Еко-квест "Наше Полісся". День перший "Хто володіє інформацією, той володіє світом."

Опис документу:
І нам не байдуже, де ми будемо жити у майбутньому, на якій землі, і якою буде навколишня природа.Тому ми вирішили зробити свій внесок у її покращення та прийняти участь у еко – квесті «Наше Полісся». Хоча наш клас, найбільший за чисельністю у школі, але нас всього 10. Ми розуміємо, що те, що нам посильне і те, що ми зробимо, то «краплина в морі» порівняно з іншими учасниками еко - квесту. Але це будуть наші власні досягнення, наш особистий внесок у покращення довкілля рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Земля прекрасна. Та наше серце назавжди буде віддане отому клаптику поліської землі,отому куточкові її просторів, де можливо, нема на чуже око геть нічого визначного; але для нас, учнів 8 класу Червоногранітнянської ЗОШ І-ІІ ступенів, тут – це початок усього, отчий дім, материнська пісня, батьківські руки, друзі…

Тут живуть люди, до яких ми відчуваємо глибоку приязнь,- наші земляки. Тут, на цій благословенній та квітучій +землі, як ніде в іншому місці, розкриваємо зв'язок наш із тим, що було і що буде, наша причетність до великого українського народу.

І нам не байдуже, де ми будемо жити у майбутньому, на якій землі, і якою буде навколишня природа.

Тому ми вирішили зробити свій внесок у її покращення та прийняти участь у еко – квесті «Наше Полісся».

Хоча наш клас, найбільший за чисельністю у школі, але нас всього 10. Ми розуміємо, що те, що нам посильне і те, що ми зробимо, то «краплина в морі» порівняно з іншими учасниками еко - квесту. Але це будуть наші власні досягнення, наш особистий внесок у покращення довкілля рідного краю.

А зараз ми звітуємо про перший день нашої роботи «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

В рамках еко – квесту «Наше Полісся» ми організували та провели похід – фотозвинувачення «Сміття у нашому селищі»

та екологічну мандрівку весняними стежками – вулицями нашого рідного селища

Подорожуючи вулицями, ми побачили, що крім спеціально відведених місць для збирання сміття, яких у нашому населеному пункті є 4 (позначені на карті)

,

є стихійні смітники,

захаращення природи пластиковими пляшками та целофановими пакетами.

Суттєвим є те, що вулиці, де розміщені приватні будинки, чисті та охайні. По таких вулицях (Шевченка,Миру) приємно ходити та прогулюватися у вільний час.

Але вулиця Гранітна , де розміщені двоповерхові будинки, засмічена, по обабіч дороги лежать пластикові пляшки, обгортки від морозива та цукерок, поліетиленові пакети, сухе гілля, навколо будинків ростуть бур’яни.

Ми провели дослідження структурного складу сміття нашого селища.

Виявилося, що населення нашого селища у смітники викидає різне сміття: папір, картон, пластикові пляшки,целофанові пакети, бите скло, автомобільні шини, будівельні відходи, залишки продуктів харчування та побутових речей.

Все це потрібно поміщати у спеціальні контейнери для сміття,

але не всі жителі до цього ставляться із відповідальністю, а викидають сміття біля них, що сприяє збільшенню площі смітників.

Площа кожного санкціонованого місця для зберігання сміття, тобто контейнера, 6,5 м. кв., але реальні розміри цих місць більші у 2-3 рази. Хоча ці місця час від часу прибираються і сміття вивозиться, але запахи із цих місць йдуть неприємні, вітер розносить сміття до найближчих будинків, після дощу із вологої речовини від розкладу сміття потрапляють у грунт. Слід відмітити, що стихійне сміттєзвалище, яке було розміщене за селищем, завдяки співпраці місцевого населення та влади, було очищене і поставлена попереджувальна табличка.

Ще ми виявили, що обабіч дороги, яка веде із селища до лісу, теж є сміття, конкретніше будівельні відходи, сухе гілля, пластикові пляшки.

Використовуючи можливості Інтернету, ми завантажили програму Googl Earth, і змогли скористатися загальнодоступною космічною інформацією. Із великим здивуванням ми виявили, що смітники нашого селища бачить весь світ. Ми мали унікальну можливість спів ставити зображення сміттєзвалищ із землі та із космосу.

Виготовили у школі скриньку для збирання паперового сміття.

Ми провели анкетування учнів нашої школи з проблем «Сміття».

Анкетування учнів з проблеми «Сміття»

Аудит № 1 «Сміття в нашому домі».

Вивчення власних звичок відбуватиметься через спеціальне опитування, що називається аудит (перевірка). Заповнення аудиту – це не змагання. У цьому процесі немає «правильних» чи «неправильних» відповідей – тільки чесні і нечесні. Єдина людина, яку Ти можеш обдурити – це Ти сам! Твої відповіді бережуться доти, доки вони знову не знадобляться Тобі.

Через деякий час, Ти звернешся до цих питань знов. Заповнення аудиту другий раз допоможе Тобі визначити, які зміни відбулися у твоїх звичках. Після того, як ми їх зробили, й іноді ми забуваємо похвалити себе за те гарне, що ми робимо. Це буде шанс для Тебе!

А раптом Ти не помітиш ніяких змін? Ніколи не пізно почати! Використовуй цей шанс і заплануй, що Ти зробиш наступного тижня чи місяця.

Запрошуємо дослідити

Що я і моя родина робимо з відходами?

  • Ми створюємо сміття та відходи.

  • Сміття викидаємо у спеціально відведене місце у нашому селищі.

  • Ми сортуємо сміття.

  • За останній місяць я хоч раз здавав пляшки.

Як економити папір?

  • З усього сміття, що в мене утворюється, я відкладаю макулатуру для того, щоб її потім здати.

  • Прочитавши газету чи журнал, я їх не викидаю.

  • Газети, які я передплачую чи купую, крім мене читають ще мої близькі, знайомі тощо.

  • Я збираю використаний папір.

  • Я використовую його ще раз з іншого боку.

Що я роблю з органічними відходами?

  • Ми їх використовуємо у господарстві.

  • Я знаю, що таке компост.

  • Я знаю правила компостування.

  • Ми компостуємо наші органічні відходи.

Куди я складаю свої покупки?

  • Я складаю свої покупки у пакети, що дає мені продавець.

  • Я ношу із собою сумку для покупок.

  • Я намагаюсь купувати в основному не фасовані, а вагові товари.

  • Іноді я вимушений купувати товари в упаковці і тоді я використовую її в господарстві.

Що я і мої рідні робимо зі старими речами?

  • Ми переглядаємо вдома речі, які потребують ремонту.

  • У мене є план щодо того, як їх полагодити та використати ще раз.

  • Я використовую кілька разів пакети, пляшки для зберігання та переносу чогось.

  • Я обираю собі подарунки на день народження й інші свята так, щоб не накопичувати речі, що потім будуть викинуті як непотріб.

  • Я думаю про навколишнє середовище, коли шукаю подарунки для друзів.

Що я і мої друзі робимо для громади?

  • Викидаю сміття у спеціально відведені для цього місця.

  • Ми прибрали певну територію від сміття.

  • Ми запланували акцію з очищення території від сміття.

  • Ми плануємо постійне прибирання сміття у майбутньому.

Аудит № 2. Сміття

1) Зважуй протягом тижня пакети зі сміттям, що викидає в сміттєві баки, смітники чи спалює Твоя сім’я.

2) Підсумуй результати кожного зважування і поділи загальну суму на кількість членів родини. Отриманий результат є показником «виробництва сміття в тиждень». Записуй у зошиті отримані результати за таким зразком.

1-й день 2-й день 3-й день 4-й день 5-й день 6-й день 7-й день

кг … кг … кг … кг … кг … кг … кг

Загальна вага відходів у родині за тиждень:

………. кг

Вага відходів на кожного члена родини за тиждень:

………. кг

3) Визнач, скільки різних видів відходів (пластик, папір, скло, батарейки і т.п.) ти можеш відокремити для вторинної переробки у себе вдома, запиши їх у зошит.

Яковець Тетяна, Новік Іван та Перун Анастасія провели власне журналістське розслідування «На скільки чисте наше селище»,

Журналістське розслідування

«Наскільки чисте наше село»

Кожного дня,йдучи до школи або по інших своїх справах,ми не завжди звертаємо увагу на сміття на узбіччях доріг, у кущах та інших місцях, якого щоразу стає все більше і більше. Щоденно разом з братом,я бачу тисячі недопалків, сотні целофанових пакетів,що лежать обабіч дороги та які дуже забруднюють наше селище. Я ще раз переконуюсь у людській байдужості, безвідповідальності,нерішучості. Невже жителям селища так байдуже довкілля,територія де живе кожен з них. Невже вони можуть, закривши очі,пройти через ці купи сміття,які ніхто навіть і не думає прибрати?Чи їм комфортно жити у такому безладді,дихати таким забрудненим повітрям?Я дуже хочу,щоб до моїх слів прислухалися і інші. Адже таке забруднене селище збережеться не надовго. Тож давайте збережемо красу нашого селища, щоб воно продовжувало нас чарувати щодня своєю чарівністю зелених дерев і квітів. Давайте будемо слідкувати за чистотою і не тільки своїх домівок,а й у місцях,де нема кому прибрати! Давайте саджати дерева для того ,щоб повітря не було забрудненим!

Яковець Тетяна

Мене звуть Анастасія .Я навчаюсь в восьмому класі Червоногранітнянської школи. Все своє життя я проживаю в селі Червоногранітному. Село у нас невеличке,але гарне. Має воно як позитивні,так і негативні сторони. Природа красива і мальовнича. Недалечко є кар'єр,де добувають червоний граніт. Також є дробильний завод,на якому виготовляють щебінь. З однієї сторони добре,що на території нашого селища є такі підприємства,бо це робочі місця для наших батьків. Ось я уважно подивилася навкруги і побачила те, на що вчора не звертала уваги. Мій шлях до школи займає всього 5 хвилин. Але за цей час я встигла побачити, як цей шлях «усіяний» недопалками,обабіч лежать целофанові кульки та пластикові пляшки. Навпроти житлового будинку розміщене спеціальне місце для сміття,але контейнер, в який його потрібно збирати,вже не помітити. Сміття лежить навколо нього,розлітається навкруги,має неприємний запах.

У сміття жителі викидають пластикові пляшки,тарілки,стакани,бур'яни,харчові відходи. Смітник розташований близько до житлового будинку,жителі ходять повз нього кожен день. І нікому нічого не потрібно? А нам,учням? Ось вийдеш на вулицю-все цвіте,а придивишся-ці купи сміття,від яких аж погано стає. Люди,які це сміття викидають, не розуміють, що своєю байдужістю можуть привести до набагато більшої проблеми. Адже,якщо вчасно не прибрати смітник,розмножується велика кількість бактерій та мікроорганізмів,отруюються грунти та вода. На смітниках бігає багато бродячих котів та собак. Як член шкільного парламенту, я вирішила,що перший весняний екологічний десант буду саме у цьому місці.

Отже,проблема нашого селища - це смітники,які давно ніхто не вивозив.

Перун Анастасія

За межами села Червоногранітного на полях є дуже великий смітник. Люди викидають сміття і навіть не задумаються про наслідки такої своєї поведінки. Смітники шкодять природі,немає де відпочити. Також дуже багато смітників є в самому селищі Червоногранітному.

Жителі викидають біля своїх будинків гілля,яке зрізали і не прибирають,сміття у вигляді целофанових пакетів,пластикових пляшок тощо. Головне,що це сміття ніхто не наважиться прибрати. Недалеко за селищем є поле, на якому є також смітник,великий за розмірами,сміття з якого розлітається далеко по полі. Звичайно корисно,щоб всі жителі селища зібралися і повивозили сміття, яке є біля кожного будинку,у спеціально відведене місце, або хоча б позбирали сміття у спеціальні контейнери. Тоді б було набагато чистіше!Бережімо природу, бо все залежить від нас!

Новік Іван

мали змогу озирнутися навколо, поглянувши на своє рідне селище очима людини, яку хвилює проблема сміття у Червоногранітному. Вони звернули увагу на недостатню кількість баків для сміття та відсутність контейнерів для сортування відходів.

Учні 1 – 4 класів переглянули плакати про охорону довкілля, які були виконані учнями 5 – 9 класів.

Школярі взяли участь у конкурсі на краще читання віршів «Поетична екологія» (переможець Ковальчук Діана, відео додається),

Та

та конкурсі малюнків «Збережемо цей неповторний світ».

Перун Анастасія та Трохименко Ігор провели для учнів початкових класів екологічний урок до дня довкілля «Якщо подивитися навколо».

Вони звернули увагу на питання бережливого ставлення до природи.

Ознайомили школярів із швидкістю руйнування в природних умовах сміття, залишеною людиною. Папір руйнується через 2-10 років, консервні банки майже за 100 років, поліетиленові матеріали – за 200-300 років, пластмаса та пластикова пляшка – за 500 років, недокурок – за 5 років. Виявляється, наприклад, жерстяну бляшанку від консервів, покинуту в лісі влітку 2018 року, іржа повністю знищить тільки в 2118 році. Найбільш довговічними виявилися скляні пляшки, бо період повного розкладу скла в природі може затягнутися до мільйонів років.

Яковець Тетяна на уроці фізики у 8 класі виступила із повідомленням «Небезпечна батарейка».

Наразі у Житомирі є біля двох десятків точок, де можна здати відпрацьовані елементи живлення.

а у смт Хорошеві в магазині « Електросвіт» .

Вони будуть перероблені без шкоди для довкілля. З Житомира усі відпрацьовані батарейки їдуть на єдиний в Україні Львівський завод ДП “Аргентум”.
Ми сподіваємось, що згодом кількість екологічно свідомих мешканців нашої держави збільшиться, а кількість викинутих батарейок просто у смітник суттєво зменшиться.

Ткачук Олена та Галагуза Владислав провели просвітницьку роботу з учнями 5 клас на тему «Загроза від спалювання опалого листя» та ознайомили їх з правилами екологічної відповідальної поведінки.

Прибирання довкілля-одна із акцій, яка щорічно проводиться школярами і дорослими у нашому селищі. Але добрими справами потрібно не нашкодити навколишньому середовищу. Опале листя,яке ми заготовляємо на території школи, деякі мешканці селища забирають на господарські потреби, зокрема на утеплення земельних ділянок під часник і квітів на зиму. Шкода від спалювання листя і сухої трави багатолика і надзвичайно небезпечна. На превеликий жаль, українці рідко надають цьому великого значення. Окрім безпосередньої загрози людському здоров’ю, спалювання листя

призводить до інших загроз. В сухому листі згоряють зимуючі корисні комахи, такі як сонечка. Їх здобич – попелиці, лишаються зимувати на стадії яйця на гілках, а потім навесні розмножаються. Знищення природної листяної підстилки призводить до збільшення в 2-4 рази промерзання ґрунту.
При згорянні однієї тонни рослинних залишків у повітря вивільняється біля 9 кг. мікрочастинок диму. До їх складу входять пил, окиси азоту, чадний газ, важкі метали і низка канцерогенних сполук. В тліючому без доступу кисню листі виділяється бензопрен, що здатен викликати у людини ракові захворювання. Окрім того, з димом у повітря вивільняються діоксини-одні з найотруйніших для людини речовини. Сміття згоряє повільно. Димок в`ється довго,і може й цілу ніч. Не іде дим уверх. Він за законами фізики піднімається на метрів 10.Охолодившись, увесь дим (а це малесенькі частинки-сажа) опиняється на землі й осідає він три доби. А осідає він і на вирощені нами ягоди, овочі і фрукти, які ми згодом споживаємо.

Окрім цього, в кожне вогнище потрапляє щось синтетичне – підошва зі старого взуття, целофан, пакетик з чіпсів чи сухарів, шнурок, яким підв’язували помідори, і найстрашніше – пластикова пляшка чи кришечка від неї. Вони плавляться і виділяють ракоутворюючі речовини.

Отже, потрібно виступати всюди проти спалювання листя, особливо у населених пунктах і лісах. На присадибних земельних ділянках листя й зрізані гілки дерев найкраще скидати в компостні ями.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
5
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!