Екологічний урок «З краплини починається життя»

Опис документу:
узагальнити знання учнів про воду та її властивості; формувати в учнів переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей; розвивати спостережливість, уважність, допитливість; виховувати бережливе ставлення до води, природи, навколишнього середовища.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Екологічний урок

«З краплини починається життя»

Мета: узагальнити знання учнів про воду та її властивості; формувати в учнів переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей; розвивати спостережливість, уважність, допитливість; виховувати бережливе ставлення до води, природи, навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, звуки води, глобус

Вікова категорія: учні 1 класів

Хід уроку

І. Привітання з учнями

Давайте привітаємось і усміхнемось один одному!

ІІ. Вступна бесіда

Послухайте, діти, хтось співає там пісеньку. Так це ж Капітошка він завітав до нас у гості. А хто це такий? (Капітошка – весела краплинка літнього дощу). Капітошка зі своїми братиками і сестричками жив у великій хмарі, але одного дня коли пішов дощ, Капітошка опустився на землю подивитися, що там відбувається, а також познайомити вас, дітки із своїми родичами. Ми разом з Капітошкою відправимося в подорож.

А тепер скажіть, мені є у вас друзі? Хто вони? Назвіть їх? (Відповіді дітей). Вірно у вас у всіх є друзі. А знаєте ви, що у нас є один загальний друг, який допомагає нам в будь-який час року, без якого ми не зможемо прожити і дня. Послухайте загадку і скажете мені хто це.

Відома з віку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува як скло – крихка , тверда,

Звичайна(підкажіть) …( Вода )

Сьогодні ми більше дізнаємося про воду, її властивості, для чого вона потрібна, і якою незвичайною буває ця речовина.

Перша зупинка«Наша планета Земля»

Подивіться на глобус. Скільки на ньому синього і блакитного кольору! А, якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу планету так і називають — «Голуба планета»? Цей колір означає воду. Так, води на нашій планеті набагато більше ніж суші. Тому що дві третини її вкриті водою морів і океанів, і лише третину становить суша. Вода – це не просто дар природи, це – основа життя. З її появою з’являється життя, а без неї все гине. Без води життя людей, тварин і рослин є неможливим. Отже, вода потрібна всьому живому на землі. Організм людини теж на дві третини складається з води. Людям здається, що води дуже багато, але насправді багато солоної води. Запасів прісної води – небагато. І хоч ми багато знаємо про воду, вона може нас здивувати..

Друга зупинка «Три стани води у природі»

А тепер ми з вами відправимося в природу.

Де ми зустрічаємо воду у природі? (в океанах, морях, річках, озерах, ставках, джерелах, криницях)

А де ще можна зустріти воду у природі нам допоможуть знайти відповідь загадки.

Мене просять, на мене чикають,

Як зявлюсь - всі ховатися почнуть. (Дощ)

Надворі - горою, а в будинку - водою.(Сніг)

Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє –

Вона заплаче й швидко гине. (Бурулька)

Не дід, а сивий.

Не спить, а стелиться,

Вкриває землю й океан,

Ну а звуть його… (Туман)

На небі плавала конем,

На землю випала дощем. (Хмара)

Зоря – зоряниця,

Червона дівиця,

По луках ходила

Намиста розгубила. (Роса)

Отже, діти, вода до нас приходить у вигляді роси, дощу, снігу, туману, хмари.

Яка буває вода? (тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо).

Що вода робить? (тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане)

Для чого вода потрібна людині? (пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо)

У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, роса, вода), твердому (сніг, лід, іній, крига, бурулька), газоподібному ( водяна пара).

Звучить запис «Звуки води».

  • Які звуки води ви чули? (Капає, булькає, хлюпає, журчить, ллється, біжить).

  • Поміркуйте, звідки може так бігти вода? (з крану, в річці, з джерела, дощ, водоспад, в струмку).

ІІІ. Фізкультхвилинка

Раз –два всі пірнають (присісти)

Три – чотири – виринають (встати)

П’ять, шість на воді (помахати руками)

Сім, вісім – що є сили (імітація плавання)

Всі до берега приплили

Девять, десять – розгорнулить

Обсушились, потягнулись (потягнутися)

І розбіглись хто куди (сісти з парти)

Третя зупинка «Казки про чарівницю водицю»

А зараз ми з вами послухаємо казки про нашу чарівницю водицю.

«Про маленькі водяні краплинки»

Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки. Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору. Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз. Це не просто казка, насправді, все так і відбувається у природі.

«Бережіть воду»

Вода лилася з крана невпинною цівкою.

Хто це тут порядкував? — суворо запитала Ніна.

То я руки мив,— почервонів Микола.

А кран чого не закрутив?

А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.

Ледь-ледь,— а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озе­ро натекло б.

Де не взявся Гаврик. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Ми­кола вилив воду з кухлика в мисочку. І Гаврик, помахуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знов. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки примулки розправились і посвіжішали.

Усім, усім потрібна вода,— повчально сказала Ніна.— І лю­дям, і птахам, і тваринам, і рослинам. А візьмемо машини. Авто­мобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи й фабрики без води не працюватимуть.

Я все зрозумів,— сказав Микола і міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ані краплини.

«Казка про Повітря, Воду і Землю»

Жила-була Земля. Була вона дуже доброю і привітною. Земля дарувала всім величезні багатства. Тварин і людей годували поля і ліси, луки й пасовиська. Були в Землі помічники — Вода і Повітря. Земля їх дуже любила, бо без них не було б життя. Одного разу Вода й Повітря посперечалися, хто з них найкращий помічник, хто з них найважливіший для Землі та її мешканців.

Вода дзюркотіла: Я потрібна для всього живого, без мене нема життя. Більшість поверхні Землі вкрита мною. Є я і в повітрі, і в ґрунті, і під Землею. Хмари в небі та льодовики в горах — це теж вода. Я навіть є в усіх живих організмах. Без мене засихають рослини, вмирають тварини, люди. Я — найважливіше багатство Землі!

Я теж потрібне Землі,— прошелестіло Повітря.— Я товстим шаром огортаю Землю, захищаю від сонячної радіації все живе на Землі. Мною дихають живі організми. Я зігріваю тварин, рослин та людей.

Почувши про це, Земля сказала:

Так, ви різні. Тільки у вас багато спільного: ви не маєте фор­ми, прозорі, безкольорові, без запаху, при нагрівання розширює­тесь, а при охолодженні стискаєтесь.

У Повітрі є Вода у вигляді водяної пари. Вона виділяється в По­вітря листям рослин, при диханні живих організмів. Від вас із Сонцем залежить погода. Від сонячного тепла Вода ви­паровується з поверхні океанів. Її найдрібніші краплинки підніма­ються в більш холодні верхні шари атмосфери й утворюють хмари. Вітер гонить хмари, із них на Землю проливається дощ. Якби не було бодай одного з вас, не існувало б кругообігу, необхідного для життя на Землі. Я буду вас берегти чистими й здоровими.

Послухали Землю Повітря й Вода, погодилися з нею і почати жити дружно, радувати своєю роботою матір-Землю.

На початку заняття ми розглядали глобус, ви бачили як багато води омиває сушу. Ви дійсно переконалися, що вода є всюди.

ІV. Роль води в житті людини

Вода – це необхідний компонент життя. Вона потрібна для життєдіяльності рослин, тварин, людини. Людина постійно використовує воду для приготування їжі, миття, прання, відпочинку. Одна людина в середньому споживає близько 600 т прісної води за рік, ще 200 т щорічно їй потрібно на санітарні цілі. Не слід забувати, що ми щодня п’ємо воду чи вживаємо рідину з їжею. Щодня дорослій людині потрібно 2 – 2,5 л води. Утрата людським організмом води небезпечніша, ніж позбавлення її їжі: без їжі людина може прожити до 40 днів, а без води вмирає на восьму добу.

А чи вся вода придатна людям та всьому живому для вживання? Чому? Так, живій природі потрібна лише чиста вода. Від брудної води страждає все живе: люди, рослини, тварини, птахи, риби. Ось чому необхідно берегти воду. А саме: не забруднювати річки, моря, озера, не знищувати тваринний та рослинний світ водойм. Все живе на землі потребує води. Кожна її краплинка є коштовним даром природи. Тож бережімо воду і дбаймо про її чистоту, адже вона необхідна для життя.

V. Підсумок бесіди

Ось ми й завершуємо нашу подорож. Молодці, діти! Капітошці було приємно з вами подорожувати, він залишить наш клас, помандрує далі! Давайте пообіцяємо, що завжди будемо берегти кожну краплю води! Тепер ви знаєте, наскільки цінна кожна краплинка води. До нових подорожей Капітошка!

Капітошка хоче щоб ви подарували йому портрет (учні малюють Капітошку).

Екологічний урок

«З краплини починається життя»

Мета: узагальнити знання учнів про воду та її властивості; формувати в учнів переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей; розвивати спостережливість, уважність, допитливість; виховувати бережливе ставлення до води, природи, навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, звуки води, глобус

Вікова категорія: учні 2 класів

Хід бесіди

І. Привітання з учнями

Давайте привітаємось і усміхнемось один одному!

ІІ. Вступна бесіда

Послухайте, діти, хтось співає там пісеньку. Так це ж Капітошка він завітав до нас у гості. А хто це такий? (Капітошка – весела краплинка літнього дощу). Капітошка зі своїми братиками і сестричками жив у великій хмарі, але одного дня коли пішов дощ, Капітошка опустився на землю подивитися, що там відбувається, а також познайомити вас, дітки із своїми родичами. Ми разом з Капітошкою відправимося в подорож.

А тепер скажіть, мені є у вас друзі? Хто вони? Назвіть їх? (Відповіді дітей). Вірно у вас у всіх є друзі. А знаєте ви, що у нас є один загальний друг, який допомагає нам в будь-який час року, без якого ми не зможемо прожити і дня. Послухайте загадку і скажете мені хто це.

Відома з віку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува як скло – крихка , тверда,

Звичайна(підкажіть) …( Вода )

Сьогодні ми з вами помандруємо зупинками і дізнаємося про воду, її властивості, для чого вона потрібна, і якою незвичайною буває ця речовина.

Перша зупинка: «Звідки до нас прийшла вода?»

Вода з'явилася на Землі мільярди років тому, коли наша планета була ще юною. Вона постійно мандрує — із водойм у хмари, із хмар — у вигляді опадів на землю. А ще вода випаровується із ґрунту, листя рослин і навіть із нас —людей.

Капітошка розповість нам цікаву історію про воду. Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки. Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору. Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

Друга зупинка«Наша планета Земля»

Подивіться на глобус. Скільки на ньому синього і блакитного кольору! А, якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу планету так і називають — «Голуба планета»? Цей колір означає воду. Так, води на нашій планеті набагато більше ніж суші. Тому що дві третини її вкриті водою морів і океанів, і лише третину становить суша. Вода – це не просто дар природи, це – основа життя. З її появою з’являється життя, а без неї все гине. Без води життя людей, тварин і рослин є неможливим. Отже, вода потрібна всьому живому на землі. Організм людини теж на дві третини складається з води. Людям здається, що води дуже багато, але насправді багато солоної води. Запасів прісної води – небагато. І хоч ми багато знаємо про воду, вона може нас здивувати..

Третя зупинка «Три стани води у природі»

А тепер ми з вами відправимося у природу в природу.

Де ми зустрічаємо воду у природі? (в океанах, морях, річках, озерах, ставках, джерелах, криницях)

Щоб ви знання про воду гарні мали

до нас краплини в гості завітали.

Одна перед другою вихваляються,

Загадки загадати нам збираються.

Наші Краплинки справжні мандрівниці, ніколи не сидять на місці. Давайте подивимось, де вони можуть жити і де ще можна зустріти воду у природі. В цьому нам допоможуть загадки

Мене просять, на мене чикають,

Як зявлюсь - всі ховатися почнуть. (Дощ)

Надворі - горою, а в будинку - водою.(Сніг)

Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє –

Вона заплаче й швидко гине. (Бурулька)

Не дід, а сивий.

Не спить, а стелиться,

Вкриває землю й океан,

Ну а звуть його… (Туман)

На небі плавала конем,

На землю випала дощем. (Хмара)

Зоря – зоряниця,

Червона дівиця,

По луках ходила

Намиста розгубила. (Роса)

У повітрі вона невидима і легка,

із землі піднімається – догори направляється. (Пара)

Гарна квітка сніжно-біла,  

 на долоню тихо сіла,

тільки зараз же розтала

краплею водиці стала. (Сніжинка)

Срібною каймою на гілках росте зимою.

У нас взимку білим цвітом сад зацвів,

неначе літом. (Іній)

Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно. ( Лід )

Сама вода і по воді плаває. ( Крига )

Отже, діти, вода до нас приходить у вигляді роси, дощу, снігу, туману, хмари.

Яка буває вода? (тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо).

Що вода робить? (тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане)

Для чого вода потрібна людині? (пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо)

У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, роса, вода), твердому (сніг, лід, іній, крига, бурулька), газоподібному ( водяна пара).

Звучить запис «Звуки води».

  • Які звуки води ви чули? (Капає, булькає, хлюпає, журчить, ллється, біжить).

  • Поміркуйте, звідки може так бігти вода? (з крану, в річці, з джерела, дощ, водоспад, в струмку).

ІІІ. Фізкультхвилинка

Раз –два всі пірнають (присісти)

Три – чотири – виринають (встати)

П’ять, шість на воді (помахати руками)

Сім, вісім – що є сили (імітація плавання)

Всі до берега приплили

Девять, десять – розгорнулить

Обсушились, потягнулись (потягнутися)

І розбіглись хто куди (сісти з парти)

Четверта зупинка «Ще одна загадка води»

Послухаймо!

У повітрі водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібні краплі води. З дрібних крапель води утворюється хмари. Вітер переганяє хмари з одного місця в інше. Влітку і восени дрібні краплинки у хмарах зливаються одна з одною, хмара стає більшою, темнішою, краплинки води стають важкими і падають на землю у вигляді дощу, граду, а взимку – снігу.

Що ж відбувається з краплинками води, які потрапили на Землю? Вода потрапивши на Землю, збігає зі схилів, збирається у струмках, річках, які течуть в озеро, море, океан. Часина води просочується через підземні води, що теж потрапляють у річки або інші водойми. Звідти вода випаровується у повітря з водяної пари утворюються хмари, які не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

ІV. Роль води в житті людини

Вода – це необхідний компонент життя. Вона потрібна для життєдіяльності рослин, тварин, людини. Людина постійно використовує воду для приготування їжі, миття, прання, відпочинку. Одна людина в середньому споживає близько 600 т прісної води за рік, ще 200 т щорічно їй потрібно на санітарні цілі. Не слід забувати, що ми щодня п’ємо воду чи вживаємо рідину з їжею. Щодня дорослій людині потрібно 2 – 2,5 л води. Утрата людським організмом води небезпечніша, ніж позбавлення її їжі: без їжі людина може прожити до 40 днів, а без води вмирає на восьму добу. А чи вся вода придатна людям та всьому живому для вживання? Чому? Так, живій природі потрібна лише чиста вода. Від брудної води страждає все живе: люди, рослини, тварини, птахи, риби. Ось чому необхідно берегти воду. А саме: не забруднювати річки, моря, озера, не знищувати тваринний та рослинний світ водойм. Все живе на землі потребує води. Кожна її краплинка є коштовним даром природи. Тож бережімо воду і дбаймо про її чистоту. Здоров’я, існування людини й усього живого на Землі залежать від чистоти води.

V. Підсумок бесіди

Ось ми й завершуємо нашу подорож. Молодці, діти! Капітошці було приємно з вами подорожувати, він залишить наш клас, помандрує далі! Давайте пообіцяємо, що завжди будемо берегти кожну краплю води! Тепер ви знаєте, наскільки цінна кожна краплинка води. Без води в природі неможливе життя. Найбільше дерево і найменша тваринка, пташка і комашка, тварина й людина не можуть обійтися без неї. І хоч у води є свої закони, і з ними людина повинна рахуватися, адже вода може бути бурхливою, стрімкою, грізною і надзвичайно небезпечною. Кожна її краплинка є коштовним даром природи.

Тож бережімо воду і дбаймо про її чистоту, адже вона необхідна для життя. Це наш безцінний скарб.

.

Екологічний урок

«З краплини починається життя»

Мета: узагальнити знання учнів про воду та її властивості; формувати в учнів переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей; розвивати спостережливість, уважність, допитливість; виховувати бережливе ставлення до води, природи, навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, звуки води, глобус, посуд, предмети для дослідницької роботи

Вікова категорія: учні 3- 4 класів

Хід бесіди

І. Привітання з учнями

При вивченні сьогоднішньої теми ми маємо плідно і гарно попрацювати.

Ваше завдання: згадати свої спостереження в природі, розповісти про них,

відгадувати загадки, уважно слухати мої пояснення, цікаві казки. А головне -

бути активними та кмітливими.

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!

ІІ. Вступна бесіда

Послухайте, діти, хтось співає там пісеньку. Так це ж капітошка він завітав до нас у гості. А хто це такий? (Капітошка – весела краплинка літнього дощу). Капітошка зі своїми братиками і сестричками жив у великій хмарі, але одного дня коли пішов дощ, Капітошка опустився на землю подивитися, що там відбувається, а також познайомити вас, дітки із своїми родичами. Ми разом з Капітошкою відправимося в подорож.

А тепер скажіть, мені є у вас друзі? Хто вони? Назвіть їх? (Відповіді дітей). Вірно у вас у всіх є друзі. А знаєте ви, що у нас є один загальний друг, який допомагає нам в будь-який час року, без якого ми не зможемо прожити і дня. Послухайте загадку і скажете мені хто це.

Відома з віку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува як скло – крихка , тверда,

Звичайна(підкажіть) …( Вода )

Вода – колиска життя на землі, безцінний дар природи. Де немає води,там немає життя. Вона є в кожній живій істоті. А чи знаєте ви, що,у світі найсильніше? Виявляється – вода! Яка б не була перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, або зруйнує постійним натиском. Усі ми звикли дивитися на неї, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу.

Сьогодні ми з вами помандруємо зупинками і дізнаємося про воду, про значення води в природі і житті людини; її властивості, для чого вона потрібна, і якою незвичайною буває ця речовина.

Перша зупинка: «Звідки до нас прийшла вода?»

Вода з'явилася на Землі мільярди років тому, коли наша планета була ще юною. Вона постійно мандрує — із водойм у хмари, із хмар — у вигляді опадів на землю. А ще вода випаровується із ґрунту, листя рослин і навіть із нас —людей.

Капітошка розповість нам цікаву історію про воду. Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки. Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору. Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

Друга зупинка«Наша планета Земля»

Подивіться на глобус. Скільки на ньому синього і блакитного кольору! А, якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу планету так і називають — «Голуба планета»? Цей колір означає воду. Так, води на нашій планеті набагато більше ніж суші. Тому що дві третини її вкриті водою морів і океанів, і лише третину становить суша. Вода – це не просто дар природи, це – основа життя. З її появою з’являється життя, а без неї все гине. Без води життя людей, тварин і рослин є неможливим. Отже, вода потрібна всьому живому на землі. Організм людини теж на дві третини складається з води. Людям здається, що води дуже багато, але насправді багато солоної води. Запасів прісної води – небагато. І хоч ми багато знаємо про воду, вона може нас здивувати.

А чи є вода у повітрі? Звісно, є. Ніжно-блакитний колір неба зумовлений великою кількістю водяних краплин.

Третя зупинка «Три стани води у природі»

А тепер ми з вами відправимося у природу.

Де ми зустрічаємо воду у природі? (в океанах, морях, річках, озерах, ставках, джерелах, криницях)

Щоб ви знання про воду гарні мали

до нас краплини в гості завітали.

Одна перед другою вихваляються,

Загадки загадати нам збираються.

Наші Краплинки справжні мандрівниці, ніколи не сидять на місці. Давайте подивимось, де вони можуть жити і де ще можна зустріти воду у природі. В цьому нам допоможуть загадки

Мене просять, на мене чикають,

Як зявлюсь - всі ховатися почнуть. (Дощ)

Надворі - горою, а в будинку - водою.(Сніг)

Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє –

Вона заплаче й швидко гине. (Бурулька)

Не дід, а сивий.

Не спить, а стелиться,

Вкриває землю й океан,

Ну а звуть його… (Туман)

На небі плавала конем,

На землю випала дощем. (Хмара)

Зоря – зоряниця,

Червона дівиця,

По луках ходила

Намиста розгубила. (Роса)

У повітрі вона невидима і легка,

із землі піднімається – догори направляється. (Пара)

Гарна квітка сніжно-біла,  

 на долоню тихо сіла,

тільки зараз же розтала

краплею водиці стала. (Сніжинка)

Срібною каймою на гілках росте зимою.

У нас взимку білим цвітом сад зацвів,

неначе літом. (Іній)

Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно. ( Лід )

Сама вода і по воді плаває. ( Крига )

Отже, діти, вода до нас приходить у вигляді роси, дощу, снігу, туману, хмари.

Яка буває вода? (тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо).

Що вода робить? (тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане)

Для чого вода потрібна людині? (пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо)

У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, роса, вода), твердому (сніг, лід, іній, крига, бурулька), газоподібному ( водяна пара).

Звучить запис «Звуки води».

Які звуки води ви чули? (Капає, булькає, хлюпає, журчить, ллється, біжить).

Поміркуйте, звідки може так бігти вода? (з крану, в річці, з джерела, дощ, водоспад, в струмку).

Четверта зупинка. «Дослідницький практикум. Вивчаємо властивості води»

А зараз Капітошка пропонує нам стати дослідниками і вивчити властивості води.

Дослід 1. Діти, як ви гадаєте, чи має вода запах? Візьміть склянку з водою та понюхайте водичку. (вода не має запаху)

Дослід 2. Пробуймо воду у склянці на смак. (Без смаку )

Дослід 3. Беремо склянку з водою і дивимось, якого кольору вода. (Безбарвна)

Дослід 4. Кидаємо у склянку монету чи інший предмет і одразу дивимось що відбувається з водою. Що помітили? (Бульбашки піднімаються вгору. У воді є повітря). Чи бачите ви предмет? Чи змінився у воді його колір? Ні не змінився

( Вода прозора )

Дослід 5. Нахиляємо склянку і переливаємо воду в іншу посудину. Що помітили ? ( Вода тече )

Дослід 6. А тепер, беремо склянку з водою та переливаємо воду в різні порожні посудини. Яку форму набула вода? (Діти називають, що вода набула форму чашечки, пляшечки, мисочки, кришечки та інші).

Чи має вода форму? ( Ні)

Дослід 7 Опустіть у воду шматочок цукру. Що з ним відбувається? (цукор розчинається. Вода є розчинником – у ній можна розчиняти різні речовини.

Дослід 8 «Тепла чи холодна вода» - А тепер прикладаємо склянку до щічки. І справді, вода у природі холодна.

Вода не має запаху, кольору, вона прозора і текуча. Вода – рідина, розчиняє багато речовин. При нагрівання вона розширюється, а при охолодженні – стискається

Дякуємо Капітошці за такі гарні досліди з водою. Виявляється діти вода має багато властивостей.

Але є ще одна загадка води.» Послухаймо!

У повітрі водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібні краплі води. З дрібних крапель води утворюється хмари. Вітер переганяє хмари з одного місця в інше. Влітку і восени дрібні краплинки у хмарах зливаються одна з одною, хмара стає більшою, темнішою, краплинки води стають важкими і падають на землю у вигляді дощу, граду, а взимку – снігу.

Що ж відбувається з краплинками води, які потрапили на Землю? Вода потрапивши на Землю, збігає зі схилів, збирається у струмках, річках, які течуть в озеро, море, океан. Часина води просочується через підземні води, що теж потрапляють у річки або інші водойми. Звідти вода випаровується у повітря з водяної пари утворюються хмари, які не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

ІV. Роль води в житті людини

Вода – це необхідний компонент життя. Вона потрібна для життєдіяльності рослин, тварин, людини. Людина постійно використовує воду для приготування їжі, миття, прання, відпочинку. Одна людина в середньому споживає близько 600 т прісної води за рік, ще 200 т щорічно їй потрібно на санітарні цілі. Не слід забувати, що ми щодня п’ємо воду чи вживаємо рідину з їжею. Щодня дорослій людині потрібно 2 – 2,5 л води. Утрата людським організмом води небезпечніша, ніж позбавлення її їжі: без їжі людина може прожити до 40 днів, а без води вмирає на восьму добу.

А чи вся вода придатна людям та всьому живому для вживання? Чому? Так, живій природі потрібна лише чиста вода, яка знаходиться в річках, озерах, у надрах землі. На землі стає все менше чистої води. Морську воду не використовують для зрошення полів, бо в ній багато розчинених солей. Від брудної води страждає все живе: люди, рослини, тварини, птахи, риби. Брудну прісну воду не можна вживати в їжу у ній багато хвороботворних мікробів, вони викликають різні хвороби людей, не можна давати брудну воду свійським тваринам. Люди забруднюють воду. До водойм потрапляють отруйні речовини з фабрик і заводів, а також вода забруднюється на фермах і в побуті. Через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів витікають тисячі тонн нафти. Іноді на берегах річок і озер, ставків люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином. Ось чому необхідно берегти воду. А саме: не забруднювати річки, моря, озера, не знищувати тваринний та рослинний світ водойм.

Як зберегти воду чистою? Щоб зберегти воду чистою на підприємствах будують очисні споруди. Тут вода проходить крізь фільтри. Вона звільняється від шкідливих речовин і чистою повертається до водойм.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Ось ми й завершуємо нашу подорож на зупинці «Підсумковій». Капітошка скоро залишить наш клас, помандрує далі. А ми покажемо йому, що на уроці запам’ятали і які уважні були.

Гра « Плескаємо в долоньки».

(Якщо погоджуєтеся із думкою, плескаєте у долоньки, а якщо - ні, то не плескаєте)

  • Влітку вода у річках у рідкому стані.

  • Взимку вода в ставках перетворюється на лід.

  • Іній на деревах можна побачити влітку.

  • Від сонячного тепла вода випаровується.

  • Град, лід, бурулька – це вода у твердому стані.

  • Роса - це вода у твердому стані

Гра « Так – ні »

(Якщо, на вашу думку, твердження правильне, піднімаємо руку, якщо неправильне не піднімаємо руку)

  • Вода - це об’єкт неживої природи.

  • Вода у природі буває тільки рідиною.

  • Вода у природі буває у трьох станах.

  • Вода прозора.

  • Вода має різкий запах.

  • Воду треба берегти, бо без неї немає життя.

  • При сильному морозі вода розтає.

  • При сильному морозі вода замерзає.

  • Випраний одяг висихає, бо випаровується вода.

  • Вода із калюжі ніколи не зникає.

  • Як пригріває сонце, то калюжі висихають

VІ. Підсумок бесіди

Що цікавого ви дізналися сьогодні?

Що було для вас зовсім новим?

Чи було вам важко?

Молодці, діти! Капітошці було приємно з вами подорожувати і досліджувати! Давайте пообіцяємо, що завжди будемо берегти кожну краплю води! До нових подорожей Капітошка!

Без води в природі неможливе життя. Найбільше дерево і найменша тваринка, пташка і комашка, тварина й людина не можуть обійтися без неї. І хоч у води є свої закони, і з ними людина повинна рахуватися, адже вода може бути бурхливою, стрімкою, грізною і надзвичайно небезпечною. Кожна її краплинка є коштовним даром природи. Тож бережімо воду і дбаймо про її чистоту. Отака вона – вода!

Цінуйте і бережіть її, адже вона необхідна для життя. Це наш безцінний скарб.

Екологічний урок

«З краплини починається життя»

Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості; формувати в учнів переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей; вчити проводити нескладні досліди з водою; розвивати спостережливість, уважність,допитливість, вміння логічно мислити, робити самостійно висновки; виховувати бережливе ставлення до води, природи, навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, звуки води, глобус, посуд, предмети для дослідницької роботи

Вікова категорія: учні 5 - 6 класів

Хід бесіди

І. Привітання з учнями

При вивченні сьогоднішньої теми ми маємо плідно і гарно попрацювати.

Ваше завдання: згадати свої спостереження в природі, розповісти про них,

відгадувати загадки, уважно слухати мої пояснення. А головне - бути активними та кмітливими.

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!

ІІ. Вступна бесіда

Скажіть будь - ласка, у вас є друзі? Хто вони? Назвіть їх? (Відповіді дітей.). Вірно у вас у всіх є друзі. А знаєте ви, що у нас є один загальний друг, який допомагає нам в будь-який час року, без якого ми не зможемо прожити і дня. Послухайте загадку і скажете мені хто це.

Відома з віку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува як скло – крихка , тверда,

Звичайна(підкажіть) …( Вода )

Вода – колиска життя на землі, безцінний дар природи. Де немає води,там немає життя. Вона є в кожній живій істоті. А чи знаєте ви, що,у світі найсильніше? Виявляється – вода! Яка б не була перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, або зруйнує постійним натиском. Усі ми звикли дивитися на неї, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу.

Сьогодні ми більше дізнаємося про значення води в природі і житті людини; про стан і властивості, для чого вона потрібна, і якою незвичайною буває ця речовина.

Перша зупинка: «Звідки до нас прийшла вода?»

Вода з'явилася на Землі мільярди років тому, коли наша планета була ще юною. Вона постійно мандрує — із водойм у хмари, із хмар — у вигляді опадів на землю. А ще вода випаровується із ґрунту, листя рослин і навіть із нас —людей.

Капітошка розповість нам цікаву історію про воду.

Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки. Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору. Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

Друга зупинка«Наша планета Земля»

Подивіться на глобус. Якого кольору на ньому найбільше? Правильно, блакитного, синього. Цей колір означає воду. Так, води на нашій планеті набагато більше ніж суші. тому що дві третини її вкриті водою морів і океанів, і лише третину становить суша. Вода – це не просто дар природи, це – основа життя. З її появою з’являється життя, а без неї все гине. Без води життя людей, тварин і рослин є неможливим. Отже, вода потрібна всьому живому на землі. Організм людини теж на дві третини складається з води. Людям здається, що води дуже багато, але насправді багато солоної води. Запасів прісної води – небагато. І хоч ми багато знаємо про воду, вона може нас здивувати.

Третя зупинка «Де живе вода»

Де ми зустрічаємо воду у природі? (В океанах, морях, річках, озерах, ставках, джерелах). На нашій планеті 4 океани, 75 морів, багато рік та озер. Як ви вважаєте, це багато чи мало

Океани: найбільше води в океанах. Між ними немає меж і кордонів. Вода вільно перетікає з одного океану в інший, і тому вони нероздільні, ніби рідні брати.

Тихий океан – найстарший. Та він зовсім не тихий, а навпаки — бурхливий, грізний і дуже небезпечний. Тихоокеанські шторми, бурі, урагани — загроза не тільки для маленьких човнів, а й для великих кораблів. Тихий океан не лише найбільший за пло­щею, а й найглибший.

Атлантичний океан - другий брат. Він теж надзвичайно великий і глибокий. Атлантичний океан отримав свою назву на честь героя грецької міфології, сильного і мужнього Атланта, який тримав небо на своїх плечах.

Індійський океан - третій брат найтепліший. У ньому є місця, де влітку вода нагрівається до +35 °С.

Північно - Льодовитий океан - найспокійніший і найменший брат. Він надзвичайно холодний. Там живуть білі ведмеді та моржі.

Море: крім океанів, наша планета має ще й моря. їх аж 75! Вони мають свої особливості і свої імена. Море — це частина океану, яка відокремлена від нього суходолом, островами, півостровами або підводними височинами.

Чому море солоне? Воно не просто солоне гірке! Всі річки Земної кулі впадають в моря, океани. Вони стрімко біжать до них довгими звивистими шляхами. Чому? Тому що рівень морів, океанів завжди нижчий за рівень суші. Вирвавшись на волю, біжить струмочок по землі, потрапляє в річку і змішує в ній свої води з річковими. А у річковій воді теж є солі, які річка вимиває з ґрунту. Разом із течією вони приносять морю «подарунки», що накопичили протягом довгого шляху на землі і під землею. І ось річки прибігли до моря, віддали йому свою воду. Із прогрітої сонцем поверхні морської води йде випаровування. Так частинки води потрапляють в атмосферу, створюючи пару, що піднімається в гору. Із неї там формуються хмаринки. Але, випаровуючись, маленькі частинки води залишають морю невеличкий вантаж солей, який принесли із собою. Із часом цей вантаж збільшується. Таким чином в морі накопичується сіль. Ось чому море солоне!

Річка природний водний потік, який витікає з  джерела чи  озера,  має сформоване ним русло,  живиться поверхневими й підземними водами. Річки, які пливуть по рівнині, спокійні, повільні. Гірські ріки — стрімкі, бурхливі, холодні, адже мчать серед гірського каміння.

Озеро — це природна западина, яка заповнена водою.

Четверта зупинка: «Три стани води у природі»

Щоб ви знання про воду гарні мали

до нас краплини в гості завітали.

Одна перед другою вихваляються,

Загадки загадати нам збираються.

Наші Краплинки справжні мандрівниці, ніколи не сидять на місці. Давайте подивимось, де вони можуть жити і де ще можна зустріти воду у природі. В цьому нам допоможуть загадки:

Коли мене довго нема – чекають,

коли прийду – усі тікають. (Дощ)

Надворі - горою, а в будинку - водою.(Сніг)

Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє –

Вона заплаче й швидко гине. (Бурулька)

Не дід, а сивий.

Не спить, а стелиться,

Вкриває землю й океан,

Ну а звуть його… (Туман)

На небі плавала конем,

На землю випала дощем. (Хмара)

Зоря – зоряниця,

Червона дівиця,

По луках ходила

Намиста розгубила. (Роса)

У повітрі вона невидима і легка,

із землі піднімається – догори направляється. (Пара)

Гарна квітка сніжно-біла,  

 на долоню тихо сіла,

тільки зараз же розтала

краплею водиці стала. (Сніжинка)

Срібною каймою на гілках росте зимою.

У нас взимку білим цвітом сад зацвів,

неначе літом. (Іній)

Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно. ( Лід )

Сама вода і по воді плаває. ( Крига )

Отже, діти, вода до нас приходить у вигляді роси, дощу, снігу, туману, хмари.

Яка буває вода? (тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо).

Що вода робить? (тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане)

Для чого вода потрібна людині? (пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо).

У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, роса, вода), твердому (сніг, лід, іній, крига, бурулька), газоподібному ( водяна пара).

А щоб це побачити і краще зрозуміти та запамятати ми проведемо декілька дослідів.

Дослід №1

Нам потрібно перевірити чи вода справді буває рідкою? (Погляньте як я ллю воду із склянки в тарілку, із тарілки в склянку)

  • Вода що робить? Так, вона біжить, ллється.

  • А литись може що? рідина, отже вода це – рідина.

  • Перебуває вона у якому стані? Так, у рідкому.

  • У якому стані міститься вода у річках (у рідкому)

  • Де ви бачили в природі, як вода з рідкої перетворюється у тверду? (коли замерзають калюжі і водойми взимку)

Дослід №2

Нам потрібно довести, що вода буває у твердому стані.(вчора я налила воду у лоточок з квадратиками, поставила до морозильної камери)

  • Погляньте, що сталося з водою? Так, від холоду вода перетворилася на лід. Я розкладу кожному з вас квадратик льоду на тарілочку, а ви його уважно роздивіться, попробуйте його на дотик.

  • Який він? Так, холодний, слизький та твердий.

  • То звідки взявся лід? Так, із води, яку я заморозила

  • Робимо висновок, що лід це є що? Вода у твердому стані.

  • Залишимо лід на тарілочці, потім побачимо, що з ним станеться.

  • Де в природі бачили, як тверда вода перетворюється і рідину? (коли тане сніг, на водоймах, тануть бурульки навесні)

Дослід №3

  • А зараз я покажу вам, як вода перетворюється на пару. (за допомогою чайника доводжу воду до кипіння).

  • Погляньте, що це виходить з чайника? Пара? Де взялася пара, адже я наливала воду?

  • Так, за високої температури вода перетворюється на пару, тобто переходить у газоподібний стан i випаровується.

  • Отже, діти, пара це що? вода у газоподібному стані.

  • Так в природі дрібні частинки води високо в небі збираючись утворюють хмари.

  • А зараз зверніть увагу на лід. Що з ним стало? Так, почав танути та перетворився на воду.

  • Чому це з ним сталося? (за рахунок температури) і перетворюється у рідку воду.

  • Отже, стан води змінюється залежно від температури середовища у якому вода знаходиться.

Тепер я хочу, щоб ви трішки відпочили і послухали звуки води, адже воду можна не лише бачити й відчувати її також можна чути.

Звучить запис «Звуки води».

  • Які звуки води ви чули? (Капає, булькає, хлюпає, журчить, ллється, біжить).

  • Поміркуйте, звідки може так бігти вода? (з крану, в річці, з джерела, дощ, водоспад, в струмку).

Пята зупинка. «Дослідницький практикум. Вивчаємо властивості води»

А зараз Капітошка пропонує нам стати дослідниками і вивчити властивості води.

Дослід 1. Діти, як ви гадаєте, чи має вода запах? Візьміть склянку з водою та понюхайте водичку. (вода не має запаху)

Дослід 2. Пробуймо воду у склянці на смак. (Без смаку )

Дослід 3. Беремо склянку з водою і дивимось, якого кольору вода. (Безбарвна )

Дослід 4. Кидаємо у склянку монету чи інший предмет і одразу дивимось що відбувається з водою. Що помітили? (Бульбашки піднімаються вгору. У воді є повітря.). Чи бачите ви предмет? Чи змінився у воді його колір? Ні не змінився ( Вода прозора )

Дослід 5. Нахиляємо склянку і переливаємо воду в іншу посудину. Що помітили ? ( Вода тече )

Дослід 6. А тепер, беремо склянку з водою та переливаємо воду в різні порожні посудини. Яку форму набула вода? (Діти називають, що вода набула форму чашечки, пляшечки, мисочки, кришечки та інші). Чи має вода форму? ( Ні)

Дослід 7 Опустіть у воду шматочок цукру. Що з ним відбувається? цукор розчинається. Вода є розчинником – у ній можна розчиняти різні речовини.

Дослід 8 «Тепла чи холодна вода» - А тепер прикладаємо склянку до щічки. І справді, вода у природі холодна.

Вода не має запаху, кольору, вона прозора і текуча. Вода – рідина, розчиняє багато речовин. При нагрівання вона розширюється, а при охолодженні – стискається. Виявляється діти вода має багато властивостей.

Але є ще одна загадка води.» Послухаймо!

Вода в природі постійно рухається та переходить з одного стану в інший. Цей процес називають кругообігом води. Але це ще не все, на що здатна вода. Вода дуже гарно дружить із сонечком. Сонце розливає  своє світло на Землею. Тепла його променів вистачає,щоб нагріти верхні шари води в калюжах, струмках, озерах, річках, морях та океанах і перетворити їх на пару. Пара,змішуючись з повітрям, зволожує його. Так починаються перетворення і великі мандрівки води. А саме - вночі Земля охолоджується. Повітря, що до неї доторкається, не може втримати водяну пару, і частина її знову стає водою. Тоді на трави і квіти, на листки невисоких кущів випадає роса. Удень разом з нагрітим повітрям пара легко здіймається вгору. Піднімаючись все вище і вище, вона охолоджується і стає краплинами води або крижинками. Знизу їх видно як майже прозору хмаринку, що змінює свої обриси. Ось як це буває.

ІІІ. Роль води в житті людини

Вода – це необхідний компонент життя. Вона потрібна для життєдіяльності рослин, тварин, людини. Людина постійно використовує воду для приготування їжі, миття, прання, відпочинку. Одна людина в середньому споживає близько 600 т прісної води за рік, ще 200 т щорічно їй потрібно на санітарні цілі. Не слід забувати, що ми щодня п’ємо воду чи вживаємо рідину з їжею. Щодня дорослій людині потрібно 2 – 2,5 л води. Утрата людським організмом води небезпечніша, ніж позбавлення її їжі: без їжі людина може прожити до 40 днів, а без води вмирає на восьму добу.

А чи вся вода придатна людям та всьому живому для вживання? Чому? Так, живій природі потрібна лише чиста вода, яка знаходиться в річках, озерах, у надрах землі. На землі стає все менше чистої води. Морську воду не використовують для зрошення полів, бо в ній багато розчинених солей. Від брудної води страждає все живе: люди, рослини, тварини, птахи, риби. Брудну прісну воду не можна вживати в їжу у ній багато хвороботворних мікробів, вони викликають різні хвороби людей, не можна давати брудну воду свійським тваринам. Люди забруднюють воду. До водойм потрапляють отруйні речовини з фабрик і заводів, а також вода забруднюється на фермах і в побуті. Через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів витікають тисячі тонн нафти. Іноді на берегах річок і озер, ставків люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином. Ось чому необхідно берегти воду. А саме: не забруднювати річки, моря, озера, не знищувати тваринний та рослинний світ водойм.

Як зберегти воду чистою? Щоб зберегти воду чистою на підприємствах будують очисні споруди. Тут вода проходить крізь фільтри. Вона звільняється від шкідливих речовин і чистою повертається до водойм.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Ось ми й завершуємо нашу подорож на зупинці «Підсумковій». Капітошка скоро залишить наш клас, помандрує далі. А ми покажемо йому, що на уроці запам’ятали і які уважні були.

Проблемні ситуації:

1.Бабуся поставила на плиту чайник і пішла дов’язувати внучці шапочку. А коли згадала про чайник, то води в ньому залишилося лише на дні.

2. Спекотного дня Степанко налив у мисочку води для песика Барсика. Не встиг Барсик попити води, як невдовзі вода зникла. Куди зникла вода ?

3. Звечора ішов дощ і мокрий сніг. На асфальті утворилися калюжі. Вранці хлопчики побачили на місці калюж ковзанки. Що сталося із водою?

Що зашифровано

БЕЗ ДИВО НУТЬ ЗІВ’Я ТИКВІ, БЕЗ ДИВО ЕН МОЗЖУТЬ ДИЛЮ, РІЗВІ ТИЖИ. СВЕ ВЕЖИ ДАЖАЕ ТИПИ, МОРЕЖІЗБЕ ПЛЮКРА, ТИДІ! (Без води зів’януть квіти, Без води не зможуть люди, звірі жити. Все живе жадає пити, Збережімо краплю, діти!

VІ. Підсумок бесіди

Що цікавого ви дізналися сьогодні?

Що було для вас зовсім новим?

Чи було вам важко?

Молодці, діти! Капітошці було приємно з вами подорожувати і досліджувати! Давайте пообіцяємо, що завжди будемо берегти кожну краплю води! До нових подорожей Капітошка!

Без води в природі неможливе життя. Найбільше дерево і найменша тваринка, пташка і комашка, тварина й людина не можуть обійтися без неї. І хоч у води є свої закони, і з ними людина повинна рахуватися, адже вода може бути бурхливою, стрімкою, грізною і надзвичайно небезпечною. Кожна її краплинка є коштовним даром природи. Тож бережімо воду і дбаймо про її чистоту, адже вона необхідна для життя. Це наш безцінний скарб.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.