Емоційність. Катерина Перелісна «Змерз», «Віхола». Наталя Забіла «Закрутилися сніжинки». Віктор Терен «Зима».

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів із творчістю Катерини Перелісної; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, образне мислення; збагачувати активний словник учнів;вчити бачити і розуміти прекрасне в природі, в житті, в поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати допитливість, любов до природи, художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання,

Вчитель: Долгова

Ольга Володимирівна

Місце проведення 2 клас

Тема

Емоційність.

Катерина Перелісна «Змерз», «Віхола». Наталя Забіла «Закрутилися

сніжинки». Віктор Терен «Зима». Повтори і пригадай

Мета: ознайомити учнів із творчістю Катерини Перелісної; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, образне мислення; збагачувати активний словник учнів;вчити бачити і розуміти прекрасне в природі, в житті, в поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати допитливість, любов до природи, художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Прочитай, зрозумій!

ХТО РОЗПЛУТАЄ СЛОВА?

За струмком дзюрчить село,

Небо

В сонечко зійшло,

У ставку сплеснувся шпак,

У садку співа шупак,

Вистрибнув на півня пліт,

Кукурікнув сірий кіт,

Сіла квітка

На бджолу,

Дуб старий

Спиляв пилу...

Хто ж

Розплутає слова?!

Ви

Не зможете бува?

В, Шаройко

2. Читай, відповідай швидко: хто це, або що це?

Свіже, прохолодне, чисте — ... (повітря). Пекуче, палюче, гаряче —... (сонце). Справжній, вірний, щирий —... (друг). Чисте, безхмарне, блакитне —... (небо).

3. Робота над скоромовкою

Вибіг Гришка на доріжку Взяв з доріжки Гришка кішку

На доріжці сидить кішка. Хай спіймає кішка мишку.

2. Читайте, відповідайте; який?яка?яке? Будинок — ... білка — ... яблуко — ... лев— зірка—... дерево—...

пиріг —... бабуся —... сонце — ...

  1. Читайте, думайте, доповнюйте! Слухають, пишуть —... (сидять, ідуть, читають). Лащиться, дряпається —... (радіє, грається).

  2. Гра«Додай слово»

Лащиться (хто?) —... (собака). Дзвенить (що?) —... (дзвінок, струмок). Віє (що?) —... і Гуркоче (що?) —... (гр: Блимає (що?) —... (блискавка). Малює (хто?) —... (художник). Повзе (хто?) —... (гадюка).

  1. Перевірка домашнього завдання

  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми 1 мети уроку

Сьогодні ми ознайомимося із творчістю письменниці Катерини Пере
лісної.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Біографічна довідка

Катерина Перелісна (Катерина Федорівна Глянько-Попова) (1902-

-1995) — українська поетеса і письменниця, авторка численних творів для

дітей.

Народилася Катерина 1902 р. у Харкові.

Навчалася в українській гімназії ім. Б. Грінченка у Харкові. У цій гімназії

викладали найкращі харківські україністи.

Твори Катерини Перелісної навіть покладені на музику.

її лагідні вірші, мов ніжні сонячні промінчики, зігрівають душу.

2. Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Змерз» (с. 65-66)

1) Робота над загадкою.

Я ловлю комах, жучків, їм маленьких черв'ячків,

В теплий край я не літаю, Під стріхою хату маю. Цвірінь — сів я на хлівець, Зовуть мене... (горобець). Вправа «Крісло автора»

Як живеться горобчикові взимку? Прочитаємо, як про це у своєму вірші

говорить поетеса.

2) Виразне читання вірша вчителем.

Які картини постали у вашій уяві під час слухання вірша?

  1. Читання віриш учнями.

  2. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

Що почула поетеса у цвірінчанні горобчика? Знайдіть у тексті вірша

окличні речення.

Для чого використовує їх авторка? З яким проханням звертається горобчик до дитини?

Доведіть за текстом, що поетеса співчуває горобчикові, переживає за

нього.

Чи можна сказати, що вірш емоційний, тобто насичений почуттями, переживаннями?

5) Гра «Знайди риму».

Летить... (цвірінчить), закриває... (шукає), цвірінь... (кинь), холодний... (голодний), і

3. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання учнями тексту Віктора Терена.

Про кого ви прочитали текст? Як ви здогадалися, що письменник пише

про горобчика? Прочитайте опис пташки.

Довідкове бюро

Свитка — старовинний довгополий верхній одяг, звичайно з домотканого грубого сукна

Які слова допомагають зрозуміти хвилювання письменника за пташку

взимку?

Які рядки, з прочитаного тексту й вірша «Змерз» подібні за змістом?
Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Віхола » (с. 66-67)

1. Виразне читання вірша вчителем

  • Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

  • Який настрій у цього вірша? (Веселий, жартівливий)

2. Словникова робота
Віхола їхала
напаковані побігайчики
мальовані розігналися
закрутилася злякалися

Читання слів «буксиром» за вчителем; у парах; скоромовкою.

  1. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами

  2. Гра «Актори»

За завданням учителя прочитати віріп:

а) захоплено;

б) здивовано;
в) сердито.

5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

  • До кого їхала віхола?

  • На чому вона їхала? Які були саночки?

  • Хто був запряжений у саночки?

  • Як поетеса пояснює, чому почалася завірюха?

  • Чи можна назвати вірш «Віхола» казкою? Чому?

6. Гра «Добери риму»

Віхола... (їхала); мальовані... (напаковані); зайчики... (побігайчики); розігналися... (злякалися); схопилися... (закрутилися); віхола... (заїхала).

7. Гра «Читає Незнайко»

Учитель читає уривки з віршів Катерини Перелісної, навмисне допускаючись

помилок. Учні повинні їх помітити і виправити.

Сніг-сніжок • Сани розігналися

Із неба (хмар) летить, Зайчики сховалися (злякал

Землю закриває. Віхола схопилася,

Змерз горобчик, В полі загубилася (закруті

Цвірінчить —'-

Крихіток (зерняток) шукає.

8. Читання вірша Н. Забіли

Які особливості сніжинок підкреслює поетеса?

9. Робота в групах. Гра «Хто краще опише сніжинку?»

VI. Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

  • Який висновок для себе зробили?

VII. Домашнє завдання

Уяви, що взимку горобчик щодня прилітав до годівниці й потоваришував із тобою. Придумай і розкажи історію своєї дружби з пташкою.

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
7
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!