Екологічний квест "Вартові довкілля"

Опис документу:
Проводився для вчителів біології на районне методичне об'єднання, може бути використаним для учнів 5-11 класів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Укладач: Веремчук Інна Володимирівна, учитель біології

Навчальний заклад: опорний заклад «Шпанівський НВК «школа-сад»

Екологічний квест

до Дня юного натураліста

«Вартові майбутнього»

Девіз:

«Великі справи починаються

з маленьких вчинків»

Мета квесту:

  • мотивувати вчителів використовувати нетрадиційні ігрові методики навчання та виховання учнів з метою формування в них екологічної свідомості та почуття відповідальності за власні вчинки та майбутнє планети;

  • вдосконалення морально-психологічних якостей: рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в колективах;

  • організація майстер-класу з проведення квесту для вчителів;

  • формування позитивного емоційного настрою всіх учасників.

Учасники: вчителі біології Рівненського району, члени гуртка «Юні екологи» (5 команд).

Тривалість квесту: 1,5 години.

Місце проведення: приміщення школи (кабінети: обслуговуючої праці, бібліотека, учительська, актова зала, кабінет медичної сестри, рекреації та двір школи).

Обладнання :

  • мішечок мольфара із маленькими сувоями-побажаннями 5 кольорів (зелений, жовтий, блакитний, червоний, рожевий) – поділ учасників на команди

  • фотозона, стіл, ватман (5 шт.), клей та частини тіла різних тварин;

  • термоси із завареними чаями із лікарських рослин;

  • завдання-підказки для визначення певної рослини;

  • клеєвий пістолет, банки, пластикові пляшки, шматки тканин, ґудзики, шнур, намистинки тощо;

  • чистий папір, олівці, ручки;

  • папір, кольорові олівці, фломастери;

  • 5 маршрутних листів для координаторів станцій;

  • маршрутні листи для команд.

Підготовка до квесту:

  • розробка завдань;

  • добір реквізиту;

  • обладнання приміщень, у яких проводитиметься квест;

  • роз’яснення учасникам правил квесту.

Шановні колеги!

Сьогодні ми з Вами не будемо на уроці, які ми всі проводимо постійно, практично щоденно. Я переконана, що на кожен урок завжди щось шукаємо для мотивації, адже сучасних учнів зацікавити вчитися не просто, усі ми використовуємо різноманітні форми і методи навчання для підвищення якості навчання учнів та, знову ж таки, мотивації їх до навчання. Але сучасні діти – це вже інше покоління цифрових технологій, їх уже називають поколінням Z, а ми з Вами ще Y і досить часто одні і ті ж речі ми сприймаємо по-різному. Хоча ми відрізняємось, але є і спільні риси – це природньо любов до відпочинку та ігор. Саме тому, на наше методичне об’єднання я запропонувала провести позакласний захід та трішки погратись, виконуючи завдання квесту «Вартові майбутнього».

Тему вибрала таку, тому що мене особисто вона дуже болить, а достукатись до сердець дітей, батьки яких цього не усвідомлюють не просто. Хоча я намагаюсь робити це постійно і в першу чергу, показуючи власним прикладом:

  1. У школі і вдома збираю макулатуру (для прикладу: самостійні дітей показую, а папірці потім забираю назад, зошити для лабораторних і практичних робіт також в кінці навчального року віддаю лише бажаючим, ватмани намагаємось використовувати з двох сторін, до речі, такі кроки ви побачите і нашому сьогоднішньому квесті).

  2. У закладі організували скриньку для збору елементів живлення (батарейок). Діти та вчителі знають, де вона знаходиться, і час від часу вона поповнюється, хоча не думаю, що так як могла б. До речі, дошкільний підрозділ також поінформований і періодично гуртківці навідуються туди для поповнення нашої скриньки.

  3. Металеві кришки та баночки із під консервації також збираємо окремо до металу (вдома).

  4. Із побутовими відходами в селі взагалі проблем немає.

  5. А от із пластиком – катастрофа! Я уже дійшла до того, що відмовилась від гігієнічних паличок, намагаюсь користуватись екосумками, по мінімуму використовувати повітряні кульки (дитина, ще не усвідомлює наслідків – замаленька). А от посуд із гігієнічних засобів? А як подивлюсь на китайське упакування іграшок або інших речей, то просто жах охоплює!

  6. Нещодавно бачила відеоролик про священника на Західній Україні, який організував у своєму селі роздільний збір сміття та ще й на цьому село почало заробляти кошти. Ця ідея глибоко засіла у мене в голові та постійно мене мучить, що також потрібно організовувати щось подібне, але наразі не вистачає часу щоб зібрати необхідну інформацію та звернутись з ініціативою до місцевої влади.

(відеоролик)

Сьогоднішнім квестом я хочу звернути вашу увагу на те, що навіть маленькі наші вчинки в сумі зроблять велику справу для нашої планети.

А щоб мій виступ не навіював на вас лише сумні думки, ми з учнями дістали для вас мішечок мольфара із віщуваннями на майбутнє, вартовими якого ми зараз з вами станемо і, сподіваюсь, залишимось «Вартовими майбутнього» на все життя.

Отож, кожен із вас отримав, якесь передбачення, а крім того, попав у команду однодумців. Зараз ви повинні розділитись на команди за кольором папірця із віщуванням.

Увага! Нагадаю вам

Правила квесту:

  1. Учасники квесту об’єднуються у команди, обирається капітан.

  2. Кожній команді видається маршрутний лист, згідно якого вони проходять станції.

  3. Після виконання завдань координатори роблять відмітку у маршрутному листі.

  4. Учасники повинні дотримуватись правил квесту.

  5. Координатор дає команді завдання лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті.

  6. За кожне виконане завдання команда отримує від 1 до 5 балів.

  7. Після проходження останньої станції команда здає маршрутний лист координаторам гри.

  8. У квесті перемагає команда, учасники якої набрали найбільшу кількість балів, виконавши усі завдання .

Наступне завдання – обрати капітана команди та придумати її назву – 5 хв.

Капітани представляють команду та отримують маршрутні листи.

Маршрутний лист:

  1. Станція «Фітознахарі» - кабінет медичної сестри.

  2. Селфі станція «Дендрологічна» - територія школи.

  3. Станція «Hand madе: Нове життя старих речей» - кабінет трудового навчання.

  4. Станція «Перлини народної мудрості» - бібліотека.

  5. Станція мистецька «Природоохоронні знаки» - кабінет біології.

  6. Станція «Фантазери - зірки інстаграму» – актова зала.

Зразок маршрутного листа

Маршрутний лист ____

Капітан__________________________________________

станції

Назва станції

Місце розташування

Бали

Координатор

1

«Фітознахарі»

кабінет медичної сестри

І поверх

2

Селфі станція «Дендрологічна»

територія школи

вхід

3

«Hand madе: Нове життя старих речей»

кабінет трудового навчання

І поверх

4

«Перлини народної мудрості»

бібліотека

ІІ поверх

5

«Природоохоронні знаки»

кабінет біології

ІІ поверх

6

«Фантазери - зірки інстаграму»

актова зала

ІІ поверх

Зразок маршрутного листа координатора

Команда

Бали

  1. Станція «Фітознахарі» - вгадати лікарську рослину за смаком чаю, назвати її цілющі властивості – кабінет біології (липа, ромашка, мʼята).

  2. Станція «Дендрологічна» - знайти рослини за підказками та зробити селфі поблизу них - територія школи.

  3. Станція «Hand madе: Нове життя старих речей» - кабінет обслуговуючої праці – створити красиву річ із набору наявних речей.

  4. Станція «Перлини народної мудрості» - прислів’я та приказки про природу – бібліотека.

  5. Станція мистецька «Природоохоронні знаки». Завдання: намалюйте природоохоронні знаки на тему «Не зривайте квітів», «Бережіть зелені насадження», «Дбайте про чистоту водойм», «Бережіть ліс від пожеж», «За життя без сміття!», «Чисте довкілля – чисте сумління».

  6. Станція «Фантазери - зірки інстаграму» - оригінальне фото в фотозоні із фантастичною твариною та придумати розповідь про неї – актова зала.

Визначення переможців, нагородження та обмін враженнями.

Список використаних джерел:

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.