і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Е.Сетон-Томпсон "Лобо". Утвердження любові до всього живого

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GD179502
За публікацію цієї методичної розробки Денисова Любов Іванівна отримав(ла) свідоцтво №GD179502
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок зарубіжної літератури у 5 класі

Тема. Е. Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження любові до всього живого.

Мета: аналіз повісті Е.Сетона-Томпсона «Лобо», розуміння прагнення письменника збудити інтерес читачів до світу тварин, бажання зберегти та захистити його; розвиток логічного мислення, творчої уяви, зв’язного мовлення; виховувати любов до світу тварин.

Розвиток ключових компетентностей: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, інформаційно-комунікаційної, соціальної, загальнокультурної.

Розвиток предметної літературної компетентності: комунікативної, емоційно-ціннісної, літературознавчої, загальнокультурної.

Очікувані результати: учень розкриває тему та ідею твору, наводить цитати, переказує уривки, розповідає від особи тварини, вчиться співчувати тваринам.

Мета наскрізних ліній: НЛ – 2: формування відповідального громадянина, виховання вільної особистості, яка визнає загальнолюдські і національні цінності і яка керується у своїй поведінці морально-етичними критеріями; НЛ – 3: формування члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя; НЛ – 4: формування лідерських якостей.

Обладнання. Презентація, портрет Е.Сетона-Томпсона, мелодія «Звуки природи», навчальний фільм.

Форма проведення: компетентнісно зорієнтований урок.

Епіграф: «Ми – діти однієї матері – Природи».

Е.Сетон-Томпсон

Хід

І. Створення сприятливої атмосфери.

Нарешті настала зима. Сніг засипав землю. Холодно всім: і людям, і тваринам, і рослинам. У таку погоду ми краще можемо зрозуміти навколишній світ, бо, за словами Е.Сетона-Томпсона, ми – діти однієї матері – Природи. Послухайте, як рипів сніг, коли ви йшли до школи. (Мелодія «Звуки природи»: рипіння снігу ). І от ви у класі. Добре знаходитися у теплому приміщенні, у колі друзів, які допоможуть на уроці у скрутну хвилину. Посміхніться одне одному, і починаймо урок.

ІІ. Мотивація (проблемне питання).

Людина і природа. В цих двох словах міститься різнобарвне життя планети Земля. Природа має власну душу і мову. Її тільки потрібно навчитися розуміти. Світ природи живе за власними законами. Чи задумувалися ви над тим, що ми, дорослі і діти, є частиною природи, а відповідно, як і увесь рослинний і тваринний світ, підкорюємось їй. І якщо якийсь із законів природи порушується, то страждають від цього всі: і люди, і рослини, і тварини. За змістом твору «Лобо» ми з’ясуємо, хто і який закон природи порушив, призвівши до загибелі вовків? Після цього уроку ви зможете визначати для себе загальнолюдські цінності, пов’язані зі світом тварин.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Бесіда.

  • Які казки ви знаєте, де героєм є вовк?

«Вовк і коза», «Іван-царевич та сірий вовк», «Вовк і семеро козлят», «Троє поросят», «Лисичка-сестричка і вовк».

  • Яким ми бачимо вовка в казках?

Злим, боязким, жадібним, корисливим, хитрим, вічно голодним.

  • Згадайте прислівя та приказки про цю тварину.

Вовка ноги годують. Вовків боятися – в ліс не ходити. Пожалів вовк кобилу: оставив хвіст та гриву. З вовками жити – по-вовчі вити. Дружного стада і вовк не бере.

  • А який вовк з наукової точки зору?

  1. Повідомлення учня.

  • Вовк – хижий ссавець сімейства собачих. Довжина тіла може сягати 160 см, довжина хвоста до 52 см, висота до 90 см, маса тіла може доходити до 80 кг. Самиця трохи менше від самця. Розповсюджений вовк у Європі, Азії, Північній Америці. Зграя вовків займає мисливський район до 400 км². За добу вовк пробігає 180 - 200 км. Вовки – розумні хижаки. Зграя розраховує напад на тварин. До здобичі вовки підкрадаються кроком. Самець і самиця створюють сім’ю один раз і назавжди, тільки загибель одного з них змушує іншого шукати собі нового супутника життя. Разом вони виховують вовчат, вчать їх полювати, оберігають від небезпеки. Велику шкоду вони надають скотарству та мисливському господарству.

  • У чому вовки провинилися перед людьми?

  • Чи можемо ми сказати щось на захист вовка?

ІУ. Повідомлення теми і мети.

Сьогодні ми поговоримо про іншого вовка: мудрого, вірного, терплячого, відданого і здатного боротися за своє життя. Ви знаєте зміст оповідання, розказаного мисливцем. Ми зробимо спробу подивитися на події очима вовків.

Запишіть дату і тему уроку.

У. Цілепокладання

1. Знаю (біографію письменника, зміст твору, визначення повісті).

2. Розвиваю (зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву).

3. Умію (переказувати сюжет, відповідати на запитання, знаходити цитати для підтвердження думки).

Очікувані результати:

- Під час аналізу твору ми визначимо тему та ідею;

- навчимося робити висновок, який стверджує Е.Сетон-Томпсон.

- Знайдемо винних у загибелі вовків.

- Уявимо себе героями твору і розкажемо від їх імені.

- Перевіримо знання змісту твору.

- Будемо розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву.

УІ. Робота над темою уроку.

  1. Презентація біографії Сетона- Томпсона як реклама для додаткового читання( підготовлена учнем).

Е.Сетон-Томпсон – людина, в одній особі якої поєдналися вчений, художник і письменник.

- Назвіть факти з біографії, які вас найбільше вразили.

- Що називається повістю?

  1. Повідомлення учня.

  • Що лежить в основі написання повісті «Лобо»?

В основі повісті лежить випадок, який відбувся з письменником у 1893р. Фіц Рандольф, один із знайомих, запросив Сетона-Томпсона на свою ферму в Нью-Мексико на полювання. Долину Куррумпо вважали однією з найбагатших скотарських областей у штаті. А там, де багато скота, багато вовків. Гігантським ватажком зграї був вовк, незвично розумний і сміливий. Сетон-Томпсон вирішив піймати тварину.

  1. Уривок з кінофільму.

  2. Бесіда за текстом повісті (з відповідними цитатами).

  • Де відбувається дія повісті?

  • Як звали вожака?

  • Знайдіть у тексті портрет вовка.

  • Чим був знаменитий цей вовк?

  • Якою була зграя Лобо?

  • Якою була його подруга?

  • Чим відрізнявся жовтий вовк зі зграї Лобо?

  • Кого знищували вовки і чим гребували?

  • Які спроби здійснювались, щоб піймати Лобо?

  • Як Лобо морочив мисливців?

  • Розкажіть про полювання і роль Лобо у ньому.

  • Наведіть приклади дивної кмітливості вожака.

  • Що сталося з Бланкою і чому?

  • Доведіть, що втрата Бланки для Лобо – страшне горе.

  • Як вдалося мисливцям піймати Лобо?

  • Як повівся Лобо, опинившись у неволі?

  • Від чого помер Лобо?

  1. Уривок з кінофільму.

  • Так закінчилася історія канадського вченого натураліста про величного і гордого вовка Лобо – володаря Куррумпо. Самотній, зраджений, поранений звір помер. Які почуття виникли у вас в кінці повісті? Чому?

  • На чиєму боці ваші читацькі симпатії – на боці вовка чи мисливця?

  • Як ви вважаєте, хто порушив закон і який?

  1. Групова робота.

Описати усно епізод твору, за яким хотіли б зняти фільм.

УІІ. Фізхвилинка

Трава низенька-низенька.

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То праворуч, то ліворуч нахиляє,

То вгору, то назад,

То вниз нагинає.

Птахи летять, відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.

УІІІ. Закріплення знань.

  1. Творче завдання (метод «Фанфік»).

1 група. Розповісти про події від імені Бланки.

2 група. Розповісти про події від імені Лобо.

  1. Тест.

  1. Іспанською мовою слово «лобо» означає

а) вожак; б) вовк; в) звір.

2. В ущелині Курумпо зявився мисливець, щоб

а) відтяти голову Лобо і отримати за неї обіцяну нагороду;

б) винищити зграю вовків;

в) цікаво провести час, полюючи на вовків.

3. Сума винагороди за голову Лобо становила

а) сто доларів; б) п’ятсот доларів; в) тисячу доларів.

4. У старого могутнього ватажка Лобо підлеглих вовків було

а) троє; б) пятеро; в)десятеро.

5. Як ставився Лобо до вовчої зграї?

а) байдуже; б) з ненавистю; в) дбайливо.

6. Лобо найбільше боявся

а) отруєного мяса; б) капканів; в) вогнепальної зброї.

7. Письменник показав вовка Лобо

а)кмітливим; б) підступним; в) гордим і нескореним.

8. Основними героями книг Сетона-Томпсона є

а) звичайні люди; б) різні тварини; в)фантастичні істоти.

9. Героями повісті «Лобо» є

а) містер Кралевський, Джеррі;

б) Бланка, вовки, мисливці;

в) Мауглі, Шер-Хан, Багіра.

10. Композиційний елемент художнього твору, опис природи, місцевості - це

а) інтер’єр; б) пейзаж; в) портрет.

11. Повість «Лобо» - це розповідь про

а) жорстоку боротьбу людей зі зграєю вовків;

б) пригоди вовчої зграї на чолі з кмітливим вовком Лобо;

в) вірність розбитого, але нескореного серця.

12. Е.Сетон-Томпсон у творі «Лобо» стверджує:

а) людина завжди переможе тварин;

б) людина – цар природи;

в) людина повинна розуміти, любити й берегти природу.

  1. Взаємоперевірка ( з оголошенням правильних відповідей).

ІХ. Рефлексія.

  1. Підбиття підсумків.

  • Що нового ви відкрили для себе у світі тварин, коли прочитали повість Сетона-Томпсона?

  • В імя чого створював письменник твори?

Безумовно, в ім’я захисту тварин від людської жорстокості, варварського знищення, нищівних наслідків втручання людей у світ тварин. Персонажі повістей Сетона-Томпсона в один голос закликають нас отямитися.

  • Чи доводилося вам захищати наших «братів менших», допомагати їм? Як саме?

  • Кому захотілося прочитати інші твори Сетона- Томпсона?

  1. Аналіз очікуваних результатів.

  2. Власне рефлексія.

Я навчився…

Було складно …

Тепер я можу …

У мене вийшло …

Мене здивувало …

Сьогодні я дізнався…

Це оповідання мене навчило …

Найважливішим відкриттям було …

Х. Оцінювання.

Вовк Іван отримує 12 балів, бо вільно володіє матеріалом та навичками аналізу твору, виявив творчі здібності при підготовці презентації, у груповій роботі виконував роль лідера і консультував учнів, правильно виконав тестові завдання.

Іляшенко Олег отримує 10 балів, бо добре володіє матеріалом та навичками аналізу твору, самостійно знайшов відповідь на проблемне запитання, але у тестових завданнях припустився помилок, які виправив під керівництвом учителя.

Огли Анатолій отримує 10 балів, бо добре володіє матеріалом та навичками аналізу твору, активно працював у групі, надавав варіанти відповідей, має творчу уяву, уміє працювати з різними джерелами (підготував повідомлення), але у тестових завданнях припустився помилок, які виправив під керівництвом учителя.

Охріменко Даря отримує 9 балів, бо володіє матеріалом та навичками аналізу, добирає цитати на підтвердження висловлювання, активно працювала у групі, але припустилася помилок у тестових завданнях.

Дем’яненко Марія отримує 7 балів, бо володіє матеріалом та навичками аналізу за поданим учителем зразком (розповідь від імені Бланки), при цьому самостійно дібрала епітети і побудувала коротку, але виразну розповідь. Наводила деякі приклади, добираючи цитати.

Мудровська Валентина отримує 6 балів, бо відтворює матеріал за допомогою вчителя і знаходить деякі приклади з тексту. В текстових завданнях припустилася помилок у половині відповідей.

Шовкун Єлизавета отримує 4 бали, бо частково відтворює матеріал за допомогою вчителя і учнів.

ХІ. Домашнє завдання.

1. Дібрати цитати до опису та поведінки інших вовків та виразно прочитати.

2. Для учнів високого та достатнього рівня: дати письмову відповідь на питання «Чому навчила мене повість Е.Сетона-Томпсона «Лобо»?»

3. Намалювати ілюстрацію до твору (за бажанням).

9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок побудовано у відповідності до вимог програми. Він спрямований на розвиток компетентностей учнів.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7127
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GD179502
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GD179502
За публікацію цієї методичної розробки Денисова Любов Іванівна отримав(ла) свідоцтво №GD179502
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти