Г. К. Андерсен «Снігова королева». Авторська оцінка героїв твору

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Світова література, 5 клас

_________

Урок № _______

Тема. Г. К. Андерсен «Снігова королева». Авторська оцінка героїв твору

Мета: допомогти учням сприйняти великий за обсягом твір цілісно; з’ясувати його ідейно-художні особливості; розвивати навички виразного читання, аналізу художнього твору, образне та логічне мислення; виховувати силу волі, цілеспрямованість, вірність у дружбі, людяність.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Триває наша мандрівка разом із маленькою Гердою, яка шукає свого друга Кая. Ми бачимо, що дівчинці зустрічаються недобрі, егоїстичні істоти та доброзичливі герої, завжди готові допомогти, поспівчувати іншому. Активну участь у долі дітей бере навіть природа — сонячні промінці й ластівка переконують Герду, що Кай живий, троянди нагадують дівчинці про її обов’язок, крук та його наречена допомагають зустрітися з королевичем та королівною, осінній сад сумує, передчуваючи, як важко Герді буде досягти мети.

Цікаво, чи зможе маленька дівчинка перемогти сильну, розумну Снігову королеву? І чого може навчити ця казка нас? Про це й буде наша розмова насьогоднішньому уроці.

II. Оголошення теми й мети урок

III. Актуалізація опорних знань

Міні-вікторина

Відгадайте, кого або що описує автор.

«…Вона припливла до великого вишневого саду, в якому стояв маленький будиночок під солом’яною стріхою з чудернацькими червоними й блакитними віконцями». (Житло бабусі-чарівниці)

«З хатини, спираючись на костур, вийшла… у великому солом’яному капелюсі, на якому були намальовані чудові квіти». (Бабусю-чарівницю)

«…Бабуся золотим гребінцем розчісувала їй волосся, що кучерявилось й огортало золотим сяйвом її личко — привітне, миле, кругленьке і рожеве, як троянда». (Портрет Герди)

IV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Складання шляху-маршруту Герди до Кая

2. Переказ основних епізодів казки.

3. Евристична бесіда, виконання завдань пошуково-дослідницького характеру

    Що найбільше вразило вас у прочитаному? Чому?

    Доведіть, що маленька розбійниця була жорстокою, грубою, вередливою.

    Чому маленька розбійниця вирішила допомогти Герді?

    Знайдіть у шостому оповіданні слова, які пояснюють, чому фінка відмовилася додавати сили Герді і в чому — сила дівчинки. Прокоментуйте їх.

    Хто допоміг Герді подолати сніжинок — передові лави війська Снігової королеви? Чому?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Розгадайте кросворд, у якому ключовим буде слово, яке складав Кай у палаці Снігової королеви.( див. відривні конспекти уроків)

1. Одна з головних героїнь казки Г. К. Андерсена. (Снігова королева)

2. «Свавільна й дика» дівчинка. (Розбійниця)

3. Перша дорога річ, яку Герда віддала, щоб урятувати Кая. (Черевички)

4. Мудра жінка, яка сказала, що Герда така сильна, що їй підкоряються «і люди, і тварини». (Фінка)

5. Воїни Снігової королеви, її вірні слуги. (Сніжинки)

6. Р іч, яка перетворила гаряче серце Кая на крижане. (Скалка)

7. Р іч, яку лапландка використала як папір для листа. (Рибина — тріска)

8. Герой, який дуже любив свій рідний край і мріяв про нього в неволі у маленької розбійниці. (Олень)

VI. Домашнє завдання

Виразно читати з п’ятого до сьомого оповідання, переказувати їх від імені різних персонажів, характеризувати героїв казки.

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учням пропонується закінчити одне з речень:

«Я рада (радий), що…»;

«Мені сумно, тому що…»;

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!