Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

Екологічний проект "Зелені простори України"

Екологія

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

26.08.2021

147

6

0

Опис документу:
Мета: Учити дітей розрізняти зовнішній вигляд рослин; дати основні знання про умови життя рослин, способи догляду за ними. Учити дітей розуміти, яку роль відіграють ґрунт, світло і вода в житті рослини Виховувати сумлінне ставлення до виконання обов’язків, відповідальність за доручену справу
Перегляд
матеріалу
Отримати код





Екологічний проект №2

для дітей старшої групи

Підготувала: Пилипенко Н.В.

Мета: Учити дітей розрізняти зовнішній вигляд рослин;

дати основні знання про умови життя рослин, способи догляду

за ними. Учити дітей розуміти, яку роль відіграють ґрунт, світло і

вода в житті рослини Виховувати сумлінне

ставлення до виконання обов’язків, відповідальність за доручену

справу

КДНЗ№4 «Чайка»

М.Нікополь































Липка (П. Воронько)

Я, маленька липка,Виросту велика,—

Не ламай мене!Я медовим цвітом

Зацвіту над світом, —Бережи мене!

Тінь тобі я кину У гарячу днину,—

Ти шануй мене! Від дощу сховаю

Вранці серед маю, — Ти полий мене!

Будемо з тобою Ми рости обоє,—

Ти люби мене!Виростеш за роки,

Підеш в світ широкий,—Не забудь мене!

Берізка

Як прийшла до нас уквітчана Весна,

Посадила я берізку Край вікна.

Стала, стала я берізку Поливать,

Стала пісеньку веселу Їй співать.

Ти рости, моя берізонько,Рости,

Буйним листом всім на радість Шелести.

(Г. Бойко)

Про що шепочут ь квіт и

Спитала маму доня:—

Про що це на балконі

Мені шепочуть квіти:

Про сонце чи про літо?

Сказала мама доньці:

Гаряче влітку сонце,

Тож і шепочуть квіти:

«Нас не забудь полити».

(П. Воронько)

В. М. Ніколаєнко КУЛЬБАБА

У лузі кульбаба землю прикрашала,

Солодким ароматом навколо всіх вітала.

Запрошувала в гості яскравим переливом

І, сонечку всміхаючись, за вітром полетіла.

ЗАГАДКИ ПРО КВІТИ

Чудова квіточка така

Чорними брівками морга.

(Чорнобривці.)

У зеленнім зіллі

Виросло дівчатко —

У неї вії білі

Й золоті очатка.

(Ромашка.)

Осіння квітка сукню вділа

Рожеву, синю, ніжно-білу.

Стоїть, неначе їжачок,

У неї сотні пелюсток.

(Айстра.)

Прислів’я та приказки

Літо збирає — зима поїдає.

Що влітку родиться — взимку згодиться.

Зерно до зерна — буде мішок.

Готуй влітку сани — взимку віз.

Одна бджола багато меду не наносить.

«Дивні квіточки»

Вихователь читає вірш, діти імітують рухи відповідно до тексту вірша.

Прокидаються квітки —

Розпускаються пелюстки.

Вітерець дихнув тихенько,

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє, і квітки

Закривають пелюстки,

Тихенько засинають,

Голівками хитають.









Н авчальний блок знань

Дата

Вид заняття

Тема

Мета

Матеріал

01.07.2016

Ознайомлення з природою

«Посішаймо на гостини до бабусі Цибулини»


ознайомлювати дітей зі змінами, що відбуваються з рослинами; учити встановлювати елементарні зв’язки у природі (сонячне тепло і вода необхідні рослині для росту); привчати звертати увагу на форму рослини, її розмір,смак, властивості; учити правильно доглядати за цибулею; виховувати в дітей засади екологічної культури, пізнавальних інтересів, естетичного і морального ставлення до природи; учити елементарних правил взаємодії людини і природи.

пророщена цибуля, лійки, сапка


04.07.2016

Дидактичні ігри з сенсорного розвитку

«Склади букет»


дати знання дітям про культурні квіти(назву, колір, будову) Закріпити знання кольорів та величини. Формувати вміння поєднувати квіти в букет відповідно за кольором та викладати їх за величиною від найменшого до найбільшого. Виховувати бережливе ставлення до природи.

квіти різних кольорів та розміру, іграшка метелик.

04.07.2016

СХД


«Квітку поливаю, нехай зацвітає...»



розвивати в дітей естетичний смак, бажання робити аплікацію; учити добирати пелюстки однієї колірної гами та поєднувати їх із серцевиною квітки; розвивати здатність до осмисленого спостереження, творчу уяву; виховувати наполегливість, ініціативність.


1/2 аркуша паперу формату А4, тонованого зеленою гуашшю, паперові кружечки різних кольорів (пелюстки і серцевини квіток), ілюстрації із зображенням квітів і метеликів.

05.07.2016

Мовленнєве спілкування+ худ.літ.


"Допоможемо бабусі"

формувати уміння дітей імітувати пісню півника з різною силою голосу; навчати правильно будувати речення зі сполучником, узгоджувати слова-назви ознак із назвами предметів, утворювати слова із суфіксом -ик-; удосконалювати навички культури мовлення; формувати навички діалогічного мовлення; розвивати мовне дихання, уміння слухати інших, логічне мислення, увагу; виховувати бажання допома- гати дорослим.

Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами: село, город, овочі;

півник-іграшка, лист, картинки із зображенням села і міста, овочі, кошик, картинки із зображенням страв, гостинці.

07.07.2016

Зобразувальна діяльність


"Горошок для маленького курчатка"


закріпити знання дітей про город у дитячому садочку, про необхідність його доглядати; закріпити навички правильного садіння насіння (розкладати в борозенки, присипати землею) та догляду за рослинами; Формувати вміння малювати фарбами «горошинки» маленькі круглі форми відповідно стрючка та зафарбовувати їх виховувати зацікавленість, допитливість, бажання вирощувати рослини на городі..

іграшка півник, блюдця з горохом, картинка із зображенням гороху, грабельки, поливальниці, папір,вода в прозорому посуді, фарби, пензлі, серветки для обтирання рук.








Навчальний блок знань

дата

Вид заняття

Тема

Мета


Матеріал

07.07.2016

Екологічна стежина

«Не зламай гілку»


    1. Подорож за Червоною книгою.

    2. Спостереження на ділянці «Диво – рослини»(квітник)

    3. «Галявина мрій» свято квітів.



08.07.2016

Праця в природі


«Доглядаємо квіточки»



залучати дітей доглядати за квітами зеленого куточка, поливати, підпушувати, обприскувати та мити листя, розвивати бажання працювати разом.

горщики з квітами, лійки, вода, стека для підпушування землі.

12.07.2016

Мовленнєве спілкування+ худ.літ.


"Спостереження за берізкою"


продовжувати навчати дітей стежити за розповіддю вихователя, брати участь у розповіді, закінчуючи фразу, розпочату дорослим; удосконалювати уміння вимовляти звуконаслідування: «цвірінь- цвірінь», «ців-ців»; навчати бачити і відчувати красу природи, передавати настрій; дати уявлення про зовнішній вигляд та будову дерева; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, пам’ять, мислення; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Словник: активізувати вживання слів: берізка, стовбур, гілочки, листочки, білий, висока.

магнітофон, запис співу синички, синичка-іграшка, берізка.

14.07.2016

Екологічна стежина


«Послухай про що говорить дерево»


.

1 Спостереження за фруктовим деревом абрикос.

2. Художній опис дерева

3. «Мурашки – санітари» спостереження


















Спостереження

Дата

Об’єкт спостереження

Мета

Зміст спостереження

05.07

Розглядання квітів на клумбі

учити розпізнавати та називати квіти, що ростуть на клумбі.

Запропонувати дітям уважно розглянути квіти на клумбі. За допомо-

гою вихователя діти пригадують назви квітів: чорнобривці,

Чому наша клумба така барвиста та різнокольорова?

Чи знаєте ви назви квіткових рослин, які тут є? Хто може назвати

та показати їх?

Чи пахнуть квіти?

Як ви вважаєте, чи було б у нашому дитячому садку так само гар-

но, якби не було клумби?

Для чого посадили квіти?

Зробити висновок, що люди садять квіти, щоб було красиво

12.07

за айстрою


познайомити з айстрами, з’ясувати особливості вигляду цих квітів.

Як називаються ці квіти?

Якого вони кольору?

Якого розміру пелюстки, листя, стебло?

Можна прочитати вірш

19.07

В гості до тополі


поглиблювати знання дітей про тополю; розвивати спостережливість; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Загадка

Дерево родини вербових із високим прямим стовбуром, глянцуватими круглими із загостренням листками та квітками у вигляді повислих сережок, насіння — білий пух. (Тополя.)

Вихователь пропонує дітям підійти до тополі.

Бесіда

Чим тополя відрізняється від інших дерев?

Куди спрямовані її гілки?

Якого розміру, форми, кольору листя?

На що схоже насіння тополі?

Що має пушинка? (Насінину з чубчиків сріблястих волосків.)

Чому насінини літають?

Хто живиться насінням тополі?

Чи подобається вам тополя?

Чим саме?

Ми садили ліс у полі —

І дубочки, і тополі,

І осику, і ліщину,

І червону горобину. М. Стельмах













Спостереження

Дата

Об’єкт спостереження

Мета

Зміст спостереження

22.07

У гості до липки


ознайомлювати дітей з лікарськими властивостями липи; розширювати знання про користь липи для комах та людей; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Вихователь пропонує дітям підійти до липи.

Липень

Липа, липа, зацвіла! —

Засурмила всім бджола.

Гей, злітайтеся, подруги,

У гайок на край села!

Там уже не видно віт,

А лише пахучий цвіт. Т. Коломієць

Бесіда

Це дерево чи кущ?

Доведіть, що це дерево.

Запропонувати дітям глибоко вдихнути повітря.

Що ви відчуваєте?

Звідки цей приємний аромат?

Якого кольору квітки липи?

Хто обліпив квіти липи?

Що п’ють бджілки з квіток липи?

Що бджілки виробляють з липового солодкого соку?

Липовий мед найсмачніший та найкорисніший.

Яку користь приносить людям липа? А комашкам?

Що лікують липовим чаєм?

Чому не можна ламати квіти липи з гілками?

26.07

Квітка сонця


поглиблювати знання дітей про соняшник; з’ясувати особливості життя рослин, пов’язані з погодними умовами; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати любов до природи, вміння милуватися нею.


Загадка

Росте хлопчик гарнесенький

На городі в мене:

Чорні очі, жовті вії,

Капелюх зелений. (Соняшник)

Скоромовка

Бесіда

Які ви знаєте рослини-барометри? (Кропива, кульбаба, фіалка.)

Про яку рослину загадка?

Соняшник теж рослина-барометр.

Назвіть будову рослини.

Чим вона приваблює?

На що схожа голова соняшника?

В який бік вона повернута?

Звідки рослина одержала своє ім’я?

Чим корисний соняшник?

Хто любить смакувати соняшниковим насінням?

Що виготовляють з насіння соняшника?







Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри

Дата

Назва

Мета

Хід гри

6.07

Якої квітки не стало?»

закріпити назви квітів, які ростуть на клумбі.

Вихователь тримає в руках букет квітів. Він почергово ховає одну

з квіток і пропонує дітям назвати, якої з них не стало

13.07

«Який настрій у рослини?»

продовжувати вчити дітей доглядати за квітами; розвивати

фантазію, мислення; виховувати любов до природи.

Діти розглядають квіти на клумбі, визначають, у якої квітки який

«настрій», і пояснюють свою думку.

Разом із дітьми вихователь з’ясовує, що для того, щоб квіти були

пишними та веселенькими, їх необхідно доглядати

18.07

«Квіти»

закріпити вміння добирати до квітки пелюстки відповідної

величини та кольору; розвивати дрібні м’язи пальців рук.

Вихователь розповідає дітям, що осінь принесла в кошику багато кві-

тів, але пелюстки осипалися і переплуталися. Треба знайти пелюстки

такого самого кольору, як серединка у квітки, й пристебнути їх

21.07

«Квітка яка?»

збагачувати словник дітей прикметниками.

Вихователь пропонує розказати про квітку: «Квітка яка?» (Гарна,

чудова, пишна, чарівна, червона, запашна тощо.)

22.07

«Знайди квітку»


закріплювати вміння дітей знаходити та називати квіти на

клумбі.

Вихователь пропонує дітям знайти квітку, яку він називає. Діти зна-

ходять її, повторюють її назву.

25.07

«Назви частини дерева»


закріпити назви частин дерева (коріння, стовбур, гілля, листя); виховувати любов до природи.

Вихователь показує дерево, а діти називають його частини: коріння,

стовбур, гілля, листя

27.07

«Живе — неживе»

продовжувати вчити дітей розрізняти живу та неживу природу, визначати ознаки, за якими вони розрізняються.

Вихователь називає предмети живої та неживої природи. Якщо предмети належать до живої природи, діти піднімають руки вгору, пояснюючи свою відповідь, до неживої природи — відвертаються, пояснюючи свою відповідь.

29.07

Назви лікарську рослину»


продовжувати вчити дітей називати рослини з лікарськими властивостями.

Вихователь роздає дітям картки із зображенням лікарських рослин, діти повинні назвати рослину та її лікарські властивості. Гру можна проводити в парах.















Рухливі ігри

Дата

Назва

Мета

Хід гри

06.07

«Підбіжи до дерева»


закріплювати вміння дітей знаходити дерева майданчика за описом та називати їх.

Вихователь, не називаючи дерева, описує його, а діти відгадують, що це за дерево, і підбігають до нього.

14.07

«Чий вінок кращий»

розвивати вміння швидко орієнтуватися за умовним сигналом.


Дітей поділити на рівні групи. Кожна група стає в коло. На слова:

Візьмемось за руки,

Підемо на луки,

Там сплетемо віночок,

Станемо в таночок —

діти беруться за руки, йдуть по колу ліворуч, на останні слова зупиняються і піднімають руки догори.

Чий найкращий вінок,

Той і піде в танок.

Діти швидко опускають руки на плечі сусідам. Вихователь відзначає, яке коло виконало завдання швидше. Діти з цього кола танцюють, решта плескають.

26.07

«На зеленому лужку»


закріплювати вміння дітей бігати врозтіч, розвивати вміння орієнтуватися в природі.


Діти сидять на лужку з однієї сторони — це метелики. Одна дитина з сачком у руках.

Вихователь говорить:

На зеленому лужку

Метелики літають…

158 Розвивальні прогулянки в ДНЗ

З квітки пурхають на квітку,

Начебто стрибають!

Діти з вихователем бігають, відводячи руки в сторони.

Це метелики літають,

Крильцями розмахують.

На слова:

Вийшла Таня на лужок,

В неї в рученьках сачок…

Тож, метелики, тікайте,

Геть із лугу відлітайте. —

Дитина із сачком у руках починає ловити дітей «метеликів».

















Сюжетно-рольова гра:

09.07

«Магазин квітів»


закріплювати знання дітей про функціонування магазину квітів, вчити реалізовувати і розвивати сюжет гри; формувати навички культурної поведінки в суспільних місцях.


Ролі: продавці, покупці.

23.07

«Матуся вирощує квіти в саду»


вчити самостійно розподіляти ролі, творчо розвивати сюжет гри.

Ролі: мама, тато, бабуся, дідусь, діти, продавець квіткового магазину.


29.07

«Зелена аптека»

формувати вміння творчо розвивати сюжет гри

Ролі: фармацевт, хворі, лікар.



Пошуково - дослідницька діяльність

Дата

Тема досліду

Мета

Зміст досліду

7.07

Кімнатні рослини сприяють

очищенню повітря в приміщенні


формувати у дітей уявлення про те, що кімнатні рослини сприяють очищенню повітря у приміщенні; розвивати уважність,

допитливість.


Вимити водою листя фікуса, або іншої кімнатної рослини з великим листям.Разом із дітьми розглянути воду

(краще через збільшуване скло).Вона буде брудна, каламутна.Про що це свідчить?Кімнатні рослини збирають пил

із повітря. (Повторити цей дослід через день-два).


21.07

Збирання квітів для гербарію


ознайомити дітей з назвами осінніх квітів на клумбі дитячого садка, виділяючи характерні ознаки рослин; розширити знання дітей про

лікувальні властивості окремих із рослин.

Хід досліду


Діти збирають квіти на

квітнику(у два пакети).

В один пакет кладуть квітку щойно зірвану, а в інший – засушену. Через деякий час у пакеті зі свіжою квіткою з’являється пара.

З’ясувати:

. Звідки з’явилася пара?

. Чому засихають квіти?












ВИСНОВОК:

Проект забезпечує послідовність та системність формування у дітей знання про рослини , основ екологічної свідомості та природно - доцільної поведінки. Під час проведення проекту «Зелені простори України», діти отримали знання про флору своєї місцевості . Так, вихованців доцільно знайомили з зовнішнім виглядом рослин; розпізнають їх; знають назву, будову, умови необхідні для зростання ;отримали основні знання про умови необхідні для життя рослин, способи догляду за ними, розуміють їх значення у природі та у житті людини. Спираючись на спостереження та практичну діяльність у дітей сформована здатність до елементарних логічних міркувань.





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.