Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Створюємо квести та вебквести для роботи у класі та дистанційно
»
Взяти участь Всі події

Економіка, 10 клас. Попит і закон попиту. Основні параметри ринку

Економіка

Для кого: 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

24.08.2021

105

0

0

Опис документу:
Економіка, 10 клас. Тема: "Основні параметри ринку". Теоретичний матеріал за темою. Самостійне опрацювання матеріалу, повторення вивченого. Містить схеми і таблиці, що полегшує опрацювання матеріалу. Матеріал підходить для дистанційного навчання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Економіка

10 клас


Попит і закон попиту

План.

1. Що таке попит

2. Суть ринкового попиту

3. Закон попиту


4.Нецінові фактори попиту


Попит (D- demand) це платоспроможна потреба, тобто кількість товарів, яку споживачі хочуть і можуть придбати в даний момент часу по даній ціні.

Величина попиту (QD) – кількість товару, яку бажають і можуть придбати покупці у певний час за певною ціною.

Від чого залежить бажання придбати товар?



Види попиту:

  • Індивідуальний – потреба окремого покупця в тому чи іншому товарі, виражена в грошах.

  • Ринковий – сумарний попит індивідуальних покупців.

Закон попиту: за незмінних всіх інших умов зниження ціни веде до збільшення величини попиту, і навпаки – збільшення ціни веде до зменшення попиту.

Р – ціна товару чи послуги;

Q кількість товару і послуг, що купується.

Причини, за якими крива має спадний характер:

  • Здоровий глузд: люди купують більше даного товару за нижчою ціною.

  • Принцип спадної граничної корисності: у задоволенні потреб у якихось благах їхня цінність падає.

  • Ефект доходу: за умови нижчої ціни можна придбати більше товару.

  • Ефект заміщення: можливість придбати дешевший товар замість аналогічного дорогого.






































































































Фактори, що зумовлюють поведінку окремого споживача та зміну його попиту

Ефект загального захоплення

Бажання не бути гіршим за інших, не відставати від моди.

Зростає ринковий попит, зростає ринкова ціна, підвищується індивідуальний попит

Ефект снобізму

Основний мотив – виділитися посеред інших.

Зменшення попиту на товар тому, що його всі купують.

Ефект Веблена

Демонстраційний попит. Ціна товару для споживача є показником його престижності.

Ефект заміщення

Пошук товару-аналогу за меншою ціною

Парадокс Гіффена

Зростання ціни на товар (хліб), збільшує його споживання, оскільки інші товари стають недоступними.


Питання для самоперевірки.

1. Чим відрізняється поняття «попит» і «потреба»?

2. Поясніть, чому ефект очікування цін створює ілюзію порушення дії закону попиту.

3. Як впливають зміни моди, смаків, переваг покупців на ринковий попит?

4. Ви – багата людина. Як ви будете реагувати на зміни цін? Чи зміняться обсяги ваших покупок?

5. Що відбувається з кривою попиту під дією нецінових факторів попиту?








Література

1. Крупська Л.П., І. Є. Тимченко Економіка (профільний рівень), 10 клас, «Ранок», 2014

2. Мартинюк О.В., Гоманюк О.В., Н.В. Григор’єва Усі уроки економіки (профільний рівень), 10 клас, «Основа»,2010

3. Башнянин Г. І. Політична економія. Частина І. - К., 2000.

4. Економічна теорія. Підручник. - Харків, 2001.

5. Г.О.Ковальчук, В.Г. Мельничук, В.О. Огнев’юк Економіка в таблицях і схемах, Харків «Основа»,2009

https://lampa.io/p/rynok-spros-i-predlozheni-e2cef8f33531423bb19f27101fe68258

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BA

https://businessideas.com.ua/manage-finances/img/finance71t1.jpg

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.