Екологічний проект з дітьми молодшого дошкільного віку «Город на підвіконні»

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

17.08.2020

388

26

4

Опис документу:
Завдання проекту:  долучати дітей до виконання посильних трудових дій;  розвивати інтерес до рослинного світу;  збагачувати, розширювати та активізувати словниковий запас дітей за рахунок загадок, прислів’їв, казок, віршів про овочеві культури;  формувати позитивні взаємовідносини дітей з дорослими та однолітками.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕРРИТОРІАЛЬНИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 192 «ВЕСЕЛКА» ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Екологічний проект

з дітьми молодшого дошкільного віку

групи «Ласунчики»

ТЕМА: «Город на підвіконні»

Підготувала вихователь: Литвиненко В.І.

Проект з дітьми молодшого дошкільного віку групи «Ласунчики»

Тема: «Город на підвіконні»

Мета проектної діяльності : пізнавально-дослідницький;

Зміст – інтегрований; груповий;

За тривалістю – середньостроковий (1місяць);

За характером контактів – у межах групи, з батьками.

Учасники проекту: діти, вихователь, батьки.

Мета проекту:

  • виховувати у дітей бажання брати участь у трудовій діяльності;

  • навчити саджати рослини, поливати рослини;

  • дати уявлення про вирощування рослин;

  • спостереження за зростанням рослин;

  • виховувати бережливе ставлення до рослин;

  • залучати батьків до активного життя дошкільного закладу в рамках організації та реалізації проекту;

  • формувати у дітей пізнавальний інтерес до рослин;

  • організація художньо-продуктивної творчої діяльності.

Завдання проекту:

  • долучати дітей до виконання посильних трудових дій;

  • розвивати інтерес до рослинного світу;

  • збагачувати, розширювати та активізувати словниковий запас дітей за рахунок загадок, прислів’їв, казок, віршів про овочеві культури;

  • формувати позитивні взаємовідносини дітей з дорослими та однолітками.

Етапи проекту

І етап – підготовчий

1. Створення умов для проекту «Город на підвіконні».

2. Вивчення методичних посібників та літератури з даної теми.

3. Підбір художньої літератури (прислів’я, приказки, вірші, казки, загадки, ігри).

4. Обговорення з батьками «Беремо участь у проекті «Город на підвіконні»».

5. Залучення батьків до придбання необхідних матеріалів (ґрунт, насіння).

ІІ етап – основний (реалізація проекту)

Мета: формувати уявлення дітей про будову рослин; етапи росту культурних

рослин; формувати пізнавальні, практичні і творчі вміння; виховувати етичні та естетичні почуття; розвивати мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; встановлення партнерських відносин між педагогом, вихованцем і батьками.

Заходи для реалізації проекту:

1. Бесіди:

Тема: « Що таке город і що на ньому росте»

Мета: вчити розрізняти предмети на городі; познайомити з трудовою діяльністю на городі; розширювати словниковий запас дітей; розвивати ігрові навики; продовжувати знайомити з назвами предметів оточуючого середовища (рослини на городі); сприяти розвитку мовлення.

2. Дослідницька діяльність:

2.1. Тема: «Будова рослин»

Мета: закріпити знання дітей про те, що цибуля має: корінь, цибулинку, пір’ячко; ознайомити з тим, що листок – джерело життя рослини; вчити дітей спостережливості; виховувати бережливе ставлення до природи.

2.2. Тема: «Зростання і розвиток рослин»

Мета: вчити дітей спостерігати за зростанням рослин, помічати зміни у їх розвитку; з'ясувати значущість кожної частини рослини; виховувати дбайливе ставлення до природи.

2.3. Тема: « Вода і рослини»

Мета: встановити наскільки вода необхідна для росту рослин.

Матеріал: 2 контейнери з цибулею (1-поливають регулярно, 2-й зовсім не поливають)

2.4. Тема: « Сонце і рослини»

Мета: визначити роль сонця в житті рослин.

Матеріал: 2 стаканчика з цибулею (1 стоїть на сонці, 2-й помістити в темне місце)

2.5. Тема: «Ґрунт і рослини»

Мета: виявити властивості ґрунту: має вагу, чорного кольору, сиплеться.

Матеріал: ґрунт у контейнерах.

2.6. Тема: «Догляд і рослини»

Мета: визначити наскільки рослини потребують догляду людини.

Матеріал: 2 контейнери з земле та цибулею (1 діти поливають, обирають сонячне місце, 2-й не поливають, поставили у темне місце)

3. Практична діяльність:

Мета: дати поняття про те, що форма у різних рослин різна; продовжувати вчити дітей правильно робити висновки про створення придатних умов для рослини (вода, світло, ґрунт); вчити помічати зміни, які відбуваються при рості; викликати інтерес до овочевих культур.

3.1. Відбір цибулинок.

3.2. Полив, догляд і спостереження за культурними рослинами.

4. Екологічні заняття:

4.1. Тема: «Світ овочів»

Мета: уточнити знання дітей про овочі та їх ознаки; розвивати логічне мислення; вчити правильно вживати узагальнюючі слова; слухати питання та давати відповіді; активізувати в активному словнику назви овочів, їх ознаки; розширити поняття дітей про взаємозв’язок людини з природою; виховувати пізнавальний інтерес до рідної природи; заохочувати до праці в довкіллі.

4.2. Тема: «Перші сходи»

Мета: дати уявлення про зростання і розвиток рослини, його послідовності і встановлення зв'язків між зростанням рослини та умовами навколишнього середовища; сприяти накопиченню дітьми досвіду уважного і дбайливого ставлення до зростаючих рослин; формувати інтерес до дослідів і експериментів; поповнити словник дітей новими словами.

4.3. Тема: «Овочі і фрукти – здорові продукти»

Мета: розширити та уточнити уявлення дітей про овочі, де вони ростуть; формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь; вчити визначати овочі на смак, називати їх колір; розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість.

5. Ігрова діяльність:

5.1. Дидактичні ігри: Чарівний мішечок, Відгадай на смак, Впізнай на дотик, Що росте на городі?, Що зайве?

5.2. Настільні ігри: Вершки і корінці, Овочі і фрукти.

5.3. Розгляд ілюстрацій з зображенням різних рослин, які можна вирощувати на підвіконні.

5.4. Сюжетно – рольові ігри: «Сім’я готує обід»

6. Художньо – продуктивна діяльність:

6.1. Розфарбовування картинок

Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти олівці за кольором, називати їх.

6.2. Ліплення «Цибулька»

Мета: вчити дітей впізнавати овочі у натуральному вигляді, називати їх; продовжувати вчити розкочувати із пластиліну кулю, витягувати хвостик; формувати інтерес до роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук.

6.3. Малювання «Цибуля»

Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти колір олівців; малювати різні лінії.

6.4. Аплікація «Тарілка з овочами»

Мета: розширити та уточнити знання дітей про овочі; закріплювати вміння розміщувати вирізані елементи на основі, акуратно наклеювати; виховувати навички колективної співпраці, обговорювати свої дії з іншими дітьми.

7. Розвиток мовлення

Мета: викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них; поглибити і розширити знання про цибулю; розширювати словниковий запас з теми; розвивати зв’язне мовлення.

7.1. Читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці», «Як овочі головного обирали», «Ходить гарбуз по городу».

7.2. Відгадування загадок про овочі і фрукти.

8. Робота з батьками:

8.1. Консультація для батьків: «Здорове харчування».

ІІІ етап – заключний

1. Зробити аналіз проведеної роботи.

2. Висадка цибулі у ґрунт.

3. Презентація проекту «Город на підвіконні».

Результати проекту:

1. Діти познайомились з ростом цибулі.

2. У дітей з’явився інтерес до дослідницької діяльності.

3. Через дослідницьку діяльність, діти получили елементарні знання взаємозв’язки в природі (якщо рослину не поливати вона засохне тощо).

4. У групі було створено «Город на підвіконні

5. Провели знайомство з художньою літературою, розглядали ілюстрації, проводили дидактичні ігри, бесіди.

6. Діти були залучені до діяльності при вирощуванні рослин, вони дуже активно брали участь у садінні, поливі. У них сформувалось позитивне ставлення до своєї праці та праці дорослих

7. Діти отримали позитивні емоції, радість від нових знань.

8. Батьки групи прийняли участь у реалізації проекту.

Література:

  1. Трембак К.С., Шевцова О. А. Екологічне виховання в ДНЗ. – Х.: Вид. група «Основа», 2016 – 223 с.

2. Волосникова Т.В. Основи екологічного виховання дошкільнят//Дошкільна педагогіка. – 2005. - №6. – с. 16-20.

5. Яришева Н.Ф. Методика ознайомлення дітей з природою. – К.: Вища школа, 1993. – 255 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.