Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Олімпіади від Всеосвіти як інструмент розвитку творчого потенціалу й мотивації до навчання
»
Взяти участь Всі події
Матеріал:

«Експерименти з втулками від туалетного паперу»

zip
17.10.2021
1 0
5—6 років

424

0

0

придбати матеріал
Ціна:

50 грн

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Опис методичного матеріалу:

«Експерименти з втулками від туалетного паперу»

Мета: Формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; виховання екологічної культури дітей, формування початкових навичок екологічно-грамотного і безпечного поводження в природі та побуті. Завдання: Соціально-комунікативний розвиток - виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу. Пізнавальний розвиток - розширити уявлення дітей про властивості паперу, картону, про доцільність іншого використання побутових та господарських відходів. Мовленнєвий розвиток – збагачувати словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення, формувати вміння дітей робити висновки. Художньо-естетичний розвиток - розвивати уяву і фантазію дітей. Фізичний розвиток - розвивати координацію рухів, дрібну моторику рук. Попередня робота: бесіда «Якій буває папір», де використовують папір, дидактична гра «Що з паперу». Творча майстерня: вироби-іграшки з втулок від туалетного паперу.

Матеріал й обладнання: втулки від туалетного паперу 2-х видів: водорозчинні та зі звичайного картону; прозора скляна чаша з водою; серветка або рушник ; іграшковий автомобіль - сміттєвоз; саморобні іграшки з втулок, фарби, кольоровий папір, ножиці, лінійка, простий олівець, клей.

Словникова робота: картон, папір, трубка, втулка, рулон, тонка, щільна, гладка, шорстка, рветься, намокає.

План:

1. Вступна частина. Вихователь: Діти, сьогодні я хочу вас запросити в чарівну лабораторію, де проводять досліди. Ви готові? Діти: Так! Вихователь: Тоді, почнемо! Щоб дізнатися, як ми будемо експериментувати, про що говорити, пропоную вам уважно послухати вірш – загадку, і вгадати про що йде мова:

Якийсь папір живе в туалеті? Знайомі з ним всі: і дорослі, і діти. Його кожен день по шматках відриваємо, А потім швидко в унітазі змиваємо. Про що йде мова? (Туалетний папір)

Вихователь: Так, відгадали! І кожного разу, коли закінчується папір, залишається картонний циліндр, або втулка.

(Вихователь показує втулки від туалетного паперу 2-х видів: розчинні і нерозчинні.

2. Основна частина.

Вихователь: Але подивіться, чи однакові втулки?

Діти: Різні.

Вихователь: А що ви знаєте про втулки? З чого вони зроблені?

Діти: З паперу й картону...

Вихователь: А що буває, коли такий потрібний і важливий туалетний папір у нас закінчився? Що ми робимо з цими втулками?

Діти: Викидаємо...

Вихователь: Скажіть, куди ми можемо їх викинути?

(Діти відповідають)

Вихователь: Так, після використання це викидається в смітниковий кошик чи в унітаз. Але, для того, щоб унітаз не засмітився, використовують папір, який швидко розчиняється, потрапивши у воду.

3. Дослідницька діяльність

Вихователь: Тому зараз я запрошую вас до міні-лабораторії , в якої ми з вами проведемо експеримент та дізнаємося, яку туалетну втулку ми можемо спокійно викинути в воду, тобто в унітаз? (Вихователь переходить до столу, де приготовлені: прозора скляна чаша з водою, водорозчинні та картонні трубки, серветка чи рушник. Проводить експеримент: занурює у ємність водорозчинну втулку.)

Вихователь: Чи легко ця втулка розчинилася у воді? Є у неї якісь особливості? Неприємний запах який-небудь? Або тверді частинки ? Можна цю втулку кинути в унітаз? Застрягне вона де-небудь в трубі? (Діти відповідають)

Вихователь: А тепер перевіримо, що буде з втулкою зі звичайного картону. Як ви гадаєте, такі втулки так само будуть намокати у воді? Чи будуть вони розчинятися? (Діти відповідають)

Вихователь: Давайте спробуємо. (Вихователь занурює у ємність картонну втулку. Діти переконуються в тому, що втулки намокають, але не розчиняються у воді. )

Вихователь: Як виглядає ця втулка? Опишіть її. (Діти описують, використовуючи слова: щільний, шорсткий, картон, сірий, коричневий, твердий, міцний ...)

Висновок: (вихователь пропонує зробити висновки про те, як слід правильно викидати такі відходи, як втулки від туалетного паперу).

Вихователь: Тепер ми знаємо, як нам краще викинути їх, щоб нікому і нічому не нашкодити. Куди можна викинути втулку, яка розчиняється у воді?

Діти: Кинути до унітазу, змити водою.

Вихователь: А як з рулоном з щільного картону, який не розчиняється у воді?

Діти: Його можна викидати тільки у відро для сміття, урну...

Вихователь: А куди потім потрапляють ті непотрібні предмети, наприклад , картонна втулка, яку ми викинули у відро для сміття? Коли сміття набирається багато, ми його куди відносимо?

Діти: На смітник, в сміттєпровід, сміттєвий контейнер.

Вихователь: Так. І потім, цей контейнер забирає і відвозить ось така величезна машина (показує машину-сміттєвоз). Везе вона його на сміттєпереробний завод... Але все-таки ми живемо в дуже великому місті і повинні робити все можливе, щоб зменшити кількість сміття. Якщо сміття буде занадто багато, то наші машини-помічники і заводи будуть дуже сильно перевантажені... Давайте з вами, як вчені, подумаємо, що б ми могли зробити, щоб сміття менше? Що ми можемо зробити з картонними втулками? Чи можемо ми їх не викидати, а ще якось використовувати?

Діти: … можемо.

Вихователь: Яким чином? (Діти відповідають)

Вихователь: ( показує вироби-іграшки з втулок: 2-3 фігури). Подобається? Втулка - геніальна річ, від неї не варто позбавлятися відразу після того, як рулон паперу використаний. Дві втулки - це вже бінокль. Три-чотири - справжній зоопарк або тусовка інопланетних монстрів, тільки потрібно трохи попрацювати. Але спочатку перейдемо на килим і трошки пограємо. 4. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд! 5. Творча майстерня. Вихователь: Тож почнемо! Для роботи знадобиться: картонні втулки від туалетного паперу, кольоровий папір, ножиці, лінійка, простий олівець, клей. Робимо наступним чином: кожен вибирає собі персонаж і підбирає кольоровий папір, якій треба прикладати до втулки ,трохи відступивши від краю аркуша. Потім за допомогою лінійки і простого олівця на кольоровому папері проводять лінію, трохи більшого розміру, ніж циліндр втулки. Відрізають зайве. Намазують клеєм лист і обклеюють картонний циліндр, загинаючи частини листа кольорового паперу зверху і знизу всередину циліндра. Після цього, не давши висохнути клею, натискають на верхні протилежні краю циліндра, стискаючи їх всередину, до середини. Виходить,невеликий прогин, такі собі «вушка».Середина склеюється. (Складнощі у дітей виникають при згинанні країв циліндра. Іноді їм необхідна невелика допомога.) А далі найприємніше - прикрашаємо іграшку. Приклеюємо все, що душа забажає: кружечки, ромбики, сердечка, квіточки. 6. Гра «Мікрофон»

Вихователь: Працювали ви завзято. Дуже гарні ви малята. В руки мікрофон беріть, Що сподобалось кажіть. (відповіді дітей)

7. Заключна частина.

Вихователь: Дякую вам, діти! Давайте разом грати, дружити і берегти природу від забруднення!

Вміст матеріалу:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Доступ до плеєра. Вбудувати плеєр:

zip
clipboard_image_8393e679.zip
405,1 Кб
придбати матеріал
Ціна:

50 грн

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Рекомендуємо

Сценарій свята Хеллоуїн в дитячому садку (з використанням англійської мови)

mp3
Сценарій свята Хеллоуїн в дитячому садку (з використанням англійської мови)

2741

Аватар профіля Стацура Лідія Олексіївна
Дошкілля
5—6 років

50 грн

Дидактична гра "Великий - малий"(логіко - математичний розвіток) для дітей молодшого дошкільного віку

jpg
Дидактична гра "Великий - малий"(логіко - математичний розвіток) для дітей молодшого дошкільного віку

127

Аватар профіля Стацура Лідія Олексіївна
Дошкілля
3—4 роки

30 грн

«Дивовижна, загадкова - Лялька Мотанка чудова»

doc
«Дивовижна, загадкова - Лялька Мотанка чудова»

89

Аватар профіля Стацура Лідія Олексіївна
Українознавство
5—6 років

50 грн

Заняття з образотворчої діяльності за програмою "Впевнений старт" - "Сприймання репродукції Івони Ліфшес “На містку” (опис, обговорення, художня гра)

docx
Заняття з образотворчої діяльності за програмою "Впевнений старт" - "Сприймання репродукції Івони Ліфшес “На містку” (опис, обговорення, художня гра)

70

Аватар профіля Стацура Лідія Олексіївна
Дошкільна освіта
3—4 роки

50 грн

Презентація на тему: "Тримач для туалетного паперу"

pptx
Презентація на тему: "Тримач для туалетного паперу"

214

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Позашкільна освіта
6—11 клас

20 грн

Схожі матеріали

памятка для вихователів «Дошкільне дитинство – період для формування засад духовності особистості»

docx
памятка для вихователів «Дошкільне дитинство – період для формування засад духовності особистості»

6375

Аватар профіля Костіна Катерина Вікторівна
Дошкілля
5—6 років

конспект заняття для середнього дошкільного віку

docx
конспект заняття для середнього дошкільного віку

7111

Аватар профіля Костіна Катерина Вікторівна
Дошкілля
5—6 років

Заняття " Мандрівка Україною."

doc
Заняття  " Мандрівка  Україною."

12384

Аватар профіля Погулич Ольга Андріївна
Дошкілля
5—6 років

Буклет "Використання нетрадиційних ігор і посібників в логопедичній роботі"

doc
Буклет "Використання нетрадиційних ігор і посібників в логопедичній роботі"

5954

Аватар профіля Сушко Ірина Василівна
Дошкілля
5—6 років

Презентація "Інклюзивна освіта - рівний доступ до якісної освіти"

pptx
Презентація "Інклюзивна освіта - рівний доступ до якісної освіти"

955

Аватар профіля Сушко Ірина Василівна
Дошкілля
5—6 років