Година спілкування для учнів 6 – 7 класів «Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!..»

Опис документу:
Година спілкування має на меті поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу. Методична розробка може бути використана у практичній діяльності класних керівників, бібліотекарів, педагогів-організаторів закладів для проведення патріотично-виховних позаурочних заходів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!..

Година спілкування для учнів 6 – 7 класів

Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!..

Мета: поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.

Обладнання та оформлення: Державний прапор України; комп’ютер; відеоролик «Україна прекрасна»; вислови відомих людей про Україну, українську мову, світлини героїв Небесної сотні, географічна карта України.

Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею.

В. Сосюра

Хід уроку

І. Оргмомент

Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні»у виконанні І. Федишин.

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку

Нашу годинуспілкування пропоную розпочати такими рядками про Україну.

Учень. Квітка - Україна

Як радісно ввечері стежкою йти 
У синім степу поміж трав кучерявих, 
І квітку чарівну у лузі знайти 
В сріблястім вбранні діамантів яскравих. 
Наповнює душу п'янкий аромат, 
В гаю солов'їна мелодія ллється. 
У тиші ночей і в грому канонад 
Ця квітка ясна Україною зветься. 
Я ніжно до серця її притулю, 
Відчую кохання і болісну муку, 
Побачу село й рідну хату свою, 
Криницю, садочок і мамині руки. 
Як вогник у нашім нелегкім житті 
Ця квітка для нас неповторна, єдина. 
Як сонце, сплелись пелюстки золоті, 
Немов пресвята українська родина. 
Розлогі смереки, квітучі поля, 
Блакитний туман і сади яблуневі, 
Це все- Україна, кохана земля 
З ясними очима джерел кришталевих. 
Цвіти, розквітай кольоровим вогнем, 
Любов'ю наповнюй серця незігріті. 
З тобою ми щастя жадане знайдем, 
Для мене завжди ти найкраща у світі!

(Ігор Калиниченко)

ІІ. Основна частина

Учитель. Діти, подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під вересневим сонцем нашу неньку – Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об'єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.

Трагічні події в Україні тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня. Вшануємо пам'ять про них та солдат, які загинули, хвилиною мовчання.

Учень.

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія.

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний гімн.

(Звучить Державний Гімн України).

Учитель. Україна - це отча земля, рідний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкі і чарівні простори, прекрасні села і міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України – Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається жито-пшениця.

На півдні нашу державу омивають теплі моря Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом, великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

Про етапи становлення України, її історію вам розкаже учень-історик.

Учень-історик. Ми, українці, повинні пишатися тим, що наша Україна ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів.

Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та інших народів, але відправним пунктом української державності і культури вважається Київська Русь.

Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в Україні козацької держави – Війська Запорозького.

У ХVІІІ ст. козацька автономія була ліквідована. Під час української революції початку ХХ ст. постало декілька національних держав: УНР, Українська Держава, ЗУНР.

У 1919р. відбулося возз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки. У 1922 р. Українська республіка ввійшла до складу Радянського Союзу. Сучасна держава Україна утворилася у результаті розпаду Радянського Союзу 1 грудня 1991року.

Україна – унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.

Учитель. А зараз ми з вами проведемо вікторину « Чи знаєте ви Україну?».

  1. У якій півкулі на карті знаходиться наша Батьківщина? (У східній).

  2. На якому материку ми живемо? (Євразія).

  3. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

  4. З якою країною межує наша держава на сході? (Росією).

  5. Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991р.).

  6. Де знаходиться географічний центр Європи? (На території України В Закарпатській області поблизу с. Ділове).

  7. Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061м.)

  8. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

  9. Яке найбільше озеро в Україні? (Озеро Сасик).

  10. Яке місто є столицею нашої Батьківщини? (м. Київ).

Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. У нашого народу глибоке й тисячолітнє коріння. Українці, як і інші народи, пройшли довгий шлях розвитку, що позначилося на усіх сферах їх життя - культурі, побуті, мові. Ми можемо пишатися своєю древньою величною історією. На уроках географії ви вивчали географічне розташування України, її природу і природні багатства тощо.

Про різноманіття природних ресурсів Ви довідаєтеся від учня-географа.

  • Учень-географ. Природно-ресурсний потенціал України

поєднує у собі колосальні запаси корисних копалин і природно-рекреаційних ресурсів.

Україна багата на такі корисні копалини, як: нікель, ртуть, титан,

боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини та інші.

Більша частина території України розташована в західній частині Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземам, що є третиною світових запасів, в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.

В Україні нараховується понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер, 9 мільйонів гектарів країни вкрито лісами, що становить 15% від її площі.

Учитель. Україна – одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2016 року В Україні проживає 42760,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає п’яте місце серед європейських країн. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад ста національностей.

А зараз ми з вами проведемо конкурс «Мовознавство для допитливих». Завдання: здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:

у Києві - … (киянин); в Одесі - … (одесит);

у Харкові - … (харків’янин); у Полтаві - … (полтавець);

у Львові - … (львів’янин); у Чернівцях - … (чернівчанин);

у Сумах - … (сумчанин); у Чернігові - … (чернігівець).

Учитель. Мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, адже слова мають свою енергетику, а отже – чинять вплив на нас із вами. Детальніше розповість учень-лінгвіст.

Учень-лінгвіст. Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові.

Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова П. Мирного: « Найбільше й найдорожче добро в кожного народу – це його слова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування».

Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Ось як про це свого часу сказала Л. Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову».

Давньогрецький філософ Сократ казав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Це вислів із глибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить від них, українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ, хочемо шанувати та любити рідну мову. Українська мова – це святі скрижалі української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про її цілющу, відроджуючу силу.

Мови нема без народу
Як нема без зірок небозводу,
Як блакиті без сонця нема,
Так і мови нема без народу,
І народу без мови нема.

(Володимир Забаштанський)

Учитель. Ми знаємо, що слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославили країну своїми здобутками. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам'ять , у душу народу українського.

Про них нам розкаже учень-соціолог.

Учень-соціолог. Тарас Григорович Шевченко - український письменник, графік, художник, громадський діяч, і, як кажуть самі українці «духовний батько сучасного українського народу».

Леся Українка - українська письменниця, перекладач, культурний діяч.

Марія Заньковецька - українська актриса і театральна діячка, провідна зірка українського театру кінця 19 і початку 20 століть.

Марія Приймаченко— українська народна художниця, лауреат Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка, одна з найвідоміших українських художниць. 2009 рік — за рішенням ЮНЕСКО — визнано роком Марії Приймаченко.

Михайло Грушевський - історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.

Учитель. Прислів’я про Україну вийшли від народу, який надзвичайно любив, шанував, оберігав свою Батьківщину. Прислів'я та приказки про Україну дають приклад для наслідування сучасній молоді, адже за незалежність України боролися наші батьки, діди, прадіди.

Зараз ми перевіримо, як ви знаєте скарби народної мудрості і зірвемо плоди із «Дерева мудрості».

(На гілках виробленого з паперу дерева висять незакінчені прислів’я. Учням пропонуємо закінчити їх).

Наша слава – … ( Українська держава).

Людина без Вітчизни як …(соловей без пісні).

У чужій сторонці … (не так світить і сонце).

За народ і волю… (віддамо життя і долю).

Людина  без  Батьківщини  — … ( як  соловей без пісні).

Рідна земля і … (в жмені мила).

ІІІ. Підсумок. Учитель. Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином?(Учні висловлюють свої думки)

Учитель. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і солов’їну українську мову. Ми – єдина країна! Незважаючи на всі негаразди, що відбуваються зараз, усі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

(Демонстрація відеоролику «Україна моя, ти найкраща у світі»; режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=o2hDWq9fyGc).

Анотація: одним з головних завдань виховного процесу сучасної школи є формування в учнів особистісних рис громадянина України. Наша держава потребує діяльних, інтелектуально розвинених громадян. Лише творча, естетично багата особистість здатна розв’язати складні завдання, які забезпечать не просто виживання, а прогрес нації, здатної посісти гідне місце в світовому співтоваристві.

Година спілкування «Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!..» має на меті поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.

Методична розробка може бути використана у практичній діяльності класних керівників, бібліотекарів, педагогів-організаторів закладів для проведення патріотично-виховних позаурочних заходів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.