і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію

Електромагнітна індукція

Передплата на журнал
Свідоцтво про публікацію матеріала №BN934642
За публікацію цієї методичної розробки Полога Вікторія Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №BN934642
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів

Розробка уроку в 11 класі «Електромагнітна індукція»

Мета уроку:

  • розширити знання учнів про електромагнітну індукцію;

  • підтвердити глибокий зв’язок між явищами природи на основі аналізу математичних виразів для різних видів енергії (електричної та магнітної);

  • узагальнити і систематизувати знання учнів про електричну та магнітну природу явищ, про електромагнітне поле, як одну з форм існування матерії;

  • показати широку профтехнічну направленість вивченої теми;

  • розвиток дивергентних навичок розв’язування задач підвищеного рівня;

  • формування наукового світогляду учнів.

Обладнання: таблиці, схеми до демонстрацій, демонстраційні прилади - прилад для демонстрації правила Ленца, явища електромагнітної індукції, явища самоіндукції, низькочастотний випромінювач змінного електромагнітного поля МАГ – 30-4, електромагнітний мікрофон, гальванометр, електровимірювальні прилади.

Хід уроку

Епіграф уроку (запис на дошці як основна ідея уроку).

Як прекрасно відчути єдність цілого комплексу явищ, які при безпосередньому сприйнятті здавалися розрізненими”.

Альберт Ейнштейн.

І. Вступ.

Оголошуємо тему те мету уроку; складаємо програму роботи (на дошці записані основні питання теорії з даної теми).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бліцопитування.

1. Хто відкрив явище електромагнітної індукції?

2. Що таке явище електромагнітної індукції?

3. Сформулювати закон електромагнітної індукції?

4. Коли виникає явище електромагнітної індукції?

5. В якому випадку можна спостерігати самоіндукцію?

6. Поблизу фізичного кабінету ударила блискавка. Частина електровимірювальних прикладів при цьому згоріла, а частина залишилася цілою. Які і чому згоріли?

7. В котушці міститься підковоподібний магніт, вона підключена до гальванометра. Як не рухаючи ні котушку, ні магніт, отримати електричний струм?

8. Коли виникає іскра в рубильнику: під час замикання чим під час розмикання?

9. Чому в електродвигунах паралельно включають конденсатори?

10. Від чого залежить індуктивність котушки?

11. Провести аналогію:

Механіка Електродинаміка

Явище інерції -

Маса -

Швидкість -

Кінетична енергія -

12. В чому полягає принцип відносності в електродинаміці?

13. Назвати в яких одиницях вимірюються наступні фізичні величини:

а) магнітний потік

б) магнітна індукція

в) ЕРС індукції

г) індуктивність.

Нагадати учням, що таблиця “Фізичні величини” повинна бути заповнена на урок тематичної атестації.

Один учень фіксує в журналі для обліку знань кількість правильних відповідей, які будуть враховуватись при тематичному оцінюванні. Учні, які не змогли дати правильних відповідей, фіксують в робочих зошитах питання, які треба опрацювати до атестації.

Диференційоване розв’язування задач.

1. Учні з середнім рівнем знань отримують індивідуальні завдання на визначення напряму дії сили Лоренца в магнітному полі провідника.

2. Учні з достатнім та високим рівнем знань колективно розв’язують задачу підвищеної складності.

Скільки витків дроту треба намотати на котушку без сердечника довжиною 50 см, яка має площу поперечного перерізу 25 см2, щоб її індуктивність становила 250 мкГн”?

Обговорюємо результати роботи.

ІІІ. Проект «Дослідник».

1. Дослід на застосування правила Ленца. Який фундаментальний закон природи сформульовано у правилі Ленца?

2. Явище електромагнітної індукції.

3. Явище самоіндукції.

ІY. Приклади застосування явища електромагнітної індукції .

Надаємо слово майбутнім професіоналам, які зараз доведуть нам актуальність теми.

Заслуховуємо і обговорюємо виступи учнів:

1) надаємо слово артисту (доповідь про принцип роботи електродинамічного мікрофона).

2) Надаємо слово майбутньому електротехніку (розповідає та демонструє про принцип роботи електродвигунів, електровимірювальних приладів).

3) Слово майбутньому агроному (вплив електромагнітного поля на ріст і врожайність рослин).

4) Слово майбутньому лікарю (магнітоелектрична терапія).

Y. Підсумки уроку і домашнє завдання.

Підводимо підсумки уроку у вигляді міні-лекції.

Формулюємо основні положення теорії електромагнітного поля, вказуємо роль Максвела в створенні теорії поля, який прийшов до висновку, що електромагнітне поле поширюється у вигляді незатухаючої хвилі. Це і буде наступною темою, яку ми будемо вивчати в курсі фізики.

Домашнє завдання:

  • підготуватись до тематичного оцінювання;

  • для бажаючих – робота над мультимедійним проектом “Історія становлення теорії електромагнітного поля”.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Фізика
  • Клас
    11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8040
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BN934642
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання