Гендерне виховання в сім’ї

Виховна робота

Для кого: Дорослі

20.11.2019

1872

32

0

Опис документу:
Гендерне виховання – це організація умов для виховання і розвитку дитини з урахуванням належності до певної статі. У цій презентації ви дізнаєтесь , що таке гендерне виховання і як воно впливає на дитину.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Тема: «Гендерне виховання в сім’ї »
Слайд № 1

Тема: «Гендерне виховання в сім’ї »

1.Сутність категорії «гендерне виховання». 2. Гендерний підхід в історії освіти. 3. Виховання дітей різної статі в сім’ї. 4. Проблема гендерного ви...
Слайд № 2

1.Сутність категорії «гендерне виховання». 2. Гендерний підхід в історії освіти. 3. Виховання дітей різної статі в сім’ї. 4. Проблема гендерного виховання на сучасному етапі.

Рекомендована література: Луценко Вікторія. Диференційований підхід у вихованні дошкільників різної статі /В. Луценко // Дитячий садок (Шк. світ). ...
Слайд № 3

Рекомендована література: Луценко Вікторія. Диференційований підхід у вихованні дошкільників різної статі /В. Луценко // Дитячий садок (Шк. світ). – 2009. – № 27. – С. 37-40. Очкур В. В. Ґендерна стратегія виховання та гендерний підхід у розвитку дітей дошкільного віку / В. В. Очкур // Дошкільний навчальний заклад. – 2012. – №   С. 2-14. Сухомлинский В.А. Методика воспитания коллектива. – М. : Просвещение, 1981.- 192 с . Сьоміна А. Ґендерне виховання дітей дошкільного віку /Анжела Сьоміна, Олександра Куксенко, Валерія Гормаш// Вихователь-методист дошкілього закладу. – 2011. – № 4. – С. 36-50. Сьоміна А. Особливості ґендерного виховання дошкільників різного віку / Анжела Сьоміна, Олександра Куксенко, Валерія Гармаш// Вихователь- методист дошкільного закладу. – 2011. – № 5. – С. 40-56.

Гендер – це соціальна стать людини, що формується в процесі виховання. Гендер являє собою культурні, соціальні та психологічні відмінності жінок і ...
Слайд № 4

Гендер – це соціальна стать людини, що формується в процесі виховання. Гендер являє собою культурні, соціальні та психологічні відмінності жінок і чоловіків. Гендер – це певний соціальний норматив, прийнятий в конкретному суспільстві. Гендерне виховання – це організація умов для виховання і розвитку дитини з урахуванням належності до певної статі.

Гендерне виховання спрямоване на: - освоєння жіночих і чоловічих ролей, які прийняті в суспільстві, - освоєння культури взаємин зі своєю і протилеж...
Слайд № 5

Гендерне виховання спрямоване на: - освоєння жіночих і чоловічих ролей, які прийняті в суспільстві, - освоєння культури взаємин зі своєю і протилежною статтю, - оволодіння вміннями і навичками, необхідними для реалізації гендеру.   Коли і як починається гендерне виховання? На що повиині орієнтуватися батьки, вирішуючи цю делікатну ПРОБЛЕМУ?

Хлопчик - сильний, цілеспрямований захисник, дівчинка – мила, господарська, хороша матір в майбутньому. Гендерне виховання дітей починається буквал...
Слайд № 6

Хлопчик - сильний, цілеспрямований захисник, дівчинка – мила, господарська, хороша матір в майбутньому. Гендерне виховання дітей починається буквально з народження. Кожному вікові властиві свої особливості, що потребують індивідуального підходу. Вирішальною є обстановка в родині. Перша модель - приклад своїх батьків. Якщо немає згоди, то дитина може сприйняти це як норму, яка впливатиме на все її життя. Якщо син, наслідуючи батька в дитинстві, не навчився любити і поважати свою матір, він ніколи не зможе стати хорошим, добрим, лагідним чоловіком і батьком.

З 3-х років осмислює свою статеву приналежність - Порівнює себе з однолітками
Слайд № 7

З 3-х років осмислює свою статеву приналежність - Порівнює себе з однолітками

Інтерес до своїх статевих органів у 2 – 4 роки. Дівчатка намагаються наслідувати своїх мам Хлопчики багато в чому хочуть походити на свого батька У...
Слайд № 8

Інтерес до своїх статевих органів у 2 – 4 роки. Дівчатка намагаються наслідувати своїх мам Хлопчики багато в чому хочуть походити на свого батька У таких споконвічних іграх у "тата-мами”, "доньки-матері” – чітко розподілені ролі кожного із засвоєними дитиною уявленнями про норми чоловічої і жіночої поведінки. Нічого ганебного в таких іграх як "магазин” або "лікарня” теж немає.

Не можна залишати без догляду малят, які граються, особливо якщо серед них є старші діти, що можуть внести у сценарій гри сексуальний елемент. Коли...
Слайд № 9

Не можна залишати без догляду малят, які граються, особливо якщо серед них є старші діти, що можуть внести у сценарій гри сексуальний елемент. Коли дитина вже усвідомила свою принадлежність, треба скористатися цим, щоб виховувати в неї відповідну поведінку: "Ти – хлопчик, ти сильніший, допоможи дівчинці”, "Ти – дівчинка, повинна бути завжди акуратною”.

- Діти задаватимуть багато запитань Дитячих запитань не варто лякатися - На запитання: "Відкіля я взявся?” – дорослі відповідають прямо: "Лелека пр...
Слайд № 10

- Діти задаватимуть багато запитань Дитячих запитань не варто лякатися - На запитання: "Відкіля я взявся?” – дорослі відповідають прямо: "Лелека приніс”, "Купили в магазині”, "Знайшли в капусті”. Така помилкова версія буде викрита досить швидко – у цьому допоможуть однолітки або старші діти. І до батьків за роз’ясненням дитина більше ніколи не звернеться. А це, помилка батьків.

Гендерне виховання не є чимось ізольованим, що не залежить від виховання взагалі. Довіра між батьками і дітьми Спокійна, витримана, доброзичлива ат...
Слайд № 11

Гендерне виховання не є чимось ізольованим, що не залежить від виховання взагалі. Довіра між батьками і дітьми Спокійна, витримана, доброзичлива атмосфера Дитину не перестануть любити, не будуть сварити Їй легше відкрити душу, бути відвертою із батьками

- Реагувати на питання спокійно Враховувати обстановку, у якій пролунало запитання Інформація повинна бути правдивою
Слайд № 12

- Реагувати на питання спокійно Враховувати обстановку, у якій пролунало запитання Інформація повинна бути правдивою

Не ставить вам таких запитань - не означає, що подібні речі зовсім його не цікавлять. Швидше за все воно одержало достатню інформацію на стороні аб...
Слайд № 13

Не ставить вам таких запитань - не означає, що подібні речі зовсім його не цікавлять. Швидше за все воно одержало достатню інформацію на стороні або зрозуміло, що тема ця заборонена і запитувати нічого не можна. Батькам варто бути уважними, а коли знайдеться привід для розмови на цю тему, розпочати її самим. Таким чином, ви встановите контакт із дитиною і з’явиться надія, що надалі вона приходитиме з розпитуваннями до вас.

Учені класифікують запитання дітей у такий спосіб: Від 2 – 3 років цікавить власне тіло, зокрема й статеві органи. При цьому з’ясовуються розбіжнос...
Слайд № 14

Учені класифікують запитання дітей у такий спосіб: Від 2 – 3 років цікавить власне тіло, зокрема й статеві органи. При цьому з’ясовуються розбіжності між хлопчиками і дівчатками. Від 3 – 4 років – цікавить питання, відкіля беруться діти? Хто їх приносить? Чому в жінок бувають такі великі животи? Від 5 – 6 років – як потрапляють діти в живіт до матері, та яким чином вони відтіля виходять? Як вони там ростуть і розвиваються? Від 6 – 8 років – яка роль батька в появі дітей? Чому діти бувають схожими на своїх батьків? Чи можуть народитися діти в дітей?

Вміло сполучити формування здорового погляду на запитання, пов’язані зі статтю і виховання природної і необхідної сором’язливості Етичних норм дити...
Слайд № 15

Вміло сполучити формування здорового погляду на запитання, пов’язані зі статтю і виховання природної і необхідної сором’язливості Етичних норм дитина має дотримуватись завжди: їй варто знати, що є "заборонені” слова, що не можна голосно проситися в туалет, бігати роздягненим, піднімати плаття і підтягувати колготки при сторонніх. Привчити своє дитя стукати в їхню кімнату та ванну кімнату. Батьки повинні враховувати, що дитина не повинна бути свідком їхнього інтимного життя, їм не слід розмовляти про статеве життя, допускати які-небудь вільності.

- У дитини повинна бути своя постіль. Ні в якому разі батьки не повинні брати дитину до себе в постіль. Не слід занадто пестити дітей, цілувати їх ...
Слайд № 16

- У дитини повинна бути своя постіль. Ні в якому разі батьки не повинні брати дитину до себе в постіль. Не слід занадто пестити дітей, цілувати їх у ділянці ерогенних зон (губи, сідниці, молочні залози). - Неправильне харчування (надлишок м’яса, гострих пряних страв, шоколаду, тонізуючих напоїв), перегодовування, сприяє припливові крові до органів малого таза, зокрема й до статевих органів, викликаючи порушення, а це також може сприяти розвиткові ранньої сексуальності.

Перед сном дитині не читати "страшні” казки й історії не дозволяти дивитися збудливі телепередачі, грати в бурхливі гучні ігри не допускати перегля...
Слайд № 17

Перед сном дитині не читати "страшні” казки й історії не дозволяти дивитися збудливі телепередачі, грати в бурхливі гучні ігри не допускати перегляд фільмів по телевізору із сексуальними сценами. Намагаючись заспокоїтися, щоб заснути, збуджена дитина починає смоктати палець, торкатися статевих органів. Відчуття, яке виникло під час випадкового дотику, може здатися приємним, його захочеться повторити знову і знову.

Сексуальне здоров’я дитини – одна з важливих сторін гармонійного розвитку особистості. І батьки повинні знати, що про нього необхідно піклуватися з...
Слайд № 18

Сексуальне здоров’я дитини – одна з важливих сторін гармонійного розвитку особистості. І батьки повинні знати, що про нього необхідно піклуватися з раннього дитинства.

- Проблема ґендера у педагогічній науці досить нова, - деякі аспекти знаходились у колі інтересів багатьох науковців, а саме: -опанування основ  ґе...
Слайд № 19

- Проблема ґендера у педагогічній науці досить нова, - деякі аспекти знаходились у колі інтересів багатьох науковців, а саме: -опанування основ  ґендерної  компетентності, - ґендерних особливостей змісту роботи з дітьми дошкільного віку (С. Марутян, Н. Плисенко, Т. Репіна, Л. Таранікова, С. Шаповалова), - набуття ознак теоретичної і практичної готовності до ґендерного виховання й освіти нової  генерації підростаючого покоління (Л. Булатова, В. Кравець, Л. Штильова).

Я. Коменський не враховував принцип рівних можливостей для хлопчиків і дівчаток Й. Песталоці стояв на позиції спільного навчання й вважав, що сутні...
Слайд № 20

Я. Коменський не враховував принцип рівних можливостей для хлопчиків і дівчаток Й. Песталоці стояв на позиції спільного навчання й вважав, що сутність виховання – у поступовому розвитку природних задатків відповідно до природних законів розвитку дитини.

С. Русова дискутувала з проблеми спільного навчання хлопчиків і дівчаток із відомим американським психологом С. Холлом: „…але в цьому разі думка сл...
Слайд № 21

С. Русова дискутувала з проблеми спільного навчання хлопчиків і дівчаток із відомим американським психологом С. Холлом: „…але в цьому разі думка славетного психолога не має для нас авторитету. І ми більше схиляємось до думки французького педагога Бюїсона: „Коли з дитинства дітей ведуть спільно – і дівчата, і хлопці у спільній праці, спільних іграх і розвагах звикають до товаришування, тоді в юнацькому віці це товариство не стає для них чимось незвичайним». С.

На думку Януша Корчака, у питанні спільного виховання та навчання хлопчиків і дівчаток має важливість індивідуальний підхід. Як тут не згадати його...
Слайд № 22

На думку Януша Корчака, у питанні спільного виховання та навчання хлопчиків і дівчаток має важливість індивідуальний підхід. Як тут не згадати його поради щодо виховання хлопчиків та дівчаток В його праці «Правила для життя»: «Я часто чую, як про дітей кажуть: Усі вони не такі…це не так, кожного треба пізнавати окремо й окремо, оцінювати і пізнавати не поверхово, а ґрунтовно. Важливо не тільки те, що людина каже, а й те, що вона думає і відчуває, і чому вона така, а не інакша».

- Виховання якостей мужності і жіночності, на думку В. Сухомлинського слід розпочинати вже в дитинстві. У хлопчиків необхідно затверджувати відпові...
Слайд № 23

- Виховання якостей мужності і жіночності, на думку В. Сухомлинського слід розпочинати вже в дитинстві. У хлопчиків необхідно затверджувати відповідальність та гідність чоловіка, виховувати розуміння, що вони – завтрашні чоловіки і батьки, майбутні воїни, захисники Батьківщини. Важливими якостями, необхідними жінкам, він називав твердість, рішучість, жіночу гідність у відносинах із чоловіками. - У своїх творах В. Сухомлинський розглядає найрізноманітніші гендерні проблеми сім’ї та особистості: яким має бути ставлення дітей до батька і матері, чоловіка до дружини. - Особливу увагу він приділяє роботі з дівчатками. Саме підготовці дівчаток до усвідомленого материнства та великої місії матері В. Сухомлинський присвятив чимало своїх творів. - В. Сухомлинський надавав у своїх працях формування у майбутніх батьків та матерів системи стійких етико-моральних цінностей, культури почуттів та взаємин, понять про усвідомлене батьківство.

Аналіз практики, дані наукових досліджень довели, що статева соціалізація дітей передовсім пов’язана з реальною життєдіяльністю самої сім’ї. Кожен ...
Слайд № 24

Аналіз практики, дані наукових досліджень довели, що статева соціалізація дітей передовсім пов’язана з реальною життєдіяльністю самої сім’ї. Кожен день родинного життя знайомить дитину з великою різноманітністю взірців і форм поведінки – слів, міміки, жестів, вчинків і манер, трудової діяльності, взаємин, оцінних орієнтирів тощо. Дитина не тільки бачить і чує, а й глибоко відчуває і тонко сприймає насамперед піклування та ставлення до неї батька й матері, старших братів і сестер, дідуся й бабусі, сусідів і людей взагалі, жадібно, як губка, вбирає весь цей досвід.

Крім того, вона з перших днів свого дитинства безпосередньо включається у життя сім’ї зі всіма його труднощами, виконуючи відповідні її вікові, ста...
Слайд № 25

Крім того, вона з перших днів свого дитинства безпосередньо включається у життя сім’ї зі всіма його труднощами, виконуючи відповідні її вікові, статі, соціальному становищу функції. Соціалізація в сім’ї здійснюється різними шляхами й відбувається в двох основних напрямках: в результаті цілеспрямованого процесу виховання і соціального научіння.

Найважливішими завданням статевої соціалізації в сім’ї визначені: формування правильної статевої ідентифікації дитини і гетеросексуальної установки...
Слайд № 26

Найважливішими завданням статевої соціалізації в сім’ї визначені: формування правильної статевої ідентифікації дитини і гетеросексуальної установки; виховання жіночності і мужності; статева просвіта та сексуальне виховання, формування досвіду нестатевої любові; підготовка до виконання численних подружніх ролей у майбутній власній сім’ї. Сім’я вносить вагомий вклад у процес статеворолевої ідентифікації дитини, в процесі якої вона засвоює визначену статеву роль і правила поведінки. Батьки з раннього дитинства конструюють ґендерну роль дитини різними способами: – соціальними маніпуляціями, наприклад, вибором одягу; – вербальною апеляцією – підкреслюванням властивостей, що відповідають ґендерним стереотипам, відповідно до яких вони прагнуть розвивати свою дитину; – вибором іграшок, що „відповідають статі”; – демонстрацією та очікуванням відповідних видів домашньої діяльності.

Кілька порад, як виростити з хлопчика сильного чоловіка, а з дівчинки — розумну і чарівну жінку. Як виховувати дівчаток  Робіть акцент на розвиток...
Слайд № 27

Кілька порад, як виростити з хлопчика сильного чоловіка, а з дівчинки — розумну і чарівну жінку. Як виховувати дівчаток  Робіть акцент на розвиток розумових здібностей, працьовитості, чутливості, самостійності, наполегливості та вміння не пасувати перед труднощами. Заохочуйте бажання доньки виглядати красиво. Коли вона одягає «дорослі» сукні, робіть їй компліменти. При цьому не забувайте нагадувати, що зовнішня краса повинна бути відображенням внутрішньої суті.  Заохочуйте в дівчинці амбітність, змагальність і прагнення до перемоги. Ставте перед нею такі ж складні цілі, як і перед хлопчиками, не роблячи знижки на її стать.  Вчіть дівчинку здорової конкуренції. Не дозволяйте їй перемагати тільки на тій підставі, що вона дівчинка. Перемога зміцнює впевненість у собі, але поразка загартовує характер.

 Не змушуйте дівчинку вписуватися в установлені суспільством рамки. Допоможіть їй прийняти свою несхожість і індивідуальність, направте їх «енергі...
Слайд № 28

 Не змушуйте дівчинку вписуватися в установлені суспільством рамки. Допоможіть їй прийняти свою несхожість і індивідуальність, направте їх «енергію відмінності» в мирне русло — нехай дівчинка займається танцями, музикою, спортом і так далі.  Заохочуйте участь доньки в «дівчачих» гуртках, де немає хлопчиків.  Розповідайте дівчинці історії про успішних жінок.  Якщо у вас кілька дочок; потрібно давати їм однакові можливості і обов’язки, і приділяти однакову кількість часу.  З раннього дитинства бесідпроводите з дівчинкою задушевні бесіди, щоб, подорослішавши, вона знала, що може звернутися до вас з будь-якими питаннями та проблемами. Іноді їй просто потрібно полегшити душу.

Як виховувати хлопчиків  При вихованні хлопчика дуже важливо встановити межі і чіткі правила. Хлопчикам потрібні обмеження, особливо в поведінці. ...
Слайд № 29

Як виховувати хлопчиків  При вихованні хлопчика дуже важливо встановити межі і чіткі правила. Хлопчикам потрібні обмеження, особливо в поведінці. Їм необхідна послідовність (проступок (порушення правила) — покарання) і дисципліна.  Хоча хлопчики не мають потребу в спілкуванні або тісного емоційного зв’язку з батьками так сильно, як дівчатка, дуже важливо, щоб син вас не боявся і не соромився з вами говорити на особисті теми.  У хлопчика обов’язково повинна бути позитивна рольова модель для наслідування.  Заохочуйте інтереси вашого сина, будь то космічні кораблі, футбол або комп’ютерні ігри. Не заважайте йому пізнавати світ навколо і самого себе. Не дивуйтеся (і не турбуйтеся), якщо він проявляє інтерес до чого-небудь «девочковому», наприклад, моді — усі діти, незалежно від статі, цікаві від природи.

 Допоможіть хлопчикові знайти прийнятні способи дати вихід емоціям, особливо негативним. У хлопчиків більше енергії, і ця енергія вимагає виходу. ...
Слайд № 30

 Допоможіть хлопчикові знайти прийнятні способи дати вихід емоціям, особливо негативним. У хлопчиків більше енергії, і ця енергія вимагає виходу.  Привчайте хлопчика допомагати по господарству. Це навчить його, що чоловік і жінка мають рівні права і обов’язки у сім’ї, він буде поважати чужу працю і стежити за собою.  Навчіть сина ставитися до жінок з повагою, незалежно від їх віку. Батьки, цьому сини повинні навчитися у вас.  Заохочуйте прояв емоцій. Необов’язково змушувати сина дивитися мелодрами або розповідати про вподобану йому дівчинці, але він повинен знати, що в прояві емоцій, наприклад, плачі, немає нічого ганебного.

. В сучасних умовах реформування системи освіти в Україні акцентується увага на необхідності вивчення та осмислення різних аспектів гендерної пробл...
Слайд № 31

. В сучасних умовах реформування системи освіти в Україні акцентується увага на необхідності вивчення та осмислення різних аспектів гендерної проблематики. Європейська комісія (2009 рік) в процесі дослідження гендерного аспекту систем освіти країн-членів ЄС виявила, що назріла потреба впровадження комплексної гендерної політики.

Наказом Міністерства освіти і науки України від 10.09.2009 р. № 839 затверджено "План заходів з впровадження принципів гендерної рівності в освіту....
Слайд № 32

Наказом Міністерства освіти і науки України від 10.09.2009 р. № 839 затверджено "План заходів з впровадження принципів гендерної рівності в освіту. Нові трансформаційні процеси у світовій спільноті й у нашій державі, початок ери повноправності буття жінки та чоловіка потребують глибшого осмислення соціально-психологічних механізмів набуття дитиною гендерної ідентичності як передумови повноцінної реалізації "Я".

Наукові дослідження довели, що висока фемінність у жінок та маскулінність у чоловіків у сучасному суспільстві не завжди є гарантією їхнього соціаль...
Слайд № 33

Наукові дослідження довели, що висока фемінність у жінок та маскулінність у чоловіків у сучасному суспільстві не завжди є гарантією їхнього соціального та психологічного благополуччя. Сьогодні все більше вчених пов'язують розв'язання цього завдання з реалізацією гендерного підходу в освіті тому, що саме гендерний підхід орієнтований на формування й утвердження рівних, незалежних від статі можливостей самореалізації людини в усіх сферах життєдіяльності.

Проблема гендерного виховання хвилює сьогодні багатьох педагогів, психологів. Інтерес обумовлений тим, що сучасні вимоги індивідуального підходу до...
Слайд № 34

Проблема гендерного виховання хвилює сьогодні багатьох педагогів, психологів. Інтерес обумовлений тим, що сучасні вимоги індивідуального підходу до формування особистості не можуть ігнорувати гендерні особливості дитини, так як це біосоціокультурні характеристики. Сучасні пріоритети у вихованні хлопчиків і дівчаток полягають не в закріпленні жорстких стандартів маскулінності і фемінності, а у вивченні потенціалу партнерських взаємин між хлопчиками і дівчатками, вихованні людського в жінці і чоловікові, щирості, взаєморозуміння, взаємодоповнюваності.

Важливість гендерного виховання обумовлюється низкою об'єктивних чинників – реальні трансформації гендерних стосунків у сучасному українському сусп...
Слайд № 35

Важливість гендерного виховання обумовлюється низкою об'єктивних чинників – реальні трансформації гендерних стосунків у сучасному українському суспільстві; злам традиційної системи поляризації жіночих та чоловічих соціальних ролей, їхнє зближення, переосмислення ролі та місця жінки у різних сферах суспільної діяльності; необхідність вивчення основ гендерних знань в системі освіти; як показує вивчення досвіду, у навчальних закладах гендерне виховання відбувається стихійно, практично запроваджується жорсткий традиційний підхід у формуванні статево-рольових стереотипів, стереотипів самосприйняття та самооцінки особистості дитини лише за статевою ознакою, у змісті виховання недостатньо присутній гендерний компонент та його методичне забезпечення.

Отже, у процесі ґендерного виховання формуються: моральні риси дитини, моральні звички поведінки, розвиваються вольові якості особистості. Не можна...
Слайд № 36

Отже, у процесі ґендерного виховання формуються: моральні риси дитини, моральні звички поведінки, розвиваються вольові якості особистості. Не можна сформувати повноцінної гармонійної особистості без урахування статі дитини у навчально-виховному процесі.

На практичне заняття підготувати: - Реферат або доповідь про гендерне виховання в сім’ї в Україні або зарубіжних країнах - Гендерні ігри з дітьми -...
Слайд № 37

На практичне заняття підготувати: - Реферат або доповідь про гендерне виховання в сім’ї в Україні або зарубіжних країнах - Гендерні ігри з дітьми - Казки та мультфільми про гендерне виховання

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!
Слайд № 38

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.