Екологічна гра ." Дивосвіт природи. Птахи нашого краю".

Опис документу:
Сценарій екологічної гри "Дивосвіт природи. Птахи нашого краю" Під час гри учні розширюють, узагальнюють та систематизують знання про птахів, вчаться розпізнавати птахів. Гра прищеплює любов до природи, бажання захищати її від знищення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Дивосвіт природи. Птахи нашого краю (екологічна гра)

Мета: розширити, узагальнити та систематизувати знання про птахів, перевірити вміння розпізнавати птахів, розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, спостерігати , аналізувати, робити висновки, уміння порівнювати і узагальнювати;

розвивати уміння декламувати вірші;

виховувати любов до природи, бажання захищати її від знищення, бережне ставлення до пташок.

Обладнання: малюнки , твори дітей, роздатковий матеріал , картки, малюнки птахів.

Хід кроку

І. Організація класу

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Яка прекрасна наша Батьківщина! У будь яку пору року вона чарує око то яскравими барвами літа або золотої осені , то казковою красою зими або буйним цвітінням весни…. Але найгарніший куточок природи залишається мертвим, якщо його не оживляють птахи! Невід’ємною частиною лісів, луків, степів є птахи. Вони найкраща прикраса парків, садів, своїм яскравим забарвленням, дзвінкою піснею вони роблять природу радісною й приємною.

Птахи, як і люди , мають різний характер: зустрічаються спритні та повільні, хитрі та жадібні, дружні та веселі, інколи навіть можна зустріти й забіяк. У природі повинна бути гармонія.

2. Девіз гри

Учитель. Сьогодні ми з вами проведемо захід у формі гри під девізом.

Девізом сьогоднішньої гри будуть такі слова :

З природою живи у дружбі ,

то й буде вона тобі у службі.

3. Інструктаж про правила гри

Учитель. Для гри ми поділилися на 2 команди «Снігурі» і «Жайвір», такі своєрідні зграйки пташок.

За правильну відповідь , за правильно виконане завдання команда отримує зірочку. Перемагає та команда , яка зможе набрати найбільшу кількість зірок.

4. Девізи команд

Учитель. Щоб почати гру кожна команда представить нам свій девіз

1 команда

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду

2 команда

Природа рідна – наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха.

5. Представлення команд

1 капітан

Ми любимо зиму і тому назвою команди ми обрали зимню пташку

Подивіться у дворі

В чорних шапках снігурі

Ще й червоні фартушки

Одягли собі пташки

Значить сніг і холоди

Наближаються сюди

Снігурами через те

Їх тепер і ви звете.

Учитель. Отже, перша команда називається «снігури»

2 капітан

Ми любимо літо і тому ми обрали для назви літню пташку.

Жайвір в небо високо літає

Жайвір найперший весну зустрічає

В нього високий дзвінкий голосочок

Ніби то срібний бє молоточок

Ніби він тягне нитку сріблясту

З неба до лану людям на щастя

Учитель. Друга команда у нас «Жайвір»

ІІ. Гра.

1.Завдання «Відгадай»

Учитель. Кожна команда отримує перше завдання

Кожна команда отримала 3 картки з назвами птахів, вам потрібно за описом відгадати птаха і показати його назву на картці.

Г*р*б*ц* Сн*г*р

С*в* С*р*к*

Д*т*л С*н*чк*

*маленькі птахи з короткими округлими крилами. спина птаха коричнева, на щоках чорні плями. ніжки коротенькі, але міцні, дзьоб тонкий. горобці охайні, весь час чепуряться.( Горобці )

*має довгий хвіст, міцний дзьоб, червону латку на голові та біля хвостика.( Дятел)

*красивий спокійний , малорухомий птах. Крила і хвіст у нього чорні , груди – червоні. (Снігур)

* пізнаємо по жовтій грудці, ніжно – голубому пірячку на голові , зеленувато – голубій спинці. (Синичка)

2. Завдання називається «Чарівна торбинка»

Учитель. Ми з вами відгадали птахів рідного краю, а зараз відгадаємо екзотичних птахів .Потрібно відгадати що у торбинці

1)У торбинці лежить зелений фрукт, назва якого збігається з назвою птаха. Що це за фрукт і що це за птах?

Ківі новозеландський нелітаючий птах. Дорослі ківі завбільшки такі, як кури. У них недорозвинені, сховані під хутроподібним пір'ястим покривом крила. Ківі вкрита густим пухнастим пір'ям, тому схожа на хутряний м'яч. У ківі добре розвинений нюх, а ніздрі — на кінчику дзьоба, щоб легше знаходити поживу під листям, у ґрунті. Живуть у густих підлісках. Живляться червами, личинками, ягодами та фруктами.

2)Вгадайте назву птаха яка збігається з назвою фрукта помаранчевого кольору? Цей фрукт лежить у торбинці

У природи завжди є чому повчитися. Так пташка мандаринка - володіє зухвало-привабливим оперенням, надзвичайно витривала

3. Завдання «Конверт»

Учитель. У конвертах у вас загадки в яких зашифровані назви птахів, такі вірші акровірші вам уже відомі ми на уроці читання ми працювали з акровіршами

Лиха зима сховається, чого ходить по болоті?

А сонечко прогляне, а щоб жабку там спіймати,

Сніжок води злякається, принести в гніздечко потім

Тихенько тануть стане, - любим діточкам пухнастим,

І здалеку бистресенько як то добре дбає мати.

Вона до нас прибуде,

Кому – кому любесенько,

А дітям більше буде.

Зранку , вдень і в надвечіря сіла на березі білобока,

Облітаю ліс уздовж і в ширя. Обережно примощується вона,

Занесу своє яєчко роздивляється , щоб ненароком

У чуже якесь гніздечко обіч десь не пропустити кабана,

Легко всівшись на суку, коня, лиску, зайця, вепра чи людину,

Я роки лічу: ку – ку! А помітила – стрекоче без упину.

Ширяє над лісом високо, Сидить хитра баба аж на версі граба.

У поле заверне , що обіч, «ой не злізу з граба! – дурить діток баба

Лиш тільки прицілився оком- Вловіть мені тую курочку рябую,

І зразу пірнає на здобич. А я подарую грушку золотую.

Кролят, пташенят, забирає,

А часом і курку хапає.

4.Завдання «Фонограма»

Учитель. За звуком птахів відгадайте що це за птах.

5. Завдання «Загадки»

Учитель. Команда команді приготувала загадки, капітани будуть загадувати загадку всій команді.

1) Перши я приніс весну,

Пробудив усе від сну,

Заспіваю під вікном,

а зовуть мене … (ШПАКОМ)

2) У річці купається ,

в росочку вдягається,

в повітрі літає,

завжди суха буває. (ДИКА КАЧКА)

3)Шубка з сірого пушку,

Скаче в жовтім фартушку,

Чорний шарфик та шапчина,

Хоч маленька ця пташина,

Та корисна трудівниця

Називається … (СИНИЦЯ)

4) Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток для своїх маляток. (ЖУРАВЕЛЬ)

5) Уночі гуляє, а вдень спочиває,

Має круглі очі, бачить серед ночі….(СОВА)

6) я люблю комах, жучків,

Їм біленьких черв’ячків,

В теплий край я не літаю:

Під стріхою хату маю.

Цвірінь цвірінь , сів я на хлівець,

А звуть мене …. (ГОРОБЕЦЬ)

7) Вірно людям я служу ,

Їм дерева сторожу,

Стук та стук – не раз, не два,

Аж гуде вже голова.

Кинув я б , не стукотів,

Коли б їсти не хотів. (ДЯТЕЛ)

8)Взимку наче яблука,

Скоріш ти їх збери.

І враз порхнули яблука;

Та це ж (СНІГУРІ)

9) Маленький ,сіренький , по полях літає, уночі співає (СОЛОВЕЙ)

10) Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки, хату на хаті має, жабам рахунок знає.(ЛЕЛЕКА)

6. Завдання «Науковці»

/ Доповіді команд про птахів/

7.Конкурс капітанів

1) Завдання «Анограми»

У

К

Р

А

В

О

С

1

2

3

4

5

6

7

2,3,1,2- крук

7,6,5,4- сова

7,6,3,6,2,4 – сорока.

2) Завдання « Шифровка»

КАЛЕЛЕ КАЛАСТІВ

ВЕЙСОЛО РАЖУВЕЛЬ

Як назвати цих птахів одним словом? (перелітні)

Під час конкурсу капітанів конкурс для команд

8. Завдання « Вгадай птаха за описом»

Учитель. Команди отримали опис птаха на картці потрібно записати що це за птах

1) Птах великий за розміром, голова «краватка», крила та хвіст чорні . а решта оперіння сіре. Хоч птах і дуже обережний , але інколи оселяється поблизу житла людини . Гнізда мостить на деревах, у гаях, садах, на узліссі. (ворона , зимуючий)

2)Маленька пташка, у неї ошатна жовта сорочка з чорною краваткою, зеленувата спинка, на голові яскраво – білі щічки, чорна шапочка. Пташка дуже рухлива . причепившись до найтоншої гілочки, може повисати вниз головою (синичка, зимуюча)

3)У цієї пташки чорненька голова , рожевий живіт. Взимку їдять різні ягоди, бруньки дерев, насіння бур’янів. У цієї пташки короткий і товстий дзьоб , яким вона вправно вилущує насіння ясена і горобини . (снігур, зимуючий)

4) Оперення чорне з металевим блиском , зеленуватого, фіолетового відтінків. Прикрашають оперення птаха маленькі сірі цяточки. Співає він зранку до вечора. Пісня його дуже різноманітна. Він має талант відтворювати навколишні звуки. (ШПАК, зимуючий)

5 )Пташка з темно – сірим або буро – рудуватим забарвленням, знизу забарвлення сірувато – біле з темними поперечними смугами по білому череву. Ця пташка підкидає свої яйця у чужі гнізда. (ЗОЗУЛЯ, зимуюча)

6) Гарно забарвлений птах :зверху чорне з білими плямами на крилах, а знизу біле. Потилиця червона. У цього птаха міцний дзьоб , він добуває з – під кори і навіть з деревини комах та їх личинок. ( ДЯТЕЛ, зимуючий)

9. Завдання «поділи на групи»

Учитель. Ми з вами згадали птахів перелітних і зимуючих , а зараз вам потрібно поділити птахів на групи

Перелітні зимуючі

Соловей шпак синиця лелека дятел журавель ластівка шишкар

зозуля ворон

10. Завдання «Зєднай птаха та улюблену їжу»

Учитель. Скажіть будь ласка а що є причиною перельоту птахів?(холод , голод)

Ваше завдання знайти улюблену страву кожного птаха.

Лелека риба

Снігур миша

Дятел зерно

Горобець жук

Сова жаба

Чайка горобина

11.Вікторина

1. Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (зозуля)

2. Назвіть найбільшого птаха . (Африканський страус 2 м, 75 см та 156 кг.)

3. Назвіть найменшого птаха.(колібрі до 2 грамів)

4. Які птахи не літають? (страуси , пінгвіни)

5. Які птахи тримають яйце в руках поки не вилупляться пташенята? (пінгвіни)

6. Які птахи взимку виводять пташенят? (шишкарі)

7. Які птахи швидше за всіх плавають? (пінгвіни)

8. У яких птахів є молоко? (пінгвіни, голуби)

9. Які птахи співаюсь вночі? (соловей , сови, пугачі)

10. Які птахи прилітають першими до нас ? (граки)

11. Які птахи прилітають до нас із настанням зими? (снігурі, омелюхи)

12. У назві якого зимуючого птаха читаємо число 40? (сорока)

13. Які птахи не влаштовують своїх гнізд? (зозуля, пінгвіни)

14. Що найстрашніше взимку для птахів? (голод) чому?

15. Яка пташка носить назву танцю? (чечітка)

16. Який птах живе найдовше? (сокіл 162 роки)

12. Прислів’я, пояснення прислів’їв.

Де багато пташок, там немає комашок.

Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.

13. Правила поведінки на природі.

- до пташок потрібно ставитися бережливо, адже птахи друзі лісів

- під час гніздування та насиджування птахами яєць, не кричи , не галасуй в лісі.

- якщо знайшов гніздо птахів, одразу ж тихесенько відійди від нього

- не вбивай пташок, не руйнуй гнізда, не бери додому пташенят

- Кожен день взимку насипай корм птахам у годівничку

- вчися слухати птахів, вчися милуватися красою, адже птахи – окраса природи.

14. Вірші

В нашім краї, в Україні,

Бусли є, качки і гуси.

Чаплі, соколи , сороки,

Перепілки теж нівроку,

Жайворонки із шпаками,

І синички з горобцями,

Гави, яструби і сови.

Журавлі з-поза діброви.

Дятли, чижики, зозулі.

Деркачі, в траві поснули,

Кулики, щиглі, тетері,

Ще й куріпки сіро пері,

Снігурі із голубами

Соловейки з ластівками,

Ходу тут, чи то пак- одуд,-

Може, хто й не бачив зроду,

Дрохви , ремези, вівсянки,

Що пють роси на світанку,

Сойки , чайки на болотах…

Хто кокоче, кудкудаче,

Хто по стрісі спритно скаче,

Хто по кущиках в садочку,

Хто на полі, хто в гайочку…

Ті весною, ті в пожнивя,

Слухай люби їхні співи,

Зачудуйся , як гримнуть хором…

Для літань, пісень – просторо.

ІІІ. Підсумок заходу

Бережіть птахів! Не вбивайте їх, не руйнуйте гнізда, майструйте годівниці, підгодовуйте взимку.

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у нашім краю

Ми друзі і вірні і щирі.

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих , що зимують у нас.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.