! В а ж л и в о
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
7
міс.
0
4
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Флеш-картки "Літературні стилі, напрямки, представники" для учнів 9-11 класів

Опис документу:
Флеш-карти "Літературні стилі, напрямки, представники" розраховані для використання на уроках української літератури в 9-11 класах. Вони допоможуть учням при підготовці до ЗНО повторити літературні стилі, напрямки, їх представників".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературні стилі та їх ознаки

  • Увага до змісту

  • Простота форми

  • Культ держави

  • Християнський оптимізм

МОНУМЕНТАЛІЗМ

  • Ускладненість (символіка, тропи, ускладнена композиція)

  • аскетизм

ОРНАМЕНТАЛІЗМ

  • Урочистість

  • Пишність

  • Поєднання релігійних і світських мотивів

  • Метафоричність

  • Контрасти

БАРОКО

  • Поділ жанрів («низькі» - гумористично-сатиричні бурлескного стилю)

  • Використання античних тем

  • Почуття громадянського обовязку

  • Єдність часу, місця, дії

КЛАСИЦИЗМ

  • Зображення внутрішніх почуттів простих людей

  • Емоційний тон розповіді, який розчулює читача

  • Герої ідеальні

  • Смерть героя від стихійного лиха, хвороби, нещасного випадку

  • Увага до описів природи

СЕНТИМЕНТАЛІЗМ

  • «Незвичайний герой у незвичайних обставинах»

  • Пасивний герой

  • Щастя вважається недосяжним

  • Звернення до історії

  • Звернення до фольклору

РОМАНТИЗМ

  • «Типовий герой у типових обставинах»

  • Щастя після довгої боротьби все ж досяжне

  • Активний герой

  • Взаємини людини й суспільства

  • Вплив соціально-історичних обставин на формування духовного світу, характеру особистості, героя твору

РЕАЛІЗМ

  • Психологізм

  • Прагнення нової форми

  • Антиреалістична спрямованість

  • Особливості українського ….: поєднання романтичного та реалістичного типів творчості, синтез різноманітних стилів, тісний зв’язок з національним, соціальним життям

МОДЕРНІЗМ

  • Імпресія – «враження»

  • Психологізм, ліричність

  • Зображення найтонших змін у настрої, почуттях людини

  • Багатство зорових (кольори) і слухових (звуки) вражень

ІМПРЕСІОНІЗМ

(течія модернізму)

  • Зосередження на чуттєвій сфері людини, емоційно-інтуїтивному пізнанні світу

  • У центрі – яскрава, неповторна особистість, що протистоїть «сірій масі»

  • Підвищений інтерес до сильної особистості, культ героя – мужньої людини

НЕОРОМАНТИЗМ

(течія модернізму)

  • Експресія – «вираження»

  • Гіперболізація почуттів, переживань, емоцій

  • Підвищена емоційність, ірраціональність, гротескність

  • Відчуття повсякденного болю, страх за майбутнє людини

  • «крик душі»

  • «не можна навіть зірвати квітку, щоб при цьому не стривожити зорі»

ЕКСПРЕСІОНІЗМ

(течія модернізму)

  • Посилена увага до позасвідомого

  • Ідеалізм

  • Створення особливої мови символів

  • Музикальність вірша

  • Головне у творі – естетичне начало

  • Конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ

СИМВОЛІЗМ

(течія модернізму)

  • Звернення до вершин світової культури (особливо часів античності)

  • Орієнтація на загальнолюдські цінності та ідеали

  • Глибока афористичність

  • Підвищена увага до композиції

  • Використання класичних форм, образів, сюжетів

  • Увага до національних та суспільних проблем

  • Висока естетичність, культура мислення та поетичне мовлення

НЕОКЛАСИЦИЗМ

(течія модернізму)

  • Несподіване асоціювання

  • Інтуїтивне, часто неосмислене сприйняття світу

  • Відтворення плину думок, не скутих логікою, людськими законами, законами розуму тощо

СЮРРЕАЛІЗМ

(течія модернізму)

  • Екзистенція (існування) передує есенції (сутності)

  • Протидія суспільству, державі, середовищу, ворожому «іншому»

  • Життєва цінність у свободі особистості

  • Існуванні людини як драма

ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМ

(течія модернізму)

  • Поєднання різних елементів форми/змісту: сюжетів, жанрів, образів, цитат тощо

  • Пародія, ілюзія, гра, містифікація, карнавалізація, іронія

  • Використання в тексті образів з інших творів національної та світової літератури

  • Зрідка нехтування національним

  • Бачення повсякденного життя як театру абсурду

  • Наскрізна іронічність та пародійність

  • Антиідеологічність, відмова від активного докорінного перетворення світу

  • Відкладення абсолютних обєктивних істин, встановлення істин «малих», «локальних»

ПОСТМОДЕРНІЗМ

(80-і рр. ХХ ст. – поч. ХХІ ст.)

Літературні стилі. Представники. Твори

МОНУМЕНТАЛІЗМ

Нестор Літописець

«Повість минулих літ» (Початковий літопис)

Київський літопис (автор невідомий)

Галицько-Волинський літопис

(автор невідомий)

ОРНАМЕНТАЛІЗМ

Автор невідомий

«Слово о полку Ігоревім»

БАРОКО

Григорій Сковорода

«Всякому місту – звичай і права»

«De libertate»

«Бджола та Шершень»

КЛАСИЦИЗМ

Іван котляревський

«Енеїда»

«Наталка Полтавка»

СЕНТИМЕНТАЛІЗМ

Григорій Квітка – Основяненко

«Маруся»

РОМАНТИЗМ

Тарас Шевченко

«Катерина»

«Гайдамаки»

Пантелеймон Куліш

«Чорна рада»

РЕАЛІЗМ

Іван Нечуй-Левицький

«Кайдашева сімя»

Панас Мирний та іван Білик

«Хіба воли ревуть, як ясла повні»

Іван Карпенко-Карий

«Мартин Боруля»

МОДЕРНІЗМ

Іван Франко

«Мойсей»

«Гімн»

«Чого являєшся мені у сні?»

ІМПРЕСІОНІЗМ

Михайло Коцюбинський

«Intermezzo»

Микола Хвильовий

«Я (Романтика)»

НЕОРОМАНТИЗМ

Леся Українка

«Лісова пісня»

«Contra spem spero

ЕКСПРЕСІОНІЗМ

Василь Стефаник

«Камінний хрест”

СИМВОЛІЗМ

Олександр Олесь

«Чари ночі»

«О слово рідне! Орле скутий!..»

Микола Вороний

«Блакитна панна»

Павло Тичина

«Ви знаєте, як липа шелестить…»

«Памяті тридцяти»

«О панно Інно»

НЕОКЛАСИЦИЗМ

Максим Рильський

«У теплі дні збирання урожаю»

Микола Зеров

«Київ – традиції»

СЮРРЕАЛІЗМ

Богдан-Ігор Антонич

«Різдво»

ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМ

Василь Стус

«Господи, гніву пречистого»

ПОСТМОДЕРНІЗМ

Ю. Андрухович

О. Забужко

І. Римарчук

Угрупування:

«Бу-Ба-Бу»

«Нова генерація»

«Пропала грамота»

«Чергова фіра»

«ЛуГоСад»

«Західний вітер»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись