Екологічна гра «Цей чудовий світ природи»

Опис документу:
В ігровій формі діти більше дізнаються про тварин (складають пазли "Тваринний світ України") та впізнають їх за описом; повторюють правила поводження в лісі; збирають квіти, не завдавши їм шкоди. Всі дії супроводжуються показом слайдів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Екологічна гра для учнів 4-5 класів «Цей чудовий світ природи»

Підготувала вихователь Вознесенської ЗОШІ І-ІІІ ступенів «Обдарованість» Миколаївської обласної ради Клиса Г. В.

Мета: поглиблювати знання учнів про життя тварин; учити бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювати навички міжособистісного спілкування; виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї;  забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, тварин та рослин; вчити жити в гармонії з природою та бережно ставитися до всього живого на Землі.

Обладнання: слайди; пазли «Тваринний світ України»; квіти (паперові чи штучні); кошик; картинки з правилами поведінки в лісі; таблиця для оцінювання; грамоти.

План:

1. Організаційний момент.

2. «Впізнай тварину за описом».

3. Складання пазла «Тваринний світ України», гра «Можна-не можна»

3. «Хитромудрі запитання».

4. «Збирання квітів».

5. «Цікава математика».

6. «Що діти роблять не так?»

Підведення підсумку.

Вед.1: Сьогодні тут зустрілися любителі природи.

Вед.2: Які красу цінують та не завдають шкоди.

Вед.3: Команди вже готові, тож можем починати

Вед.4: Залишилося тільки членів журі назвати.

Вед.1: (називає членів журі)

Вед.2: Тепер усі готові й не будем зволікати

Вед.3: А можемо вже з вами ми гру розпочинати.

Вед.4: 1-ше завдання «Вгадай тварину за описом»

Вед.1: Ви повинні вгадати про кого йде мова, прослухати розповідь тварини про себе. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Вед.2: запитання для 4-го класу: «Я дуже великий, близько двох метрів заввишки, а моя вага - 350 кг. У мене коричнева шерсть, маленькі вуха і хвіст. Я можу ходити на задніх лапах і видиратися на дерева в пошуках їжі. Я їм рибу, ягоди, можу поласувати мурахами, черв'яками та личинками жуків. Всю зиму я проводжу в сплячці, а навесні виходжу з барлоги». (Ведмідь.)

Вед.3: запитання для 5-го класу: «Я маленька, метушлива звіринка. Живу я в лісах та парках. У мене очі-намистинки і довгий пухнастий хвіст, який дозволяє зберігати рівновагу і стрибати з гілки на гілку. У мене на вушках маленькі китиці. В люті морозні дні я сиджу в дуплі і харчуюся жолудями, сухими грибами, горіхами». (Білка.)

Вед.4: наступне запитання для 4-го класу: «Я невелика тваринка. Маю довгі вуха, але куций хвостик. Хутро я змінюю: від сірого - навесні, до білого – взимку. Задні ноги у мене довші, що дозволяє мені швидко стрибати, втікаючи від ворогів, яких у мене багато.» (Заєць)

Вед.1: запитання для 5-го класу: «Я маленький звір з оксамитовим хутром темно - сірого кольору. У мене сильні передні лапи, схожі на великі лопатки. На них ростуть кігті, якими я копаю землю і відкидаю її назад. У мене є очі, але це всього лише маленькі намистинки, вкриті шерстю та шкірою. Очі мені не потрібні, так як я постійно живу під землею в непроглядній темряві. Але у мене чудовий нюх. Я відчуваю запах дощового черв'яка за кілька метрів». (Кріт.)

Вед.2: запитання для 4-го класу: «Я сильна тварина. Мій рев подібний до грому, а грива додає мені грізного вигляду. Живу я в теплих країнах, в піщаних місцях, тому шкіра в мене пісочного кольору. Вдень частіше сплю, а вночі полюю на зебр, газелей і антилоп. Хоч я і цар звірів, але легко піддаюся дресируванню і можу виконувати різні номери в цирку». (Лев.)

Вед.3: тепер запитання для 5-го класу: «Мій ріст може досягати у висоту шість метрів. На голові є вуха і смішні маленькі ріжки, обтягнуті шкірою. У мене надзвичайно довгий язик, яким я спритно зриваю листочки з колючих рослин, навіть не вколовшись. Хоча передні ноги у мене довші задніх, я швидко бігаю. Сплю стоячи, а воду п'ю, широко розставивши ноги, тому що моя довга шия зовсім не гнеться». (Жирафа.)

Вед.4: останнє запитання для 4-го класу: «Моє тіло вкрите твердою товстою шкірою сірого кольору, яка добре захищає від укусів комах і від гілок чагарників. На ногах маленькі копитця. Харчуюся я травою, молодими гілками і листям. Але моя головна особливість - знаменитий ріг на лобі. Коли мені загрожує небезпека, я опускаю голову і наношу удари рогом». (Носоріг.)

Вед.1: останнє запитання для 5-го класу: «У мене товста сіра шкіра, маленька голівка. Я маю дуже довгі і сильні задні лапи і маленькі передні. І хоч я немаленька тварина (близько двох метрів у висоту), але стрибаю, як коник - високо і далеко. Найцікавіше у мене - сумка, яка знаходиться внизу живота.» (Кенгуру.)

Вед.2: З першим завданням ви справились.

Вед.3:. За кожну правильну відповідь журі вам нарахує по 1 балу.

Вед.4: Для наступного завдання потрібно по два учасника, які вміють складати пазли.

Вед.1: Ви будете складати картинку «Тваринний світ України».

(діти, які вийшли, сідають за окремі столи, де вже лежать розібрані пазли)

Вед.2: Складати ви будете на картоні, щоб готову картинку можна було показати журі.

Вед.3: Якщо закінчите складати, то віднесете картинку журі.

Вед.4: Якщо картинка правильна, то ви отримаєте 2 бали,

Вед.1:Ще один бал отримають ті, хто найшвидше впорається із завданням.

Вед.2: Поки вибрані вами члени команди будуть складати єдине ціле,

ми пограємося з вами в гру «Можна-не можна» (слайд).

Вед.3: Ми по черзі будемо читати запитання, а ви повинні плеснути в долоні 2 рази (показує), коли це можна робити

Вед.4: і тупнете ніжками ось так (показує), коли робити не можна.

Вед.1: Якщо все зрозуміло, то починаймо.

Вед.2: Можна саджати квіти.

Вед.3: Можна руйнувати гнізда птахів.

Вед.4: Можна спостерігати за природою, милуватися нею.

Вед.1: Можна ламати гілки дерев.

Вед.2: Можна підгодовувати птахів.

Вед.3: Не можна розорювати мурашники.

Вед.4: Можна прибирати місце вашого відпочинку.

Вед.1: Не можна обдирати кору дерев.

Вед.2: Можна брати яйця птахів в руки.

Вед.3: Не можна рвати великі букети польових квітів.

Вед.4: Можна робити та вішати будиночки для птахів.

Вед.1: Не можна збивати гриби ногами.

Вед.2: Можна доглядати за квітами.

Вед.3: Не можна у лісі галасувати.

Вед.4: Можна слухати спів птахів.

Вед.1: Не можна залишати багаття без нагляду.

Вед.2: Можна підгодовувати птахів взимку.

Вед.3: Можна саджати дерева.

Вед.4: Молодці. Будемо продовжувати далі.

Вед.1: Наступне завдання «Хитромудрі запитання»

 Вед.2: Ми будемо читати по одному запитанню кожній команді, а ви даєте по черзі відповідь.

Вед.3:. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Вед.4: перше питання буде для 4-го класу, а наступне для 5-го.

Вед.1: Не викрикуємо. Кожна команда відповідає на своє запитання.

(читаючи запитання ведучі повертаються в сторону команд, щоб тим було зрозуміло)

Вед.2: Хто хвіст свій залишає, як від ворога втікає? (ящірка)

Вед.3: Його хвіст не відрізнити від голови,

Його завжди в землі знайдете ви. (черв’як).

Вед.4: Хто на собі носить свій будиночок? (черепаха, равлик).

Вед.1: Який ключ не б’є, не відмикає? (нотний, пташиний)

Вед.2: На що перетворилась карета Попелюшки? ( на гарбуз)

Вед.3: Вусатий, полосатий, та не котик. Ми його розріжемо і в ротик. (кавун)

Вед.4: Який птах, відклавши яєчка, не висиджує їх, а пташенята цієї пташки не знають своєї матері? (Зозуля)

Вед.1: Без ніг, а біжить, без рук, а рукава має? (річка)

Вед.2: Вона є в дитини, в кожного учня та на дверях. (ручка)

Вед.3: Не птах – а літає, з хоботом – а не слон, ніхто не приручав – а на ніс сідає. (муха).

Вед.4: Який птах має гребінь, але не може ним причесатися? (Півень)

Вед.1: Яка квітка повертається за сонцем? (соняшник)

Вед.2: І з цим завданням ви швидко справились, тож можемо продовжувати.

Вед.3: Зараз будемо збирати квіти (слайд), але не живі, а паперові та штучні.

Вед.4: Цим ми не завдамо шкоди природі.

Вед.1: Для гри потрібно по одному учаснику із кожної команди.

(підходять по одному гравцю з кожної команди)

Вед.2: Ви виходите за двері, потім, коли ми скажемо, то заходить спочатку один, а інший чекає, коли його позвуть. Ви по черзі будете збирати квіти в кошик, який ми вам дамо кожен по 2 хвилини.

Вед.3: За кожну знайдену квітку 1 бал.

(учасники виходять, а ведучі розкладують квіти по класі. Коли закінчать, то звуть спочатку одного. Йому дають кошик і він шукає квіти 2 хвилини, потім сідає на місце, а ведучі рахують квіти, кажуть журі скільки їх та знову розкладують (причому на ті ж місця) і звуть іншого, який теж шукає 2 хвилини.

Вед.4: Наступне завдання «Цікава математика»

Вед.1: Виберіть одного члена команди, який швидко і правильно рахує, а ви будете йому допомагати. (діти вибирають одного)

Вед.2: Ми будемо називати певних істот, а ви, уважно прослухавши, маєте додати кількість ніг всіх істот і назвати нам суму.

Вед.3: За правильну відповідь 1 бал та ще один бал тій команді, яка швидше впоралася.

Вед.4: Якщо всім зрозуміло, то починаємо. Хто порахує, підніме руку.

Вед.1: До всіх ніг, що має курка додайте ноги корови, потім додайте всі ноги павука та ноги жучка Сонечко, а в кінці ще ноги пінгвіна і мурахи. Не забудьте і про нас, ведучих. (2 + 4 + 8 + 6 + 2 + 6 + 8=36)

Вед.2: За правильну відповідь 1 бал та бал тій команді, яка швидше рахує.

Вед.3: Всі ноги пораховані, тож можемо приступити до нового завдання.

Вед.4: Зараз ми роздамо вам картинки і ви повинні нам назвати, що ж діти роблять не так. (слайд) ( 1) ламає гілки, взяли їжачка, залишили сміття, розвів вогнище; 2) лізе до гнізда, руйнують мурашник, взяла в руки зайчика, наступає на гриби)

Вед.1: За правильну відповідь 1 бал.

Вед.2: Ось ви і справилися із усіма завданнями.

Вед.3: Ви всі працювали гарно.

Вед.4: Та щоб дізнатися чи однакові зусилля ви приклали, чи хтось із вас старався більше, ми надамо слово журі.

(журі оголошує результати, вітаємо грамотами переможців.)(слайд)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
0
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!