Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Економіка, 10 клас. Ринкова ціна. Основні параметри ринку

Економіка

Для кого: 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

24.08.2021

74

0

0

Опис документу:
Економіка, 10 клас. Тема: "Основні параметри ринку". Теоретичний матеріал за темою. Самостійне опрацювання матеріалу, повторення вивченого. Містить схеми і таблиці, що полегшує опрацювання матеріалу. Матеріал підходить для дистанційного навчання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Економіка

10 клас

Ринкова ціна

План

1. Вартість і ціна

2. Функції ціни

3. Умови формування ціни

4. Класифікація цін

5. Методи ціноутворення

Ціна ─ це грошова сума, що сплачується за конкретний товар.

Ринкова вартість – найбільш вірогідна ціна, за якою товар або послуга можуть бути продані на вільному ринку в умовах конкуренції.

Ринкова вартість – це встановлена ціна, яка є вигідною і для продавця, і для покупця.

Ціна є критерієм вибору, орієнтиром у прийнятті господарських рішень. Вона дає інформацію про потреби в товарах і вигідності їх виробництва.










Функції ціни:

  • вимірювально-інформаційна ─ полягає в тому, що ціна дає інформацію про кількісні показники, а також про показники господарської діяльності: фондовіддачу, матеріалоємність, продуктивність праці, рентабельність;

  • розподільча означає, що ціна визначає розподіл валового внутрішнього продукту (ВВП) і національного доходу; відшкодування затрат утворення доходів і нагромаджень в галузях; впливає на формування доходів певних соціальних груп;

  • стимулююча ─ полягає у стимулюванні підприємств, які досягають кращих кінцевих результатів діяльності. Чим більший випуск продукції, тим вищий кінцевий результат – прибуток. Заохочується застосування передової технології, зниження собівартості. Стимулюється або стримується придбання продукції споживачами. Ця функція використовується в основному для ліквідації диспропорції в економіці.







Умови формування ціни:

  • зростання технічної оснащеності праці;

  • підвищення кваліфікації працівників;

  • поліпшення організації виробництва;

  • використання матеріальної зацікавленості робітників;

  • науково-технічний прогрес.

Класифікація цін.

Ознака

Види цін

За обсягом купівлі-продажу

  • біржові;

  • внутріфірмові;

  • оптові;

  • комісійні;

  • роздрібні

За ступенем і способом регулювання

  • жорстко фіксовані (незмінні);

  • регульовані (змінні);

  • договірні (контрактні);

  • вільні (ринкові);

  • конкурентні;

  • монопольні

За територією дії

  • поясні;

  • регіональні;

  • національні;

  • світові

Тарифи

  • плата за послуги (транспортні, житлово-комунальні тощо)

За метою економічного аналізу

  • номінальні;

  • реальні;

  • відносні (порівняльні);

  • очікувані;

  • прогнозовані тощо









































































Література

1. Крупська Л.П., І. Є. Тимченко Економіка (профільний рівень), 10 клас, «Ранок», 2014

2. Мартинюк О.В., Гоманюк О.В., Н.В. Григор’єва Усі уроки економіки (профільний рівень), 10 клас, «Основа»,2010

3. Башнянин Г. І. Політична економія. Частина І. - К., 2000.

4. Економічна теорія. Підручник. - Харків, 2001.

5. Г.О.Ковальчук, В.Г. Мельничук, В.О. Огнев’юк Економіка в таблицях і схемах, Харків «Основа»,2009

https://lampa.io/p/rynok-spros-i-predlozheni-e2cef8f33531423bb19f27101fe68258

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BA

https://businessideas.com.ua/manage-finances/img/finance71t1.jpg

https://studfile.net/preview/5563378/page:16/













Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.