і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

ФРАГМЕНТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА І ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

КАРТА УКРАЇНИ

ПОРТРЕТ ШЕВЧЕНКА

КАШТАНИ

ФРАГМЕНТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА І ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ

У ФОРМІ КВЕСТУ ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Мета: поглиблювати знання учнів про історію, культуру, звичаї, традиції, географію, адміністративний устрій України; формувати вміння працювати у групі, розвивати критичне мислення; виховувати патріотичні почуття до рідного краю.

Обладнання: Державний прапор України, Державний герб України, зображення Архістратига Михаїла та гілки каштану, портрет Т.Г. Шевченка, карта України, конверти й аркуші із завданнями.

Перед початком квесту відбувається жеребкування.

Отримавши картки синього та жовтого кольорів,

діти поділяються на дві команди.

Хід проведення

  • Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?

Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, відгадавши загадку-акровірш:

(УЧНІ ЧИТАЮТЬ ПО ОДНОМУ РЯДКУ ВІРШ)

У нашій господі

Калинонька росте,

Рясним та білим цвітом весною зацвіте.

А гарная вербиця над річкою стоїть.

ї осіннє листя летить, летить, летить…

Назвати цю країну ви мусите скоріш,

А в цьому допоможе чудовий акровірш! (Україна)

  • Молодці! Дійсно, сьогодні ми мандруватимемо рідною Україною!

Команда синіх – готова? Команда жовтих – готова?

Завдання 1

Учитель:

-Для мандрівника важливо вміти користуватися картою. Ви маєте відшукати на карті України міста й річки, назви яких зазначено в завданнях, які кожна команда знайде у своєму конверті.

Для команди синіх слід указати назви міст (Дніпропетровськ, Донецьк та інші),

для команди жовтих – назви річок ( Дніпро, Донець, Дністер та інші).

  • Я бачу, що ви уважні, дружні, вмієте користуватися картою! Та маю тепер перевірити вашу кмітливість. Чи ж готові ви до самостійної мандрівки?

Завдання 2 ( ДІТИ ЧИТАЮТЬ ВІРШІ)

Указати назву міста, що описується у вірші.

Для команди синіх:

Славне місто у Карпатах – мусим, діти, добре знати:

в межиріччі Бистриць двох – славних і швидких річок,

що зливаються в одну…

Місто це у давнину звалось просто Станіслав.

Тут поет Франко бував.Його йменням й зветься місто –

гарне, світле, добре, чисте. (Івано-Франківськ)

Для команди жовтих:

Де колоситься жито - там буде мир,

Там сонце сяє на весь обшир.

Це славне місто! Княже ім’я

хлібом і миром під сонцем сія.

Чи ж зрозуміли ви, про що ми?

Жито і мир – це місто...! (Житомир)

Завдання 3

Учитель:

Тепер кожна команда шукатиме свою підказку. Шлях до неї вам підкажуть цифри.

Підказки:

Для команди синіх: скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День незалежності (24.08.1991=2+4+8+1+9+9+1=34=3+4=7)

Для команди жовтих: скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День Конституції (28.06.1998=2+8+6+1+9+9+6=41=4+1=5)

Під навчальними кабінетами № 5 та № 7 учні знаходять конверт із новим завданням: скласти з окремих записаних на картках слів перші чотири рядки вірша «Реве та стогне Дніпр широкий».

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

-Хто автор даного вірша?

Наступне завдання команди отримують під портретом автора складених рядків (Т.Г. Шевченка):

Завдання 4

Біля портрета Т.Г. Шевченка на команди чекає вчитель із новими завданнями.

Учитель:

Швидко ви дісталися до нового етапу квесту, молодці! А чий вірш допоміг вам у подорожі? А як ми називаємо Тараса Шевченка? Правильно, Кобзарем. Підкажіть-но мені, хто такі кобзарі?

Наше наступне змагання пов’язане зі знанням українських народних пісень.

Зветься це завдання «Хто кого переспіває».

Команди змагаються, хто знає більше українських народних пісень.

1.Ой чий то Кінь стоїть

2.Ой ходить сон коло вікон (Колискова)

3.Зеленеє жито зелене

4.Ой у вишневому садку

5.Котику Сіренький Котику Біленький

6.Десь тут була подоляночка

7.Ой на Горі тай Женці жнуть

8.В саду гуляла, квіти збирала

9.Цвіте терен

10.Ой, мій милий вареничків хоче

11.Горіла сосна

12.Їхав їхав козак містом

13.Ой там на горі, ой там на крутій

14.Ой на Горі Два Дубки

15.Чом ти не прийшов, як місяць зійшов

16.А я все дивлюся, де моя Маруся

17.Ой Марічко, чичері

18.Чом ти не прийшов?

19. Ой під вишнею

20. Ти ж мене підманула

  • Україна багата талантами, милозвучними піснями, творами мистецтва та науковими виноходами. Багатою є наша природа з її мальовничими краєвидами, щедрими ланами, тінистими лісами. Чи знаєте ви, що можуть збирати в лісі сучасні українці?

Молодці! Я пропоную трохи перепочити

Ми в дорозі натомились,

Їсти дуже захотілось.

Подолаєм перевал

Та присядем на привал.

Їстівні гриби збирати

будемо пішки вирушати.

Завдання 5

Яка з команд назве більше їстівних грибів.

Ой, які смачні гриби в наших українських лісах! Перепочили, а тепер час рушати далі. Увага: наступне завдання!

Завдання 6

Команда синіх має знайти у класній кімнаті «рослинний» символ міста Києва (гілочка каштану).

Команда жовтих так само в класній кімнаті має знайти зображення покровителя міста Києва (зображення Аріхстратига Михаїла).

  • Я бачу, що всі ви швидкі та кмітливі.

С толиця української держави –

о місто Київ! Наша гордість, слава!

Весняний Київ у каштанів цвіті –

Найкрасивіше місто в цілім світі!

Завдання 7

Зараз кожна команда отримає аркуш із віршованими рядками, де пропущено назви міст України, які потрібно відновити.

Ліси й поля. І гори, і рівнини.

Струмки й річки, що мчать в одну ріку, –

це все краса моєї України,

котра одна у всіх нас на віку.

До ________ із __________ лине співуча мова, пісня голосна. (Умані, Ужгорода)

Яка ж бо ти прекрасна, Україно!

Яка ж бо ти на світі чарівна!

Місто ________ (усім знати годиться) (Харків)

то колишня Вкраїни столиця.

А ____________ – столиця Поділля. (Хмельницький)

Україна ж – одна неподільна.

_________ та Черкаси, ___________ – (будь-який обласний центр, Чернівці)

усім відомі назви міст оці?

То українські центри областей.

Вони чекають радо на гостей.

  • Підрахуймо ж кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашого квесту!

Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного!

ВІДДІЛ ОСВІТИ

ДОБРОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

БІЛОЗЕРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І-ІІІ СТУПЕНІВ № 15

ДОБРОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КВЕСТ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ

НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

( ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА)

Матеріал підготувала:

вчитель початкових класів

Білозерської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 15

Добропільської міської ради

Жуковська Олена

Олександрівна

м. Добропілля, 2017 р.

Завдання 4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Метою даного уроку є поглиблення знань учнів про історію, культуру, звичаї, традиції, географію, адміністративний устрій України; формування вмінь працювати у групі, розвиток критичного мислення; виховання патріотичних почуттів до рідного краю.
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання