Екологічний проект "Лісова феєрія"

Опис документу:
Девіз проекту: Неси добро у світ природи! Мета: прагнути зробити роботу з екологічного виховання цікавою, значущою та емоційно привабливою для учнів; навчити дітей розуміти природу; розвивати пізнавальну діяльність школярів, уміння спостерігати за природою, бачити в ній прекрасне; виховувати дбайливе ставлення до природи та відповідальність за її майбутнє.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПЕТРОПАВЛІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

КУП’ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Проект

«Лісова феєрія»

Вчитель:

Позднова О.М.

ЕКОЛОГІЧНИЙ ПРОЕКТ «ЛІСОВА ФЕЄРІЯ»

Девіз проекту:

Неси добро у світ природи!

Мета: прагнути зробити роботу з екологічного виховання цікавою, значущою та емоційно привабливою для учнів; навчити дітей розуміти природу; розвивати пізнавальну діяльність школярів, уміння спостерігати за природою, бачити в ній прекрасне; виховувати дбайливе ставлення до природи та відповідальність за її майбутнє.

Обладнання: плакати із гаслами ("Неси добро у світ природи", " Горнись до природи — не матимеш пригоди"); фотовиставка "Лісова феєрія"; мультимедійний проектор; презентації про роботу учнів з теми у групах; виставка виробів з природного матеріалу, малюнки.

Тип проекту: міжпредметний; груповий; середньої тривалості; творчий; за формою проведення — практична робота дітей з наступним святом-презентацією матеріалів проекту.

Команда проекту: учні класу; класний керівник; учитель музичного мистецтва; шкільний бібліотекар; батьки.

Актуальність проекту. Молодший шкільний вік — найбільш цінний етап у розвитку екологічної культури особистості. У цьому віці діти особливо чутливі до добра, допитливі. Саме в цей час слід закладати моральні основи, розвивати почуття прекрасного, уміння бачити красу природи. Тому екологічне виховання має починатися з раннього дитинства. У наші дні питання екологічного виховання набули нової актуальності. Розв'язувати його має сучасна школа.

Очікувані результати.

1. Активізація інтересу до навчання.

2. Удосконалення вміння учнів самостійно працювати, здобувати знання та досвід.

3. Підвищення культури міжособистісних взаємин.

4. Розвиток індивідуально-особистісної життєтворчості.

5. Використання набутих знань на практиці.

6. Усвідомлення учнями зв'язків у довкіллі, що виявляються у впливі діяльності людини на оточення.

7. Зміцнення зв'язку між школою та родинами.

Етапи роботи над проектом. Перед початком роботи над проектом провести підготовчий етап. Вибрати тему, обговорити проблемні ситуації. Спланувати роботу та визначити, над якими питаннями будемо працювати. Обрати форми роботи і засоби подання інформації. Створити творчі групи

(за бажанням). Поставити конкретні завдання для груп.

1-ша група "Лісовички". Знайти відповідь на запитання:" Як зберегти красу природи?", скласти правила поводження на природі. Провести акцію "Посади дерево".

2-га група "Хмаринки". Знайти відповідь на запитання:" Чому забруднюється повітря?". Розробити пам'ятку про правила поводження на природі

3-тя група "Квіточки". Знайти відповідь на запитання: "Які рослини є символами України?", "Які рослини занесені до Червоної книги України?", зібрати інформацію про лікарські рослини, дізнатися про умови догляду за кімнатними рослинами. Провести операцію "Посади квітку".

4-та група "Орнітологи". Знайти відповідь на запитання: "Що ми знаємо про птахів?". Провести акцію "Птахам — наша турбота".

План роботи.

1) Збирання даних з використанням різних джерел інформації.

2) Отримання консультацій у класного керівника, бібліотекаря, батьків.

3) Організація і проведення екскурсій вулицями села, до лісу, парку, річки.

4) Організація конкурсу малюнків, вироби із природного матеріалу.

5) Створення фотовиставки "Лісова феєрія".

6) Узагальнення зібраного матеріалу. Створення презентації творчих робіт у групах.

7) Проведення свята-презентації «Лісова феєрія».

Сценарій свята-презентації екологічного проекту «Лісова феєрія»

ДІЙОВІ ОСОБИ: Ведуча, Мавка, Реп’ях, Іванко, Мар’янка, Цариця вогню, Берізка, Пташка, Конвалія, Квіти, діти-«вогники», діти-«Краплинки».

(На сцені декорації лісу, звучить запис співу пташок)

Вступне слово вчителя.

Чи давно в були у лісі? Чи прислухалися до лісової тиші? До співу пташок, до шелесту дерев? Природа захоплює нас своєю неповторною красою. Ти милуєшся квітучим кущем калини, польотом лелеки, співом соловейка.

Перебуваючи в цьому ніжно-милому квітково-пташиному раю, ми насолоджуємося вічною красою, вчимося любити рідну Україну.

Пригадуються слова мудрої провісниці, яка застерігала людей: не рвіть квіти! Вони мають душу… Призначення квітів дарувати радість. Вийдіть в поле, в ліс, до річки, послухайте Голос Природи, насолодіться цим світом, в якому від нас, людей, залежить гармонія і краса.

Природа споконвічно не жаліє нам нічого, даруючи щедро всі свої дари…

А від нас щоденно просить лише одного, щоб до неї люди добрими були.

Природа – непрочитана книга. Спробуймо сьогодні торкнутися перших її сторінок. До вашої уваги маленька театралізована вистава «Лісова феєрія».

(Звучить мелодія лісу: голоси птахів, «голоси джерельця»)

Біля берізки прокидається від сну Мавка.

Мавка. Ох, як же я довго спала. Вже й сон-трава перецвітати стала, а хто мене збудив, Мавку Лісову? Мабуть, пташки.

Співає сойка, свище дрізд

Та гомонять шпаки.

Цілує сонечко листки

У ніжній, теплій ласці.

Шумить верхами буйний ліс,

Все оживає, як у казці.

(Діти співають пісеньку про сонечко)

Мавка. А чому це моя подружка берізка зажурилася? Додолу віти опустила, мов стомилася?

Берізка. Я мала берізка, виросту велика – не ламай мене. Тінь тобі я кину у гарячу днину – ти шануй мене. Від дощу сховаю, коли вища стану, ти полий мене.

(Діти виконують танок «берізка»)

Мавка. В лісі часто я блукаю,

Стежинку кожну добре знаю.

Там на галявині одній

Росте дуб – красень лісовий.

Під дубом тим мені чудово,

Там жолудят побачу знову.

Вони веселу вдачу мають,

Завжди пісень мені співають.

Жолудята, жолудята,

Йдіть до мене ви, малята.

(Хлопчики виконують пісню жолудят)

Мавка. Сонечко ясне тепленько так гріє,

І Трава барвиста ніжно зеленіє.

Гей, сестрички, прокидайтесь

Та росою умивайтесь.

В лісі вже туман розтанув,

Промінь сонця в тінь заглянув.

(Дівчата виконують танок квітів)

(Залітає до зали Сорока-«поштар»)

Сорока. Скре-ке-ке, скре-ке-ке!

Вам лист я принесла.

Учитель (зачитує).

Принесла нам Земля, листа

О! Чим стурбована вона?

Швиденько лист ми прочитаєм,

Про що вона у нас питає?

Що хоче нам розповісти?

І чим ми зможем допомогти?

Лист- звертання.

Моє звертання до людей,

Дорослих і малих дітей.

Погляньте, де ми живемо,

Що на землі ми творимо?!

Чом плаче матінка-природа?

Куди зникає її врода?

Чом ріки наші обміліли?

Ліси на звіра обідніли?

Будуємо все, руйнуємо нащо?

Цього й самі не знаєм ми.

Невже ми всі такі ледачі,

Ніщо не здатні зберегти?

Давайте разом всі візьмемось

Сади вишневі відновлять,

Поки не пізно, схаменемось,

Щоби новим Чорнобилем не запалать.

Нехай політик і учений,

Школяр і навіть немовля

Билинку кожну зберігає,

Щоб цвітом вкрилася земля.

Учитель. Який сумний лист. Чи можемо ми заспокоїти нашу Землю? Чим ми можемо допомогти? (Посадити дерева, посіяти квіти, зробити шпаківні, не рвати квіти в лісі, а лише милуватися ними).

(Звучить пісня «Деревце роду»)

Мавка. Як же радісно навколо,

Сонечко так сяє,

Спів пташиний, спів дитячий

мене звеселяє.

Але що це? Кроки чую…

Хтось лихий сюди прямує.

(До Мавки підкрадається Реп’ях, чіпляється до неї, Мавка лякається, тікає від нього).

Мавка. Ой, хто це мене вколов так боляче?

Реп’ях. Це я, Реп’ях – володар світу.

(Звучить пісня Реп’яха)

Я колючий харцизяка,

Я володар розбишак.

Якщо вдарю колючками,

то на тілі буде знак.

Не люблю краси природи

І не відаю добра.

Згинуть звірі, згинуть квіти,

вже чинити зло пора.

Реп’ях. Ага! Бачу, ти мене злякалась,

Від колючок заховалась

Та ще й зі мною не привіталась

Я під дубом сяду вмить.

І примушу всіх тремтіть.

Бо у лісі цім один

Я – господар лісовий.

Будуть всі переді мною трепетати,

«Ваша Колючкість» називати.

Мавка. Ні, не бути цьому. У нашому лісі всі шанують одне одного. І немає тут ніяких володарів.

Реп’ях. Ну тоді я вам покажу! Я вам усім таке влаштую! Зараз до лісу лихих дітей покличу, вони всі квіти позривають, гілля в лісі поламають, а птахів з рогаток постріляють. Ха-ха-ха!

(Реп’ях вибігає, а до зали заходять Іванко та Маринка, тримаючись за руки)

Маринка. Іванку, поглянь, а ось і лісова хатинка. А хто ж тут оселився?

(З-за хатинки виходять Білосніжка і сім гномів)

Білосніжка. Білосніжка мене звати, а це гномики-малята. У лісі своєму ми часу не гаємо, природу прекрасну оберігаємо.

Гном 1. Не ламай гілки дерев і кущів.

Гном 2. Не пошкоджуй кору дерев.

Гном 3. Не руйнуй пташиних гнізд.

Гном 4. Не лови диких тварин.

Гном 5. Не залишай після себе сміття.

Гном 6. Бережімо ріки, бережімо води, як матусю рідну, бережім природу.

Гном 7. Бережімо кожну квіточку й травичку, бо ми всі – природи рідної частички.

(Іванко і Маринка підходять до квітки конвалії).

Маринка. Ой, яка чарівна квіточка, зараз я її зірву та принесу додому. Хай росте і квітне в моїй вазочці.

Конвалія. Я завжди була б красива. І пахуча, і щаслива, якби в полі, лісі, лузі, мене вітали тільки друзі. Ті, що мене б не топтали і безжально не зривали.

Маринка. Цю квітку я не стану рвати, окраса лісу тут цвіте, а краще будемо саджати – хай в квітнику моїм росте.

(Іванко ловить пташку)

Іванко. А я спіймав малесеньку пташинку. Тріпоче серце пійманої пташки, в руках моїх не чує доброти. Моя пташинко, тільки не тремти.

Пташка. Пусти мене, мій друже, на свободу. Я доброти твоєї не забуду зроду.

Іванко. Я ж лагідно тебе тримаю, пташко. Хіба ж не воля це? Хіба ж це тяжко – від мене взяти кілька зерен?

Пташка. Пусти мене, Іванку, милий. Дорожча воля, ніж зерно твоє. Страшна, хоч навіть лагідна та сила, яка розкрити крилець не дає.

Іванко. Лети, співай у небі голубому, хай я й малий, та зрозумів усе. Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе.

(Заходить Реп’ях)

Реп’ях. Що за діти, хіба ж це помічники? Вони ж піклуються про ліс та про його мешканців! Ось що зараз я вчиню: піду до Цариці вогню, іскру гарячу у неї візьму і все навкруги запалю.

(На трон сідає Цариця вогню)

Цариця вогню. Іскра гаряча моя, небезпечна. В добрих руках для добра є доречна. А у недбалих – все спалить до тла, сила моя благодатна й страшна.

Реп’ях. Старість настала, морозить всю спину, а без вогню не запалити каміну.

Цариця вогню. Хату зігріти? То прошу, будь ласка. Ось тобі іскра, слідкуй, щоб не згасла.

Реп’ях. Дякую, Царице, за добрість твою. Я їх нагрію, я їм зроблю! Іскро, ти скачи негайно в глицю, ліс відразу ж загориться. Запалає у вогні, залишаться лише пні! Гей, вогонь, гори, не бійся, хай палає все у лісі.

(Діти виконують танок вогників)

Мавка. Бідний ліс вогнем палає, очі димом застилає. Треба ліс нам рятувати – Дощові краплинки звати.

(Виходять «краплинки». Діти виконують танок краплинок).

Реп’ях. От прокляття, як швидко згасло багаття. Мало накоїло зла, мавчина сила гору взяла. Хух, я стомився, трошки спочину, сьогодні працюю весь день без упину.

Мавка. Навколо гляньте, як прекрасно, цей луг, цей ліс і небо ясне, а щоб природу берегти, старатись маєш я і ти.

А з Реп’яхом нам що робити? Згадала я, бабуся розповідала, що в насінні дуба є чарівна сила.

Як з’їсть Реп’ях насіння те, він подобріє й зацвіте. А щоб ліки діяли ще дужче, додати треба трав цілющих. Отож, берімось всі до діла! У злагоді – велика сила.

(Діти збирають по залі лікарські трави)

Іванко. Ось зірвав я біля тину букетик лікарських рослинок.

(Мавка кладе всі трави в горщик, готує зілля, бризкає чарівною водою на Реп’яха, примовляючи: «Сили добрі, поможіть, квітку з Реп’яха зробіть».)

Реп’ях. Порятуйте, хто тут є! Сили злої не стає. Поколю всіх, розмету, що зі мною? Я цвіту!

Мавка. Не хвилюйся ти даремно, ми ж піклуємось про тебе.

Реп’ях. Квіткою зробився я, розцвіла душа моя. Як добро міняє нас! Надійшов щасливий час.

Мавка. Щастя знов у ліс прийшло, ми гуртом збороли зло.

Учитель. Діти, природа навколо нас така гарна! Але люди дуже шкодять їй. Ця шкода така велика, що рослини і тварини можуть зникнути. А без них життя людини неможливе, бо повітря не буде очищуватися і стане отруйним, людина не матиме змоги милуватися природою, слухати пташиний спів. Для того, щоб не знищувати природу, в рамках роботи над проектом ви склали правила поводження з нею.

Зараз ми їх повторимо за допомогою знаків-малюнків.

Перший знак ось такий. І про що ж він нагадує?

  • Правильно. Цей знак забороняє людям руйнувати мурашники. Адже мурашки приносять користь, вони рихлять землю, щоб в неї краще проникало повітря і вода.

  • А про що говорить цей знак?

  • Правильно. Цей знак забороняє рвати квіти. Коли зірвати квітку, то вона перестає пахнути, швидко в’яне і помирає.

  • Допоможіть мені, будь ласка, дізнатися, про що нагадує цей знак.

  • Правильно, цей знак говорить, що не можна залишати після себе сміття.

  • Молодці! Запам’ятали правила поводження в природі!

Дит. 1. Хай рибка гуляє в ставку,

Хай пташка співає в садку,

У лісі стрибають звірята,

У небі літають пташата.

Дит. 2. Збережемо жито в полі

І орла на вольній волі.

Хай радіють усі діти

І зростають, наче квіти.

Мавка. А для цього ми повинні буть з природою єдині.

(Всі виконують пісню «Збережемо природу»)

Учитель. Отже, діти, мудра природа навчає нас багато чому. Птахи вчать співу. Бджолиний рій вчить трудової дисципліни, навчає жити у праці та справедливості. А дерева всіх порід, увесь веселий лісний рід – дружби вчать міцної.

Оберігати й любити природу – значить оберігати і любити Батьківщину. Адже Батьківщина – це запах сосни і ялини, аромат полів, синє весняне небо.

І ми з вами, діти, повинні міцно любити й берегти найкращу й найбагатшу землю – Україну.

Поглянь, дитино, на бездонне небо,

А он тополі в небо потяглись.

Для щастя зовсім небагато треба,

Лише навколо себе придивись.

І ти побачиш сонячне проміння,

Що поміж листям лине до землі.

І луг зелений росяний в цвітінні.

Кружляють в синім небі журавлі.

А скільки звуків, щебету і співу!

Навколо все звучить, стрічає день.

Іди і ти по цій землі щасливо,

Радій, всміхайся і співай пісень.

Бо ти живеш! Ти на Землі – людина!

Захоплюйся, дивуйся, усміхнись.

І пізнавай цей світ щодня, невпинно,

І бачити красу навколо вчись!

На згадку про наше свято-презентацію отримайте «Пам’ятку поводження на природі», яку склала одна із наших груп.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00