Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Екологічна акція "Закривай міцніше кран, щоб не витік океан

Екологія

Для кого: Дорослі

18.03.2020

1753

17

0

Опис документу:
Тема акції: «Закривай міцніше кран, щоб не витік океан!» Мета акції: формувати у дітей і дорослих екологічну культуру та світогляд. Виховувати дбайливе ставлення до води. Учасники акції: діти старшої групи, їх батьки та педагогічний колектив ДНЗ Час проведення акції: 20-28 листопада
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема акції: «Закривай міцніше кран, щоб не витік океан!»

Мета акції: формувати у дітей і дорослих екологічну культуру та світогляд. Виховувати дбайливе ставлення до води.

Учасники акції: діти старшої групи, їх батьки та педагогічний колектив ДНЗ

Час проведення акції: 20-28 листопада

Перелік заходів

п/п

Захід

Час проведення

Відповідальні

1

Розміщення в інформаційному куточку заклик батьків прийняти активну участь в проведенні акції.

20 листопада

Вихователі

2

Бесіда «Вода - це життя»

20 листопада

Вихователі

3

Відгадування загадок про воду

Протягом тижня

Вихователі

4

Малювання «Вода джерело життя»

21 листопада

Батьки

5

Дидактичні ігри:  «Де  живе вода?», «Пригоди Краплинки».

Ігри: «Вийшов дощик на прогулянку», «Крапля до краплі - буде озеро» , «Розлилися води», Гра «Кому потрібна вода?»

Протягом тижня

Вихователі

6

Малювання плакатів «Бережіть воду» і розвішування плакатів

24 листопада

Батьки ,

Вихователі

7

Екологічні казки: Олени Георгіївни «Як Хмаринка була в пустелі», «Сила Дощу та Дружби». Оповідання «Бережіть воду»

Протягом тижня

Вихователі

8

Правила економії води. Обговорення: що необхідно зробити для того, щоб економно і розумно використовувати воду

Протягом тижня

Вихователі , Батьки

9

Сторінка народної мудрості

28 листопада

Вихователі , Батьки

10

Ширми для батьків: «Вода - це життя», «Давайте берегти воду».

Протягом тижня

Вихователі

11

Анкетування батьків

Протягом тижня

Вихователі

Шановні батьки!

Запрошуємо Вас та Вашу дитину прийняти участь в

Акції «Закривай міцніше кран, щоб не витік океан!» , яка проводиться у дитячому закладі №22.

Мета акції: формувати у дітей і дорослих екологічну культуру та світогляд. Виховувати дбайливе ставлення до води.

Педагогічний комітет

Бесіда «Вода - це життя».

Мета: 

  • Узагальнити знання дітей про воду та її властивості.

  • Закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи.

  • Навчити розрізняти стан води (холодна, тепла, чиста, прозора, забруднена, без смаку).

  • Розвивати вміння логічно мислити, міркувати, робити невеликі висновки, узагальнення.

  • Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.

Хід бесіди

Діти, сьогодні на заняті ми поговоримо ,а про що ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку:

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу! (Вода)

Так, вірно, це вода.

Скажіть мені  де знаходиться вода в навколишньому (калюжі, дощ, в крані, колодязі, струмочку, озері, річці …)

 Подивіться уважно на мій стіл. У мене на столі є у склянці звичайна вода, яку я набрала з водопровідного крану, на якій ми готуємо їжу, п’ємо її. Хто мені скаже яка це вода? Якого кольору (якщо називають білого, показати аркуш білого паперу, за ним нічого не видно). У чистій воді все видно, ось я покладу у склянку ложку, чи видно її? Це тому що вода чиста, прозора. А ось у цій склянці яка вода? (Підфарбована). Давайте покладемо ложку у цю склянку, чи видно її? Чому? Висновок: чиста вода – прозора і у ній видно всі предмети, коли їх туди кинути, а у брудній – нічого  не видно.

А зараз доторкніться до чашок. Що ще можете сказати? (Вода може бути холодна і тепла). Чому ця вода у чашці тепла? Де знаходиться тепла вода? Що може нагріти воду? (газ, електрика , сонце).

Зверніть увагу, у вас на столі теж є склянки з водою. Загляньте до них. Що можете сказати про вашу воду? (Чиста, тепла). А зараз візьміть свої

ложки, наберіть із своєї склянки води і покуштуйте її на смак. Яка ваша

вода? (Без смаку). Візьміть іншу чашку з водою і попробуйте цю воду

на смак. Яка вода? У кого солона вода? кисла ? солодка? Як ви думаєте

від чого вода стала солодкою? кислою? солоною?

Вода в природі без смаку, але в ній можна розчинити цукор, і вона стане солодкою (те ж саме про сіль…).

Послухайте вірш :

Якби на всьому світі не стало вмить води

І висохли б всі річки, озера і ставки

Тоді б не падав білий сніг, не капав дощ

Ніхто з гори на санках кататися б не зміг

Якби на всьому світі не стало вмить води

Пожовкли б городи, загинули б сади.

В морях, в океані загинули б кити

Щоб чиста та цілюща вода була завжди

Ми її повинні берегти.

Про що цей вірш? Так що б сталося, якби пропала вода?

(Припущення дітей). Як добре, що у кранах у нас є чиста, прозора, холодна та тепла вода. І для того щоб вона завжди була у нас, її треба берегти. А як?

Зараз пограємось у гру, яка називається ”Кому і для чого потрібна вода?”. Я буду називати  предмети, якщо для них потрібна вода, ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите. (Дереву, тарілці, людині, квітці…).

От і визначили ми що вода потрібна всім живим істотам щоб жити, предметам неживої природи потрібна щоб їх мити, тримати в чистоті, тому з водою треба дружити, берегти її.

Відгадування загадок про воду

Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)

Без рук, без ніг, а цілий світ пройде. (вода)

Що тече, не зупиняється? (вода)

Що шумить без вітру? (вода)

Де вода стоїть стовпом? (у склянці)

В огні не горить, у воді не тоне. (Лід)

Моститься міст без дощок, без сокири, без клина. (Лід)

Текло, текло та й лягло під скло. (Вода і лід)

Чистий й ясний, як алмаз, коштовним не буває. Він від матері породжений, сам її народжує. (Лід)

Всі мене чекають, а приходжу – ховаються. ( Дощ)

Мене просять і чекають,
Я як покажуть – утікають
. (Дощ)

Довго мене нема – все в’яне, а як прийду – знов оживає. (Дощ)

В небі народився, в землі схоронився. (Дощ)

Надворі горою, а в будинку водою. (Сніг)

Що це? Що це? – всі кричать. – Білі мухи он летять”. (Сніг)

Взимку – зірочка, на весні – водичка. (Сніжинка)

Білий, та не цукор, не має ніг, а йде. (Сніг)

Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)

В матері біла хустина – землю накриває, а морю не вистачає. (Сніг)

Взимку горою, а літом водою. (Сніг)

Впаде з неба – не розіб’ється,
Впаде в воду – розпливеться.
(Сніг)

Живе – лежить, помре – побіжить. (Сніг)

Лежала ковдра м’яка, біла. Сонце припекло – з ковдри потекло. (Сніг)

Біле, як сорочка,
Пухнате, як квочка,
Крил не має,
А гарно літає.
Що це за птиця,
Що сонця боїться.
(Сніг)

Тече, тече – не витече, біжить, біжить – не вибіжить.(Ріка)

Бігла – шуміла, заснула – заблищала. (Ріка)

Два брати у одну воду дивляться, а зустрітись не можуть. ( Береги річки)

Сани біжать, а голоблі стоять. (Річка і береги)

Один біжить, другий лежить, третій кланяється. (Вода, берег, очерет)

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка)

По якій дорозі півроку їздять на коні, а півроку – без коня? (По річці)

По якій дорозі півроку ходять, а півроку їздять. (По річці)

Між берегів текла, текла.
Мороз зміцнів – під скло лягла
. (Річка)

Блищить, біжить, гадючиться і все по низині крутиться. (Ріка)

Що росте догори коренем? (Бурулька)

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Струмок)

Сидить дід за подушками
І стріляє галушками.
(Град)

Малювання «Вода джерело життя»

Дидактична гра «Де  живе вода?»

Діти йдуть по групі роблять зупинки

-У куточку природи: біля рослин. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (Приклеюють велику крапельку)

-У акваріума: рибки живуть у воді, без нього вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати. (Приклеюють велику крапельку)

- Діти а яка вода потрібна рибкам чиста чи брудна? За рибками потрібно доглядати, чистити акваріум, міняти воду, стежити, щоб рибкам в ньому було затишно.

- Близько раковини (мийки): помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеюють велику крапельку)

-В ігровому куточку: вода потрібна, щоб мити брудні іграшки і прати лялькам одяг. (Приклеюють велику крапельку)

- Біля столу, на якому стоїть графін з водою: вода потрібна, щоб ми могли її попити. (Приклеюють велику крапельку)

-У туалетній кімнаті: вода потрібна, щоб діти могли мити руки і обличчя, виконувати необхідні гігієнічні вимоги. (Приклеюють велику крапельку)

- Діти а тепер давайте перерахуємо крапельки, які живуть у нас в груповій кімнаті, щоб  Капітошка знав скільки їх.

(Всі разом перераховують крапельки)

 Ось Капітошка знає  скільки в нашій групі сестричок-крапельок живе, які приносять нам велику користь. І ми обіцяємо з дітками  їх берегти, і даремно воду не витрачати,  витрачати  її за призначенням.

Дидактична гра «Пригоди Краплинки»

Мета: формувати елементарне поняття про кругообіг води в природі;розвивати пізнавальний інтерес до води як об'єкту неживої природи , виховувати допитливість , уважність уміння розмірковувати .

Обладнання: картки із зображеннями крапель роси на ромашці , малюнки із хмарками і дощем .

Педагог говорить дітям , він їм розповість історію про звичайну краплинку водички.

Дорослий просить вихованців уважно слухати й давати відповідні підказки протягом розповіді.

Вихователь:Одного літнього ранку квітка ромашки відчула , що на її пелюстки присіла маленька мокра краплинка. Це була краплинка вранішньої…(роси). Росинка виблискувала й усміхалася. Аж ось піднялося сонечко – і росинка раптом…(зникла). Краплинка випарувалася від…(сонячного тепла). Вона нечутно полинула вгору , високо в …(небо). За краплинкою помандрували ввись і її подружки – інші краплинки роси. Угорі волога пара колишніх краплинок скупчилася --так народилася…(хмарка).

Хмарка виявилась дощовою. Вона погуляла по небу, а потім пролилася вниз краплистим …(дощем). Краплинка знову впала на пелюстки знайомої ромашки. «Привіт,росинко!» -- радісно озвалася до неї квітка.

«Привіт,--відповіла крапля,-- тільки тепер я вже не росинка , а …(дощова краплинка)».

Усі дерева,квіти і трави ожили , бо дуже зраділи…(дощу).

Дорослий допомогає дітям упоратися з ігровим завданням , показуючи відповідні зображення.

Пальчикова гра «Вийшов дощик на прогулянку»

Вийшов дощик на прогулянку (вказівний і середній палець крокують по ногах)

Він біжить по провулку,

Барабанить по підвіконню.

Налякав велику кішку (зобразити пальцями вушка кішки над головою)

Вимив парасолькою перехожих (зобразити руками над головою парасолька)

Дахи дощик вимив теж.

Відразу мокрим дощик став,

Дощик скінчився, втомився («стряхнути» крапельки води з кінчиків пальців)

Гра «Кому потрібна вода?»

Гра «Розлилися води»

Мета: Уславлення весни; узгодження рухів та слів.

Хід гри: Діти стають у коло, водять хоровод та співають пісню:

Розлилися води на три броди 
Приспів 
Гей! ДІти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. 
Ку-ку, ку-ку, ку-ку, ку-ку. 
Що в першому броді зозуленька кує. 
Приспів 
Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. 
Ку-ку, ку-ку, ку-ку, ку-ку. 
Що в другому броді соловей щебече. 
Приспів 
Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. 
Тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох. 
Що в третьому броді сопілонька грає. 
Приспів 
Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. 
Ду-ду, ду-ду, ду-ду, ду-ду. 
Зозуленька кує, бо літечко чує. 
Приспів 
Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. 
Ку-ку, ку-ку, ку-ку, ку-ку. 
Соловей щебече, садки розвиває. 
Приспів 
Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. 
Тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох. 
Сопілонька грає, на грання скликає. 
Приспів 
Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке, 
Ду-ду, ду-ду, ду-ду, ду-ду.

Гра «Крапля до краплі - буде озеро»

- Хлопці, давайте з кольорових кружечків - крапельок складемо озеро. Як ви думаєте, де озеро глибше - в середині або біля берега? Чим дрібніше, тим колір озера світліше (блакитний). Далі - глибше (синій колір), а сама середина - фіолетова, там дуже глибоко. (Діти виконують завдання.)

Малювання плакатів «Бережіть воду»

Єкологічні казки

Як Хмаринка була в пустелі (казка про місце, де немає води)

Заблукала одного разу Хмаринка. Потрапила вона в пустелю.

- Як тут гарно! - подумала Хмаринка, дивлячись навколо. - Все таке жовтеньке...

Налетів вітер, вирівняв піщані пагорби.

- Як тут гарно! - знову подумала Хмаринка. - Все таке рівненьке...

Сильніше стало припікати сонце.

- Як тут гарно! - в черговий раз подумала Хмаринка. - Все таке тепле...

Так пройшов цілий день. За ним другий, третій... Хмаринка все ще захоплювався побаченим в пустелі.

Тиждень минув. Місяць. В пустелі було і тепло, і світло. Сонечко облюбували це місце на землі. Вітер часто навідувався сюди.

Не було тут тільки одного - блакитних озер, зелених лугів, співу птахів, сплеску риб у річці.

Заплакала Хмаринка. Ні, не бачити пустелі ні пишних лук, ні густих дібров, не вдихати її мешканцям аромат квітів, не чути їй дзвінку трель солов'я.

Тут немає самого головного - ВОДИ, а, отже, немає й ЖИТТЯ.

Сила Дощу та Дружби (казка про цілющій силі води)

Над галявиною кружляла стривожена Бджілка.

- Як ж-ж-же бути? Дож-ж-чекаючи ні вже-ж-же багато днів.

Вона оглянула галявину. Понуро опустили свої голівки дзвіночки. Ромашки склали білосніжні пелюстки. З надією дивилися в небо пониклі трави. Весело перемовлялися між собою берізки і рябинки. Їх листочки поступово з ніжно-зелених перетворювалися в брудно-сірі, жовтіли на очах. Важко стало Жучкам, Стрекозам, Бджілкам і Метеликам. Знемагали від спеки у своїх теплих шубах, ховаючись в нори, і не звертаючи один на одного уваги, Заєць, Лисиця і Вовк. А Дідусь Ведмідь заліз у тінистий малинник, щоб хоч там врятуватися від палючого сонця.

Набридла спека. А Дощу все не було.

- Дідусь Ведмідь, - прожужжала Бджілка, - подскаж-ж-жи, як бути. Немає порятунку від ж-ж-спеки. Дож-ж-ждик, напевно, забув про нашу калюж-ж-жайку.

- А ти знайди вільний Вітер - вітерець, - відповів старий мудрий Ведмідь, - він гуляє по всьому світу, знає про все, що робиться на світі. Він допоможе.

Полетіла Бджілка на пошуки Вітерця.

А той пустував в цей час в далеких країнах. Ледве-ледве знайшла його Бджілка, розповіла про біду. Поспішили вони на забуту Дощиком галявину, а по дорозі прихопили з собою легку Хмаринку, відпочивальники на небосхилі. Не відразу зрозуміло Хмарка, чому потривожили його Бджілка і Вітерець. А коли побачило засихає ліси, поля, луки, нещасних тварин, захвилювалося:

- Допоможу галявині і її мешканцям!

Нахмурилось Хмарка і перетворилося...в дощову Хмаринку. Хмаринка почала роздуватися, застилаючи собою все небо.

Дулась - дулась, поки не вибухнула теплим літнім Дощем.

Дощик танцював по ожила галявині. Він йшов по Землі, і всі навколо

харчувалося ВОДОЮ, блищало, раділо, співала ГІМН ДОЩУ І ДРУЖБУ.

А Бджілка, задоволена і щаслива, в цей час сиділа під широким листям Кульбаби і думала про ЦІЛЮЩОЇ СИЛИ ВОДИ і про те, що часто ми не цінуємо цей дивовижний дар природи.

Бережіть воду!

Вода лилася з крану невпинною цівкою.

- Хто це тут порядкував?- суворо запитала Ніна.

- То я руки мив, - почервонів Миколка.

- А кран  чого  не закрутив?

- А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.

- Ледь-ледь,- а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло.

Де не взявся Бровко. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І Бровко, помахуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки фіалки розправились і посвіжішали.

- Усім, усім потрібна вода, - сказала повчально Ніна.

– І людям, і тваринам, і птахам, і рослинам. А візьмемо машини. Автомобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи та фабрики без води не працюватимуть.

- Я все зрозумів,- сказав Миколка і міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ні краплини.

- Які висновки необхідно зробити, прочитавши це оповідання?

А як ви бережете воду?

Правила економії води

А справді, як? Коли населення на землі за останні 100 років збільшилось у 4 рази, а використання води — у 7 разів? Сьогодні вже більше 2 мільярдів людей у 40 країнах відчувають не-стачу води… А до 2050 року на землі для потреб людей треба буде на 22 % води більше, ніж її є сьогодні в природі! Просто треба воду використовувати раціонально. А бездумне, недбале використання води приводить до забруднення. І щоб очиститись воді під землею, потрібні тисячоліття!

  • При чищені зубів користуйтесь водою із індивідуального стаканчика. І воду зекономите і так гігієнічніше.

  • Посуд мийте  у перекритій пробкою мийці.

  • Приймаючи ванну не допускайте  протоку води через переливну трубу.

  • А краще купатися під душем, так гігієнічніше.

  • Заради чашки чаю чи кави не кип’ятіть  повний чайник води.

  • Якщо виникли неполадки у водогоні, негайно викликайте аварійну службу. Погляньте пильно — поміліли ріки,

Замулились, травою заросли…

Не візьмемось, то пропадуть навіки

Й  забудем  місце, де струмки текли.

Про воду вже сьогодні треба дбати,

Ресурси наші водні берегти.

Щоб краєвиди пречудові мати,

Й здоровими по цій землі іти.

На 80 відсотків й ми з водички.

Вона в усьому є на цій землі.

Стоять на варті кожної кринички

Застиглі українські журавлі —

Криниці бережуть у холод й спеку,

Найбільшу цінність в рідному краю.

Та й подорожній бачить їх здалеку,

Щоб спрагу вгамувати міг свою.

Сторінка народної мудрості

Ширми для батьків

Анкета для батьків «Екологічне виховання дошкільників»

1. Чи вважаєте Ви важливим компонентом екологічне виховання дошкільнят?

Так

Ні

• Не знаю

2. Як ви розумієте, що таке екологія, що вона вивчає, чим займається?

3. Як Ви вважаєте, чи залежить стан здоров'я дитини від стану навколишнього середовища?

Так

Ні

Не знаю

4. В якій спільній діяльності Ви здійснюєте екологічне виховання дітей в сім'ї?

• Бесіди з дитиною про природу

Підживлення птахів

• Відпочинок на природі

Спостереження за природними об'єктами

Читання художньої літератури природознавчого змісту

Інші форми ______________________________________.

5. Як ви оцінюєте рівень екологічний знань Вашої дитини?

Високі

Середній

• Низький

6. Чи знайомите Ви дітей з правилами поведінки в природі?

Так

Ні

7. Яку інформацію Ви хотіли б отримати від дошкільного закладу з екологічного виховання дошкільнят __________________________________________________

________________________________________________________________________.

8. Як ви оцінюєте роботу дошкільного закладу з екологічного виховання дошкільнят? ____________________________________________________________.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.