Фізика для малят " Факультативне заняття у 2 класі"

Опис документу:
Цілі заняття: — навчити учнів порівнювати предмети по їхньою «упертістю й лінощами»; — проводити найпростіші досліди й пояснювати їхні результати; — познайомити учнів із застосуванням інерції в побуті й техніці; — формувати компетентності учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Фізика для малят

Факультативне заняття у 2 класі

Цілі заняття:

— навчити учнів порівнювати предмети по їхньою «упертістю й лінощами»;

— проводити найпростіші досліди й пояснювати їхні результати;

— познайомити учнів із застосуванням інерції в побуті й техніці;

— формувати компетентності учнів.

Соціальна компетентність:

— робота в групах;

— можливість прояву ініціативи.

Полікультурна компетентність:

— використання інформації з історії фізичних відкриттів;

— внесок у розвиток науки українських учених-дослідників;

— характеристика значення конкретних фізичних явищ у повсякденному житті.

Комунікативна компетентність:

— удосконалювання вміння дітей формулювати цілі влас-ної діяльності й робити висновки за її результатами.

Інформаційна компетентність:

— використання опорних схем як результат роботи уч-нів з інформацією.

Компетентність продуктивної творчої діяльності:

— залучення учнів до підготовки й демонстрації ціка-вих дослідів.

Обладнання:

— на класній дошці у віршованій формі написане поняття інерції;

— портрети К. Е. Ціолковського, Ю. Гагаріна, Л. Каденюка;

— діафільм «Інерція в побуті й техніці»;

— набір кульок і м’ячів, візки, баночки з дірочками, цег-ла, горіх, молоток, вантаж, підвішений на нитці, склян-ка, поштова листівка, монетка;

— різні інерційні й заводні іграшки.

Хід уроку

У ч и т е л ь

Ледачі речі на світі живуть,

Уперті речі на світі живуть.

Інерцієй всі цю упертість зовуть.

Із цією впертістю ми зараз й познайомимося.

Дослід 1

Котиться по столі баскетбольний м’ячик і навіть не помітив тенісної кульки. Чому? А тому що він важкий і ледачийДе їй, тенісній кульці, з вагою й лінощами баскетболь-ного м’ячика впоратися. Сам відскочив убік.

Значить, важкі предмети «лінивіші» за легкі.

Дослід 2

Чому падають бруски?

Предмети не винні, що вони ледачі й уперті. І, щоб їх не кривдити, фізики замість слів «лінощі» й «упертість» го-ворять інерція.

Інерція є у всіх предметів.

Подивимося діафільм «Інерція в побуті й техніці» й по-яснимо деякі його кадри.

Інерція — невід’ємна властивість предметів. Немає пред-метів, які б не володіли інерцією.

Тепер спробуємо стати фокусниками.

Фокус 1

Як потрібно смикати за товсту нитку, щоб гиря не впа-ла на підлогу?

Смикати потрібно різко, щоб гиря не встигла зрушити-ся з місця, адже вона «ледача» й «уперта».

Фокус 2

Покладемо руку на стіл. На долоню покладемо цегли-ну, а на цеглину — волоський горіх. Ударимо по горіху молотком, — горіх розколеться, а руці хоч би що. Чому рука не відчуває болю? Тому що цеглина важка й «леда-ча» і коли вдарити по ній різко, то вона не встигає зру-шитися з місця, і руці нічого не зробилося.

Фокус 3

Покладемо на склянку поштову листівку, а на листів-ку монетку й ударимо щигликом по листівці. Листівка злітає, а монетка падає в склянку. Чому монетка падає в склянку?

Монетка важка й «ледача» і не встигає зрушитися, у той час коли різким щигликом вибиваємо листівку.

— Цікаві фокуси? Так!

Ну, а тепер разом проспіваємо пісеньку.

Уперті речі на світі живуть, Ледачі речі на світі живуть, Уперті речі на світі живуть Інерція — всі цю упертість зовуть.

Всі ми любимо грати? Так! Подивіться на нашому столі ваші улюблені іграшки. Зараз ми дізнаємося, у чому секрет кожної з них.

Скільки іграшок в дітей — немає слів: Різних коників, ведмедів і м’ячів. Скаче маленьке курча, Їде танк, біжить зайча. Тож скажіть нам, дітлахи,

Як працюють іграшки.

Слід ключем лиш повернути

при цьому не забути, Що всередині пружину Треба стиснути повільно. А як стане випрямлятись, Рух повинен відбуватись. От і вся вам таємниця! Хто дізнався — молодець! А проте це не кінець! Перед вами дзвінкий м’яч.

Б’є об землю, мчить навскач. Тож скажіть, чому цей м’ячик Так красиво, швидко скаче.

Таємницю розгадай, Швидко нам відповідай. Як удару м’яч дістане, Деформація настане, Й силу пружності вона Розвиватиме одна.

Тож енергія в пригоді стане М’ячику і тоді Він угору підлетить.

Гей! Ловіть його! Ловіть! Отже, ми секрет дізнались

хлоп’ятам розказали.

Ви ж, хлоп’ята, не баріться,

Починайте зараз вчиться.

— А тепер із пластиліну зліпіть будь-яку іграшку й по-міркуйте, чому такі іграшки не розпадаються на частині? (Учні ліплять із пластиліну різні фігурки.)

Подивимося ще кілька дослідів і пояснимо їх.

— Наллємо воду в банку, біля денця якої пробиті цвяхом дірочки. Вода, що випливає з дірочок, розкручує банку. Чому? (Відповідь учнів. Вода, що випливає, штовхає ба-ночку, і вона стає реактивною. Прив’яжемо трубочку до повітряної кульки й надує-мо його. Покладемо дощечку на воду, а на неї покладемо повітряну кульку. Відкриємо дірочку в трубочки. Що від-будеться? (Відповідь учнів. Повітря, що виходить з тру-бочки, штовхає дощечку вперед. Вийшов забавний ре-активний кораблик.)

— А як одержати повітряну ракету? (Відповідь учнів. Пот-рібно надути кульку й відпустити його. Повітря буде зі свистом виходити з нього, і кулька злетить угору.)

— Тепер вам зрозуміло, що штовхає вперед реактив-ний літак?

Нехай Аня встане на один візок, а Валик на інший (ви-користовуємо візки для демонстрації явища інерції).

тепер подумаємо, хто від’їде далі одне від одного, якщо Валик штовхне Анін візок? (Відповідь учнів. Аня важ-ча за Валика, і тому її візок від’їде зовсім трішки, тому що в ній інерції більше.)

— Виявляється, що машини, тварини, люди, коли пе-реміщаються, що-небудь штовхають назад. Наприклад, землю, воду, повітря, а самі рухаються вперед.

А зараз послухайте, діти, мою розповідь.

Давним-давно жив у місті Калузі вчитель фізики й ма-тематики на прізвище Ціолковський. Удень учив дітей

школі, вечорами займався науковими дослідами. Най-більше на світі йому хотілося побувати на Місяці й ін-ших планетах. Але як дістатися туди? Можливо, пішки? Там немає тротуару, залізниці, немає води, немає повітря, там порожньо! У тому-то й лихо, що немає в космосі ні-чого, що можна було б кидати назад, щоб відштовхува-тися й летіти вперед.

І от одного разу Ціолковський згадав про іграшки й ви-найшов космічну ракету. Пройшло багато років. І от 12 квітня 1961 року рано вранці усі дізналися, що впер-ше у світі в космічну подорож вирушила людина на ім’я Юрій Гагарін. Він був найпершим космонавтом на Зем-лі. З тих пір багато з людей літали в космос. В 1997 році українські космонавти Леонід Каденюк у складі міжна-родного екіпажу брав участь у польоті американського космічного корабля. Космічні кораблі побували на Мі- сяці, Венері, Марсі, Юпітері, і всіх їх штовхали вперед реактивні двигуни.

Ти уважно подивись на іграшки згадай: вони всередині які?

Хто із ними розважається,

Той із фізикою грається.

тепер спробуємо усе ще раз повторити, заповнивши сторінку з нашого зошита. Учні починають заповнювати сторінку з робочого зошита «Фізика для малят».

2 клас

(розроблена автором)

Аркуш контролю з робочого зошита

Уперті речі на світі живуть.

Ледачі речі на світі живуть.

Уперті речі на світі живуть.

всі цю упертість зовуть.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.