"Дроби. Порівняння дробів. Знаходження частини від числа."

Опис документу:
Комбінований урок в четвертому класі з математики. Мета: ознайомити учнів з утворенням дробу, з термінами чисельник і знаменник, навчити читати і записувати дроби, закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження частини числа, удосконалювати обчислювальні навички учнів; розширити уявлення дітей про природні зони України; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, вміння логічно мислити і доводити свою думку; прищеплювати цікавість до математики; виховувати старанність і наполегливість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с.Бабин

Урок математики в 4 класі

вчитель Боднарюк Наталія Володимирівна

 

Тема: Дроби. Порівняння дробів. Знаходження дробу від числа.

Мета :ознайомити учнів з утворенням дробу, з термінами чисельник і знаменник, навчити читати і записувати дроби, закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження частини числа, удосконалювати обчислювальні навички учнів; розширити уявлення дітей про природні зони України; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, вміння логічно мислити і доводити свою думку; прищеплювати цікавість до математики; виховувати старанність і наполегливість, любов до природи.                           

Обладнання: смужки паперу, паперові торти; картки для групової та індивідуальної роботи; картки оцінювання.

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу

У вас є смайлики із зображенням різного настрою, покажіть з їх допомогою, який у вас сьогодні настрій. Я бачу, що у більшості настрій гарний, то ж поділіться своїм хорошим настроєм із друзями і хай він збережеться протягом всього уроку.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

А працювати на цьому уроці ми будемо під таким гаслом:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо –  правильно,

Лічимо – точно,

Пишемо – гарно.

Бажаю вам успіхів!

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

Сьогодні на уроці ми повторимо матеріал який ми вже вивчали. Але спочатку розімнемо свої пальчики і проведемо каліграфічну хвилинку. Тому сядьте всі правильно, вирівняйте спинки, правильно покладіть зошити і уважно слухайте.

- Довжина кордону України  6500км,

- В Україні 73000 річок

- 20000 озер

- Найвища вершина  Кримських гір (Роман-кош) – 1545м,

- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м

- назвіть найбільше число -73000

- Назвіть найменше число – 1545

6500км, 73000, 20000, 1545, 2061.

ІV. Усний рахунок

1. ½ від 100; 1/5 від 30; 1/3 від 60; 1/7 від 35; ¼ від 40; 1/10 від 100.

2. Розв'яжи приклади, в яких остання дія є віднімання.

       (46 -3)·2=                                            1000-82·10=180

    460-30·2=400                             20·20-10·10=300

       10·1000-1= 9999                  23·3-40+5=

V.Повідомлення теми та мети уроку.

А щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку ми пограємо у гру «Шифрувальники»

  Гра «Шифрувальники»

 Розв’яжіть приклади та  розташуйте відповіді у порядку зростання; прочитайте отримане слово.

Р 5400 : 100 : 6 x 11 = (99);

О 28000 : 7000 х 8 х 10 = (320);

Б 810 : 90 x 10 x 8 = (720);

И 70 x 50 : 100 x 1000 = (35000);

Д 25 x 100 : 10:50 = (5).(Слайд 4)

99

320

720

35000

5

р

о

б

и

д

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Гра «Мікрофон»

  • Навести приклади дробів;

  • Як записати дріб 2/5?;

  • Що означає число, яке записане під рискою?;

  • Що воно означає?

  • Як називається число над рискою?;

  • Що воно означає?;

  • Як в математиці називають цей значок – у записі дробу?.

  1. Практична робота

Чому виникла потреба в дробах?

Я думаю ви пам’ятаєте мультик «38 папуг». І пам’ятаєте, як мартишка вимірювала довжину удава. Чим вона її вимірювала? (папугами). Ми спрбуємо виміряти довжину смужки, яка є на всіх столах міркою, що додається.

  • Скільки цілих мірок вміщується в довжину смужки? (4)

  • Чи всю сужку виміряли? (Ще половинка мірки)

  1. Пояснення вчителя.

- Отже, виходить, що результат вимірювання не завжди можна було виразити натуральним числом. Доводилося враховувати частини міри. Так виникли дробові числа, або дроби.

4. Робота в групах з картками

- Поділити торт порівну між учнями групи і написати яка частина дісталася кожному.

- Визначити на скільки частин було поділено торт і яку частину взяли.

- Яку частину торта відрізали?

- Записати дробом яка частина торта залишилася.

- Записати дробом яку частину торта відрізали.

V. Закріплення та осмислення знань.

1.Порівняй  дроби і постав знак  ˃ , < ,  = .

5/6 і  2/6,  1/3  і  2/3 ,  8/9  і  2/9

2.Виконання різнорівневих завдань       

а) Високий рівень. Самостійна робота. Знайти  : 1/4 від80;  1/6 від 34260 ; 1/7 від 28182 ; 1/9 від  64260 ;
б)Достатній, середній, початковий рівні. Робота біля дошки за вправою  661.                                                                  

3.Робота в групах    (диференційовано) 

1група. Задача № 1. Ялина може жити 1200 років, сосна  1/2 цього віку, а горобина на 520 років менше від сосни. Скільки років живе горобина? (Високий рівень)

2 група. Задача № 2. Тривалість життя їжака 10 років,а життя зайця на 1/5 цих років менше. Чому дорівнює тривалість життя зайця?(Достатній рівень)

3 група. Задача № 3.  Із 960 насінин ясена сходить лише 1/6 частина. Скільки молодих деревець виросте?Скільки насінин не проросте? (Достатній рівень)

4 група. Задача № 4.Територія  України становить  майже 604 000 км ². Зона мішаних лісів займає п’яту частину території України. Визначте  її площу.( 604000 : 5 = 120 800 км ² ) (Середній рівень)

 5 група. Задача № 5.Посадка із в'язів затримує 2040 кг пилу. Посадка  з тополь на листках за літо затримує 1/6 частину цієї маси.    Скільки пилу затримує посадка тополь?(Середній рівень)

-  Діти,які цікаві факти вас вразили ? Зачитайте свої відповіді (кожна група зачитує відповіді ).

VІ. Підсумок уроку.

Продовж речення.

На уроці ми вивчали … .

Знання можу використати  …  .

- Дівчатка й хлопчики, у  вас на картці є лист самооцінки. Оцініть свою роботу.

- Я працював (працювала) відмінно, на повну силу своїх можливостей, почувався (почувалася ) впевнено і спокійно.

- Я працював (працювала ) добре, але не в повну силу, відчував (відчувала)  невпевненість.

-У мене не було бажання працювати .

-Хто оцінив свою роботу на «відмінно»?

-Хто оцінив свою роботу на «добре»?

-Хто вважає, що сьогодні не його день , бажання працювати не було?

Найактивнішими на уроці були  …  .

VІΙ. Домашнє завдання

с. 102 № 664, 665 .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
0
міс.
1
6
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!