Бібліотека

Фізичний конкурс "Юний фізик"

Опис документу:
Цей позакласний захід проводиться в рамках тижня фізики та астрономії в школі. В ньому беруть участь учні 7-8 класів. Багато цікавих конкурсів та запитань, повязаних із знанням фізики та пропагуванням її вивчення в школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сценарій конкурсу „ Юний фізик ”( для учнів 7-8 класів)

1-а ведуча.

Поєднаємо ми, звісно,

І цікаве, і корисне.

На всі боки озирнись

І уважно подивись.

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас.

2-а ведучий.

Чому бувають ранком роси?

Чом по стерні не ходять босі?

Для чого дідусю кожух?

Чому життя все наше - рух?

Як хочеш все про диво знати,

То треба фізику вивчати.

На всі "чому?", "коли?", "відколи?"

Отримуй відповіді в школі.

1-а ведуча. Ми відкриваємо „ Щасливий випадок ”, присвячений фізиці, в нашій грі беруть участь команда учнів 7-го і команда учнів 8-го класів. Запрошуємо їх на сцену.

2-а ведучий. Оцінювати сьогоднішню гру буде наше шановне журі у складі: ________________________________________________________________________________ Просимо журі зайняти свої місця. А тим часом наші команди визначать за жеребом, яка з них буде першою.

1-а ведуча. 1-й конкурс „Команда”

У цьому конкурсі оцінюється емблема і привітання команд. (максимум 3 бали).

2-а ведучий. 1 гейм (Гонка за лідером ).

Умови цього конкурсу такі: ми, ведучі по черзі швидко зачитуємо питання, а команди по черзі дають на них ґрунтовну відповідь. Суддям нагадуємо, що кожне запитання оцінюється 1 балом.

1-а ведуча. Отже:

1. Яка рідина найважча. ( Ртуть ).

2. Коли вода має найбільшу густину.( При температурі 4ºC).

3. Найменша відстань між поділками учнівської лінійки?( 1мм ).

  1. Найменша неподільна частинка (Атом).

2-й ведучий.

5. Ціна поділки кімнатного термометра. (1ºC).

  1. Кількість речовини в одиниці об’єму. (Густина).

  2. Найлегший газ у природі. ( Водень ).

8. Найменша частинка речовини, яка зберігає її властивості. (Молекула).

1-й ведуча. Поки команди відпочивають між геймами, вболівальники зможуть їх підтримати. За кожний конкурс уболівальників команда зможе наприкінці гри отримати додаткові бали.

2-й ведучий. Поки журі рахує, проведемо конкурс уболівальників. Результати кожного етапу будуть записуватися в таблицю на дошці.

Конкурс уболівальників.

На сцену запрошуються по два уболівальники від кожної команди. Їм треба по черзі , тримаючи в зубах чайну ложку, а на ній кусочок цукру-рафінаду, перенести цей цукор з одного місця в інше. Переможе та команда, яка за 1 хв. перенесе більшу кількість цукру.

Просимо журі оголосити результати.

1-а ведуча. 2 гейм (Спаринг).

Команди ставлять одна одній по 4 запитання. Журі оцінює сутність і складність запитань, правильність і швидкість відповідей на них.

2-й ведучий. 3 гейм (Чорна скринька ).

Команди повинні розгадати, що знаходиться в чорному ящику (по 1 балу ).

Увага! Чорна скринька! (Один учень виносить на сцену чорну скриньку).

1. Сидить Пахом на коні верхом,

Книги читає, а грамоти не знає.

Що це? (Окуляри).

  1. Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита.

Що це? (Книжка).

  1. Все розкажу, хоч і без язика,

Коли буде ясно, а коли – хмарно.

Що це? (Барометр).

  1. Я завжди правду кажу.

Що це? (Дзеркало).

1-ведуча. Конкурс капітанів.

Експериментальна задача. (5 балів ). На пелюстках квітки написані завдання, капітани вибирають два і виконують їх.

  1. У вас є моток тонкого дроту, олівець і зошит в клітинку. Як можна визначити орієнтовну товщину дроту?

  2. Як можна визначити товщину тонкої мідної пластинки прямокутної форми, маючи ваги з важками і масштабною лінійкою? При цьому врахуйте, що безпосередньо вимірювати товщину пластинки лінійкою недоцільно, тому що це дасть недостатньо точний результат.

2-а ведучий.

  1. Як визначити густину невідомої рідини, використовуючи тільки склянку, воду і ваги з важками?

  2. Визначити масу води, яку поглинає серветка, маючи мензурку, воду, серветку.

1-ведуча. Поки капітани готують відповіді звучить пісня (на мотив «Надежда».)

Фізика — наука чарівна,

Формули, закони, теореми.

Допоможе в світі нам вона

Вирішити вci наші проблеми!

Вивчили напам'ять ми усе,

Формули важкі запам'ятали

I в задачнику задачі вci

Ми давним-давно вже розв'язали.

Пpucniв:

Закони — нам компас земний,

Без них ми нічого не вдієм,

3 Ньютоном, Галлеєм, Kюpi

Ми легко життям володієм.

Не забудем фізики предмет,

Будем пам'ятати все, що вчили.

Лінзи, призми, зеркала

Ми застосувать в житті зумієм,

Допоможе нам експеримент

В глибину науки зазирнути,

I зумієм кожен інструмент

Без вагань узяти в свої руки.

Пpucnie.

2-а ведучий. Капітани дають відповіді.

Поки журі рахує бали, вболівальники повинні відповісти на запитання:

1-а ведуча: Отже:

1. Скільки парт у фізичному кабінеті? (18).

2. Без рук, без ніг, а хату лізе? (Холод, тепло).

3. Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї - вона за тобою. Що це? (Тінь).

2-а ведучий. Просимо журі оголосити результати.

4 гейм (Заморочки з бочки).

Команда з бочки витягує номерки запитань, а ведучий зачитує це запитання. Пам’ятайте, що гейм називається (Заморочки з бочки). Тому кожне запитання має свою заморочку, свою ( родзинку ).

1-а ведуча Отже:

  1. Продовжте ряд чисел: 77,49,36… ( кожне наступне число є добутком попереднього).

  2. Діаметр пробірки 2 см, висота - 10 см, а діаметр горошини становить 0,5 см. Скільки горошин увійде у пробірку? (горошини не ходять ).

  3. З корабля спущено мотузяну драбину, яка на 4 щаблі занурена у воду. Відстань між щаблями -30 см. Починається приплив, вода піднімається на 1,5 метра. Скільки щаблів буде затоплено? (4, корабель піднімається теж).

  4. Дитина циркуля? (коло).

  5. Летіло 12 гусей, мисливець застрелив двоє. Скільки залишилось гусей (двоє, інші полетіли).

  6. Учні вишикувались в шеренгу з інтервалом 1 метр. Довжина шеренги 30 м. Скільки учнів вишикувалось у шеренгу? (31)

  7. Яка наступна буква в послідовності О,Д,Т,Ч,П,Ш? (С,В,1,2,3,4,5,6,7,8).

1-а ведуча. А зараз для вболівальників даємо завдання:

1. Відварене очищене куряче яйце необхідно розмістити всередині посудини з вузьким отвором. Яйце повинне залишитися цілим.

2. Тримаючи банку в руці, зробіть так, щоб кулька опинилася у банці. Брати кульку в руки не можна.

3. Необхідно втримати картоплину на кінці олівця. Встромляти олівець в картоплину не можна.

2-й ведучий. А зараз командам буде завдання показати фізичні знання (по 1 балу).

6 гейм (Далі, далі, далі…)

7 клас

1.Чому не можна вимірювати фізичну величину за допомогою приладу, на шкалі якого немає цифр? ( Не можна визначити ціну поділки).

2. Чи зміниться маса соломи, яка була в копиці, якщо цю солому спресувати в тюк? А об'єм, а густина ? ( Об’єм зменшиться, густина збільшиться ).
3. Чи однакову масу мають однолітрова скляна банка з питною водою і така сама банка, заповнена медом ? Чому ? ( ні, банка з медом буде важча, бо густина меду більша ).
4.Чому кожне вимірювання має приблизний характер? ( Тому що можна допустити неточності під час вимірювання. Прилади мають різну точність вимірювання.)

5.Чому молекули не можна вважати найдрібнішою частинкою речовини? (Тому що молекули складаються з атомів.)

6. Чому температура гарячої води вища, чим холодної? ( Чим швидше молекули рухаються, тим вища температура.)

7. Чому шматки пластиліну чи глини можна з’єднати, стискуючи їх руками? (Тому що це аморфні тіла, у них нема кристалічної будови.)

8. Чому газ (повітря) прозорий? ( Тому що між молекулами газу великі відстані.)

9.Чому сталева, алюмінієва і срібна ложки, однакові за формою і розмірам, мають різну масу? ( Тому що різна густина.)

10.Чому крапля води розтікається по підлозі. А капля ртуті - ні? (Тому що молекули ртуті не взаємодіють з підлогою.)

11.Яка речовина може існувати одночасно зразу в трьох агрегатних станах? ( Вода.)

12.Чому свіжі жирні плями на одязі легше видалити, ніж давні? ( Бо з часом проходить дифузія молекул жиру в тканину, а також хімічні перетворення.)

1-а ведуча.

8 клас

1. В якому чайнику краще запарювати заварку: металевому, чи порцеляновому? ( В порцеляновому, бо порцеляна поганий провідник тепла і вода в ньому повільніше остигає. )

2. Чому під час горіння мокрих дров чути тріск? ( Вологе повітря, яке міститься в дереві, нагріваючись і розширюючись, розриває тканину дерева.)

3. У слона коротка шия, що заважає йому нагинатись до водойми, щоб напитися. Як же йому вдається напитись і яке фізичне явище використовується при цьому? ( Слон використовує атмосферний тиск: він опускає хобот в воду і втягує в себе повітря. Під дією атмосферного тиску хобот наповнюється водою, потім слон згинає його і виливає воду в рот.)

4. Чи можна розплавленим металом заморозити воду? ( Так, таким металом може бути лише ртуть, температура кристалізації якої становить -39ºС.)

5. Чому в холодному приміщенні насамперед мерзнуть ноги? ( Тому що холодне повітря в такому приміщенні знаходиться внизу, біля підлоги.)

6. Чому опік шкіри від киплячої олії сильніший, ніж від киплячої води? ( Температура кипіння води-100ºС, а олії – втричі вища.)

7. Чому в термосі подвійні стінки? ( Між стінками термоса є повітря, яке має низьку теплопровідність.)

8. Чому в морі легше плавати, ніж у річці? ( Тому що у морі густина солоної води вища, а отже. і сила Архімеда більша.)

9. Чому під час приготування варення його помішують дерев’яною ложкою? ( Тому що деревина поганий провідник теплоти.)

10. Чому птахи з великими крилами ( орли, шуліки) можуть триматися у повітрі не махаючи ними? ( Тому, що широкі крила дають змогу птахам ніби (опиратися) на конвекційні потоки теплого повітря.)

11. Чому ввечері, коли сонце вже зайшло, на лаві біля стіни будинку дуже тепло? (Тому що нагріта вдень стіна віддає теплоту.)

12. Чому собака в спеку висовує язика? (У шкірі собаки відсутні потові залози. З язика випаровується волога і тіло охолоджується.)

2-й ведучий. Журі підбиває підсумки гри команд та вболівальників та оголошує результати. Переможці отримують винагороду.

Прощальні слова:

Фізика для нас – не просто слово!

Фізика для нас – не просто звук!

Фізика - опора та основа

Всіх без винятку наук!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.