і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Година спілкування " День чемності"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Година спілкування до загальношкільного дня чемності

Мета: навчити основ взаємної ввічливості; розвивати високі моральні якості чемної людини; виховувати культуру спілкування в повсякденному житті, основи поведінки в учнівському та сімейному колективі.

І. Мотиваційно-настановча частина.

    1. Вступне слово.

Доброго дня, дорогі діти!

Я привіталася з вами так, як роблю це кожного дня. Ви, мабуть, дуже здивувалися, якби замість звичного привітання почули: "Ви їли сьогодні?" чи «Ваша худоба здорова?» Але, виявляється, ці слова також вітання! Саме такими фразами обмінювалися при зустрічі мешканці стародавнього Китаю, Монголії, Єгипту. І це лише на перший погляд смішно. І справді, основою життя монгола-кочівника була його череда. Здорова худоба – вистачає їжі, все гаразд. Загинула худоба від хвороби або нестачі кормів – голод, недуга, смерть. Ось і виходить – побажати здоровя худобі, все одно, що побажати здоровя самому господареві чи його родині.

Рухи, жести, якими з давніх-давен користуються люди різних країн під час вітання, ще різноманітніші. Декотрі вклонялися, інші падали на коліна і билися об землю лобом, треті підносили руку до чола та серця, четверті торкалися носами. Та й тепер подивіться навкруги. Ось пройдуть військові – віддають честь. Зустрінуться двоє чоловіків – тиснуть руки. А інші з далеку помахують рукою один одному. Жінки, які довго не бачилися, обнімаються і навіть цілуються.

У коротких словах привітання ми ніби говоримо: "Я вас поважаю і бажаю здоровя, щастя, миру". Тому я не просто привіталася з вами, а вклала важливий зміст у ці прості слова.

    1. Бесіда за змістом почутого.

  • А які ви ще знаєте слова привітання?

  • Як ви думаєте, що означають ці слова?

ІІ. Основний зміст роботи.

2.1. Історія про слово «здрастуйте».

Зараз я вам розповім чудову бувальщину про слово «здрастуйте».

«Лісовою доріжкою йшли батько і маленький син. Навколо тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел, жебонить струмок у гущавині. Раптом хлопчик побачив, як їм назустріч іде бабуся. З паличкою.

- Коли ми зустрінемося з бабусею, скажемо їй слово «здрастуйте»», - попередив батько.

- Для чого їй говорити це слово? – здивувався син. – Адже ми зовсім не знайомі.

- А ось зустрінемося, скажемо їй «здрастуйте», тоді побачиш для чого.

Ось і бабуся.

-Здрастуйте, - сказав батько.

Здрастуйте, - сказав син.

- Здрастуйте, - сказала бабуся і усміхнулася.

І син здивовано побачив, як усе навколо змінилося. Сонце засяяло яскравіше. У верхівї дерев зашумів легкий вітерець, листя заграло, затріпотіло. В кущах заспівали пташки – досі їх не було чути. На душі у хлопчика стало тепло і радісно.

- Чому це так? – спитав син.

- Чому це так? – запитую я у вас.

2.2. Робота зі словами ввічливості.

Зараз я передам вам іграшку, а ви – один одному і при цьому спробуйте сказати товаришу щось приємне.

Я починаю: «Мені подобається …»

2.3. Конкурс – гра.

  1. Які слова називають чарівними? Для чого вони існують?

  2. В дверях зіткнулися хлопчик і дівчинка. Що робити?

  3. В дверях зіткнулися старший учень і молодший. Як повестися?

  4. Чи можна замість слова «здрастуйте» говорити слово «привіт»?

  5. Чи обвязково вітатися, зайшовши до магазину, бібліотеки, будь-яке громадське місце?

  6. Як ви звернутися у справах до вчителя, директора школи?

  7. Як імя, по батькові прибиральниці, яка миє ваш клас?

  8. Розмовляють два вчителі. Учневі треба звернутися до одного з них. Як це зробити?

  9. Хто вітається першим при зустрічі хлопчик чи дівчинка, старша людина чи молодша?

  10. У коридорі школи розмовляють вчителі. Серед них Олег побачив свою вчительку і, проходячи мимо, ввічливо сказав: "Доброго дня …" Чи все він правильно вчинив?

  11. Двоє учнів ідуть вулицею. Один з них вітається зі знайомим. Чи повинен привітатися другий учень, який його не знає?

  12. Вадик летить по східцях нічого не замічаючи. Ненароком він штовхнув однокласницю. Що потрібно далі зробити Вадику?

ІІІ. Підсумки.

3.1. Колективна гра «Можна – не можна».

У нас можна У нас не можна

1. Вітатися. 1. Штовхатися.

2. Звертатися на імя. 2. Давати прізвиська.

3. Усміхатися один одному. 3. Сваритисятися.

4. Допомагати один одному. 4. Брати чужі речі.

5. Казати тільки добрі слова.

6. Дружити.

7. Творити

8. Говорити тільки правду.

    1. Мікрофон відкритих думок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Навчити основ взаємної ввічливості; розвивати високі моральні якості чемної людини; виховувати культуру спілкування в повсякденному житті, основи поведінки в учнівському та сімейному колективі.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    86
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    NS974358
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання