"Франсіско-Хосе де Гойя - іспанський живописець і графік"

Опис документу:
Презентація розповідає про роботи Гойї, який малював іспанську королівську родину, зокрема Карлоса IV Іспанського та Фердінанда VII. Теми його робіт розкидані від зображення веселих святкувань для гобеленів та ескізів карикатур до змалювання сцен війни та трупів. Ця еволюція відображає те, як похмурішав його настрій. Ближче до кінця свого життя Гойя став відлюдником і створив лякаючі та похмурі картини божевілля та хворої фантазії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Франсіско – Хосе де Гойя – іспанський живописець і гравер Презентація вчителя Волкової Ю.В.
Слайд № 1

Франсіско – Хосе де Гойя – іспанський живописець і гравер Презентація вчителя Волкової Ю.В.

Із життя художника Член Королівській академії художніх мистецтв, отримав замовлення від Королівської гобеленової  майстерні і протягом п'яти років ...
Слайд № 2

Із життя художника Член Королівській академії художніх мистецтв, отримав замовлення від Королівської гобеленової  майстерні і протягом п'яти років створив 42 зразки (картони), багато з яких були використані, щоб декорувати голі кам'яні стіни в новозбудованих резиденціях іспанських монархів. Це привернуло до його художнього таланту увагу іспанських монархів, які пізніше надали йому доступ до королівського двору.

Твори художника Гойя малював іспанську королівську родину, зокрема Карлоса IV Іспанського та Фердінанда VII. Теми його робіт розкидані від зображен...
Слайд № 3

Твори художника Гойя малював іспанську королівську родину, зокрема Карлоса IV Іспанського та Фердінанда VII. Теми його робіт розкидані від зображення веселих святкувань для гобеленів та ескізів карикатур до змалювання сцен війни та трупів. Ця еволюція відображає те, як похмурішав його настрій. Сучасні лікарі мають підозру, що свинець у його фарбах отруював його й призвів до глухоти після 1792 року. Ближче до кінця свого життя Гойя став відлюдником і створив лякаючі та похмурі картини божевілля та хворої фантазії. Стиль цих «Чорних картин» став прототипом експресіонізму. Він часто малював себе самого на передньому плані.

Гойя малював короля та королеву, королівську родину, портрети принца та принцеси та багато іншої знаті. Його портрети відрізняються своєю несхильні...
Слайд № 4

Гойя малював короля та королеву, королівську родину, портрети принца та принцеси та багато іншої знаті. Його портрети відрізняються своєю несхильністю до лестощів і, особливо у випадку з фамільним портретом «Родина Карлоса IV» помітний брак візуальної дипломатії.

«Родина Карлоса IV»
Слайд № 5

«Родина Карлоса IV»

«Капрічос» Після важкої хвороби на лихоманку Гойя став глухим і відлюдкуватим та заглибленим в себе. Протягом 5 років, які пішли на одужання, він б...
Слайд № 6

«Капрічос» Після важкої хвороби на лихоманку Гойя став глухим і відлюдкуватим та заглибленим в себе. Протягом 5 років, які пішли на одужання, він багато читав про Французьку революцію та її філософію. В результаті з'явилась гірка серія гравюр під назвою «Капрічос». Темні видіння на цих гравюрах частково пояснюються самим автором у його підписі: «Сон розуму породжує чудовиська», вони демонструють гострий розум художника. У цій створеній в два етапи серії з вісімдесяти гравюр Гойя не тільки нападає на людські пороки — легковажність, боягузтво, легковірність, нещирість, тупу жорстокість, бажання жити чужим розумом і т. д. Він ще й висвічує в гротескній формі весь традиційний іспанський порядок, включаючи його найсвятіші ідеали.

Слайд № 7

Частка серії відтворює жахи війни, де вояки калічать та страчують полонених, французи ґвалтують іпанських жінок, грабують католицькі храми  Іспанії...
Слайд № 8

Частка серії відтворює жахи війни, де вояки калічать та страчують полонених, французи ґвалтують іпанських жінок, грабують католицькі храми  Іспанії, хоча формально самі католики.

«Допомогти неможливо»
Слайд № 9

«Допомогти неможливо»

«Пограбування храму»
Слайд № 10

«Пограбування храму»

«Французи гвалтують іспанських жінок»
Слайд № 11

«Французи гвалтують іспанських жінок»

«Нема жодного, хто б допоміг»
Слайд № 12

«Нема жодного, хто б допоміг»

Частка показує страждання іспанського населення на захоплених теріторіях, голодомор в Мадриді, гори вбитих, пограбування одягу трупів мародерами, о...
Слайд № 13

Частка показує страждання іспанського населення на захоплених теріторіях, голодомор в Мадриді, гори вбитих, пограбування одягу трупів мародерами, оплакування та збори померлих, сцени грубого і швидкого поховання убитих загарбників. Гойя повністю відмовився від показу ефектних батальних сцен з вершниками, атаками, димами від гармат. Але зовсім не приховує жахи війни, яка увійшла навіть в оселі простих іспанців, що захищають своїх близьких домашнім реманентом, що кидаються на озброєних завойовників з ножами.

«Як дикі звірі»
Слайд № 14

«Як дикі звірі»

Серед найкращих зразків спротиву наполеонівським воякам - аркуш «Яка мужність!», де Гойя уславив героїчний вчинок Марії Агостіни з Сарагоси. Коли п...
Слайд № 15

Серед найкращих зразків спротиву наполеонівським воякам - аркуш «Яка мужність!», де Гойя уславив героїчний вчинок Марії Агостіни з Сарагоси. Коли повбивали чоловіків, вона стала до гармати як простий артилерист і продовжила бій з боку мешканців блокованого міста.

«Маха» Картини зображують одну й ту саму жінку в тій самій позі відповідно оголену та одягнену. Він намалював «Маху одягнену» у відповідь на обурен...
Слайд № 16

«Маха» Картини зображують одну й ту саму жінку в тій самій позі відповідно оголену та одягнену. Він намалював «Маху одягнену» у відповідь на обурення в іспанському суспільстві після попередньої, оголеної. Без будь-яких претензій на алегоричний чи міфічний зміст, ця картина була першим у західному мистецтві абсолютно світським зображенням жіночого ню у повний зріст. Гойя відмовився домалювати вбрання на ній, і замість цього створив нове полотно. Особу Махи точно не визначено. Найпопулярнішими є версії, що це герцогиня Альба, з якою Гойя, начебто, мав стосунки. І досі залишається можливим варіант, що картини представляють якийсь узагальнений ідеалізований образ. У 1808 році картини було вилучено Фердинандом VII, а у 1813 році Інквізиція конфіскувала обидві роботи як непристойні.

«Маха оголена»
Слайд № 17

«Маха оголена»

«Маха одягнена»
Слайд № 18

«Маха одягнена»

«Фантазії та вигадки» Серія з одинадцяти маленьких малюнків, відомих як «Фантазії та вигадки», які означили значну зміну у його мистецтві. Ці малюн...
Слайд № 19

«Фантазії та вигадки» Серія з одинадцяти маленьких малюнків, відомих як «Фантазії та вигадки», які означили значну зміну у його мистецтві. Ці малюнки показували більше не навколишній карнавальний світ, а, скоріш, темне та драматичне царство фантазій та жаху.

«Двір з божевільними» «Двір з божевільними» є кошмарним видінням самотності, страху та соціального відчуження. У цій картині двір з вимощеною камен...
Слайд № 20

«Двір з божевільними» «Двір з божевільними» є кошмарним видінням самотності, страху та соціального відчуження. У цій картині двір з вимощеною каменем підлогою та залізними ґратами заповнений пацієнтами та єдиним наглядачем. Пацієнти витріщаються, сидять, позують, б'ються, кривляються та знущаються самі з себе. Верхня частина картини зникає у сонячному світлі, підкреслюючи страхітливу сцену внизу. Ця картина може бути прочитана як осуд поширеної тоді практики використання покарання для лікування душевнохворих, які утримувались разом із злочинцями, були закуті в кайдани і зазнавали фізичних тортур.

Слайд № 21

Наприкінці свого життя Гойя купив будинок Quinta del Sordo («Будинок глухого чоловіка»), і намалював в ньому на полотнах та на стінах багато незвич...
Слайд № 22

Наприкінці свого життя Гойя купив будинок Quinta del Sordo («Будинок глухого чоловіка»), і намалював в ньому на полотнах та на стінах багато незвичних картин, присвячених чаклунству та війні. Одна з них — відома робота «Сатурн, що пожирає своїх синів» — відображує греко-римський міфологічний епізод, в якому бог Сатурн з'їдає дитину. Це нагадування про конфлікти, що існували в іспанському суспільстві.

«Сатурн, що пожирає своїх синів»
Слайд № 23

«Сатурн, що пожирає своїх синів»

Тавромахія Тавромахія – серія з 33 офортів, створених  Франсиско Гойєю, видані в 1816. На роботах серій зображені сцени кориди.  Гойю завжди зачаро...
Слайд № 24

Тавромахія Тавромахія – серія з 33 офортів, створених  Франсиско Гойєю, видані в 1816. На роботах серій зображені сцени кориди.  Гойю завжди зачаровувала корида, нa одному з автопортретів він зобразив себе в образі тореро. Свідченням щирого захоплення Гойї коридою служить один з його листів, підписаний Francisco de los Toros.

Слайд № 25

Слайд № 26

Слайд № 27

Слайд № 28

Слайд № 29

Серія «Тавромахія» менш відома та популярна, ніж, наприклад, «Капрічос», що зрозуміло: там нема ніяких мук душі та містичних переживань. Зате прису...
Слайд № 30

Серія «Тавромахія» менш відома та популярна, ніж, наприклад, «Капрічос», що зрозуміло: там нема ніяких мук душі та містичних переживань. Зате присутнє філософське бачення, що перетворює кориду на всесвітній символ боротьби без перемоги.

Завершуючи свій творчий шлях картиною крові, що проливається на арені — з одного боку, і зображенням молодої, пишної, прекрасної молочниці — з іншо...
Слайд № 31

Завершуючи свій творчий шлях картиною крові, що проливається на арені — з одного боку, і зображенням молодої, пишної, прекрасної молочниці — з іншого, Гойя начебто підводить підсумок свого життя, де було місце і трагічним подіям, і чуттєвій насолоді.  «Молочниця із Бордо» захоплює радісним та світлим настроєм, а також свіжою зелено-блакитною гамою живопису — в цілому, нехарактерною для творчості Гойї.

«Молочниця з Бордо»
Слайд № 32

«Молочниця з Бордо»

Висновки Гойя він показав нову функцію мистецтва. Ця функція — боротьба митців за суспільну справедливість. Можна сказати, що досягти цих змін Гойї...
Слайд № 33

Висновки Гойя він показав нову функцію мистецтва. Ця функція — боротьба митців за суспільну справедливість. Можна сказати, що досягти цих змін Гойї допомогла хвороба — перша у 1792 році, друга у 1819 році. Обидві хвороби загострили силу виразу його живопису. Гойя, виходячи з обіймів «майже смерті», перемагав не тільки громадські забобони і художні канони, але в першу чергу страх. Дякуючи талантові, сміливості та їх силі, він створив нове обличчя живопису. Гойя надихнув художників свого та наступного століття: Делакруа,  Мане,  символістів, імпресіоністів, сюрреалістів, але в першу чергу Пабло Пікассо.

Використані джерела https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%A5%D0%BE%D1%81%D0%B5_%D0%B4%D0%B5_%D0%...
Слайд № 34

Використані джерела https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%A5%D0%BE%D1%81%D0%B5_%D0%B4%D0%B5_%D0%93%D0%BE%D0%B9%D1%8F

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»