Фрагмент уроку з читання. Буква щ

Читання

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас

01.07.2020

297

5

0

Опис документу:
Було це дуже давно, коли Природа – мати створювала звуки й Азбуку. Кожен звук людського мовлення дістав право подарувати людям свою букву. Одного разу звуки вийшли на берег річки зустрічати ранок. Навколо було гарно й тихо. Тоненький серп місяця стомлено скотився за гору. Одна за одною згасали зірки на небі. Легенький вітерець пробіг по верхівках очерету. Очерет здригнувся і зашумів: ш – ш – ш. А всі маленькі мешканці, що жили в очереті, - черепашки, каченятка, рачки – йому відповіли: ч – ч – ч
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Фрагмент уроку

«Українська мова» «Буква щ ».

1.Опитування.

  • - Чим відрізняється буква від звука? (Звуки ми чуємо , вимовляємо, а букви ми бачимо, пишемо, читаємо)
    - Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)

2.Артикуляційна зарядка

- Скажіть, як шепоче листячко – шу –шу – шу.
- Як співає півник – ку- ку- рі - ку.
- Як кує зозуля – ку – ку.
- Як квакає жабка – ква –ква

3. Читання дорослими казки

Як народилася буква Щ

Було це дуже давно, коли Природа – мати створювала звуки й Азбуку. Кожен звук людського мовлення дістав право подарувати людям свою букву. Одного разу звуки вийшли на берег річки зустрічати ранок. Навколо було гарно й тихо. Тоненький серп місяця стомлено скотився за гору. Одна за одною згасали зірки на небі. Легенький вітерець пробіг по верхівках очерету. Очерет здригнувся і зашумів: ш – ш – ш. А всі маленькі мешканці, що жили в очереті, - черепашки, каченятка, рачки – йому відповіли: ч – ч – ч – ч – ч. Це означало: дай нам ще трохи поспати. І всі почули, як навколо лунало: ш – ч – ш – ч – ш – ч – ш – ч – ш – ч, почали переглядатися між собою, а дехто почав закривати вуха. Воно й справді неприємно слухати будь – які сварки. Невідомо, чим би все це скінчилося, якби не сонечко. Воно, як завжди, піднялося над лісом своєчасно без ніяких нагадувань. Перші сонячні промінчики погладили все і всіх, хто зустрічав його з високо піднятою головою. Потім вони заглянули вниз на землю і приголубили кожну травинку, кожну билинку.

А звукам [ш - ч], які ледве не посварилися між собою, Сонечко сказало:

- Вам не сваритися між собою треба, а об’єднатися. Заживете спокійно, а Азбука отримає нову букву.

Тут Сонечко своїми проміннями щільно обняло два звуки [шч], зв’язало стрічкою і бантик опустило. З’явилася широка, гарна, впевнена в собі буква Щ. Така щирість і щедрість Сонечка викликали щасливі посмішки у всіх, кому пощастило це спостерігати. А що робилося навколо! Щавель у лузі зазеленів. Кущі загойдали пташині гніздечка. Щиглик щебетав без відпочинку. Щука залишила у спокої своїх карасів. Щогла міцно тримала на собі парус і щодуху несла на маленький човен вперед, до щастя. Щенята намагалися залізти на щабель, щоб краще роздивитися, що сталося, хоч лазити зовсім не вміли. Усі щітки взялися до роботи, змели сміття, всі щепочки до купи. А щуплий щур злякався і поклявся нікого і нічого не чіпати. Щербатий місяць теж хотів піднятися, щоб глянути, що діється навколо, та не зміг: старенький був уже. І навіть вітрище ущух у кущах. Не свище вітрище – зачах.

І з того часу гарна буква Щ завжди стоїть на місці, де звучать поряд, разом звуки [шч]. Отже, два звуки позначає буква Щ – [шч].

- Цікава казка, діти?

4. Бесіда за прочитаним:

- Які ви запам’ятали слова із казки, де буква “ща” позначила два звуки?

- Я нагадаю вам, а ви за мною їх повторіть і спробуйте запам’ятати їх якомога більше: щавель, щабель і щебетати, щедрівка, щедрий і щеня, щасливий, щирий і щербатий, ще щітка, щепа і щока.

5. Розгляд картинки.

Мозковий штурм. Завдання:

- Назвіть слова, що розпочинаються на літеру «ща». (щука, щоки, щогла, щит, щедрівники, щур, щириця, щипці, щоденник, щиглик, щіпка, щітка, щавель, щіпавка, щупальці.

- А які слова ще ви знаєте, де буква не лише на початку слова, а й в середині, в кінці ( лящ, кущик, хрущ, ящик, кліщ, хрящ, ящірка, дощ і т.д.)

6. Робота з підручником.

С.46. ( прочитати таблиці, скласти слова, прочитати віршик)

С.47.

1. Читання дорослими тексту «Що таке щастя?»

2. Запитання по тексту:

- Що є щастям для матінки-землі?

- Коли щаслива річка?

- Для кого щастям є зелений гай?

- А що є щастям для дітей?

- А яким ти уявляєш своє щастя?

7. Читання тексту учнем.

8. Асоціативний кущ

Які ще слова асоціюються в тебе зі словом «сім’я»

9. Робота над скоромовкою

Вивчи скоромовку, спробуй якнайшвидше її продекламувати.


Дощ хлющить на зелен плющ,
Під плющем сховався хрущ.

Щиро щиглик у ліщині
Щебетав собі щоднини:
Щоб нам щедре літечко
Виростило житечко,
Щоб щасливий равлик
Міг щипати щавлик.

- Як виглядає щаслива людина? Виберіть щасливого смайлика.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.