібобулочних виробів.

Слайд 14. (пекар)

Слайд 15. Серед усіх професій ця найголовніша, адже завжди потрібна. Ми ніколи не перестанемо хворіти, а ця людина завжди нас вилікує.

Слайд 16. (лікар)

Класовод. Друзі, про які професії ми щойно дізналися? Яка з них вас цікавить найбільше? Чи важливі для нас ці професії?

Хто спробує це довести? (Учитель допомагає дітям сформулю­вати пояснення.)

Слайд 17. Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок. Ми їх спробуємо зобразити під час веселої фізкульт- хвилинки.

Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

Педагог читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плеска­ють у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Слайд 18. Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

Слайд 19. Загадки «Важливі професії»

Класовод. А зараз на нас із вами, діти, чекають цікаві загадки. Як ви думаєте, про що вони? (Про професії.) Отже, слу­хайте пильненько та відгадуйте скоренько!

Слайд 20. Він уважно так працює,

Нас обстежує й лікує,

Захворів раптово ти —

То до нього зразу йди!

Слайд 21. (Лікар.)

Слайд 22. Він свою роботу знає —

Дуже вміло підстригає,

В нього зробить кожен-всяк

Зачіску на власний смак.

Слайд 23. (Перукар.)

Слайд 24. А це небезпечна професія, діти:

І слідство вести, і злочинців ловити,

А ще потерпілим в біді помагати,

І злочини швидко усі розкривати.

Слайд 25. (Міліціонер.)

Слайд 26. Він входить без страху в палаючий дім,

Костюм спеціальний та каска на нім,

Він бореться мужньо з вогнем як належить,

І перемагає, і гасить пожежі.

Слайд 27. (Пожежний.)

Слайд 28. Створює різноманітні будівлі,

Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,

Професії цій завдяки — ось в чім суть —

Оселі, дома та райони ростуть.

Слайд 29. (Будівельник.)

(Учитель хвалить школярів за активність і відзначає тих, хто відгадував загадки.)

Класовод. Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.

Слайд 30. - А зараз пограємо в гру «Предмети та професії».

Гра «Предмети та професії»

Учитель дає першокласникам ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій.

Школярі виконують ігрове завдання спільно, у супроводі звучання будь-якої жвавої мелодії (на розсуд учителя).

Наприкінці гри учасники коментують її результат:

Слайд 31. — Картки із зображеннями термометра, аптечки, шприця ми поклали біля зображення лікаря.

Слайд 32. — Палітру, пензель, картину природи ми роз­містили біля малюнка з художником.

Слайд 33. - Мітлу, граблі ми поклали біля двірника.

Слайд 34. - Ножиці, нитки, голку, обмірювальну стрічку, наперсток ми розмістили біля картки, на якій зобра­жено шевця.

Слайд 35. - Каструлю, сковорідку, ми розмістили біля картки, на якій зображено кухаря.

Слайд 36. - Ноти, скрипковий ключ, скрипку зі смичком, ми розмістили біля картки, на якій зображено музиканта.

V. Підсумки заняття.

Класовод. Сьогоднішнє заняття наближається до завер­шення. Давайте подякуємо нашим гостям за те, що вони зна­йшли час завітати до нашого класу. (IIIколярі дякують присутнім на занятті.)

А зараз, діти, мені хочеться звернутися до вас із щирим напут­нім словом:

Слайд 37. Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,

Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки

Непомітно, нечутно та швидко спливуть:

Час настане обрати в житті тоді путь.

Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!

Тож професію виберіть вміло свою!

А щоб правильно це вам вдалося зробить,

Слід про вибір подумати заздалегідь!

VI. Рефлексія

Класовод. Я пропоную вам намалювати свій портрет у майбут­ньому. Цей малюнок покаже, ким ви себе уявляєте через багато років.

Діти беруть образотворче приладдя (папір, олівці) та викону­ють завдання.

По завершенні малювання учні влаштовують у класі виставку своїх робіт.

Слайд 38. Дякуємо за увагу.

5


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.