Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Ефективне використання навчальних кабінетів для підвищення якісного потенціалу уроку

НУШ

Для кого: Дорослі

19.10.2021

65

4

0

Опис документу:

Сучасна школа, школа XXI століття, покликана освоювати нові ор­ганізаційні форми навчально-виховного процесу, які б сприяли швидкому і активному засвоєнню учнями необхідної наукової інформації, створенню оптимальних умов для навчально-пізнавальної діяльності, вихованню духовності особистості.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ефективне використання навчальних кабінетів

для підвищення якісного потенціалу уроку

Сучасна школа, школа XXI століття, покликана освоювати нові ор­ганізаційні форми навчально-виховного процесу, які б сприяли швидкому і активному засвоєнню учнями необхідної наукової інформації, створенню оптимальних умов для навчально-пізнавальної діяльності, вихованню духовності особистості.

Будь-який урок починається з його методичного забезпечення, з кабінету, який є єдиною, органічною системою навчального обладнання, оформленою відповідно до сучасних вимог та інноваційних технологій організації праці вчителя та учнів, що забезпечує високий рівень викладання предмета.

Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в т.ч. від педагогічної майстерності викладача, вибору прийомів та методів навчання, мотиваційних установок його учасників. Важливу роль в організації успішного навчально-виховного процесу, якісної підготовки та проведення уроків відіграє наявність відповідних навчальних кабінетів та створення необхідного навчально-методичного забезпечення.

Тільки в добре обладнаному навчальному кабінеті можливе повноцінне використання різноманітних засобів навчання. Зосередження в кабінетах наочних посібників, дидактичних матеріалів, довідкової й допоміжної літератури, технічних засобів навчання дає змогу краще використовувати їх на уроці, ефективно організовувати самостійну роботу учнів, створює умови для оптимізації навчання.

Для кожного з нас не секрет, що саме предметний кабінет сприяє забезпеченню свідомого і міцного засвоєння знань, навичок і вмінь, продуктивному використанню кожної хвилини уроку, підвищує ефективність і якість навчальної та виховної роботи, розвиває пізнавальні інтереси учнів і навички самостійного поповнення знань. Тому значну увагу в нашому навчальному закладі адміністрація школи та педагогічний колектив приділяє питанням, пов’язаним з організацією та функціонуванням навчальних кабінетів загальноосвітніх предметів та молодшої школи.

Щоб допомогти вчителю в обладнанні кабінету згідно з «Положенням про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів», традиційно на методичних засіданнях опрацьовуємо саме положення, вимоги до навчально-матеріальної бази кабінетів, інші нормативні документи щодо забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Дбаючи про оснащення кабінету, ми ставимо серед інших і такі питання:

- Що вчителю необхідно мати під час підготовки до уроку?

- Чого він потребує під час уроку?

- Що буде потрібно учневі під час уроку в кабінеті?

Виходячи із завдань кожного етапу навчально-виховного процесу, як ми вбачаємо, обладнання кабінету має забезпечити вчителю можливість :

- використовувати потрібні під час уроку роздаткові та дидактичні матеріали;

- диференціювати роботу учнів під час уроку з урахуванням їхніх індивідуальних

здібностей та рівня підготовки;

- забезпечити ефективність самостійних та практичних робіт;

- у потрібний момент оперативно дати учневі довідкову літературу, посібники;

- створити умови для участі всіх учнів у навчальному процесі;

- оперативно здійснювати контроль знань учнів;

- індивідуалізувати роботу учнів з таблицями, графіками, опорними схемами тощо.

Звичайно ж, робота в навчальному кабінеті вимагає від учителів значних зусиль, затрат не лише творчості, енергії , часу але і коштів.

Я вважаю, кожен вчитель переконаний, що впорядкування матеріалів, систематизація посібників і документації в кабінеті є не додатковим навантаженням а навпаки - це допоможе полегшити підготовку і проведення уроків, заощадить їхній час.























Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.