і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Формули скороченого множення

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

7 КЛАС. АЛГЕБРА.

Тема: Формули скороченого множення.

Мета: Навчальна: перевірити знання учнями поняття многочлена, стандартного вигляду многочлена, алгоритму розкладання многочленів на множники застосовуючи формули множення різниці двох виразів на їх суму, та формули квадрата суми і квадрата різниці двох виразів; формувати вміння застосовувати їх до розв’язування рівнянь та вправ нестандартного характеру.

Виховна: виховувати працьовитість, охайність ведення записів, вміння об’єктивно оцінювати результати своєї і колективної роботи; прищеплювати бажання мати якісні, глибокі знання, доводити почату роботу до кінця, виховувати зібраність, організованість, увагу, відповідальність та вимогливість до себе.

Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, навички колективної праці, уміння використовувати сформовані знання, навички й уміння в нових ситуаціях.

Тип уроку: урок колективного взаємо навчання.

Обладнання: «математичне доміно», картки із завданнями, картки для оцінювання, презентація «Формули скороченого множення», напис на дошці, портрет Р.Декарта.

Форма уроку: робота в групах.

Цілі уроку: Учні повинні знати:

  • Формулу множення різниці двох виразів на їх суму;

  • Формулу квадрата суми;

  • Формулу квадрата різниці.

Учні повинні вміти:

  • розв’язувати вправи з використанням формул скороченого множення,

  • розкладати многочлени на множники застосовуючи дані формули.

План уроку.

  1. Теоретичне опитування (блок-схеми).

  2. Презентація «Формули скороченого множення».

  3. «Математичне доміно».

  4. Розв’язування рівнянь.

  5. Математичний ланцюжок.

  6. Спрощення виразів. (знайди помилку).

  7. Оцінювання роботи учнів.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап.

Розкласти на столах картки із завданнями і картки для опитування.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми підведемо часткові підсумки по вивченні теми «Формули скороченого множення». Я сподіваюсь, що на уроці ви зможете показати свої знання, вміння, проявите кмітливість і плідно працюватимете. Тож будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом з вами йти шляхом до істини. Оголошення теми уроку.

Напис на дошці: « Недостатньо лише мати добрий розум, головне – це раціонально використовувати його» Р.Декарт.

  1. Опрацювання навчального матеріалу. Робота за планом.

  1. Теоретичне опитування.

Картка № 1.

Добуток різниці двох виразів на їх суму дорівнює…

Різниця квадратів двох виразів дорівнює…

Квадрат суми двох виразів дорівнює…

Квадрат різниці двох виразів дорівнює…

Картка № 2.

Квадрат першого виразу плюс подвоєний добуток двох виразів плюс квадрат другого числа це…

Квадрат першого виразу мінус подвоєний добуток обох виразів плюс квадрат другого виразу це …

Різниця квадратів двох виразів дорівнює …

Добуток різниці двох виразів на їх суму дорівнює …

  1. Презентація «Формули скороченого множення».

  2. «Математичне доміно».

(с-5)(с+5)

С2 -25

16-8х+х2

(4-х)2

(а+в)2

а2 +2ав+в2

(2-х)(2+х)

4-х2

225-д2

(15-д)(15+д)

(1/2а+в)2

1/4а2 +ав+в2

225+30д+д2

(15+д)2

(4-х)(4+х)

16-х2

(0,1-у)(0,1+у)

0,01-у2

(1/9-а)(1/9+а)

1/81-а2

(с+в)(с-в)

с2 –в2

  1. Розв’язування рівнянь.

Завдання кожному учневі на картках.

1). У2 -2у+1=0;

2). Х2 +16х+64=0;

3). (7х+2)(7х-2)=0;

4). У2 -16=0;

5). 81х2 -4=0;

6). 1/9-х2 =0;

7). В2 -10в+25=0;

8). Х2 +6х+9=0;

9). (4х -9)(х -25)=0;

10). В2 -4=0;

11). 81-у2 =0.

5. «Математичний ланцюжок».

Учні по черзі на дошці пишуть частину формули, а наступний дописує її до кінця.

  1. Знайди помилку. (Завдання на картках).

1). (а+7) =а +7а+49;

2). (а-7) =а – 14а-49;

3). м +25=(м+5)(м-5)

4). (х-10)(х+10)=х -20

5). (1/2х-2у) =1/4х +4ху+4у

6). (м-2)(м+2)=(м-2)

Замість зірочки доповніть записи, щоб утворилася тотожність.

  1. (*+в) =с2 +2вс+в2

  2. (2х-3у)(*+*)=4х2 -9у2

  3. (3х-*) =9х2 -*+1

  1. (а+*)22 +2ам+ *

  2. (*-*)(4а+3х)=16а2 -9х2

  3. (*-3вх)2 =*-6авх+*

  1. Оцінювання роботи учнів за карточками.

    Прізвище

    ім’я по батькові

    Робота в групі

    Самостійна робота

    самооцінка

    вчитель

    учні

  2. Рефлексія.

Що цікавого було сьогодні на уроці? Чи досягнута мета? Чи сподобалася форма проведення уроку?

  1. Домашнє завдання.

Повторити П.18, 19. № 621, 640.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Інтерактивні вправи під час застосування знань сприяють виробленню міцних навичок у застосуванні вивченого матеріалу.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Алгебра
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7255
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    YU105297
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання