Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Година спілкування "Людина у світі законів"

Виховна робота

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

17.08.2021

81

4

0

Опис документу:
Форма виховної діяльності: усний журнал. Мета:  розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини;  виховувати у школярів зацікавленість щодо правових знань;  популяризувати правові закони,  формувати культуру школярів;  формувати почуття патріотизму.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

6


Слобожанський ліцей №1

Зміївської райдержадміністрації







Людина у світі законів








З досвіду роботи

вчителя української

мови та літератури

Слобожанського ліцею №1

Чуб Вікторії Володимирівни

















Слобожанське – 2019

Клас: 5-Б

Форма виховної діяльності: усний журнал.

Мета:

  • розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини;

  • виховувати у школярів зацікавленість щодо правових знань;

  • популяризувати правові закони,

  • формувати культуру школярів;

  • формувати почуття патріотизму.

Завдання:

    • сприяти розширенню загальнокультурного рівня, розвитку комунікативних умінь

учнів;

    • навчити правильно реалізовувати свої права;

    • сприяти формуванню ціннісного ставлення до суспільства та держави, що виявляються

у патріотизмі та національній самосвідомості;

    • виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших;

    • створити атмосферу духовності, емоційності, людських відносин.

    • познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини,

Конституції України;

  • допомогти запам'ятати основні поняття;

  • розвивати пам'ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в

основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.

Обладнання: карта України, Конституція України, плакат «Календар правових дат», великі картки, на яких написані основні права дитини, визначені відповідною Конвенцією.


Підготовка виховної діяльності:

  1. Зібрати та систематизувати матеріали за даною темою.

  2. Підібрати завдання та розподілити між учасниками.

  3. Підготувати наочність та оформлення кабінету.

  4. Забезпечити естетичне оформлення.


План проведення

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності школярів

Епіграф: Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити,

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

Учитель. Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми — ніхто. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав. За висновками всеукраїнського соціологічного опитування 8% підлітків не знає жодного з прав, декларованих Конвенцією про права дитини, яка була схвалена Генеральною асамблеєю ООН 20 листопада 1989 року. Вона набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року. Тільки 3% дітей впевнені в тому, що їх права виконуються. Ми часто чуємо і самі повторюємо слова: право, правильно, правило.

Всі ці слова мають один корінь, пов'язаний зі словом правий, той, хто дотримується правил, діє правильно. Отже, правило — це певне положення, в якому відбито взірець діяльності або поведінки людини.

Зрозуміло, що правила створюються для того, щоб їх дотримувались. Але у повсякденному житті ми доволі часто зустрічалися з випадками, коли вони порушуються.


ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заходу

ІV. Основна частина

1. Вступне слово вчителя:

Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію — землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави — її недоторканна власність, яку вона готова обороняти від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розташована у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції і державні символи.

Ми з вами — патріоти і громадяни, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так невтомно й завзято, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя.


2. Бесіда про міжнародну організацію ООН

Учитель: А чи знаєте ви, що наша країна – правова держава? І сьогодні ми поговоримо про ваші права, права дітей.

Як ви гадаєте, коли й як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?

(Учні висловлюють власні думки щодо запитання.)

Учень 1:

Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.

Учень 2:

Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

Учень 3:

З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Учитель:

Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН.

Що ви знаєте про цю організацію?

(Учні відповідають на запитання)

1-й учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни - найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства - народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.

2-й учень. А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.

3. «Конвенція про права дитини»

Учитель:

Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом - і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

3-й учень. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить -- пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

На столах у вас лежать роздруковані аркуші, на яких перелічені основні права дітей -- основні статті цієї Конвенції.

(Учні по черзі читають по одній статті і своїми словами коротенько пояснюють її зміст)

Учитель:

Ви дуже добре процитували й пояснили статті Конвенції про права дитини. Але нам би хотілося дізнатися, чи добре ви знаєтесь на своїх правах і чи вмієте їх правильно реалізовувати?


4.Учениця виразно читає вірш.

Я МАЮ ПРАВО

Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять.

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

Я маю право на веселку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.


5. Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень

Учитель:

«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» - ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.

(Учні перелічують обов’язки)

Обов’язки:

1. Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.


V. Підсумок

Заключне слово вчителя:

Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати.

Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.

Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.


Загальні висновки

Проведення заходу сприяє розширенню і поглибленню правових знань, почуття громадянськості, розвитку таких рис, як активність, ініціативність, спонукає до творчості, розвиває в дітей прагнення бути свідомим громадянином і патріотом своєї держави, сприяє усвідомленню власної гордості за приналежність до своєї нації, вихованню у дітей почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови.




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.