"Гаджети у житті дитини: за і проти"

Опис документу:
Методичний міст з батьками та педагогами закладу з розгляду проблеми,яка постала перед батьками останнім часом. Місце гаджетів в житті дитини. Використання ІКТ в освітньому прооцесі.Запобігання комп'ютерної залежності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гаджети в житті дитини: за і проти

(методичний міст з батьками)

Мета: розгляд проблеми, яка постала перед педагогами та батьками останнім часом. Розглянути питання: місце ґаджетів у житті дитини, переваги сучасних медіадидактичних засобів, використання ІКТ в освітньому процесі, запобігання комп’ютерної залежності. Вдосконалення аналітичних вмінь педагогів.

Учасники: педагоги закладу, батьки.

Хід: Ми раді вітати наших гостей на нашій зустрічі!

1.І на початку нашої зустрічі пропонуємо вам перегнути відеоролик «Діти і гаджети»…

Ви всі здогадалися, що мова сьогодні піде про місце ґаджетів у житті наших дітей. І проходити наша зустріч буде у формі методичного мосту.

А зараз пропонуємо вам веселу фізпаузу. «Атоми. Молекули».

Мета: Сприяти фізичному та емоційному розвантаженню групи.

Хід: Уявіть, що всі ви вільні атоми, які хаотично переміщуються – броуновський рух. Будьте обережні. За моєю командою ви повинні об’єднатися у в молекули кількість атомів якої я назву. (2,4,3,5).

Останній раз і буде діленням учасників на команди.

2. Тема нашої зустрічі гаджети і ми пропонуємо кожній команді скласти вірш у стилі секвей. Нагадаємо, що таке сенквей?

Вправа «Сенквей» сенквей –швидкий і потужний інструмент для аналізу, синтезу і узагальнення інформації.

Мета: тренувати здатність узагальнювати інформацію, висловлювати її декількома словами.

Нагадати правила складання сенквею.

Перший рядок -містить слово, що позначає тему сенквею, за звичай це іменник. ҐАДЖЕТІВ.

Другий рядок –два прикметника, що описують тему.

Третій рядок – три дієслова, що позначають дії, пов’язані з темою.

Четвертий рядок - речення (фраза) з 4 або більше слів, у якому висловлене ставлення до теми або почуття з приводу обговорення.

П’ятий рядок – це слово резюме, яке визначає нову інтерпретацію теми, виражає до неї особисте ставлення.

Представники команд читають складені вірші за темою.

3.Дуже дякуємо вам за вашу творчість, і пригощайтеся, будь ласка, цукерками.

Учасники пригощаються цукерками двох видів, таким чином пройшов розподіл на дві команди.

4. «Мозкови штурм- Гаджети: за та проти».

Мета: розгляд проблеми –позитивні та негативні її сторони, розвиток аналітичних вмінь педагогів.

Хід: Кожній команді пропонуємо дати відповідь на питання, однієї - «за», іншої - «проти», записати свої відповіді, потім їх озвучити, після прочитання проведемо дискусією –обговорення.

5. Міні-лекція- презентація за темою «Гаджети: за і проти».

Мета: надання слухачам інформації про користь та небезпеку сучасних гаджетів.

Смартфони, планшети, ноутбуки та інші електронні пристрої міцно зайняли місце в нашому житті. Як мінімум один гаджет зараз є в кожній сучасній родині. Не дивно, що діти починають користуватися ними раніше, ніж говорити і, тим більше, писати від руки. Малюки сприймають їх лише як іграшку, дітям постарше вони допомагають у навчанні.

З одного боку, сучасні технології допомагають дітям розвивати увагу, дрібну моторику, сприяють їх інтелектуальному розвитку. З іншого – вони нерідко забирають багато часу, якого, в результаті, не вистачає на активні заняття і розваги. Сьогодні ми з вами спробуємо розібратися, наскільки корисні, і чим шкідливі гаджети для дитини.

Учасники діляться на дві команди записують аргументи «за» та «проти» і презентують їх присутнім.

1 Презентація.

2.Гаджети – частина технічного прогресу.

Комп’ютерні та інтернет-технології – така ж частина життя сучасної людини, як холодильник, метро, літак і інше. Їхнє призначення – допомагати працювати і відпочивати з комфортом. Комп’ютер будинку – це вже не розкіш, а необхідна річ. І сучасна людина повинна вміти ним користуватися. Чим раніше дитина навчиться користуватися цими благами цивілізації з користю для себе – тим краще.

3.Сучасні діти швидше за дорослих опановують новомодні ґаджети. І цей процес їх надзвичайно захоплює.

Дорослі можуть використати такий інтерес – мотивувати їх до пізнавальної діяльності.

4.Дошкільнятам, у яких активно розвивається і росте мозок, можна користуватися ґаджетами не більше години на день серіями по 10-15 хвилин. Перерва між серіями не менше години.

+ По даним ЮНЕСКО 93% сучасних дітей 3-5 років дивляться на екран 28 годин у тиждень, тобто біля 4 годин у день. Це на багато більше ніж час спілкування з батьками.

6.ЗА

7.Гаджети – розвиваючий інструмент. Різнокольорові пірамідки, кубики, пластилін, фарби, машинки, пупси та інші традиційні дитячі атрибути – це не просто іграшки, а засіб для фізичного, соціального та інтелектуального розвитку дітей. Також і гаджети. Коли малюк хаотично натискає на кнопки, він розвиває дрібну моторику і мимоволі запам’ятовує деякі букви і цифри. Коли розглядає картинки на екрані і вибирає мелодію – тренує зорове і слухове сприйняття. Важливо спрямувати дії малюка в потрібне русло. Існує безліч електронних ігор, які розширюють кругозір дитини і допомагають йому освоїти різні навички.

8. Комп’ютерні ігри вчать дитину. Розвиваючі ігри потрібні!

Розвиваючі комп’ютерні ігри роблять позитивний вплив на цілий ряд психічних процесів дитини. Сучасна педагогіка використовує нові комп’ютерні технології для навчання дітей вже в дошкільному віці.

За допомогою розвиваючих комп’ютерних ігор дитина вчиться:

  • мислити логічно і включати розсудливу діяльність

  • запам’ятовувати досить великі обсяги інформації

  • розвивати дрібну моторику рук і очей

  • розвивати образне мислення

  • бути зібраним і уважним у потрібні моменти

  • розвивати просторове мислення

Граючи в розвиваючі ігри, діти вчаться продумувати свої дії, замислюватися над тим, до чого вони приведуть, тобто робити приблизні прогнози, засвоювати і узагальнювати велику кількість інформації. Важливо також, що за допомогою логічних ігор дитина вчиться шукати різні шляхи вирішення завдання і швидше освоює багато понять.

Розвиваючі ігри можуть бути дуже різноманітними, розрахованими на різний вік і характер дитини. Певна гра тренує якісь конкретні навички, тому уважно вибирайте іграшку, в залежності від завдання, яке хочете поставити дитині. Існують також ігри для дівчаток та хлопчиків, в яких враховуються особливості їхньої психіки.

Найкраще вибирати ігри помірної складності і поступово пропонувати більш важкі завдання. Для рухливих непосидючих дітей переважніше ігри коротші і подинамічніші. Спокійним дітям можна пропонувати більш довгі гри.

8.Гаджети -помічники у навчанні. Електронні пристрої здатні зберігати в собі цілу бібліотеку. Електронна книжка допомагає дитині отримувати нові знання так само, як і звична паперова. До того ж, не потрібно нести важку добірку книг з бібліотеки і назад. Досить завантажити цікаву книгу з Інтернету. Батьки можуть привчити дитину до того, що Інтернет – джерело корисної інформації, а не тільки джерело ігор.

9.Заповнюємо паузу з користю. Після появи комп’ютерів, планшетів, смартфонів батькам більше не потрібно ламати голову, чим зайняти дитину в черзі в поліклініці або під час тривалої поїздки. Немає потреби брати з собою пакет іграшок. Тепер можна просто включити малюкові улюблений мультфільм або гру. Він не сумуватиме, цікаво проведе час, і не буде заважати оточуючим.

10.Для малюків віком від 2 до 3 років можна встановити на гаджети ігри чи мультики, як сприяють розвитку. Головне- це контроль часу, оскільки спеціалісти рекомендують не дозволяти малюкам в цьому віці займатися за сучасними пристроями більше години. При цьому, перерви необхідно робити кожних 20 хвилин. Навіть якщо батьки дозволяють дивитися мультики чи грати в ігри довше, то про перерви не слід забувувати.

Гаджети для дитини: аргументи «проти».

11. Сучасні технології, які приходять в наше життя, не тільки приносять користь, але і створюють ряд проблем

12.Проблеми зі здоров’ям. Технічний прогрес звільнив людей від багатьох фізичних навантажень. Актуальною проблемою людства стали гіподинамія та її наслідки для здоров’я (надмірна вага, серцево-судинні захворювання, слабкість м’язової системи).

Недолік руху особливо небезпечний для зростаючого дитячого організму. Від тривалого сидіння на одному місці (а саме цим загрожує захоплення гаджетами) порушується циркуляція крові в ногах, внутрішніх органах, включаючи головний мозок. Це погано позначається на розумових процесах, пам’яті, концентрації уваги.

Якщо дитина воліє комп’ютерні ігри рухомим, його м’язова система стає слабкою, порушується постава (що веде до порушення функцій внутрішніх органів і систем), з’являються зайві кілограми.

Крім того, дитячі очі відчувають колосальне навантаження, рано виникають проблеми із зором.

13.Відстаюча мова.

Нещодавнє дослідження ж виявило: в малюків, котрі часто граються з девайсами, значно частіше спостерігається затримка розвитку мовлення.

Діти починають розмовляти пізніше, розмовляють незрозуміло. Мова бідна та примітивна.

Малюки вчаться розмовляти шляхом спілкування з батьками, родичами та іншими дітьми. Без регулярного і активного спілкування з реальними дітьми спостерігається затримка в розвитку мови.

14. Якщо дитина проводить багато вільного часу з комп’ютером, смартфоном, у неї формується залежність від них. Поступово інші розваги стають не цікаві, а втративші улюблену іграшку дитина починає вередувати і нервувати, При цьому роль батьків трансформується - дитина сприймає їх, як «охоронців гаджетів», або як перешкоду на шляху до любимого гаджету.

15. Багато комп’ютерних ігор містять в собі сцени насильства. І дитина, граючи в них, поринає у світ, де він досить натуралістично розкриває ворогам животи або розстрілює людей в упор. Існує побоювання, що при цьому він звикає до виду крові та трупів, і переносить агресію і спокійне ставлення до насильства в реальне життя.

16. Підміняють реальне спілкування. Проведення часу з гаджетом і віртуальне спілкування можуть заважати освоювати навички комунікації, встановленню повноцінних соціальних зв’язків. Замість того, щоб заводити реальних друзів і спілкуватися з ними вживу, деякі діти занадто серйозно сприймають героїв комп’ютерних ігор або «чатятся» з однокласниками, хоча могли б подзвонити їм або зустрітися.

Батькам варто стривожитися, якщо у дитини немає друзів, а в компанії дітей він поводиться скуто.

17. Насправді, побічних ефектів від використання гаджетів уникнути нескладно. Батькам потрібно контролювати кількість часу, який діти витрачають на електронні ігри. У дитини не буде залежності від них, якщо у нього є альтернативні інтереси (гуртки, прогулянки, спорт).

18. А ще не забувайте, що до певного віку головним прикладом для дитини є її батьки. Якщо мама з татом весь вільний час проводять в соціальних мережах, то не варто дивуватися, що гаджети асоціюються у дитини з чимось надзвичайно важливим і захоплюючим.

Джерело заборонених тем. Не секрет, що в онлайн-просторі дуже багато речей, які не призначені для дитячої аудиторії. Але для вирішення цієї проблеми існують програми батьківського контролю, які дозволяють закрити дітям доступ до небезпечного контенту.

Визначте дозу комп’ютеризації

А щоб комп’ютер не становив загрози для дитини, встановіть у себе в сім’ї особливі правила, своєрідну техніку безпеки для дітей.

Комп’ютерні ігри можуть нашкодити?

Ставлення до комп’ютерних ігор у батьків і педагогів дуже неоднозначне. Багато хто вважає, що захоплення комп’ютерними іграми несе в собі цілий ряд небезпек. Граючи за комп’ютером, дитина може проводити так занадто багато часу, замість того, щоб читати книги, робити уроки і приділяти час прогулянкам на свіжому повітрі. Таким чином, комп’ютер витісняє інші необхідні речі з його життя. Тривале просиджування за комп’ютером призводить до того, що діти перевтомлюються, з’являються роздратування, нервозність або навпаки млявість. Можуть навіть з’явитися проблеми зі здоров’ям.

Особливу тривогу у батьків і педагогів викликає захоплення «стрілялками».

Чи шкідливі для психіки дитини «стрілялки»?

Ряд дослідів, проведених вченими, показали, що відразу після перегляду агресивних відеосюжетів дитина дійсно може ставати більш агресивною. Але досліджень щодо того, наскільки тривалий цей ефект і чи можуть подібні ігри впливати на світогляд і поведінку дитини в цілому, поки немає. Напевно найближчим часом вчені вивчать цю проблему і нададуть результати на суд громадськості. А поки батьки можуть самостійно визначити своє ставлення до цієї проблеми.

Найпростіше «в якості профілактики» захистити дитину, від занадто кровожерливих ігор.

Але комп’ютерні ігри можуть принести користь і стати помічником у розвитку у дитини цілого ряду потрібних і корисних навичок. Йдеться про розвиваючі ігри.

Поради

Не дозволяйте дитині сидіти за комп’ютером більше двох годин на день.

Не давайте йому грати в ігри в останні кілька годин перед сном.

Якщо ви помічаєте, що дитина перезбуджується від якоїсь гри, «відмініть» її.

Програйте в кожну з ігор самі, щоб зрозуміти, наскільки вона підходить для задач, які ви ставите.

Використовуйте можливості комп’ютера для того, щоб допомогти дитині придбати нові навички та розвинути потрібні психічні характеристики. Але пам’ятайте про небезпеки зловживань. Тоді комп’ютерні ігри принесуть вашій дитині тільки користь!

6.Повідомлення практичного психолога « Небезпека залежність дітей від гаджетів» та самодіагностування батьків.

Анкета для родителей

  1. Есть ли у вас дома гаджеты?

Да – 100%

  1. Умеете ли Вы работать на компьютере, планшете?

Да – 92% нет – 3% плохо – 5%

  1. В каком возрасте начали давать гаджеты ребенку?

До 3 лет – 47%

  1. Чему отдадите предпочтение: компьютеру или спорту?

Спорту – 95%

  1. Легко ли Ваш ребенок отрывается от игры на планшете?

Легко – 71% трудно – 18%

  1. Проводите ли Вы гимнастику для глаз с ребенком?

Да – 29% нет – 63% не всегда – 8%

  1. Что предпочтет Ваш ребенок: прогулку на улице или игру за планшетом?

Прогулка – 89% планшет – 11%

  1. Ваш ребенок сам выбирает себе игру в планшете?

Сам – 81%

  1. Контролируете ли Вы время игры за планшетом?

Да – 84% нет – 8% не всегда – 8%

  1. Каждый день Вы даете играть своему ребенку планшет?

Да – 24% нет – 76%

+ Відеоролік «5 причин забрати у дітей всі гаджети прямо зараз»

7.Притча «Про виховання»

Мета: Допомогти учасникам усвідомити один із секретів гармонійного виховання дитини.

Хід: Ведучій читає учасникам притчу:

Жінка прийшла за порадою до мудреця: - Мудрецю, моїй дитині скоро виповниться місяць, Як мені варто виховувати її –суворо чи ласкаво?

Мудрець взяв жінку за руку і підвів її до виноградної лози:

-Поглянь на цю лозу, якщо ти не підрізатимеш її, жалітимеш її і не відриватимеш зайві пагони, вона здичавіє. Але якщо ти прикриєш лозу від сонця і його ласки, якщо не поливатимеш з турботою її коріння, вона помарніє. Лише коли раціонально поєднувати те і те, вдається виростити дивовижні плоди і насолодитися їхнім солодким смаком. Розумне поєднання любові, ласки а суворості сприяє розвитку особистості.

8. Соціальний ролик «Діти і гаджети».

Сьогодні ми з вами говорили про розумне виховання, про розумне використання сучасних гаджетів у виховному та пізнавальному процесі

9.Рефлексія «СМС повідомлення»

Мета: зворотній зв'язок з учасниками зустрічі. Виявлення досягнення мети, перспективи подальшої роботи з теми.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!