Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Фізична культура. Застосування рухливих ігор та естафет на уроках з ліцеїстами 9-11 класів.

Фізична культура

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

14.03.2021

95

4

0

Опис документу:
Баскетбол- олімпійський вид спорту. Він являє собою командну спортивну гру, метою якої є закинути в корзину суперника більшу кількість очок. Баскетбол включений в програму з фізичної культури у Львівському державному ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою ім. Героїв Крут. Одним із засобів вивчення баскетболу є застосування рухливих ігор та естафет.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

У педагогічній практиці рухливі ігри та естафети слід застосовувати з метою Естафета з веденням мяча зацікавлення ліцеїстів у підвищенні інтенсивності заняття та удосконалення технічних прийомів. Для підняття емоційності та заінтересованості ігровим сюжетом на заняттях слід використовувати декілька рухливих ігор та естафет. На заняттях, де плануються збільшені навантаження, застосовуються ігри, в яких присутні біг, різні види стрибків.

У народному побуті рухливі ігри завжди були найбільш доступним засобом фізичного виховання. Розвиток рухливих ігор та естафет у виховних цілях пов’язаний із способом життя людей. В іграх відображаються особливості виховання, ідеології, рівня культури і досягнення науки. За допомогою одних і тих самих ігор можна виховувати різні моральні та фізичні якості. Деякі ігри набувають певного відтінку залежно від географічних та кліматичних умов.

А.С.Макаренко вважав, що ігри – один з дійових засобів підготовки молоді до праці. Він показав значення гри для виховання молоді, патріотичних рис характеру, свідомої дисципліни, почуття відповідальності. В педагогічному досвіді відомого педагога гра була важливим засобом виховання молоді в колективі під керівництвом вчителя. На його думку для дітей гра має таке ж значення, як і трудова діяльність для дорослих. Говорячи про це, що гра подібна на працю – «гарна гра подібна на гарну працю, погана гра подібна на погану працю». А.С.Макаренко відмітив головну різницю гри від праці. «Праця є участю людини в громадському виробництві, у створенні матеріальних, культурних, соціальних цінностей. Гра привчає до тих фізичних і психічних зусиль, які необхідні для праці».

Розумно організовані вчителем рухливі ігри повинні сприяти розвитку, росту і зміцненню кістково-зв’язувального апарату, м’язової маси, тому великого значення набувають ігри, які впливають на малі і великі м’язи тіла, збільшують рухливість у суглобах, активізують роботу серця і легенів.

Зокрема, для розвитку спритності використовують ігри з використанням швидких перебіжок, перекидів, стрибків, вмінням ухилятися від попадання м’ячем.

Для того, щоб стати сильними застосовують ігри, які вимагають тимчасових силових напружень, навантаження відповідно до віку і фізичної сили учнів.

Щоб навчитися раптово розвивати швидкість, проводять ігри з несподіввними зупинками, затримками, з бігом на короткі дистанції.

Ігри для розвитку витривалості вимагають багато часу та сили, дають можливість учням виявити вольові якості та фізичну підготовленість.

Для учнів привабливими є ігри, які вимагають творчого підходу та зусиль для їх проведення. Колективні ігри сприяють розвитку таких рис характеру, як рішучість, мужність, впертість у досягненні мети. Вчитель повинен так організувати змагання, щоб гра об’єднувала, а не роз’єднувала гравців.

Під час уроків вчитель зобов’язаний постійно і цілеспрямовано використовувати ігри та естафети для:

а) зміцнення здоров’я учнів, сприяти формуванню організму, який росте та гармонійному фізичному розвитку;

б) оволодіння необхідними рухливими навичками;

в) виховання високих морально-вольових та фізичних якостей;

г) формування в ліцеїстів навичок самостійно займатися вправами та іграми.

Вибираючи ігри, вчитель має врахувати вік школярів, їхній розвиток, фізичну підготовку, кількість учнів та місце проведення (спортивна площадка на відкритому повітрі чи спортивний зал).

Уроки фізичного виховання повинні сприяти вихованню дружби, чесності, свідомої дисципліни, колективізму. Перед початком проведення гри потрібно пояснити виконання завдання коротко, логічно і послідовно: назвати гру або естафету, роль гравців та їх місце розташування, хід гри, її мету і правила.

Для кращого засвоєння гри потрібно залучити для показу учасників і підкреслити найбільш складні моменти гри. Гравці поділяються на команди рівні за кількістю і силою.

Рухливі ігри з елементами баскетболу

1. Мяч у центр: гравці поділяються на команди і стають на заданій відстані. Гравці у колах розраховуються по порядку номерів, перші номери стають в середину кола з м’ячем у руках. За командою вчителя гравці в центрі кола передають м’яч гравцям, які стоять по колу. Коли гравець що стоїть в центрі кола отримує передачі від останнього то гравець, що отримав першу передачу змінює центрового і гра продовжується передачею м’яча гравцю, який стояв другим. Гра продовжується доки всі гравці не будуть в колі. Останній гравець повинен повністю провести передачу м’яча. Виграє команда, яка перша закінчить гру.

Правила гри: починати за сигналом вчителя; передача м’яча проводиться вказаним способом, мяч передається в послідовності, гравець допустив помилку- повинен виправити і провести передачу.

2. Зустрічна естафета: гравці поділяються на 2 команди і шикуються у колони, які поділяються на 2 половини і стають одна напроти одної, відступаючи назад на умовну відстань. За командою гравці передають м’ячі першим, які стоять в другій половині своєї колони і біжать в кінець колони. Гравець, який спіймав м’яч, швидко повертає його наступному гравцеві напроти і сам стає в кінець колони. Гра продовжується поки м’яч не повернеться до починаючого передачу. Виграє та команда, яка перша закінчить передачу.

3. Естафета з веденням м’яча і кидком у кошик: за сигналом вчителя гравці, які стоять з м’ячем у команді, перші виконують ведення м’яча до щита і закидують м’яч у кошик; після цього гравець повертається назад і передає м’яч наступному, а сам стає в колону останнім. Гравець, що отримав передачу, продовжує гру. Гра триває до того часу, допоки останній гравець не повернеться на стартову лінію і підніме м’яч над головою. Виграє та команда, яка перша закінчить вправу.

4. Гра «Пятнашки»: із всіх гравців обирається ведучий, всіх гравці з м’ячем в руках розміщуються на майданчику, за командою починають ведення м’яча в різних напрямах, одночасно спостерігаючи за ведучим, який веде м’яч, і намагається рукою доторкнутися, «зап’ятнати» кого небуть з гравців. Гравець, якого доторкнувся рукою ведучий, стає ведучим, а ведучий гравцем. Гра продовжується до встановленого часу. Виграють ті гравці, які за час гри були найменше ведучими.

5. Естафета з веденням м’яча і обведенням перешкод: напроти кожної команди на рівних відстанях встановлюють фішки. Капітани команд починають гру першими, за командою вчителя капітани починають вести м’яч, обводячи фішки з правої сторони правою рукою, з лівої - лівою. Після обведення останньої - повертаються назад з веденням м’яча по прямій і передають м’яч наступному, а сам гравець стає останнім. Гра триває доки, поки останній гравець повернеться на лінію старту і підніме м’яч над головою.

Література: Біляєва Л.В. Збірник рухливих ігор. К. 1980.

Демчишин А.П. та ін. Рухливі та спортивні ігри в школі: Посібник для вчителів. К. 1992.

Карасевич С.А. Рухливі ігри та ігрові вправи. 2019

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.