+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Другорядні члени речення: додаток, обставина, означення. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Другорядні члени речення: додаток, обставина, означення

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Назвіть другорядні члени речення.

2. Сформулюйте визначення.

Додаток – це...

3. Продовжіть речення.

Означення – це...

4. Сформулюйте визначення.

Обставина – це...

5. Чи погоджуєтесь ви з тим, що додаток, обставина та означення – це граматична основа речення.

Поясніть чому.

6. Чи погоджуєтесь ви з тим, що означення – це головний член речення? Наведіть приклад речення з означенням.

7. Чи погоджуєтесь ви з тим, що обставина – це другорядний член речення?

Складіть речення з обставиною.

8. Чи погоджуєтесь ви з тим, що додаток відповідає на питання непрямих відмінків?

Складіть речення з додатком.

9. Чи правильним є твердження, що до другорядних членів речення належать додаток, підмет, означення? Обґрунтуйте свою думку.

10. На які запитання відповідає додаток? Визначте його у реченні.

Протягом літа Оксанка читала дуже цікаву книгу.

11. На які запитання відповідає обставина. Чи є вона у поданому реченні:

Високо у небі летить ключ журавлів.

12. На які питання відповідає означення? Визначте його у поданому реченні:

Сьогодні тато подарував мені малесеньке цуценятко.

13. Виконайте завдання.

1. Складіть непоширене речення.

2. Поширте його додатком.

14. Виконайте завдання.

1. Складіть непоширене речення.

2. Поширте його обставиною.

15. Виконайте завдання.

1. Складіть непоширене речення.

2. Поширте його означенням.

16. Дайте відповідь на запитання.

Чи має значення будова речення для точності висловлення думки?

17. Дайте відповідь на запитання.

Чи залежить від будови речення точність висловлення думки? Поясніть чому ви так думаєте.

18. Дайте відповідь на запитання.

Яке речення називають поширеним?

Наведіть приклад.

19. Дайте відповідь на запитання.

Які ви знаєте другорядні члени речення? Як підкреслюється кожен із них?

20. Дайте відповідь на запитання.

Якими частинами мови найчастіше виражаються додатки?

21. Дайте відповідь на запитання.

Якими частинами мови найчастіше виражаються означення?

22. Дайте відповідь на запитання.

Якими частинами мови найчастіше виражаються обставини?

23. Який другорядний член речення відповідає на питання як? де? куди? звідки? коли?

Складіть із ним речення.

24. Який другорядний член речення відповідає на питання який? яка? яке? які?

Складіть із ним речення.

25. Чи погоджуєтесь ви з тим, що виділене слово в реченні є означенням? Поясніть.

Учора ми їздили до бабусі в село.

26. Чи погоджуєтесь ви з тим, що виділене слово в реченні є обставиною? Поясніть.

Із неба до нас привітно посміхається сонце.

27. Чи погоджуєтесь ви з тим, що виділене слово в реченні є додатком? Поясніть.

Учора ввечері ми бачили яскраву зірку в небі.

28. Чи погоджуєтесь ви з тим, що підмет і присудок – це другорядні члени речення? Обґрунтуйте свою думку.

29. Поясніть чим відрізняються другорядні члени речення від головних?

30. Складіть поширене речення, використовуючи всі другорядні члени речення.

31. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласниць поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

43. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 31 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі при вивченні другорядних членів речення: додатку, означення, обставини. Його також можна використовувати при підготовці до олімпіад та конкурсів і т. д. Розвиває креативне мислення, уважність, логіку, сприяє мовленнєвому розвитку, навчає швидко орієнтуватись у певній ситуації.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись