+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Екскурсія до сільської бібліотеки. "Мандрівка до Книжкового царства"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета. Ознайомити дітей із сільською бібліотекою, прищеплювати знання та вміння бережливого поводження з нею, пригадати процес створення книги; довести, що книга – результат натрудженої праці; формувати навички і бажання самостійно обирати і читати книги, ставитись до них як до джерела знань; закріпити , узагальнити знання про казки, розвивати пізнавальний інтерес до читання.

Маршрут: школа — бібліотека — школа.

Центральні поняття для засвоєння учнями:

  • Вступне слово бібліотекаря:

  • Бережи книгу;

  • Шлях книги від автора до читача;

  • Цікаве про книгу.

  • Творчі завдання.

План реалізації

    • Обирання об'єкта спостереження;

    • підготовка маршруту і місць зупинок: обстеження місцевості, щоб виявити небезпечні речі;

    • ознайомлення зі спеціальною літературою за матеріалами екскурсії;

    • визначення того, що слід продемонструвати учням під час екскурсії;

  • з'ясування того, які індивідуаль­ні й групові завдання можна дати учням під час екскурсії;

  • обирання дидактичних ігор і активного відпочинку;

  • визначення основних питань бесіди з дітьми після екскурсії.

Гасло:

Ми допитливі малята,

Завжди любим мандрувати.

Та у мандрах час не гаємо,

а за всім спостерігаємо.

Санітарно-гігієнічні вимоги

  • Відповідність одягу і взуття до екскурсії;

  • наявність у дітей пляшечок із питною водою;

  • наявність аптечки для надання першої медичної допомоги.

  • Цільовий інструктаж із техніки безпеки

  • Від школи до місця проведення екскурсії рухатися колоною по двоє: перша і остання пара несе червоний прапорець;

  • під час руху не відставати від групи, не галасувати;

  • не можна брати до рук незнайомих речей, у разі виявлення таких повідомити про це старших;

  • не доторкатися до поличок із книгами.

ХІД ЕКСКУРСІЇ

Учитель. Діти, сьогодні ми зібра­лися іпоман­друємо до Книжкового царства. Хто поведе нас у мандрівку, підкажуть нам загадки, які ви зараз відгадаєте.

  • Не кущ, а з листочками:

  • Не сорочка, а зшита, Не людина, а навчає.

  • Хто мовчить, а всіх людей навчить?

  • Бачить — не бачить, Чути — не чує, Мовчки говорить, Дуже мудрує... Люба розмова,— Будемо, діти,

З нею довіку Жити - дружити.

Хто ж то такая В світі щаслива, Мудра, правдива І жартивлива? Як не вгадали, Стану в пригоді Річ коротенька — Книжка та й годі.

(Л. Глібов)

Бібліотекар. Любі учні! Усім вам, звісно, подобається читати книги. Із книжок ви отримуєте багато знань. А скільки є навкруги ще цікавого і непізнаного вами! Хочеться дізна­тися про все! Хто?

Що? Де? Чому? Як? Звісно, що про все на світі зна­ти не можливо. Ви дорослішатиме­те, вчитиметеся, читатимете корисні й цікаві книжки, слухатимете музику і таким чином зумієте відповісти на більшу частину хвилюючих вас пи­тань. Та не забувайте, що на шляху пізнання саме книга для вас — най­кращий друг і помічник! Її слід бе­регти.

Бібліотекар. А для того щоб книга зберігалася краще і довше ста­вала вам у нагоді, давайте пригадаємо правила користування книгами.

Учні

  • Не хможна читати книгу лежачи, бо це шкідливо для вашого зору. Книгу слід читати, сидячи за сто­лом.

  • Не можна загинати аркуші, за­кладати сторінки книги ручкою, олівцем. Необхідно зробити за­кладку.

  • Гортати сторінки потрібно, три­маючи аркуш за верхній кут.

  • Не можна читати книгу під час вживання їжі.

  • Ніколи не слід робити у книзі по­мітки олівцем чи ручкою; не роз­мальовуйте картинок.

  • Не можна користуватися необгор- нутою книгою.

Бібліотекар. Отже, ми повто­рили правила користування книгами. Якщо ви запам'ятаєте їх, то ваші під­ручники, зошити і бібліотечні кни­ги завжди залишатимуться чистими та охайними, і вам не буде сором­но за них.

А чи знаєте ви, як створюється кни­га? Адже, перш ніж потрапити до біб­ліотеки чи книгарні, книга здола­ла довгий шлях. Зараз я вам про це розповім.

Давайте візьмемо до рук будь-яку кни­гу. Вона відразу повідомляє нам, як її звати, хто її написав. Знайдіть, будь ласка, ці відомості на обкладинці.

— На першій сторінці великими літе­рами надруковане ім'я автора і назва книги. Тут же надруковане прізвище художника, який намалював гарні та яскраві картинки до книги.

А ще наприкінці книги, на останньо­му аркуші, написані прізвища тих лю­дей, без яких не було б книги.

Це:

  • редактор — це людина, яка затвер­джує текст; керівник будь-якого видання;

  • художній редактор — перевіряє, чи відповідає малюнок до тексту;

  • технічний редактор це люди­на, яка відповідає за оформлен­ня книги;

  • коректорлюдина, яка читає, пе­ревіряє текст і виправляє помил­ки.

  • (Словничок — на партах.)

— А виникати книги почали тому, що у різних кінцях світу, незалежно одне від одного, люди різного кольору шкі­ри намагалися віднайти спосіб пере­давання думок, спосіб спілкування. Зараз ми з вами помандруємо у гли­бину віків, щоб дізнатися, як і з чого робилися перші книги...

    1. й уч ен ь. Прообразом майбут­ньої книги були цери — вощані таблич­ки для письма, що скріплені разом, які використовувалися для коротких тимчасових поміток.

Перші книги з пергаменту (обробле­на коров'яча або теляча шкіра, яка використовувалась у давні часи для письма) є подібними до зошитів: це зігнуті навпіл і прошиті шнурами ар­куші. Декілька таких зошитів вміща­ли між двома дошками.

Згодом почали використовувати шкі­ру; з'явилась нова форма книги.

У Новгороді в давнину писали на берес­ті. Нарешті китайці винайшли папір. Зусиллями різних людей із різних країн на світ з'явився друкарський станок, і книга стала справжньою книгою.

    1. й учень. У давні часи до кни­ги ставилися надзвичайно шанобли­во. Обкладинки книг виготовляли із дерева або твердої шкіри, прикраша­ли дорогоцінним камінням, сріблом. Книги були великими і важкими. Сто­рінки книг замикалися обкладинками на замок. Книгу за допомогою ланцюга приковували до полиці або стіни, щоб її ніхто не міг вкрасти. Такі книги ко­штували дорого, тому придбати їх мо­гли тільки монахи або багаті люди.

А сьогодні в друкарні працюють ро­зумні машини, за допомогою яких друкуються книги.

Бібліотекар. Цікаво? А тепер розгорніть книгу С. Я. Маршака і зна­йдіть вірш «Як друкували вашу кни­гу». Зараз я вам його прочитаю.

Я був у фабриці такій,

Де вам готують книжку,

Там у майстерні чарівній

Є ящики без кришки.

Складач же знає, де який

Друкарський знак у схові,

Він ставить їх у ряд стрункий —

І от рядки готові.

Рядок лягає до рядка

Легенько так і чітко,

І з металевого станка

Виблискує сторінка.

З папером стрінеться на мить

Свинцевий лист набору —

Сторінка ціла враз лежить,

Що ти побачиш скоро.

Хоч розуму в машин нема,

Машина знає діло:

Поріже аркуші сама

І їх складе уміло.

А палітурник зшиє враз,

Обріже їх ножами,

Оправить в найкоротший час —

І книга перед нами!

Бібліотекар. Я завершую чита­ти вірш С. Я. Маршака «Як друкували вашу книгу» і хочу, щоб ви його до­читали вдома, а хто не має цієї книж­ки — візьміть її у бібліотеці.

А тепер я прочитаю вам прислів'я і приказки про книгу.

  • Де розумом не дійду, то в книжці знайду.

  • Книга вчить, як на світі жить.

  • Книжка мовчки все розкаже.

  • Книжку читай — розуму наби­рай.

  • Добра книжка кожну голову на правильну дорогу направить.

  • Книжка — маленьке віконце ^че­рез нього весь світ видно.

  • Людина без книги — як риба без води.

  • Не на користь книжку читать, коли тільки вершки хапать.

  • Хто більше читає, той більше знає.

А зараз відгадайте декілька зага­док.

  • Біле рілля, чорне насіння; Хто його вміє, той і розуміє,

Хто його знає, той і позбирає. (Книга)

  • Не кущ, а з листочками; Не сорочка, а зшита;

Не людина, а навчає. (Книга)

Снігові поля, чорні грачі, Хочеш розумним бути — бери та вчи. (Книга)

  • Бачити — не бачить, Чути — не чує, Мовчки говорить, Добре мудрує. (Книга)

  • Хто мовчить, а всіх людей навчить? (Книга)

Бібліотекар. До нас у гості за­вітала одна з героїнь казки. Вона за­читає телеграми, які надіслали нам герої книжок, але ці телеграми не ма­ють підписів... Спробуйте відгадати, хто саме до нас звертається!

Учні

  • «Рятуйте! Нас з'їв вовк!» (Козеня­та із казки «Вовк та семеро козе­нят»)

  • «Дуже засмучене. Ненавмисно роз­бив яєчко...» (Мишеня з казки «Ку­рочка Ряба»)

  • «З'явитися на ваш урок не можу. Від мене втекли штани...» («Мийдодир» )

  • «Усе завершилось добре, от тільки хвіст мій залишився в ополонці...» (Вовк із казки «Лисичка-сестричка і сірий Вовк»)

  • «Дорогі гості, допоможіть, Павука-злочинця зарубіть!» (Муха- цокотуха з однойменної казки К І. Чу­ковського)

Бібліотекар. Молодці! Ви доб­ре виконали завдання! Нещодавно ми проводили конкурс малюнків «Мій улюблений герой». Ви дуже добре попрацювали, тому зараз я пропо­ную вам відгадати, хто зображений на цих малюнках.

Бібліотекар. На цьому наша екскурсія завершена. Дякую всім тим, хто брав у ньому участь, а також слухачам!

Домашнє завдання

  • Дочитати вірш С. Я. Маршака «Як друкували вашу книгу».

Виготовити закладку для книг

Опис документу:
Ознайомити дітей із сільською бібліотекою, прищеплювати знання та вміння бережливого поводження з нею, пригадати процес створення книги; довести, що книга – результат натрудженої праці; формувати навички і бажання самостійно обирати і читати книги, ставитись до них як до джерела знань; закріпити , узагальнити знання про казки, розвивати пізнавальний інтерес до читання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти