Екологічний проект «Чи не завдаємо ми шкоди тварині, коли беремо її в свій будинок?»

Опис документу:
Мета проекту: поглибити знання дітей про домашніх тварин, вивчити проблеми життя тварин з людьми та визначити можливості покращення їх умов проживання та здоров’я, виховувати добродушне відношення до всього оточуючого. Екологічний проект з дітьми 4 класу . Матеріал містить цікавинки про домашніх улюбленців, пораджи-попередження, значення домашніх тварин в житті дітей, фото домашніх тварин, які є у дітей 4 класу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«…Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе»

Дмитро Павличко

«Захистімо друзів наших менших»

«Чи не завдаємо ми шкоди тварині, коли беремо її в свій будинок?»

поглибити знання дітей про домашніх тварин, розвивати мовлення учнів, вивчити проблеми життя тварин з людьми та визначити можливості покращення їх умов проживання та здоров’я, виховувати добродушне відношення до всього оточуючого.

  • Навчити дітей самостійно збирати інформацію;

  • Проводити дослідницьку роботу по вивченню життя та поведінки домашніх тварин;

  • Надати практичні рекомендації в покращенні життя та здоров’я тварин.

ознайомлення з додатковою довідковою літературою про домашніх тварин, спостереження за домашніми тваринками вдома, творча робота учнів.

  • У собак 42 зуби. Шість пар гострих різців спереду. Дві пари великих іклів. Інші зуби – корінні. Різці і ікла собаці особливо необхідні: ними він кусає і розриває їжу.

  • Мозок собаки важить 100 г, кішки – 32 г.

  • Собаки вміють сміятися. Сміх кращих друзів людини – це пирхання, що свого роду повторюється: почувши його, навіть в записі на плівку, інші собаки починають виляти хвостом.

  • Найбільший собака належить до породи англійський мастиф і сенбернар. Рекорд найважчого собаки належить англійському мастифові Зорба (1989) – 155,6 кг.

  • Кішка за своє життя може мати більше 100 котенят.

  • У котів потіють лише подушечки лап.

  • Коти можуть видавати близько 100 різних звуків. Для порівняння – собаки лише близько 10.

  • Чим більше ви говорите з котами, тим більше вони говорять з Вами.

  • Якщо кішка біля Вас, і її хвіст тремтить – це найбільше відчуття любові, яке вона може виразити. Коли хвіст починає опускатися, значить, настрій змінився – можна відійти, вона не образиться.

  • Коти відчувають запахи в 14 разів сильніше, ніж люди!

  • Ніколи не годуйте котів собачим кормом. Потреба котів в протеїнах в п’ять разів більша, ніж у собак.

  • Коли ми гладимо кота, у нас знижується частота серцебиття і кров’яний тиск. А люди з сердечно-судинними захворюваннями мають шанс прожити довше, якщо у них є кіт, на відміну від тих, хто не має ні кота, ні собаки.

  • Перш ніж привести додому тварину, треба запитати дозволу у батьків.

  • Мами і тата! Не забороняйте дітям мати домашніх улюбленців! Витрати на них – ніщо в порівнянні з тією радістю, яку вони вам подарують.

  • Ніхто не має права спричиняти біль та страждання тварині.

  • Ніхто не має права викидати тварину або жорстоко з нею поводитися.

  • Будь-яка людина, яка вирішила утримувати тваринку вдома, несе повну відповідальність за її життя та здоров’я.

  • Власник тварини повинен забезпечити їй спеціальний догляд і турботу, в залежності від породи та особливостей тварини.

  • Не забувайте мудрість: «Немає поганих тварин – є несумлінний хазяїн.»

Напевно, свого часу будь-які батьки задаються закономірним питанням: як уживуться в квартирі маленька дитина і собака, а може бути, кішка, морська свинка або взагалі кілька тварин відразу?

А якщо домашнього вихованця ще немає - чи варто заводити його, в якому віці дитину можна відреагувати на його прохання завести домашню тварину, та й як ця подія вплине на сімейний уклад? Раптом дитина завдасть шкоди домашньому вихованцеві? Або навпаки?

З іншого боку, всі знають, скільки свіжих емоцій можуть внести в нашу повсякденність домашні тварини, і їх значення в розвитку дітей складно переоцінити.

Саме природа стає найважливішим засобом розвитку і виховання. Світова педагогіка вважає головною метою виховання всебічний розвиток особистості підростаючої людини, у тому числі інтелектуальне, естетичне, моральне, а також трудове і фізичне. Отже, про все по порядку.

Поза сумнівом, тварини - це джерело перших знань дитини про природу. Дитина, побачивши тварина, тягнеться до нього, дізнається назви та відмінності між різними тваринами, знайомиться з їхньою поведінкою.

Крім того, тварини - прекрасний засіб розвитку сенсорики. Тут з природою не може зрівнятися жодна, навіть найдосконаліша, навчальна іграшка! У спілкуванні з тваринами дитина вчиться сприймати об'єкт через органи чуття: відчувати форму, величину і колір, а також запах, розташування в просторі, тип рухів, м'якість шерсті і її фактуру, та й безліч інших "параметрів".

Тварини дають грунт для розвитку логічного мислення у дітей. На основі отриманих з життя уявлень про тварин дитина вчиться бачити різноманітні зв'язки і залежності: наприклад, кішка нявкає біля миски - значить, зголодніла, затаїлася і притиснула вуха - полює ...

Тварини стимулюють безліч різних видів діяльності: спостереження і гру, праця, творчість, змагальний процес - в результаті у дитини формується здорова допитливість, він вчиться бути спостережливим, у неї розвивається фантазія.

У ході спілкування з тваринами у дитини розвивається почуття прекрасного: діти вчаться бачити природну красу домашніх вихованців. А ця краса, в свою чергу, стимулює дитячу творчість. Дитина прагне відобразити свої переживання з твариною у віршах, оповіданнях, а головним чином в образотворчому мистецтві.

Поруч знаходиться і інша сфера вплив, а саме - моральне виховання дитини за участю тварин. Вихованці стають джерелом і перших переживань, і першою радості. У спілкуванні з твариною дитина відчуває передусім позитивні емоції, адже в сучасному суспільстві саме їх-то найчастіше і не вистачає.

У той же час дитина при спілкуванні з твариною природним чином навчається виявляти дбайливе і турботливе ставлення до всього тваринного світу. Так дитині прищеплюються поняття екологічної культури, яка є складовою частиною культури духовної.

Дитина знайомиться з найпростішими трудовими операціями. Під керівництвом дорослих він набуває перші навички з догляду за твариною. При цьому дитина отримує і додаткові знання про умови життя тварин у природі і в умовах будинку.

Тварини незамінні в зміцненні фізичного і психічного здоров'я дітей: в процесі прогулянок з собакою, ігор з кішкою або кроликом, та й при догляді за вихованцем діти прекрасно удосконалюються фізично.

Не будемо забувати, що тварини - це своєрідна "швидка психологічна" для дітей: компенсуючи самотність, вихованці знімають психоемоційне напруження, дають можливість пограти і навіть поговорити з собою, погладити або потискати себе - це важливо, особливо коли у дорослих не вистачає часу і сил на спілкування зі своєю дитиною. Тварина не замінить батьківську любов, але спілкування з пушистиком буде дитині дуже корисно.

нерішучим і замкнутим дітям домашні вихованці нерідко замінюють друзів, і тоді діти довіряють тварині свої таємниці, радості і печалі, хваляться своїми досягненнями та здібностями - адже тварина не відмахнеться, не сміятиметься і нікому не розкаже. А ще завдяки вихованцеві така дитина може легше завести друзів і серед дітей, наприклад, під час спільних прогулянок з собакою у дворі чи парку.

Діти егоцентричні: вони не можуть себе поставити на місце іншого і зрозуміти, що він почуває. Тварини ж просто не вміють приховувати свій стан і відчуття, і при спостереженнях і спілкуванні з тваринами діти навчаються співчуття, співпереживання, розуміння оточуючих - а це важливо для життя дитини в суспільстві.

Зайве рухливі діти в спілкуванні з тваринами вдало "скидають" надлишок своєї енергії, при цьому направляючи її в потрібне русло.

Тварини не говорять, але видають звуки, оповіщаючи про свої потреби і настрої, рухами, позою, поглядом. Так діти вчаться розуміти без слів і тварин, і людей.

Наявність тварини в будинку дисциплінує: дитя швидше і краще зрозуміє, що все живе вимагає догляду, харчування, можливо - перебудови розпорядку дня у відповідності до потреб тварини. У дитини виховується почуття відповідальності, потреба і вміння піклуватися не тільки про себе, а й про інших - а це найкраща щеплення від егоїзму, особливо якщо дитина в сім'ї одна.

Діти, як правило, не бояться собак і виявляють до них інтерес. Але якщо чому-небудь ваша дитина стала відчувати страх перед собаками, кращим "ліками" було б завести цуценя - обов'язково маленького, симпатичного, щоб викликав виключно позитивні емоції. Спілкуючись і граючи з ним, дитя поступово впорається зі своїм страхом щодо інших тварин, знайде упевненість в собі.

Оцінить кожен, у кого коли-небудь були або є домашня тварина, і їх значення в розвитку дітей у плані становлення характеру. Так, психологи стверджують, що діти, у яких вдома живе кішка, відрізняються безпосередністю і м'якістю, але в той же час незалежністю в поєднанні з творчими здібностями. Діти, у яких є собаки, виявляють акуратність і зібраність, схильність до лідерства, вони дисципліновані, товариські. Ці особливості характеру викликані рисами поведінки самих тварин: логічно, що потреба собаки в керівній ролі людини і готовність йому підкорятися, а також її здатність до дресирування виробляє у дитини відповідальність, лідерські якості, необхідність же виводити одного на прогулянку кілька разів на день дисциплінує дитини.

Останнє - але, можливо, головне: спілкуючись з тваринами, піклуючись про них, дитина вчиться любові, доброти, бережного ставлення до всього живого - того, чого нашому суспільству дуже часто не вистачає.

«Собака — єдина істота, яка любить вас більше, ніж ви самі.»
         (Генрі Уіллер Шоу)


«В будинку, де є кішка, інших прикрас не потрібно»

(Уеслі Бейтс)

За що душа в людини не болить?
Мабуть, за те,що її зовсім не турбує!
Бува,ідеш, а собача сидить,

Воночекає,хто ж йоговрятує?!
Гримить гроза,чито снігиметуть,
А бідолахінікудисховатись!
А люди йдутьсобікудись і не збагнуть,
Що все в життів нихможе теж змінитись!

Щоцеживе та кинутезвіря,
Сидить із жалем дивиться у вічність,
Воно гадає,щойого зоря
Зайшла…(така людська бездушність!)
Буває,щохлібцяйомудадуть,
А хтось на нього з жалем просто гляне,
А ще,бува,щовзагаліпоб'ють,
Бо цезвіряоднаково зів'яне!

Але ніхто не думає про те,
Що в їхжиттівмитьможе все змінитись,
Щоможе й сам,як собача оте,
На тому ж місці завтра опинитись!
Тожбудьмо,люди,щиримизавжди!
Не допускаймодій таких безпечних!
Дивіться з добротою навкруги,
щоб захистити друзів наших менших!!!

Підготувала: Каліберда Марія Юріївна

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!